Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenta Suomi: Lapset ja ravintolat

Vierailija
07.06.2017 |

Keskustelevat tuossa lapsista ja ravintolakäyttäytymisestä.

Kuulemma Suomessa ei vain viedä lapsia tarpeeksi ravintoloihin, jolloin lapset oppisivat ravintolassa käymisen olevan normaalia, eikä erikoistilanne. Myös lastenlistat ravintoloissa ovat huono idea, koska lasten olisi hyvä opetella syömään sitä mitä vanhemmatkin, tai ainakin maistella samaa ruokaa.

Mielenkiintoista oli mielestäni tämä kertomus, kun juontajanainen kertoi ravintolassa juoksennelleesta lapsesta. Tämä lapsi oli juossut heidän ravintolapöytäänsä ja hypännyt juontajanaisen syliin ja syönyt siinä. Kuulemma oli vain naurattanut ja olivat perheet sitten vilkutelleet toisilleen. Tällainen käytös ei kyllä mielestäni kuulu ravintolaan, vaikka muuten olenkin samaa mieltä.

Mitäs mieltä muut ovat? Miten lapset ja ravintolat -yhdistelmä toimii parhaiten?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sumarin esimerkeissä äiti ja lapsi keskusteli keskenään ja Sumari häiriintyi tästä yksityisestä keskustelusta.

Sumari häiriintyi siitä, että lapselta kysytään LUPAA syödä jotain ruokaa. Ei se ole lapsen päätettävissä. Ei lasten kanssa voi ja kannata ihan kaikesta neuvotella, varsinkaan siitä, saako äiti mennä vessaan tai syödä näkkileipää. Lapselle annetaan siinä ihan liikaa valtaa. Ei kuulu lasten tehtäviin tuollaiset asiat. Ihan sama kun vanhemmat kysyisivät lapselta, mitä hän haluaisi vanhempiensa tekevän, kun lapselle olisi tulossa pikkusisarus... tekisivätkö abortin, jos lapsi niin haluaisi?  Vanhemmat ovat vanhempia ja heidän tehtävänsä on kasvattaa lapsesta yhteiskuntakelvollinen yksilö eikä tyrannisoivaa pikkukeisarinnaa.

Ongelma on lähinnä se, miten typerää on ylipäätään ärsyyntyä toisten keskustelusta joka ei sinulle ole tarkoitettu. Ja vielä typerämpää on, kuten sinäkin tässä teet, vetää aivan absurdeja johtopäätöksiä tämän äidin vanhemmuudesta ja vielä laajentaa se koskemaan koko vanhempien sukupolvea vain yhden kuulemansa pätkän perusteella. Se nyt on vain loogisesti ajatellen typerää ja kestämätöntä. Sillä vain halutaan ruokkia omaa ärsytystänsä joka kumpuaa...jostain.

Oletko opiskellut ikinä peruskoulua pidemmälle? Onko kantavasti mielestäsi argumentoitu, että salakuunnellun keskustelun perusteella nykyvanhemmat antavat lastensa päättää perheen aborteista? Oikeasti?

Vierailija
82/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen pitää ehdottomasti saada keskustelupoliisit. Jalkautumaan suuren yleisön pariin.

Ettei kukaan vaan puhu yksityisiä keskusteluja, jotka voivat ärsyttää sumarikansalaisia. Raipparangaistus ja julkinen nolaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle iälle, ihonvärille, sukupuolelle ym.omat ravintolat, kahvilat, asunnot, matkat...Jotenkin tulee tuttuja viboja mieleen 1930--kuvun Euroopasta ja 1950-60-luvun Usasta. Rasismi verhotaan mielensäpahoittamiseen ja suoranainen aggressio ja viha puretaan kehen tahansa. Tämä maa on menossa päin helvettiä näillä asenteilla!

Vierailija
84/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullun koiran saa kyllä tuollaisella kavattamisella. Perheen pomon. Niin ei se saa haitata että joku hellanlettas kasvatetaan pieleen, sehän on väärin sanoa se ääneen. Parempi on kun vaan kaikki arvostelu jatkossa kielletään eikä oteta kukaan mitään vastuuta ja maailma pelastuu.

Vierailija
85/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumari eli mummoikäisen itkupotkuraivari, kun maailma ei pyörikään just niin mummo haluaa.

Vierailija
86/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä jako on se, että jos ravintolassa on leikkipaikka/lapsille viihdykettä sekä lastenlista on kyseessä perheravintola. Tällöin muiden kävijöiden turha rutista lasten käytöksestä.

Kun taas ravintolat, joissa ei ole leikkipaikkaa eikä lastenlistaa, lasten pitää osata käyttäytyä ( istua hiljaa pöydässä koko ruokailun ajan) tai heidät on syytä jättää kotiin.

Minusta leikkipaikat ja lastenlistat ravintoloissa pitäisi hävittää maan päältä kokonaan. Niillä tarkoitetaan  varmaan hyvää koska monet ajattelevat että siellä lapsi voi helposti opetella ravintolakäyttäytymistä. Mutta minusta niillä tehdään vain karhunpalvelus, kun annetaan ymmärtää että ravintolassa voi leikkiä ja juosta jos on tylsää. Sama kun sivistynyttä juomista pitäisi ensin mennä harjoittelemaan kontulan ostarille.

Ja lastenlistat? Mikä hiton järki on tarjota kersoille eri safkaa. Siten kasvatetaan juuri niitä tyyppejä jotka eivät aikuisenakaan syö tota ja tota enkä tuota ja yök ja hirvee ja ei ja miks tässä on jotain rehuja.

Vierailija
87/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullun koiran saa kyllä tuollaisella kavattamisella. Perheen pomon. Niin ei se saa haitata että joku hellanlettas kasvatetaan pieleen, sehän on väärin sanoa se ääneen. Parempi on kun vaan kaikki arvostelu jatkossa kielletään eikä oteta kukaan mitään vastuuta ja maailma pelastuu.

Hyvää nuoren perheen vanhemmuuden tukemista: kuuntele ensin sivukorvalla äidin ja lapsen keskustelua joka ei kuulu sinulle, ja postaa siitä sitten haukkumakirjoitus someen. Siitä se lähtee.

Vierailija
88/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ravintoloissa te oikein käytte jos siellä on syliin tunkevia lapsia??? Hesessä ja Raxissako?

Ei nimittäin ole ikinä moista osunut kohdalleni. Tuntuu että nyt vähän liiotellaan. Tai sitten käydään lasten ravintoloissa syömässä.

Lahdessa Rouxissa. Hintataso on sitä luokkaa, että ei olettaisi lapsiperheillä olevan varaa, mutta ihmeesti siellä käydään lapsilisärahat tuhlaamassa ja annetaan lasten juosta ympäriinsä.

Ihan tiedoks vaan että ei kaikki lapsiperhet ole köyhiä. Hassu ajatuskin.😂

Lahti on wt pesä...

Rahaa on itse asiassa normaali-ihmisellä oltava rutosti, että on varaa tehdä lapsia. Sossuasiakkaat ja muut uskovaiset sitten erikseen.

Sinun vanhemmat taisi sitten olla tosi rikkaita. Jostain syystä onnistuivat kasvattamaan sinusta kuitenkin lapsivihamielisen.

Vierailija
89/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa äiti eristetään muusta yhteiskunnasta. Minutkin tipautettiin jopa työporukan sählyringistä ja sulkapalloporukasta pois. Siis minulta kysymättä päätetiin, että lapsen saatuani en kerran viikossa illalla tule pelaamaan - enkä voi saada edes kuulumisia.

No eihän siitä sählynpeluusta itkevä vauva mukana mitään tulisikaan? Lapset kun pitää raahata ihan joka paikkaan.

Ensinnäkin minä sain adoptiolapsen, joten hän ei ollut vauva. Ja toisekseen se peliaika oli kello 19, jolloin lapsi isän kanssa kotona.

Mutta tätähän tää on: tässäkin ketjussa suvereenisti selitetään että kymmenen vuoden päästä äiti voi ehkä päästä vankilasta.

Miksi adoptoit lapsen, jos koet olevasi sen kanssa vankilassa?

Miksi kirjoittelet hysteerisiä vastineita?

Minä en koe yhtään mitään, vaan minä kirjoitin miten äitejä kohdellaan. Suljetaan pois ja kirjoitetaan että kymmenen vuoden päästä saa lapsen aknssa tulla esim ravintolaan.

Se on naisvihaa. Lapsivihaa.

Ei se ole minun ominaisuuteni, vaan sairaan ympäristön.

Useita vastaajia - osa trollaa. Mutta vastaan tähän:  jos et osaa opettaa lastasi käyttäytymään ruokapöydässä ennen tuota, niin sitten sinun on vietettävä hänen kanssaan vankilassa (sinun ilmaisusi) se kymmenen vuotta kotona. Se on sinun arvomaailmasi ja ominaisuutesi, miten kasvatat lapsesi käyttäytymään muiden ihmisen parissa ja kanssa.

Olet ilmeisesti uhriutuja, kun odotat kotona kutsua sählyyn myrtyneenä, mutta et saa itse otettua yhteyttä, että tulet pelaamaan? Et ole toimija?

Vierailija
90/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa äiti eristetään muusta yhteiskunnasta. Minutkin tipautettiin jopa työporukan sählyringistä ja sulkapalloporukasta pois. Siis minulta kysymättä päätetiin, että lapsen saatuani en kerran viikossa illalla tule pelaamaan - enkä voi saada edes kuulumisia.

No eihän siitä sählynpeluusta itkevä vauva mukana mitään tulisikaan? Lapset kun pitää raahata ihan joka paikkaan.

Ensinnäkin minä sain adoptiolapsen, joten hän ei ollut vauva. Ja toisekseen se peliaika oli kello 19, jolloin lapsi isän kanssa kotona.

Mutta tätähän tää on: tässäkin ketjussa suvereenisti selitetään että kymmenen vuoden päästä äiti voi ehkä päästä vankilasta.

Miksi adoptoit lapsen, jos koet olevasi sen kanssa vankilassa?

Miksi kirjoittelet hysteerisiä vastineita?

Minä en koe yhtään mitään, vaan minä kirjoitin miten äitejä kohdellaan. Suljetaan pois ja kirjoitetaan että kymmenen vuoden päästä saa lapsen aknssa tulla esim ravintolaan.

Se on naisvihaa. Lapsivihaa.

Ei se ole minun ominaisuuteni, vaan sairaan ympäristön.

Useita vastaajia - osa trollaa. Mutta vastaan tähän:  jos et osaa opettaa lastasi käyttäytymään ruokapöydässä ennen tuota, niin sitten sinun on vietettävä hänen kanssaan vankilassa (sinun ilmaisusi) se kymmenen vuotta kotona. Se on sinun arvomaailmasi ja ominaisuutesi, miten kasvatat lapsesi käyttäytymään muiden ihmisen parissa ja kanssa.

Olet ilmeisesti uhriutuja, kun odotat kotona kutsua sählyyn myrtyneenä, mutta et saa itse otettua yhteyttä, että tulet pelaamaan? Et ole toimija?

Minä kirjoitin esimerkkejä naisvihasta ja lapsivihasta. Sinä sitten itse esität niitä.

Vierailija
91/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden mielestä ei saa "kytätä" tai kuunnella mitä lapset ravintolassa tekee ja tuollainen aiheuttaa vain lisää hankaluutta että asia nostetaan tapetille, niin mikä ratkaisu teillä on ongelmaan? Miten ratkaistaan ravintolassa huonosti käyttäytyvien lasten aiheuttama häiriö, koska keskustelun laajuudesta päätellen sellainen ongelma todella on.

Miten te äidit ja isät ratkaisette ongelman, jos muut eivät saa puuttua asiaan mitenkään?

Onko ongelma olemassa?

Ihmettelen vaan kun itse syön lounaani ravintolassa joka päivä, viikonloppuisin käymme usein ravintolassa, lomalla monta kertaa viikossa ja risteilemmikin usein.

En oo kertaakaan törmännyt juokseviin lapsiin, enkä ole häiriintynyt lasten takia.

Miten on mahdollista, että reilusti yli sata kertaa vuodessa onnistun "ongelman" välttämään ja Sumarin ja kaltaistensa elämä on samaan aikaan pelkkää survivalia.

Turussakaan en ole ikinä "maanpäällsitä helvettiä" kokemut vaikka mökkeilen Turun naapurissa.

No ei kai ne nyt työpaikkojen lounasravintoloissa käykään. Ylipäätään lounasaikaan.

Käypä joku viikonloppu vaikka Rossossa, niin saat tyyleistä kokemusta.

Luepa uudelleen. Lukeeko tuolla "työpaikan lounasravintola"? Ei lue.

Ja helppo vinkki: Rosso on perheravintola. Älä mene sinne, jos pelkäät perheitä.

Lisävinkki: Rosso on wt-perheravintola. Älä mene sinne, jos pelkäät wt-perheitä.

Vierailija
92/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikipäät oman elämänsä sankarit ovat tyytyväisiä vasta kun lapsille saadaan ulkonaliikkumiskielto. Ja lihaville. Ja vanhuksille. Ja siis kaikille muille paitsi hikipäille oman elämänsä sankarille. Ne kun ahdistuvat kaikesta mikä ei ole ne.

Vierailija
93/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syystä, että äiti kuljettaa sitä vankilaa mukana.

Lapset pitäisi jättää useammin kotiin. Lapsista on usein haittaa monissa paikoissa. Heitä ei pitäisi raahata mukana paikkoihin, joissa tarkoituksena on aikuisten toiminta. Kuten peli-ilta. Kokous. Luennot.

Äidit ei tätä ymmärrä.

No kas kun MLL esim ohjeistaa että alle 13-vuotiaata ei saa jättää kotiin ilman aikuista.

...

No tuo ei ole peruste tuoda vauvaa esim. yliopistolle luennolle ja häiritä kaikkia 199 muuta tai kokoukseen, vaikka se kuinka olisi vain seuran (harrastus) kokous.

Niin juuri! Tämä on vielä pieni ongelma kun jotkut kirurgit tuo VAUVANSA leikkauksiin mukaan epästeriileine vaippoineen ja lentokapteenit raahaa VAUVANSA lentokoneen ohjaamoon painelemaan niitä kaikkia nappuloita. VAUVAN!!!!1111!!!! SIIS VAUVAVN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
94/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmaan jo käyty läpi kaikki näkökulmat, mutta mitä itse ajattelen...

Lapset eivät kuulu illallisaikaan fine dining -ravintoloihin, mutta muuten toki saavat tulla - mutta vanhempien pitää estää vaeltelu muiden pöytiin ja muu häiritseminen, ja lähteä pois tarvittaessa.

Mutta mua hieman huvittaa nämä ajatukset, että lapsia on vietävä vauvasta ja taaperosta alkaen ravintoloihin (ja vielä kaikkiin niihin, joihin vanhemmat haluavat mennä), koska muuten eivät opi ikinä käyttäytymään ravintoloissa. Noh, mun esikoinen oli temperamentiltaan aivan mahdoton pienenä ja ravintolakäynnit olivat yhtä tuskaa kun hän oli 0-4v, joten lopetettiin ne täysin. Käymme kuitenkin mielellään ravintoloissa syömässä, joten kun hän oli 6v niin aloitettiin uudelleen ja hän on oppinut aivan mainiosti käyttäytymään ravintoloissa (on nyt 10v) vaikka aloitti noin myöhään. Myöskin kehityspsykologisesta näkökulmasta en kerta kaikkiaan usko, että ravintolassa syömistä pitäisi treenata 1-vuotiaasta alkaen, että lapsi tottuisi siihen.

Ja lasten ravintolakasvatuksesta vielä: en minä ainakaan jaksaisi kovin usein sitä, että täytyy lähteä pois ja jättää maksetut ruoat syömättä, tai syödä vuorotellen hätäisesti toisen viihdyttäessä lasta. Ei myöskään ole reilua pakottaa taaperoa istumaan paikallaan kovin kauaa, eikä ole reilua muita asiakkaita kohtaan päästää taaperoa juoksentelemaan.

Pointtini oli kai, että ravintolakasvatuksen voi aloittaa myös myöhemmin kuin vauvana ja se voi olla monille perheille oiva ratkaisu.

Vierailija
95/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset pitäisi jättää useammin kotiin. Lapsista on usein haittaa monissa paikoissa. Heitä ei pitäisi raahata mukana paikkoihin, joissa tarkoituksena on aikuisten toiminta. Kuten peli-ilta. Kokous. Luennot.

Äidit ei tätä ymmärrä.

No kas kun MLL esim ohjeistaa että alle 13-vuotiaata ei saa jättää kotiin ilman aikuista.

...

No tuo ei ole peruste tuoda vauvaa esim. yliopistolle luennolle ja häiritä kaikkia 199 muuta tai kokoukseen, vaikka se kuinka olisi vain seuran (harrastus) kokous.

Minä olin mukana sählyringissä joka pelaa kerran viikossa kello 19. Minut tiputettiin tästä ringistä pois kun sain lapsen. Kulaan ei kysynyt haluanko jatkaa harrastusta.

En kertaakaan vienyt lasta mihinkään vaan se vihamielinen reaktio tuli jo kun hän ei ollut edes Suomessa. Poissulku.

Anteeksi, ei ole pakko vastata, mutta miten sinut tiputettiin pois? Mä olen harrastanut joukkuelajia 10 vuotta ja saanut sinä aikana 2 lasta, ja olen molemmilla kerroilla vaan ilmoittanut, että olen äitiyslomalla joukkueesta x ajan ja palaan silloin ja silloin. En edes ymmärrä miten mut voitaisi käytännössä tiputtaa pois joukkueesta.

Vierailija
96/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä ihmettelen tätä keskustelua, en ole ikinä ravintoloissa huomannut häiritseviä lapsia. Viime vuoden puolella oltiin ravintolassa, missä ilmeisesti iso pikkujouluporukka oli myös syömässä. Alkoivat olemaan jo aika päissään, ja ärsyttävän äänekkäitä. Näistä sitten jos valittaisit, niin varmaan kehottettaisiin ottamaan hiekat pois sieltä..

Vierailija
97/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden mielestä ei saa "kytätä" tai kuunnella mitä lapset ravintolassa tekee ja tuollainen aiheuttaa vain lisää hankaluutta että asia nostetaan tapetille, niin mikä ratkaisu teillä on ongelmaan? Miten ratkaistaan ravintolassa huonosti käyttäytyvien lasten aiheuttama häiriö, koska keskustelun laajuudesta päätellen sellainen ongelma todella on.

Miten te äidit ja isät ratkaisette ongelman, jos muut eivät saa puuttua asiaan mitenkään?

Onko ongelma olemassa?

Ihmettelen vaan kun itse syön lounaani ravintolassa joka päivä, viikonloppuisin käymme usein ravintolassa, lomalla monta kertaa viikossa ja risteilemmikin usein.

En oo kertaakaan törmännyt juokseviin lapsiin, enkä ole häiriintynyt lasten takia.

Miten on mahdollista, että reilusti yli sata kertaa vuodessa onnistun "ongelman" välttämään ja Sumarin ja kaltaistensa elämä on samaan aikaan pelkkää survivalia.

Turussakaan en ole ikinä "maanpäällsitä helvettiä" kokemut vaikka mökkeilen Turun naapurissa.

No ei kai ne nyt työpaikkojen lounasravintoloissa käykään. Ylipäätään lounasaikaan.

Ja helppo vinkki: Rosso on perheravintola. Älä mene sinne, jos pelkäät perheitä.

Lisävinkki: Rosso on wt-perheravintola. Älä mene sinne, jos pelkäät wt-perheitä.

En oo kertaakaan törmännyt juokseviin lapsiin, enkä ole häiriintynyt lasten takia. Kommentti oli vinkkinä tälle tyypille kokemuksien laajentamiseksi; kuplasta ulosastumiseen.

Vierailija
98/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidit ei tätä ymmärrä.

...

Minä olin mukana sählyringissä joka pelaa kerran viikossa kello 19. Minut tiputettiin tästä ringistä pois kun sain lapsen. Kulaan ei kysynyt haluanko jatkaa harrastusta.

En kertaakaan vienyt lasta mihinkään vaan se vihamielinen reaktio tuli jo kun hän ei ollut edes Suomessa. Poissulku.

Anteeksi, ei ole pakko vastata, mutta miten sinut tiputettiin pois? Mä olen harrastanut joukkuelajia 10 vuotta ja saanut sinä aikana 2 lasta, ja olen molemmilla kerroilla vaan ilmoittanut, että olen äitiyslomalla joukkueesta x ajan ja palaan silloin ja silloin. En edes ymmärrä miten mut voitaisi käytännössä tiputtaa pois joukkueesta.

Tiputettiin pois meiliringistä . Tää oli epävirallinen porukka, ei siis mikään "joukkue".

Yhtäkkiä vaan huomasin etten saa enää meilejä, joissa sovittiin asioista yms.

Ja tää ei ollut sattuma koska samaan aikaan tuon meiliringin "ylläpitäjä" tipautti minut pois myös sulkapallosta. Olin käynyt pelaamassa hänen kanssaan viis vuotta ja nyt vaan hän pyysi tilalleni toisen.

Nelikymppinen lapseton nainen.

Vierailija
99/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ongelma olemassa?

En oo kertaakaan törmännyt juokseviin lapsiin, enkä ole häiriintynyt lasten takia. Kommentti oli vinkkinä tälle tyypille kokemuksien laajentamiseksi; kuplasta ulosastumiseen.

Tässä keskustellaan siitä ttä ihmiset ei saa ruokailla rauhassa. Ei siitä että pitää erikseen etsinällä etsiä paikkoja joissa häiriintyä.

Vierailija
100/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidit ei tätä ymmärrä.

...

Tiputettiin pois meiliringistä . Tää oli epävirallinen porukka, ei siis mikään "joukkue".

Yhtäkkiä vaan huomasin etten saa enää meilejä, joissa sovittiin asioista yms.

Ja tää ei ollut sattuma koska samaan aikaan tuon meiliringin "ylläpitäjä" tipautti minut pois myös sulkapallosta. Olin käynyt pelaamassa hänen kanssaan viis vuotta ja nyt vaan hän pyysi tilalleni toisen.

Nelikymppinen lapseton nainen.

Okei, olen pahoillani! Todella törkeää käytöstä.

En kuitenkaan ihan osaa pitää tuota nimenomaan äiteihin kohdistuvana syrjintänä, vaan tuon nimenomaisen porukan huonotapaisuutena/omituisen sosiaalisena dynamiikkana, koska en ole koskaan törmännyt vastaavaan tapaukseen. Mutta voin olla väärässä ja tarkoitus ei ole vähätellä kokemustasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi