Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä 16-vuotias saa rahaa ja OIKEITA töitä

Vierailija
07.06.2017 |

Hei! Muutan kesällä omilleni ja äitini sanoi että maksaa ruokaa muttei vuokraa, joten minun täytyy mennä töihin. Minun täytyy maksaa myös itse 1500e kausimaksu. Tukia en saa ennen kun täytän 17 ja en silloinkaan paljoa isäni yrityksen takia. Mistä saisin siis rahaa ja töitä? Vuokrahakemuksetkin olen jo lähettänyt ja tarkoituksena olisi muuttaa kesäkuun aikana.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi ovat elatusvelvollisia kunnes olet 18 vuotta täyttänyt joten mamma och pappa betalar allt. Voit aina hakea sitä  heiltä myös oikeusteitse,ota yhteys paikkakunnan oikeusaputoimistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä! Muota vinkkejä esim. Töiden saamiseen?

Vierailija
4/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä??

Vierailija
5/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat elatusvelvollisia, mutta kotona.

Vierailija
6/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyöpaikat taitaa olla jo menneet mutta voithan yrittää jostain Mäkkäristä tai Hesestä tms kysellä, siellä ainakin työvoima tuntuu vaihtuvan tiuhaan.

Vanhempiesi kuuluu sinut elättää siihen asti että täytät 18v. Miksi muutat?

Vierailija
7/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

McDonald'siin pöytiä pyyhkimään ja hampurilaisia tekemään? Kauppaan hyllyttämään tuotteita? Kassalle sinua tuskin otetaan kun olet alaikäinen.

Mutta muista että sinun ei tarvitse elättää itse itseäsi koska vanhemmillasi on velvollisuus tehdä se.

Vierailija
8/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätyöpaikat taitaa olla jo menneet mutta voithan yrittää jostain Mäkkäristä tai Hesestä tms kysellä, siellä ainakin työvoima tuntuu vaihtuvan tiuhaan.

En AP, mutta olisiko vaikka opinnot eri paikkakunnalla ja kesällä ei asuntolassa voi olla?

Vierailija
9/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500e kausimaksu?

Vierailija
10/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kaksi kesätyöpaikkaa jo aiemmin. Toinen tutustu & tienaa 355e ja jätskikiskalta saa sen mitä saa. Mansikkamaalle meen vielä kyselee jos tulee hyvä sato. En hakenut oman kaupunkini lukioihin vaan vain toisen kaupungin lukioihin.

Vierailija
11/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään.

Vierailija
12/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1500e kausimaksu?

Ikävä kyllä.

Vierailija
13/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1500e kausimaksu?

Selkä provo.

Vierailija
14/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon itsenäisyydestä. En todellakaan tiedä mistä nykyään alaikäinen saa kunnon töitä normaalilla palkalla. Pitäisi kai olla suhteita. Mitä töitä haluat? Olen jo vähän vanhempi ja silloin kun minä olin 16, sai työpaikan helposti. Olin 16v kesätöissä Renlundilla laskuttaja-nimikkeellä. Kirjoitimme laskuja koneella. Olin oppinut konekirjoitustaidon koulussa ylimääräisenä aineena. Nykyään siihenkin hommaan pitää varmaan olla tradenomi. Kesätyöpalkat tuntuivat hyviltä koska ei mennyt veroa ja asuin kotona. Kokeile siivousta vai pitääkö siihen olla koulutusta. Mäkkäriin tms. Varastohommiin, johonkin pieneen yritykseen tekemään kaikkea mahdollista. On paljon töitä joita voi tehdä ilman koulutusta ja työssä oppii lisää.

Vierailija
15/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä on hyvä haaveilla, mutta vanhemmat voisi opettaa sinulle  vähän realismia.

Vierailija
16/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus. 

Vierailija
17/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausimaksu on kallis, koska harrastan SM-tasolla kilpaurheilua arvostetussa seurassa.

Töiksi käy mikä tahansa ja osaan käyttää exeliä yms. Tietokonejuttuja.

Olen ajatellut laittavani kaupungin fb-ryhmiin mihin muutan, että hoidan lapsia ja haravoin pihan pientä maksua vastaan. Ohjaan tämän hetkisessä kaupungissa myös 4H-kerhoja ja ajattelin jatkaa tätä seuraavassakin kaupungissa.

Vierailija
18/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilat, lehdenjako, siivous.

Kierrä asuma-alueilla ja tarjoa nurmikonleikkuuta. Talvella lumenluontia. Muulloin koirien ulkoiluttamista.

Mene (yksityiseen) vanhainkotiin ja kysy, maksaisivatko he jotain vanhusten ulkoiluttamisesta. Pyydä tuntipalkaksi 7-8 euroa.

Vierailija
19/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi edes solmia vuokrasopimusta, joten ei sinulle synny maksuvelvollisuutta. 

Vierailija
20/43 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi