Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2500)
Kyllä se pelle on jo pelle.
Ennen avioliittoa.
Miksi menee pellen kanssa naimisiin.
Minä menin ja pelle ei aukonut lopettaa jekuttamistaan.
Päätin että kerralla loppuu.
Siihen loppui pelleillyt kun tein muutamia jälkiä ukon autoon.
Kirosi ja raivosi. Nauroin älä nyt pelle suutu toisen pelleilystä.
Ei sen koomin ole pelle ollut.
Iske arkaan paikkaan niin loppuu pelleilyt.
Nyt heti taksilla turvakotiin ja sieltä ilmoitat puhelimitse erosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä sanoin heti pellelle. täällä ei kerrota vitsejä eikä pelleillä. tai ovi käy ja viimeisen kerran.
yritti muutaman kerran pelleillä. mutta näytin ovea ja lähde äläkä takaisin tule.
siihen loppui pelleilyt. kertoi että oli opettellut pelleilyn jo kouluaikoina. kun oli niin epävarma itsestään.
nyt aivan eri mies ja kiittänyt minua. kun kielsin heti pelleilyn.
kunnioittaa minua. kuulkaas mammat ne pelleukkonne eivät kunnioita teitä.
Tämä on niin jämptiä. Nainen opettaa ja laittaa miehelle rajat, koska muuten pelleillään. Oikeasti, ei aikuisella ihmisille pitäisi joutua opettamaan ja rajaamaan mitään. Tuollaiset pellet voi mennä sirkukseen pieremään.
Ehkä jollakin on rajojen laittaminen, jämpti keskustelu ja napakat komennot toimineet. Ehkä.
Olen itse joutunut pellejen tai muiden ikävien tyyppien kohdalla toteamaan, että jos joutuu keskustelemaan tai pyytämään jotain ihan tavallista ja normaalia asiaa, ei ole tekemisissä tavallisen ja normaalin tyypin kanssa.
Eikä sitä tavallista ja normaalia asiaa saa, vaikka keskustelisi tai pyytäisi miten tai millä tavalla hyvänsä.Kun vaimo pyytää ruokapyödässä miestä ojentamaan suolasirottimen: mies ottaa sen käteen, ojentaa sen vaimon suuntaan ja sanoo: Siinä, ole hyvä, ja juuri sillä hetkellä, kun vaimo ottaa sen käteen, mies pieraisee. Eikö olisi hauska ruokapöytävitsi? :D
Siitä tulee hyvä vitsi, kun nainen ojentaa miehelle avioeropaperit ja pieraisee samalla.
Niinpä mutta miehillä ei ole tunnetusti mitään huumorintajua. Itkevät vuosia baaritiskillä kun vaimo jätti vaikka olin niin hyvä mies ja sitten juovat vielä itsemsä hautaan. Siis kuka oikeasti reagoi noin vitsiin?
Eikös Jim Carreyn tyttöystävä jättänyt hänet, kun kyllästyi jatkuvaan pelleilyyn?
Hyvä näyttelijä ,mutta vaikka leffat naurattavatkin, en välttämättä haluaisi katsoa  Ace Ventura-tyylistä irvistelyå ja säheltämistä kodissani livenä vuorokauden ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Laita joka ilta miehesi työkenkien kärkeen sanomalehtipaperia ja ilakoi kun miehesi aamuisin tunkee kenkiä jalkaan. Laita miehesi takin taskuun minigrip pusseissa käytettyjä tampooneja.
Jos mies nukkuu alasti niin laita yöllä punaisella permanent-tussilla pilkkuja kikkeliin. Voi pojat kun miestä naurattaa aamulla vessassa tai sitten ei. Vitsi on parhaimmillaan jos mies ehtii lääkäriin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä sanoin heti pellelle. täällä ei kerrota vitsejä eikä pelleillä. tai ovi käy ja viimeisen kerran.
yritti muutaman kerran pelleillä. mutta näytin ovea ja lähde äläkä takaisin tule.
siihen loppui pelleilyt. kertoi että oli opettellut pelleilyn jo kouluaikoina. kun oli niin epävarma itsestään.
Tämä on niin jämptiä. Nainen opettaa ja laittaa miehelle rajat, koska muuten pelleillään. Oikeasti, ei aikuisella ihmisille pitäisi joutua opettamaan ja rajaamaan mitään. Tuollaiset pellet voi mennä sirkukseen pieremään.
Ehkä jollakin on rajojen laittaminen, jämpti keskustelu ja napakat komennot toimineet. Ehkä.
Olen itse joutunut pellejen tai muiden ikävien tyyppien kohdalla toteamaan, että jos joutuu keskustelemaan tai pyytämään jotain ihan tavallista ja normaalia asiaa, ei ole tekemisissä tavallisen ja normaalin tyypin kanssa.
Eikä sitä tavallista ja normaalia asiaa saa, vaikka keskustelisi tai pyytäisi miten tai millä tavalla hyvänsä.Kun vaimo pyytää ruokapyödässä miestä ojentamaan suolasirottimen: mies ottaa sen käteen, ojentaa sen vaimon suuntaan ja sanoo: Siinä, ole hyvä, ja juuri sillä hetkellä, kun vaimo ottaa sen käteen, mies pieraisee. Eikö olisi hauska ruokapöytävitsi? :D
Siitä tulee hyvä vitsi, kun nainen ojentaa miehelle avioeropaperit ja pieraisee samalla.
Niinpä mutta miehillä ei ole tunnetusti mitään huumorintajua. Itkevät vuosia baaritiskillä kun vaimo jätti vaikka olin niin hyvä mies ja sitten juovat vielä itsemsä hautaan. Siis kuka oikeasti reagoi noin vitsiin?
Nainen tekisi sen tuossa tapauksessa kostoksi eikä tuottaakseen iloa. Mies pieraisee naisen naamalle huumorimielellä kummankin iloksi. :)
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
eöo
Eli kun mies kiusaa puolisoaan, jonka pitäisi olla se rakas,, jolle nimenomaan haluaa vain hyvää niin se on miesvihaa kun nainen kärsii ja ottaa eron jos kiusaaminen ei lopu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen tekisi sen tuossa tapauksessa kostoksi eikä tuottaakseen iloa. Mies pieraisee naisen naamalle huumorimielellä kummankin iloksi. :)
Ero ei ole kosto, se on fakta, jolla pääsee idi ootista eroon.
Rakastan mieheni mahtavaa huumorintajua, eikä se perustu toisten kustannuksella jekkuiluun ja kiusaamiseen. Ei kai kukaan pidä sellaista käytöstä huumorina. Meillä on samanlainen huumorintaju, ja usein se tulee esille arkipäivän tilanteissa. Huumori ja yhdessä nauraminen lähentää ja on ihana kun on olemassa samanhenkinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero ei ole kosto, se on fakta, jolla pääsee idi ootista eroon.
Ei, mutta se pieru siinä erotilanteessa olisi. Se olisi ilkeyttä, miehen naamapierut vain huumoria. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
eöo
Eli kun mies kiusaa puolisoaan, jonka pitäisi olla se rakas,, jolle nimenomaan haluaa vain hyvää niin se on miesvihaa kun nainen kärsii ja ottaa eron jos kiusaaminen ei lopu?
Naamalle pieraiseminen ei ole kiusaamista, vaan huumoria. :)
Vierailija kirjoitti:
Rakastan mieheni mahtavaa huumorintajua, eikä se perustu toisten kustannuksella jekkuiluun ja kiusaamiseen. Ei kai kukaan pidä sellaista käytöstä huumorina. Meillä on samanlainen huumorintaju, ja usein se tulee esille arkipäivän tilanteissa. Huumori ja yhdessä nauraminen lähentää ja on ihana kun on olemassa samanhenkinen ihminen.
Olinkin kirjoittanut tästä aiemmin keskustelussa.
"Minulla on käynyt onni, kun olen saanut puolisokseni miehen, jolla on mahtava huumorintaju. Ei tee jekkuja, ei käy käsiksi, ei pieru-kakkahuumoria, vaan tilanteisiin ym. perustuvaa oivaltavaa huumoria. Olemme saaneet nauraa yhdessä jo vuosikymmeniä, ja osansa tästä hyvästä ovat saaneet myös sukulaiset ja ystävät."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
eöo
Naamalle pieraiseminen ei ole kiusaamista, vaan huumoria. :)
Oletko kokeillut ilahduttaa tuolla tavalla työkavereitasi tai esimiestäsi?
Ukko laittoi elmukelmua oviaukkoon kasvojeni kohdalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
eöo
Miesvihaa on nämä kaikki "vitsikkäät" vastaukset joita te kylvätte täällä mitä kivaa voisi miehelle tehdä kostoksi.
Nainen voi painua helvettiin suhteesta, siinä ainoa neuvo mitä tarvitaan, sen antamiseen ei mene 100 sivua.
Oikea neuvo on, että mies voi painua helvettiin. Miksi ihmeessä jatkat?
Vierailija kirjoitti:
Oikea neuvo on, että mies voi painua helvettiin. Miksi ihmeessä jatkat?
Se lähtee helvettiin kumpi haluaa lähteä. Eli tässä tapauksessa ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden tapauksen, jossa mies oli avovaimonsa kanssa syömässä toisen parin kanssa ulkona, niin tämä mies oli herrasmiesmäisesti onjentamassa tuolia naisen alle niin vetikin sen pois just , kun nainen meinas istua, siihen lösähti lattialle. Miehellä oli kuulemma hauskaa.
Kyllä näitä sairaita miehiäkin on pilvin pimein.
Ilmeisesti tuollaiset luonteenpiirteet kuitenkin vetoavat naisiin, koska naisethan rakastuvat palstan yleisesti hyväksytyn mielipiteen mukaan mieheen luonteen perusteella.
Eihän nuo pellemiehet heti alusta asti esittele koko arsenaaliaan. Eihän he käyttäydy samalla tavalla esimerkiksi omien esimiesten seurassa, ehkä lähimmät työkaverit saa nauttia joistain pienistä pellemiehen tempuista. Onhan ne vitsitkin ekalla kuulemisella usein hauskoja, mutta ei enää, kun samoja kuulee päivästä toiseen.
Minun mies on hirveän huumoritajuinen ja hauska. En ole ikinä kuullut hänen kertovat yhtään vitsiä eikä hän tee hassuja temppuja.
Ekan kerran kun tuoli vedettiin alta, niin nauroin vedet silmissä
Niin. Nauruhan ei aina kerro ilosta vaan monesti hämmennyksestä, häpeästä, nöyryytyksestä. Niitå yritetään peittää nauramalla.
Sääli että ihan itse valitsit pellesi etkä miestä. Joten mitä valitat mursu?