Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
2441/2500 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellehermannit kannattaa heittää mäkeen.

Vierailija
2442/2500 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[/quote]

Mun anoppi tekee tuota tosi usein, siis tarttuu sanoihin ja sanamuotoihin, eikä edes yritä ymmärtää, mitä toinen selittää. On pidemmän päälle todella raskasta käydä mitään keskustelua, kun juttu koko ajan keskeytyy. Tekee sitä paljon miehen veljentyttärelle, joka on muutenkin vähän herkässä iässä ja elämäntilanteessa. Turhauttaa katsella lapsen turhautumista.[/quote]

Minulla taas tuota harrastaa mies. Hän takertuu erittäin usein joihinkin yksityiskohtiin tai sanoihin ja alkaa kysellä niistä, jolloin kertomani asia jää toiselle sijalle. Tuosta tulee todella arvostamaton olo. Jos hänet itsensä keskeytetään, hän suuttuu todella paljon ja alkaa huutamaan.

On pari muutakin asiaa mitkä ärsyttävät vaikkei hän sinänsä mikään vastaava vitsiniekka ole mitä nämä muut esimerkit. Hän saattaa läimästä takamukselle koska tahansa, silloinkin jos minulla on jotain särkyvää tai läikkyvää kädessä. Hän tekee sen v

Oletkohan naimisissa exäni kanssa? Niin samanlaiselta kuulostaa. Päälle typerä lausahdus "this is hjuuuuumor, hähähää".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2443/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2444/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kertoo, etteivät nämä pellet töissä vedä tuolia pomon alta tai laita suolaa taukohuoneen kahvinkeittimeen. 

Mutta vaimoa on kiva kiusata vitsinä.

Vierailija
2445/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tahalleen lähtisin poissa, lähdinkin. 

Miehet ovat erikseen kun nämä pellet.

Näytteli kyllä ulkopuolella varsin hyvää miestä ja käytös kunnossa.

Jätä pellesi.

Vierailija
2446/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pellejä on täynnä tämä ketjukin. Kommenteista tajuaa, kuinka tyhmiä ihmiset ovat. On neuvottu "menkää terapiaan" jne. Luuletteko, että terapiassa ihminen muutetaan toiseksi? Luuletteko, että asiaa korjaantuu, jos mitä yrittäisi väkisin olla jotain toista, mitä oikeasti on?

Ainut vaihtoehto on ero. Tuskin nainen toipuu koskaan. Jää ikuiset muistijäljet. 

Vierailija
2447/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakas päiväkirja. Puolisollani on huumorintajua. Tämä ei käy. Hänen pitää olla tosikko, joka ei ikinä naura millekään. Paitsi silloin, kun minä kerron vitsin. Tai kun käsken häntä nauramaan. Silloinkin naurun pitää olla aito. Ja spontaani. Vaihtoon. Piste."

Vierailija
2448/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle nainen, ystävällinen neuvo, VAIHDA MIESTÄ!

Vierailija
2449/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta on lähe seitsemän vuotta.  Oletko ap jaksanut?

Vierailija
2450/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit aikoinaan iloinen, kun sait tämän naistennaurattajan. Hienoa oli , kun muut tytöt katselivat kateellisina - siitähän se alkoi.  Mutta, mutta elämä on muutakin, kun pelkkä naureskelu.

Vierailija
2451/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keksinyt varsin varman konstin seuloa pellet joukosta pois.

Tuon esiin heti alussa, että arvostan ja odotan kumppaniltani - sekä ystäviltäni - riittävää henkistä kypsyyttä ja kykyä keskustella myös vakavista asioista. Jos reaktio tähän on "niin mutta pitää muistaa myös hassutella" tai "en mä ainakaan jaksa mitään paskantärkeää pönöttämistä", niin tiedän, ettei meidän kannata tutustua sen paremmin.

Pelletyypeille on tavallista ajattelun mustavalkoisuus, jolloin henkinen kypsyys = paskantärkeää pönöttämistä, jossa ei ole sijaa hassuttelulle. Useimmilla on myös taipumusta ymmärtää asioita tahallaan väärin, koska onhan se heidän mielestään hirmu hauskaa huumoria. Molemmat tyypillisiä piirteitä keskenkasvuisille ja myrkyllisesti käyttäytyville ihmisille.

Vierailija
2452/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on kuin ilmetty Jim Carrey.

Osaa kaikki maneerit ja tanssii julkisesti resiinanpumppaustanssia hampaat irvessä, niin että hattu kiikkuu päässä ja osaa pidellä  hattua aina välissä niin ettei se putoa, mutta kiikkuu koko tanssin ajan päässä.

Hän myös esittelee itsensä tuntemattomille hassuilla kummelinimillä.

Vierailija
2453/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet vitsailut ja jäynät on jees, mutta jos tuo on jokapäiväistä, (ja mielestäni lakkaa kyllä naurattamasta, jos ihan tavalliset asiat pitää aina tehdä kiusan kautta), niin kiusaamista se jo on. No, ehkä aloittaja on jo vaihtanut äijää. 

Vierailija
2454/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole muuttunut yhtään tuosta aloituksestani. Vuosien saatossa on kerääntynyt uusia ongelmia. Olemme saaneet neljä lasta, 6 ja 7 vuotiaat ovat tulleet täysin isänsä kaltaisiksi huumorin harrastajiksi. Pelottaa kovin tulevaisuuteni, jaksanko tätä sirkusta yhtään pitempään.

Tilanteeni on aika kinkkinen, jos sen pääpellen saisin jollain tempulla tuosta lempattua...asiaa voisi luonnehtia senkin jälkeen: pelle lähti, mutta sirkus jäi.

Vierailija
2455/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokapina kasvoi parinkymmenen innokkaan kapinoitsijan ryhmästä kansalliseksi, yli kymmenessä kaupungissa toimivaksi liikkeeksi, jonka nimissä on toiminut yhteensä tuhansia kapinallisia ympäri Suomen. Tavoitteenamme on luoda massaliike, joka pystyy toiminnallaan häiritsemään tavallista arkea niin että ilmasto- ja ympäristökriisi ei jää keneltäkään huomaamatta. Rikomme tarvittaessa joitakin lakeja siksi, että välttäisimme pahimpien skenaarioiden toteutumisen.

Vierailija
2456/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle ja 150-kiloinen, karvainen nainen? Tsemppiä sinne sirkukseen nuorelle parille!

Vierailija
2457/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta tulee mieleen, että se pelle mies vielä vääntelehtii puhuessaan "hauskoja" juttuja. Koko kroppa menee oudosti mutkalle, kun se ilveilee ja vääntää asiat huumoriksi. Puhuessaan vielä muuttaa äänensä sellaiseksi kummalliseksi ja megaärsyttäväksi, jota ei vaan terve jaksa. Ja ne naamanvääntelyt. Jatkuukohan se sama sekoilu yhä, mitä ollut jo 2017? Taitaa pelle olla vähän liian lievä ilmaisu kuvaamaan sitä mieslasta.

Jim Carrey esitti elokuvissa täysidioottia. Oli sähköputkimies, nuija ja tosinuija, lemmikkietsivä ym. Sehän ei jäänyt sinne kameroiden eteen, vaan tämä toi työnsä kotiin ja teki kotona sitä samaa sekoilua, mitä rooleissaan. Vaimonsa joutui menemään psykologille puhumaan, ja tämä suositteli ottamaan eron. Jokainen, joka on nähnyt Carreyn leffoja, tietää millaisia hullun rooleja se veti. Miettikää, kun tyyppi vielä kotonaan tekee samaa mitä leffarooleissaan, niin kuka jaksaa? Sehän on oikeasti hullu, ettei se vain esitä hullua. Tästä on jo kauan, kun se piti lemmikkimarsulle tai jollekin vastaavalle hirveän suureelliset hautajaiset. Oliko se ihan laittanut sen jollekin pienelle lautalle jonka se sitten sytytti palamaan, kuten viikingit aikoinaan hautasivat. Siinä oli draamaa. Carreyn naapuri oli vähän katsellut kieroon ja epäili tämän mielenterveyttä. 

Maailmasta tuli suvaitseva, kun fiksut olivat laskeneet, että jos kaikki hullut yms. laitettaisi hoitoon kuten kuuluisi, niin laitoksissa olisi selvästi enemmän porukkaa kuin mitä vapaasti kulkemassa. 

Vierailija
2458/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 100-varmasti tilanteen kehityskäyrän, mitä tapahtuisi jos tuon ukon kanssa mentäisiin terapiaan, kuten joku teistä neuvoi.

Ei kerkiä kenkiä pois potkia, kun terapeutti ja ukkoni vitsailisivat esim tyyliin... Tiedätkö mitä kannibaali tilasi ravintolassa?? Jaa, etkö tiedä?? Kilon kokista.. Hah, haj, haa jne.. 

En jaksa enää tuota...

Vierailija
2459/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole muuttunut yhtään tuosta aloituksestani. Vuosien saatossa on kerääntynyt uusia ongelmia. Olemme saaneet neljä lasta, 6 ja 7 vuotiaat ovat tulleet täysin isänsä kaltaisiksi huumorin harrastajiksi. Pelottaa kovin tulevaisuuteni, jaksanko tätä sirkusta yhtään pitempään.

Tilanteeni on aika kinkkinen, jos sen pääpellen saisin jollain tempulla tuosta lempattua...asiaa voisi luonnehtia senkin jälkeen: pelle lähti, mutta sirkus jäi.

Se pelle (mies) on ollut jo kauan menetetty tapaus, mutta lapsilla saattaa olla vielä toivoa. Tuon ikäisille tuollainen huumori nyt vielä uppoaa, mutta kunhan siitä kasvavat, niin vaihe menee ohi (toivottavasti) ja lakkaa olemasta hauskaa. Toivottavasti ympäristötekijät kasvattavat fiksummiksi kuin mitä kotiolot ikinä pystyvät kasvattamaan. Se tuossa on pahinta, että lapsesi eivät saa kotoa mitään kunnollista miehen mallia ja se on paha varsinkin, jos lapset ovat poikia. Poikien pitää saada isältään kunnollinen miehenmalli. Miehesi on kykenemätön sitä tarjoamaan, koska on jäänyt henkisesti ikuiseksi pikkupojaksi. 

Yhteiskunnassa jokaisella on oma roolinsa ja pellen, hullun, roolia ei kannata kenenkään ottaa.

Vierailija
2460/2500 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teit sen pellen kanssa NELJÄ LASTA??? No, mitäpä pelle toimintaansa muuttamaan, kun nähtävästi siitä vaan palkitaan.