Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
1401/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellen todistaja kirjoitti:

Terapeuttinen ketju, kiitos tästä!

Minun mieheni (ei onneksi olla naimisissa eikä asuta yhdessä) on samantyylinen pelle kuin täällä kuvatut. Ehkä vielä pelleistä pahin - ilkeä pelle.

Pelleksi taantuminen alkoi, kun kävi ilmi että hän oli touhunnut selkäni takana ja valehdellut minulle jo pitkään. Haukuin hänet alimpaan *elvettiin ja katkaisin välit.

Ajan kanssa välimme paranivat, mutta tuntemani miehen tilanne oli tullut melkoisen vastenmielinen pelle. Pelle on paikalla vielä tänä päivänäkin, mutta vain minun kanssani. Muiden seurassa on täysin asiallinen. Muussa tapauksessa epäilisinkin jonkinlaista äkillisesti syntynyttä aivovauriota.

Pellen touhuja:

- Piereskelee missä ja milloin vain. Oikein kaasuttelee. Ei merkitystä vaikka olisimme syömässä. Inhoan syvästi tätä tapaa ja huomautan asiasta lähes joka kerta. Ei vaikutusta.

- Kuseskelee oven eteen. Olen kieltänyt tekemästä näin. Ei vaikutusta.

- Kaivaa nenäänsä ja syö räkäänsä.

- Kuvaa vessareissujaan.

-Vääntelee naamaansa kuin joku pahemman kohtauksen saanut.

- Muuntelee sanoja ja nimiä puhuessaan. Saa käyttää mielikuvitusta mitä tarkoittaa.

- Puhuu muutenkin aivan käsittämättömiä juttuja. Väkivaltaisia ja sairaita asioita muka vitsillä.

Tuossa muutama esimerkki muuttuneesta käytöksestä. Tätä on jatkunut jo yli vuoden.

Jotain passiivis-aggressiivista käytöstä tämä on. Huomionhakua. Halveksunnan osoittamista. Henkistä väkivaltaa. Menee lukkoon ja heittäytyy vielä typerämmäksi jos kysyn, että mitä sinä oikein yrität ilmaista?

On hänessä monia hyviäkin puolia. Se onkin ainoa syy miksi vielä katselen häntä. Kieltämättä usein tekee mieli näyttää ovea.

Todella turhauttavaa ja omituista käytöstä aikuiselta mieheltä. Välillä tekisi mieli lyödä avarilla päähän, vaikken väkivaltainen olekaan.

Alan tekemään kuten ketjussa on neuvottu. En ole huomaavinaan typerää käytöstä. Ehkä se sillä loppuu kun ei saa haluamaansa huomiota.

Tämä asia on ollut vaikea käsitellä. On vaikea edes uskoa, että toinen todella käyttäytyy noin vaikka se tapahtuu silmieni edessä. Olen yrittänyt nätisti ja myös rumasti lopettaa pellen perseilyn. Ei vaikutusta. Ilmeisesti tämä ei sitten ole jokin ohimenevä vaihe, kuten olen toivonut.

Tsemppiä kaikille pellejen uhreille!

Kerrotko vielä, että mikä ihme riivaa sinua viettämään tämän sankarin kanssa aikaa?

Vierailija
1402/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni (ei onneksi olla naimisissa eikä asuta yhdessä) on samantyylinen pelle kuin täällä kuvatut. Ehkä vielä pelleistä pahin - ilkeä pelle.

Pelleksi taantuminen alkoi, kun kävi ilmi että hän oli touhunnut selkäni takana ja valehdellut minulle jo pitkään. Haukuin hänet alimpaan *elvettiin ja katkaisin välit.

Ajan kanssa välimme paranivat, mutta tuntemani miehen tilanne oli tullut melkoisen vastenmielinen pelle. Pelle on paikalla vielä tänä päivänäkin, mutta vain minun kanssani. Muiden seurassa on täysin asiallinen. Muussa tapauksessa epäilisinkin jonkinlaista äkillisesti syntynyttä aivovauriota.

Pellen touhuja:

- Piereskelee missä ja milloin vain. Oikein kaasuttelee. Ei merkitystä vaikka olisimme syömässä. Inhoan syvästi tätä tapaa ja huomautan asiasta lähes joka kerta. Ei vaikutusta.

- Kuvaa vessareissujaan.

- Muuntelee sanoja ja nimiä puhuessaan. Saa käyttää mielikuvitusta mitä tarkoittaa.

- Puhuu muutenkin aivan käsittämättömiä juttuja. Väkivaltaisia ja sairaita asioita muka vitsillä.

Tuossa muutama esimerkki muuttuneesta käytöksestä. Tätä on jatkunut jo yli vuoden.

Jotain passiivis-aggressiivista käytöstä tämä on. Huomionhakua. Halveksunnan osoittamista. Henkistä väkivaltaa. Menee lukkoon ja heittäytyy vielä typerämmäksi jos kysyn, että mitä sinä oikein yrität ilmaista?

On hänessä monia hyviäkin puolia. Se onkin ainoa syy miksi vielä katselen häntä. Kieltämättä usein tekee mieli näyttää ovea.

Todella turhauttavaa ja omituista käytöstä aikuiselta mieheltä. Välillä tekisi mieli lyödä avarilla päähän, vaikken väkivaltainen olekaan.

Alan tekemään kuten ketjussa on neuvottu. En ole huomaavinaan typerää käytöstä. Ehkä se sillä loppuu kun ei saa haluamaansa huomiota.

Tämä asia on ollut vaikea käsitellä. On vaikea edes uskoa, että toinen todella käyttäytyy noin vaikka se tapahtuu silmieni edessä. Olen yrittänyt nätisti ja myös rumasti lopettaa pellen perseilyn. Ei vaikutusta. Ilmeisesti tämä ei sitten ole jokin ohimenevä vaihe, kuten olen toivonut.

Kerrotko vielä, että mikä ihme riivaa sinua viettämään tämän sankarin kanssa aikaa?

Kaikesta huolimatta välitän hänestä ihmisenä. Joskus välitin vielä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellen touhuja:

- Kuvaa vessareissujaan.

Mutta kun hän ei välitä sinusta.

Miksi tuhlaat aikaasi mieheen, joka ei välitä sinusta? Elät mielikuvasi kanssa, kun todellisuus on erilainen. Mielikuviesi miestä ei ole.

Sinulla on vapaus ja oikeus etsiä itsellesi mies, joka kunnioittaa sinua, eikä "pelleile" eli kohtele sinua paskasti sen takia, että jäi itse kiinni ja nyt kiukuttelee siitä sinulle tämän pelleilyn varjolla kuin lapsi, jota äiti on kieltänyt.

Vierailija
1404/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä itsekin usein pohtinut miksi siedän tälläistä käytöstä. En olisi aiemmin voinut kuvitellakaan näin käyvän.

Mieshän ei ollut ensimmäisen vuoden aikana pelle. Kaikkea muuta.

Korttitalo sitten rysähti valheiden paljastuttua ja pelle astui esiin. Vähitellen. Nyt taitaa olla jo koko kauheus esillä.

Olen siirtynyt tunnetasolla rakastuneesta kaverilliseksi. Siedän pakon edessä pellen temppuja. Pakon edessä siksi, että joko siedän pellen touhuja tai katkaisen kokonaan, lopullisesti välit.

Välillä on pitkiäkin taukoja ettemme pidä yhteyttä. Silloin pelle menee piiloon, mutta astuu pian taas esiin kun suojamuurini on laskeutunut.

Joskus pohdin miten tämä kaikki on vaikuttanut minuun.

Ensin petos. Siinä meni luotto.

Sitten pellen loputon näytös - siinä meni kunnioitus. Sekä itseäni, että pelleä kohtaan.

Ymmärrän, että tätä on vaikea ulkopuolisena käsittää. Minäkin ihmettelisin miksi kukaan katselee tälläistä menoa.

Jotenkin tilanne on ajautunut tähän. Pikkuhiljaa siedättämällä pelle on pistänyt parastaan. Olo on kuin huonossa sirkuksessa.

Vierailija
1405/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän puhuu väkivaltaisia juttuja, niin eroa heti.

Vierailija
1406/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pellen touhuja:

- Kuvaa vessareissujaan.

Mutta kun hän ei välitä sinusta.

Miksi tuhlaat aikaasi mieheen, joka ei välitä sinusta? Elät mielikuvasi kanssa, kun todellisuus on erilainen. Mielikuviesi miestä ei ole.

Sinulla on vapaus ja oikeus etsiä itsellesi mies, joka kunnioittaa sinua, eikä "pelleile" eli kohtele sinua paskasti sen takia, että jäi itse kiinni ja nyt kiukuttelee siitä sinulle tämän pelleilyn varjolla kuin lapsi, jota äiti on kieltänyt.

Totta. Olet oikeassa.

Vierailija
1407/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehdotus. Tehdään vaihtokauppa, minä otan sun muka hauskan miehen ja sinä otat mun joka asiaan vittuilevan ja riitaahaastavan kusipään. Ok?

Vierailija
1408/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aikoinaan lukenut jostain kaksplussalta vastaavanlaisen ketjun, ja siihen tuli lopulta mieskin vastaamaan kun naiselle kommentoineet vaativat näyttämään keskustelun sillekin. Mies ei yllättävää kyllä nähnyt käytöksessään mitään väärää ja oli loukkaantunut kuin mikä saamastaan palautteesta lopettaa moinen ilveily. 

Eksäni harrasti samaa. Kaikesta piti vittuilla ja kerrankin hän juoksutti minua autonsa perässä parkkipaikalla. Ratkaisin asian siten, että käännyin toiseen suuntaan ja hän jos hän luuli että olen riippuvainen hänen kyydistään, niin pieleen meni: kävelin ensin kävelykadun kulmassa olevaan baariin ja palasin sieltä lasillisen jälkeen kotiin BUSSILLA. Mies oli odottanut parkkipaikalla ja toitotti tööttiä, mä olin siinä vaiheessa suhdetta jo niin kypsä etten vaivautunut näyttämään edes keskisormea. 

Eli neuvoni on: älä reagoi enää miehen juttuihin. Vaikene ne siis kuoliaaksi. Jos pyydät tuomaan jotain ja mies aloittaa pelleilemisen, ota itse tai jätä väliin hänen härnäämisensä. Jos vesilasin tuominen on vaikeaa, kaada se hänen päähänsä. 

Mä en pystyisi tollasen tyypin kanssa olemaan, hermothan siinä menisi. 

Mun isäpuoli juoksutti minua kun olin pieni. Odotti auton kans paikoillaan ja kun oli kohdalla avaamassa ovea jotta pääsen kyytiin, niin hän kaasutti pois ja jäi pienen matkan päähän taas odottamaan. Kävelin autolle, koitin avata ovea, taas kaasutus ja räkänaurut päälle. Teki tuota usein ja niin monesti, että itkin.

Se oli sadismia. Ihan silkkaa vihaa vieraan miehen lapsia kohtaan. Ap:n miehessä on jotain samaa kusipäisyyttä. Kehittymättömän miehen käytöstä. Suosittelen eroa, ei tuollaiset muutu muuksi. Tuo on hänen tapansa olla ja ilmaista jotain tunnetta sua kohtaan.

Ei v***u miten sairasta! Ja joku äippäihminen sitten katsoo tälläistä perseilyä vierestä ja pitää normaalina "leikkinä"? En antaisi omalle äidille anteeksi tuollaista. Antaa jonkun riemuidiootin alistaa, kiusata ja itkettää omaa lastaan. Tulipa paha mieli sinun puolesta.

Vierailija
1409/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ehdotus. Tehdään vaihtokauppa, minä otan sun muka hauskan miehen ja sinä otat mun joka asiaan vittuilevan ja riitaahaastavan kusipään. Ok?

Miks ihmeessä pitäisi kattella kummankaan sortin k-päitä? Mieluummin yksin, kuin pilaa elämänsä ja hermonsa kestämällä hampaita kiristellen jotain urpoa? Masokistista.

Vierailija
1410/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haluaa jollain tavalla yrittää kertoa, että ei halua olla enää yhdessä. Ei uskalla ottaa puheeksi asiaa, joten yrittää pelleily keinoilla saada sinut ymmärtämään ja yrittää, että otat asian itse puheeksi. En jaksa uskoa, että muuta syytä löytyy. Ei kukaan jaksa huvikseen pelleillä päivästä toiseen ilman mitään painavampaa syytä.

Vierailija
1411/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellen touhuja:

- Kuvaa vessareissujaan.

Sairasta itsensä kiduttamista. Pilaat elämäsi katselemalla moista. En kehtaisi edes näyttäytyä tuollaisen juntin kanssa missään.

Vierailija
1412/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hevillä psykologisoi ketään enkä mitään, mutta tuossa haiskahtaa passiivis-aggressiivisuus. Mies ei oikeasti kestä omaa tilannettaan, muttei myöskään näe tietä ulos.

Vierailija
1413/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta sitten synnyttäneenä, ja lasta vielä imetin. Rinnat isot ja maidosta turvoksissa... ajettiin moottoriveneellä isossa aallokossa. Hänestä oli hauskaa ja kiva katella kun "hinkit" heiluu. 

Itkin kivusta, ja huusin lopettamaan ja hiljentämään. Ei kun tämä vaan nauroi ja jatkoi menoa. 

Rantaan päästyämme annoin kunnon ripityksen, ja oli vähällä, etten antanut airosta päähän.

No, kyllähän se katui, ja ei muka kuullut minun huutoa moottorin metelissä, eikä ymmärtänyt miten kivuliaat täydet rinnat on.

(tehtiin toinenkin lapsi tämän perseilijän kanssa)

Sadisti. Kohtelee todennäköisesti lapsianne samalla tyylillä. Ei muka kuule tai ymmärrä, kun toinen huutaa naama punaisena, että toiseen sattuu. Tuo ei ole mitään leikkiä. V***uilua ja väkivaltaa.

Vierailija
1414/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se pelle.

Vierailija
1415/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä itsekin usein pohtinut miksi siedän tälläistä käytöstä. En olisi aiemmin voinut kuvitellakaan näin käyvän.

Mieshän ei ollut ensimmäisen vuoden aikana pelle. Kaikkea muuta.

Korttitalo sitten rysähti valheiden paljastuttua ja pelle astui esiin. Vähitellen. Nyt taitaa olla jo koko kauheus esillä.

Olen siirtynyt tunnetasolla rakastuneesta kaverilliseksi. Siedän pakon edessä pellen temppuja. Pakon edessä siksi, että joko siedän pellen touhuja tai katkaisen kokonaan, lopullisesti välit.

Välillä on pitkiäkin taukoja ettemme pidä yhteyttä. Silloin pelle menee piiloon, mutta astuu pian taas esiin kun suojamuurini on laskeutunut.

Joskus pohdin miten tämä kaikki on vaikuttanut minuun.

Ensin petos. Siinä meni luotto.

Sitten pellen loputon näytös - siinä meni kunnioitus. Sekä itseäni, että pelleä kohtaan.

Ymmärrän, että tätä on vaikea ulkopuolisena käsittää. Minäkin ihmettelisin miksi kukaan katselee tälläistä menoa.

Jotenkin tilanne on ajautunut tähän. Pikkuhiljaa siedättämällä pelle on pistänyt parastaan. Olo on kuin huonossa sirkuksessa.

Eroa heti. Tuo on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
1416/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli tällainen pelleilijä. Pieraisi esim. purkkiin ja tunki purkin äitini naamalle. 

Myös ystäväni aviomies harrastaa jatkuvia alatyylisiä jekkuja toisen kustannuksella, eikä osaa ottaa mitään vakavasti. Kerran kun olin kylässä ja tämä tyyppi siellä tukevassa humalassa, tunki peukalonsa pystyyn tuolille jolle olin istumassa, niin että se työntyi pakaroitteni väliin. Ja räkäistä naurua päälle.

Yhteistä näille molemmille on sovinismi ja toisen kehon rajojen kunnioituksen puute. Myös se, että molemmat ovat todella kömpelöitä sosiaalisesti, mutta haluavat silti jatkuvaa huomiota kuin pikkulapset. Julkisesti ovat vetäytyviä ja hiljaisia, mutta kotinsa seinien sisäpuolella täysin tilannetajuttomia ja räävittömiä kakaroita.

Perimmäinen syy on siinä, miten pojat kasvatetaan: heitä sylitellään ja halitellaan lapsina vähemmän kuin tyttöjä, eikä heille opeteta tarpeeksi empatiaa ja muiden huomioonottamista. Pojille iskostuu ajatus, että heidän täytyy käyttäytyä huonosti saadakseen huomiota.

Siis ei hemmetti. Tuohan on seksuaalista ahdistelua, että tungetaan sormea toisen haaroväliin. Aivan häiriintynyttä. Terapiaan tuommoiset ja äkkiä.

Vierailija
1417/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehto on myös elää sinkkuna.

Itse päätin, että mieluummin olen tyytyväisesti yksin, kuin enää yhdessäkään huonossa parisuhteessa.

Vierailija
1418/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano grow up!

Muutoin sisäinen lapsenmieli valtaa liikaa.

Vierailija
1419/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exälläni oli tällaisia ominaisuuksia niin paljon, että löin häntä kerran avarilla kun kyllästyin, toisella kertaa kun hän taas verhoili vittuilunsa huumoriksi yritin läimäyttää häntä päähän saunakiululla ja kolmannella kerralla puristin vain hellästi kasseista. Siihen hän suhtautui yllättäen niin että häiriintynyt äm.mä ei kestä huumoria. 

Mutta niin.. 

Laittoi aina nyrkin alle kun tulin sohvalle istumaan. Lakkasin enää lähestymästä, kun hänelle ei mennyt perille, että vitsi ei ole kauhean hyvä. 

Apinoi käytöstäni kaikin tavoin jos se oli hänestä huvittavaa. Minusta ei ollut. 

Painoi kaikki kylmät colatölkit niskaani tai vartaloani vasten, vaikka kielsin. 

Sovistiset läpät ja yleistykset arkipäivää. 

Kaikesta sai vääntää viimeiseen asti ja jollei mies laittanut sitä vitsiksi, niin se aloitti vaan hirveän nysväilyn eikä liikkeelle saanut millään. 

Petin, löysin uuden miehen ja jätin hänet. En kadu pettämistä hetkeäkään. 

Vierailija
1420/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia kulunut, onko aloittaja ja pelle vielä naimisissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan