Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
2281/2500 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen pariskunta kirjoitti:

Sarvukh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme tosikkoja. En jaksaisi olla tuollaisten tosikkojen kanssa samassa huoneessakaan viittä minuuttia kauempaa. Meillä on puolison kanssa sellainen elämänfilosofia, että asiasta kuin asiasta voi vääntää vitsiä ja jos jokin aihe tuntuu syystä tai toisesta aralta vitsailulle, niin siitä keskustellaan niin kauan, että siitä voi vääntää vitsiä.

Elämä on paljon mukavampaa kun voi pitää hauskaa arjessakin. Kamalaa jos pitää kaikki asiat ottaa haudanvakavasti.

Oletteko koskaan ajatelleet, että elämässä on asioita joista ei voi tai edes kuulu vääntää vitsiä?

Jos niitä ei ole teidän elämässänne vielä ollut, niin saattaapi vielä tulla.

On olemassa myös välimuotoja haudanvakavan ja hillittömän vitsailun

"Ei kuulu vääntää vitsiä". Eiköhän se kuulu kaikille itselleen, mistä kuuluu vääntää vitsiä ja mistä ei. Äitini sairastui syöpään jokunen vuosi takaperin ja menehtyi. Jaksettiin kaikki loppuun asti huumorin voimin ja jäi kultaiset muistot viimeisistä ajoista. Edelleen, mielipiteeni on sama: mistä vain voi vääntää vitsiä. Ja opetan samaa filosofiaa omille lapsilleni. Ovat olleet kiitollisia ja osaavat käsitellä vaikeitakin asioita positiivisen kautta -- huumorin avulla.

Jos lapsesi kuolevat, niin nauratko jos pidän stand-up esityksen aiheesta?

Minun lapseni on tehnyt vuosia sitten itsemurhan, enkä vieläkään tiedä milloin asia olisi käsitelty, niin että sille voisi nauraa. Kerro sinä. Vääntäisitkö vitsiä hänestä vai minusta?

===

"Älä puhu köydestä hirtetyn talossa"

- sananlaskujen viisautta

Vierailija
2282/2500 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi pellen kanssa naimisissa oleminenhan on ihan kuin maamme tilanne nyt, kun sitä johtaa huutava ja kirkuva pellelauma. 

Ei todellakaan enää jaksaisi päivääkään katsoa ja kuunnella Marinin, Ohisalon ja Andersonin roskan jauhantaa.

Mene äänestämään huomenna! Sitäpaitsi tuo sun pakkomielteinen vertaus ei liity ketjun aiheseen millään tavalla

Kävin jo ennakkoon. Ja kyllä, tämä liittyy läheisesti ap.n aloitukseen.

Paitsi, että voin jättää pelleaviomiehen ja jos meillä ei ole lapsia, voin pudistaa kuin pölyt päältäni muistot siitä.

Mutta tästä Marinin pellehallituksesta emme ole päässeet eroon useampaan vuoteen.

Kunpa vain nyt kaikki ymmärtäisivät, kuinka paljon Marin et co ovat pilanneet Suomen mainetta maailmalla.

Äänestäkää ihan mitä tahansa puoluetta kunhan ette äänestä SDP:tä, RKP:tä, Keskustaa tai vihreitä.

A clueless idiot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/2500 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi pellen kanssa naimisissa oleminenhan on ihan kuin maamme tilanne nyt, kun sitä johtaa huutava ja kirkuva pellelauma. 

Ei todellakaan enää jaksaisi päivääkään katsoa ja kuunnella Marinin, Ohisalon ja Andersonin roskan jauhantaa.

Mene äänestämään huomenna! Sitäpaitsi tuo sun pakkomielteinen vertaus ei liity ketjun aiheseen millään tavalla

Paitsi, että voin jättää pelleaviomiehen ja jos meillä ei ole lapsia, voin pudistaa kuin pölyt päältäni muistot siitä.

Mutta tästä Marinin pellehallituksesta emme ole päässeet eroon useampaan vuoteen.

Kunpa vain nyt kaikki ymmärtäisivät, kuinka paljon Marin et co ovat pilanneet Suomen mainetta maailmalla.

Äänestäkää ihan mitä tahansa puoluetta kunhan ette äänestä SDP:tä, RKP:tä, Keskustaa tai vihreitä.

Ja niin me teimmekin. 💙🤍

Vierailija
2284/2500 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A clueless idiot.

https://media.makeameme.org/created/look-whos-talking-ukvr31.jpg

Vierailija
2285/2500 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity millään tavalla edelleenkään aloitukseen.

Paitsi ehkä yhdellä tavalla kuvio on sama:

Voit jättää pelle-Suomen ja voit pudistaa kuin pölyt päältäni muistot siitä.

Pieni, pieni, hyvin pieni vähemmistö maailman ihmisistä asuu nimittämäsi pelle-hallituksen maassa.

Minne muutit?

Vierailija
2286/2500 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä on katsellut youtubesta fartvideoita ja matkii sieltä oppimiaan tapoja pierressään. Nostaa toista jalkaansa kuin koira, hypähtelee omituisesti, leyhyttelee kättä takanaan kuin pyrstöä,menee sängyssä selällee ja nostaa jalkansa kattoa kohti jne. Kun huomautan, niin nauraa sen olevan vain huumoria. Ja olen kuulemma huumorintajuton.

Vierailija
2287/2500 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa naiset porsimaan pellelle?

Raha

Ei välttämättä. Porsiihan naiset kaikenmaailman baari-Peteille ja muille vastaaville elämäkoululaisille.  Tämä on joku mystinen juttu johon en ole keksinyt vastausta.

Vierailija
2288/2500 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystävä on katsellut youtubesta fartvideoita ja matkii sieltä oppimiaan tapoja pierressään. Nostaa toista jalkaansa kuin koira, hypähtelee omituisesti, leyhyttelee kättä takanaan kuin pyrstöä,menee sängyssä selällee ja nostaa jalkansa kattoa kohti jne. Kun huomautan, niin nauraa sen olevan vain huumoria. Ja olen kuulemma huumorintajuton.

Jestas. Tee sinä sellainen kiva jekku, että jätät hänet.

Vierailija
2289/2500 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä loppu huumori vasta arpeutuneen esinahan poiston jälkeen.

ukko istu varmaan kuukauden sohvalla hiljaa.. oli upea kk sillon

Vierailija
2290/2500 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ymmärtää, että tilanteesi voi olla hyvin turhauttava. Kommunikoinnin on tärkeää olla molemminpuolista ja kunnioittavaa suhteessa. Jos koet, että kumppanisi jatkuva härnääminen tai vitsailu menee yli rajojen ja aiheuttaa sinulle stressiä tai huonoa mieltä, on tärkeää ottaa tämä puheeksi hänen kanssaan.

Voit ilmaista rehellisesti tunteesi ja kertoa, miten hänen huumorinsa vaikuttaa sinuun. Selitä, että vaikka ymmärrät hänen tarkoittavan sen huumoriksi, koet sen alentavana tai ärsyttävänä. Kommunikoi tarpeestasi saada vakavaa ja suoraa vastausta tietyissä tilanteissa.

Keskustele avoimesti ja rakentavasti toiveistasi ja tuntemuksistasi. Hyvä kommunikaatio on avainasemassa suhteen terveen kehityksen kannalta. Jos tilanteesi jatkuu vaikeana etkä pääse eteenpäin, voi harkita myös suhteeseen kohdistuvan ulkopuolisen avun hakemista esimerkiksi pariterapiasta.

Vierailija
2291/2500 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käärijä

2292/2500 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonto se osaa kirjoitti:

täällä loppu huumori vasta arpeutuneen esinahan poiston jälkeen.

ukko istu varmaan kuukauden sohvalla hiljaa.. oli upea kk sillon

Karma toimii.

Vierailija
2293/2500 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen noin kotona, tosin en katsele mallia mistään pieruvideoista vaan tulee ihan luonnostaan. Onneksi miehellä riittää kärsivällisyys.

Vierailija
2294/2500 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun oppilailleni nuo pieruvitsit ovat sitä parasta A-luokkaa. Mutta että aikuisille. En katsoisi hetkeäkään.

Vierailija
2295/2500 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!

Vierailija
2296/2500 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa luokan pelleltä, joka ei ole kasvanut aikuiseksi vieläkään

Vierailija
2297/2500 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tälläistä vanhaa ketjua kiikutetaan , taas luettavaksi?

Vierailija
2298/2500 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita, kultaseni, kestää minua vielä muutama vuosi.

Vierailija
2299/2500 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianjättöaika.

Vierailija
2300/2500 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ex joka "ilahdutti"vetämällä housut alas ja pieraisemalla naamalle. Kerran päätin kostaa kun oli antibioottikuuri ja pieretti hitosti,mutta pieru tulikin ns kaverin kanssa eli paskoin miehen naamalle. Ei ihan mennyt suunnitellusti mutta ainakin loppui se miehenkin  pierupelleily :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi