Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
1421/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisuus on osa pelleyttä.  Hyvä esimerkki siitä on erään suomalaiseliön lallatus "olen suomalainen", joka on kokonaan valheellinen, sävel on italialainen ja sanoitus vähän muunneltu huono käännös. Italialainen alkuperäisversion esittänyt maailmalla tunnettu laulaja voitti Euroviisut muistaakseni 1990, kun suomalaiseliö on vain voinut haaveilla siitä, että joku suomalainen voittaa, ja ihme tapahtuikin kerran Euroviisujen historiassa. Vaan olkaamme huoleti, ei tapahdu toista kertaa, pelleys kyllä jatkuu...

Vierailija
1422/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi pellejen touhu on henkistä väkivaltaa! Pelle ei arvosta eikä rakasta kohdettaan. Vaan halveksii ja haluaa nöyryyttää. Alistaa ja nöyryyttää saadakseen itselleen voiman tunnetta.

Mun entinen työkaveri oli tällainen pelle. Tykkäsi tahallaan säikäytellä naispuolisia työkavereita. Kerran alkoi tökkiä mua sormella nurkan takaa. Ärähdin, ja sen jälkeen sain olla rauhassa.

Näitä pellejä yhdistää sovinismi. En ole yhdenkään kuullut olevan pelle muita aikuisia miehiä kohtaan. Kohteena on järjestäen tytöt ja naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kalu kestänyt sen 20v nymfon vauhdissa. 5-6 kertaa päivässä olis pitänyt tampata joka asennosta ja meisseli oli suussa heti, kun pienikin tauko tuli. Kyllä sitä 1,5v jaksoi, mutta ei kauempaa...

T: M40

Vierailija
1424/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan antanut pellen maistaa omaalääkettään?

Vierailija
1425/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä se oikein on? Luulisi, että jo seurusteluaikana tämä pellekäytös tulisi näkyviin ja sen kohteena oleva kumppaniehdokas lähtisi omille teilleen. Mutta ei. Onko se sitten niin, että tuo pelleily alkaa vasta myöhemmällä iällä  ja jos niin miksi, mikä sen aiheuttaa? Tämän ketjun kertomuksista näkyy, jotta pellekäytös kohdistuu vain omaan puolisoon ja se pelle on aina mies. Onko tuollainen käytös jokin esileikki?

Tuo käytös ei ole hyväksyttävää missään tapauksessa ainakaan jatkuvana toimintona: siitä tulee mieleeni myös alkava dementia - olen joskus saanut kuulla sellaisista vanhoista pappaihmisistä.....

Vierailija
1426/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllöä tuttua. Minun exäni oli  tuollainen ja paljon muutakin kauheaa.  Mutta työpaikalla  hänestä  pidettiin ja kaveripiirissä. Olimme melkein naapureita ja  koulukavereita. Hän ei vaan sitten kasvanut aikuiseksi. Minun sukuni piti  häntä hauskana ja auttavaisena. Hän hurmasi  äitini  ja  kaikki  sukulaiseni kun autteli  aina kaikissa käytännön  asioissa.  Minun ja pojan osuus oli  joutua kotona kamalien  jekkujen  alistamiksi.  Hänestä sais vaikka  romaanin.  Vitisiks  väänsi myös  sen kun jätti  veneellämeidät pulaan. Lomamatkat olivat painajaisia , katosi sielläkin  päiviksi kuten Suomessakin.  Paheni  vain vaikka  vaurastuimme. Salasi  senkin että  varasateli ja teki velkaa ja otti minun tilit rahaa hummataseen  ravitolassa muden kanssa.  Varasti uuden  autoni, aamulla poliisi soitti ettäoli siellä yötä  ja auto on kunnossa. Söivät siellä  hyvä aamiaista yhdessä tämän rattijuopon kanssa. Pyllyvitsit  olivat suosittuja.  Alkoi aina vain taantua, sain hyvän  juristin ja sain  heti eron  väkivalan takia. Näin henki säilyi  ja olen  ihan aikusen  mehen  kanssa namsssa.l

Vierailija
1427/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokismentos toimii 🤭

Vierailija
1428/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI AP olet mennyt kimppaan

tuommoisen miehen kanssa , joka on noin super-rasittava, vai onko hän sairastunut myöhemmin tuohon hölmöilyyn?

Vierailija
1429/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vasta huomasin että oma vaimohan se täällä kirjoittelee! Minkäs teet kun olen niin hauska ja toinen on tosikko. Moni muu nainen olisi tämmöisestä rempseästä huumor miehestä onnellinen ja iloinen! Elämäniloa pitää olla, hei!? Suomalaiset on aina niin synkkiä. Ottamaa mallia muusta maailmasta. Sen näkee jo esim. TV sarjoista miten siellä huumori on ihan eri tavalla läsnä arjessa. Arjen pienenä suolana. Esim Frendit niminen TV sarja aikoinaan. Koko ajan pientä vitsailua ja huuomoria. Ja aivan ihanaa<3 

Miksi siis mennä yhteen tosikon kanssa sen sijaan, että etsisi puolison joka tekisi niin ikään samanlaisia hassunhauskoja piloja?

Siksi, kun niitä kaheleita ei kaikille riitä.

Vierailija
1430/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies" 😂 Veikkaan, että kyseessä on poika, joka pelaa tietsikalla "pam pam-pelejä" ja päällä on joku Vans-huppari.

Vierailija
1431/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinahan, notta kohta laitetahan pippleä anukseen!

Vierailija
1432/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokismentos toimii 🤭

Täällä on annettu vinkkeinä tehdä sitä tai tätä, josta tulee jotain sotkua. Jos vastajekuksi tekee jotain tuollaista, niin kannattaa valita paikka, jonka se pelle joutuu sitten itse siivoamaan. Jos itse joutuisin tuon jekun kohteeksi, niin en tiedä, miten hän pääsisi pois paikalta ehjänä.

Vierailija
1433/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, en jaksaisi tuollaista yli-ikäistä kakaraa edes viikon vertaa 😅 Ja ei, todellakaan tuo ei ole yleistä, yksikään existäni ei ole harrastanut tuollaista, eikä kukaan lapsuudenperheessäni tai tuttavapiirissä.

Vierailija
1434/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta teki mieli kommentoida sen verran, että vaikka saattaa kuulostaa pieneltä asialta, niin (ainakin omien havaintojeni mukaan) yksi tärkeimmistä parisuhteen onnistumisen edellytyksistä on se, että osapuolten huumorintajut osuvat yksiin.

Hyödytöntä puhua huumorintajusta geneerisellä tasolla tyylin, että "olen huumorintajuinen", "haluan huumorintajuisen kumppanin".  Sama kuin sanoisit, että "syön ruokaa", "haluan ruokaa syövän kumppanin". Oleellisia kysymyksiä, minkä tyyppinen huumori itseä miellyttää, mitä taas ei ymmärrä tai mikä loukkaa, miten suuri merkitys sillä on, miten suurta roolia näyttelee ihmissuhteissa.

Vierailija
1435/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo aika erikoista. Jospa otat sen ketsuppipullon tai vastaavan kun lopulta saat ja tyhjennät sen puolison päähän? Jos on agressiivinen niin unohda koko juttu ja syö eri aikana ja osta omat ruuat ja ketsuppipullot. Normaalia tuo ei ole ja ei koko elämää kukaan sellaista jaksa. Jos terapeuttia ajattelet ota videolle parin viikon jakso.

Vierailija
1436/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa mikään muu auta kuin ero.

Suoraan sanoen on kyllä peiliin katsomisen paikka että on tuollaisen ihmisen kanssa mennyt naimisiin.

Tai sitten vain vedätte kaiken yhteisen tekemisen ja kommunikoinnin ihan minimiin. Et pyydä salaatinkastiketta pöydässä, et laita viestejä metsäreissuilta, pyrit olemaan mahdollisimman paljon eri puolella kotia.

Vierailija
1437/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä se oikein on? Luulisi, että jo seurusteluaikana tämä pellekäytös tulisi näkyviin ja sen kohteena oleva kumppaniehdokas lähtisi omille teilleen. Mutta ei. Onko se sitten niin, että tuo pelleily alkaa vasta myöhemmällä iällä  ja jos niin miksi, mikä sen aiheuttaa? Tämän ketjun kertomuksista näkyy, jotta pellekäytös kohdistuu vain omaan puolisoon ja se pelle on aina mies. Onko tuollainen käytös jokin esileikki?

Tuo käytös ei ole hyväksyttävää missään tapauksessa ainakaan jatkuvana toimintona: siitä tulee mieleeni myös alkava dementia - olen joskus saanut kuulla sellaisista vanhoista pappaihmisistä.....

Voisi muuten ollakin jonkun aivohäiriön oire. Vaikkapa aivokasvain voisi aiheuttaa tuollaista käytöstä. Sekä myöskin juuri muistohäiriö. 

Itse kuitenkin tulkitsisin tuon samanlaiseksi, kuin narsistisen psykopaatin pikkuhiljaa pahenevaa hallitsemisen lisäämistä. Rajoitukset lisääntyvät niin vaivihkaa ja pikkuhiljaa, että uhri ei ensin edes tajua, mitä tapahtuu. Kohta on hakattuna henkihieveriin kellariin lukittuna, kunnes vihdoin tajuaa, että hetkinen, enhän minä ollut tehnytkään mitään väärin...

Lääkäriin veisin pellen. Ellei suostu, eroaisin.

Vierailija
1438/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi muuten ollakin jonkun aivohäiriön oire. Vaikkapa aivokasvain voisi aiheuttaa tuollaista käytöstä. Sekä myöskin juuri muistohäiriö. 

Itse kuitenkin tulkitsisin tuon samanlaiseksi, kuin narsistisen psykopaatin pikkuhiljaa pahenevaa hallitsemisen lisäämistä. Rajoitukset lisääntyvät niin vaivihkaa ja pikkuhiljaa, että uhri ei ensin edes tajua, mitä tapahtuu. Kohta on hakattuna henkihieveriin kellariin lukittuna, kunnes vihdoin tajuaa, että hetkinen, enhän minä ollut tehnytkään mitään väärin...

Lääkäriin veisin pellen. Ellei suostu, eroaisin.

No niinpä niin, muistohäiriö, tarkoitin muistisairautta.

Vierailija
1439/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap kokeillut ihan huomioimattomuutta, siis nyt kun olet jo kertonut, ettet pidä kyseisestä käytöksestä, niin muuttaisitkin omaa käyttäytymistäsi niin ettet palkitsisi lapsimiestäsi huonosta käytöksestä huomiolla vaan olisit kuin et huomaisikaan.

Esim. Kun pyydät ojentamaan ketsupin, ja mies viimetingassa vetää ketsupin ulottuviltasi, et reagoikaan mitenkään. Kaadatkin vaikka vettä lasiisi tai pyyhkäiset suutasi paperilla, ja hetkenpäästä sanot että ketsuppi olisi tässä ruoassa hyvää. Et siis pyydä mitään kuin kerran, ja sitten teet itse, tai asia jää tekemättä.

Et kommunikoi viesteillä muuten kuin koordinaatit, ei muuta.

Jne.

Tämä on HYVÄ! Sä oot kyllä joku psykologi, osaat keksiä tällaisia vinkkivitosia - minä kokeilisin tätä ehdottomasti jos olisin ap, loppuisi taatusti perseily. Myös pierupetterille sopiva, lisäksi rakkaus-paasto (ei seksiä kuukauteen) jokaisesta pierusta päin naamaa. Mahtava neuvo!

Vierailija
1440/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastahan täällä oli ketju kuinka hauskaa on kun  kotona tehdään kaikkea vammasta. Esim. mies kantaa vaimoa ikean isossa kassissa yms. Nyt sitten taas ei kelpaakaan. Ota tässä nyt sitten taas naisista selvää.

kato kun ne on eri ihmisiä, jotka vastas siihen ketjuun ja jotka vastaa tähän

Eli naiset pitäisi varustaa lapuilla, joissa lukee joko "saa pelleillä" tai "ei saa pelleillä", ettei vaan tule vahingossa hauskuutettua väärää henkilöä.

Hauskuutettua??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän