Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2586)

Vierailija
2541/2586 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävästä tuli entinen sillä kertaa, kun pieraisi naamalleni. Totesin, että huumorimme eivät osu yhteen ja en suostu pelkäämään sinua. Sitten lähdin. 

Vierailija
2542/2586 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies herättää päivittäin kuumia tunteita. Mikäs sen romanttisempaa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/2586 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo sanoi, että en ole pelle olen hauska😃tarkoittiko oikeasti

-m56

Vierailija
2544/2586 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla niinkin, että se pelleilevä ja vitsiä vääntävä aviomies on niin kyllästynyt vaimoonsa ja hänen ulkonäköönsä, että yrittää jollain tavalla saada jotain hauskaa elämäänsä.

Vierailija
2545/2586 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden vastaavan tilanteen, joka ratkesi: aina kun tällainen temppuilija pääsi vauhtiin, vaimo läpsäytti kämmenellä päin naamaa ja totesi "kas kun sattuikin mukavasti kohdalle" ja nauroi päälle. Kun vastapuoli alkoi ärhennellä, vastasi vain: "eikö ollutkin kiva juttu". Vähitellen koulutus tehosi.

Vierailija
2546/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen mies. Todella rasittavaa. 

Vierailija
2547/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksais tuollaista eikä sunkaan ole pakko.

Vierailija
2548/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkus lähtee, pelle jää.

Vierailija
2549/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää miten tälle pariskunnalle kävi, erosivatko lopulla...?

Vierailija
2550/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää miten tälle pariskunnalle kävi, erosivatko lopulla...?

Ei kai kukaan katso tollasta älykääpiötä tuntia pidempään. Itse en katsoisi minuutiakaan.

Vierailija
2551/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän miestä, itsekin olen ollut se joka heittänyt tyhmää läppää ja puhunut esim. paskantamisesta ja muuta hauskaa. Sittemmin ehkä tajunnut ettei ole oikeasti niin fiksua. Sitä tehnyt siksi että halunnut olla rento, kun epävarma, on hauska saada jokin reaktio toiselta ja kun ei ole ollut ketään, haluaisi hassutella, kun viimein joku siinä on. Mutta voi olla että miehen puoliso myös tukee tätä toimintaa, jos on itsekin jotenkin koominen ja ärähtelyt vaikuttavat miehestä sellaisen huvittavan justiinan ärähtelyiltä, eikä mies oikeasti usko kumppaninsa ikinä jättävän häntä. 

AP:lle voi olla valtava järkytys ja ymmärrettävä hermoromahduksen paikka, jos he eroavaisivat, ja mies löytäisi uuden naisen, niin tämän kanssa mies käyttäytyykin aivan eri tavalla ja tee mitään pellejuttuja. Tiedän että naisella ja naisen habituksella on niin valtava vaikutus omaankin käytökseen. Voi olla että mies itsekin kokee homman tylsäksi, mutta ei jaksa muuttua, kun on ollut pelle alusta asti. Uuden kumppanin kanssa miehestä tuleekin esiin aivan eri ihminen. 

Vierailija
2552/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhaa tarinaa yhä jatketaan ?Loppuuko jutut , kun pitää vanhoja kaivella ?EI MEKÄÄN JAKSETA , eli LOPETA !!!!!!!!

Siksi, koska tällaisten pellejen terrorisoimaksi joutuminen on yleistä. Tässä ketjussa on ollut myös hyvää pohdintaa siitä, mikä saa ihmisen heittäytymään pelleksi ja mitä tämmöinen pelleily ihmisestä kertoo. 

Olen myös tämmöisen pelllen uhri. Parisuhteessa sen kanssa 7 vuotta. Lapsia en sen kanssa tehnyt, vaisto varoitti jo alkumetreillä. Nyt olen jo pitkään ollut sinkku, jotenkin ryhdyin varovaiseksi.

Vierailija
2553/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta muistan näitä hassunhauskoja hassuttelija miehiä. Lähinnä pelkäsin heitä, sillä eivät kunnioittaneet lasten rajoja, vaan väkisin kävivät ns. iholle. Esimerkiksi sedälläni oli tapana kaapata minut syliinsä hyvin tiukasti, kun kävelin ohi. Tuo oli kamalaa. Hän vain nauroi ja lujensi otettaan, vaikka itku kurkussa rimpuilin ja huusin häntä päästämään minut pois. Muut aikuiset näkivät tuon hauskana tilanteena ja pitivät setää haussuttelevana aikuisena joka vähän tykkää kiusoitella. Tuo oli niin ahdistavaa, että vielä aikuisenakin puistattaa. Aloin vältellä hänen lähelle menoaan.

Eräs toinen sukulaismies tykkäsi myös kiusoitella lapsia. Hänen suustaan tuli lähinnä näsäviisastelua ja tykkäsi tökkiä sormellaan. Kerran rappusissa, kun kävelin hänen edellään, niin hän otti yhtäkkiä nilkastani kiinni. Tuo oli niin nöyryyttävää kompurointia. Hän vain nauroi ja muidenkin aikuisten mielestä tuo oli hauska pikku jekku.

Näin jälkeenpäin ajatellen koen nuo jekun muotoon puetuksi alistamiseksi lasta kohtaan. Tuolla ei ole mitään tekemistä lapsirakkauden kanssa. Tuollaisten miesten seuraan olisi ollut lapsena pelottavaa jäädä yksin. Luotto heitä kohtaan täysi nolla. Ties kuinka pitkälle olisivat kyenneet menemään hassun hauskalla jekkumaisella käytöksellään...

Vierailija
2554/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän miestä, itsekin olen ollut se joka heittänyt tyhmää läppää ja puhunut esim. paskantamisesta ja muuta hauskaa. Sittemmin ehkä tajunnut ettei ole oikeasti niin fiksua. Sitä tehnyt siksi että halunnut olla rento, kun epävarma, on hauska saada jokin reaktio toiselta ja kun ei ole ollut ketään, haluaisi hassutella, kun viimein joku siinä on. Mutta voi olla että miehen puoliso myös tukee tätä toimintaa, jos on itsekin jotenkin koominen ja ärähtelyt vaikuttavat miehestä sellaisen huvittavan justiinan ärähtelyiltä, eikä mies oikeasti usko kumppaninsa ikinä jättävän häntä. 

AP:lle voi olla valtava järkytys ja ymmärrettävä hermoromahduksen paikka, jos he eroavaisivat, ja mies löytäisi uuden naisen, niin tämän kanssa mies käyttäytyykin aivan eri tavalla ja tee mitään pellejuttuja. Tiedän että naisella ja naisen habituksella on niin valtava vaikutus omaankin käytökseen. Voi olla että mies itsekin kokee homman tylsäksi, mutta ei jaksa muuttua, kun on ollut pelle alusta asti. Uuden kumppanin kanssa miehestä tuleekin esiin aivan eri ihminen. 

Jaa, että naisen ulkonäöstä kiinni tuo pellemäisyys. Ompa melkoinen psykoanalyysi.

Vierailija
2555/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin 20-vuotiaana eräässä työpaikassa, jossa henkilöstö koostui suureksi osaksi nuorista aikuisista. Eräs 5 vuotta vanhempi kollega oli sellainen "hassunhauska huumoriveikko", joka usein käänsi keskustelut vitsiksi. Nämä vitsit koostuivat usein alapäähuumorista, vessahuumorista tai sitten muuten vaan väänteli sanoja typeriin muotoihin. Aluksi tuollainen huumoripelleily vaikutti hauskalta ja jollain tavalla ihailin tätä kollegan hauskuutta ja monesti lähdinkin siihen läpän heittoon mukaan. Joskus läpän heitto menikin sen verran yli, että osa muista työkavereista alkoikin jo hermostumaan kun ei ymmärretty lopettaa ajoissa. Aloin itsekin jossain vaiheessa vähitellen kyllästymään siihen jatkuvaan pelleilyyn, kun mistään asioista ei voi keskustella normaalisti. 

Olin tuossa firmassa töissä noin 3 vuoden ajan ja työpaikan vaihdon jälkeen en ole ollut enää juuri tekemisissä tämän entisen kollegan kanssa muuten kuin sometili

Olisinpa ollut tuossa työpaikassa. Aiemmassa työpaikassani kaikkien naamat ovat tympeitä kuin petolinnun prseet. Ei mitään iloista koskaan.

Sellaiset työpaikat, mihin on tuon tason idiootteja otettu, ovat täysin kouluttumattomien henkilöiden paikkoja. Normaali työyhteisössä tuollaista käytöstä ei katsota päivåäkään.

Vierailija
2556/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että se on naisen vika, kun mies si kai lee? Eiköhän se ole mies jonka kuuluu ottaa vastuu huonosta käytöksestään!

Vierailija
2557/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi hävettää oma sukupuoli. MIten tämmöinen voi olla edes mahdollista? 

- M46

Kuule, oikein hyvin on!

T: sellaisen uhri

Vierailija
2558/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on ihan hirveää luettavaa.

Toivottavasti olette kirjoittaneet nykyään onnellisia sinkkuja. Ikinä en olisi tällaisten sika miesten kanssa. 

Piereskelee naamaan! Hyi helkata, olis ensimmäinen ja viimeinen pieraisu minun tai lasten naamaan. Ei näin pahat eräät pelletyypit, joista täällä on puhuttu, millään pysty edes alussa niin pitkää aikaa peittelemään etteikö olisi seurustellessa huomannut. Niin tyhmiltä tuntuvat, ettei vaan äly heillä olisi siihen riittänyt. Seurustelu mysteeri, että miksi? vielä suurempi mysteeri miten tuollaisten kanssa pystyy noita lapsiakin monia tekemään. Edes sitä ensimmäistä. Huh huh naiset, ilman miestäkin voi elää. Jos potentiaalinen miesvalikoima on tuota luokkaa. 

Kyllä ne pystyy peittelemään! Omastani kuoriutui tuollainen kuin taikaiskusta kun ostettiin omistusasunto. Vuokralla ollessa ei vielä uskaltanut kun olisin helposti voinut lähteä. Tottakai huumoriakin oli, mutta ei sellaista pers-eilyä. Lopulta lähdin, sillä kaikilla piinoilla ei ole hintaa.

Vierailija
2559/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vsrmasn tuleekin. Vähäksi aikaa. Koko ikäänsä se ei jaksa näytellä.

Vierailija
2560/2586 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on ihan hirveää luettavaa.

Toivottavasti olette kirjoittaneet nykyään onnellisia sinkkuja. Ikinä en olisi tällaisten sika miesten kanssa. 

Piereskelee naamaan! Hyi helkata, olis ensimmäinen ja viimeinen pieraisu minun tai lasten naamaan. Ei näin pahat eräät pelletyypit, joista täällä on puhuttu, millään pysty edes alussa niin pitkää aikaa peittelemään etteikö olisi seurustellessa huomannut. Niin tyhmiltä tuntuvat, ettei vaan äly heillä olisi siihen riittänyt. Seurustelu mysteeri, että miksi? vielä suurempi mysteeri miten tuollaisten kanssa pystyy noita lapsiakin monia tekemään. Edes sitä ensimmäistä. Huh huh naiset, ilman miestäkin voi elää. Jos potentiaalinen miesvalikoima on tuota luokkaa. 

Kyllä ne pystyy peittelemään! Omastani kuoriutui tuollainen kuin taikaiskusta kun ostettiin omistusasunto. Vuokralla ollessa ei vielä uskaltanut kun olisin helposti voinut lähteä. Tottakai huumoriakin oli, mutta ei sellaista pers-eilyä. Lopulta lähdin, sillä kaikilla piinoilla ei ole hintaa.

Erittäin hyvä elämänohje tuo "kaikilla piinoilla ei ole hintaa". Ja jos näin onkin, niin hintana on pahimmillaan oma henkikulta.