Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat sisustusesineet tai muut vastaavat joihin olet törmännyt?

Vierailija
06.06.2017 |

Nyt uskallan jo kertoa kun tästä on sen verran aikaa, ettei ko. henkilö heti tunnistaisi itseään jos sattuisi täällä käymään :D

Vein lapsen päiväkotikaverin synttäreille, ja siellä oli kahvit aikuisille samaan aikaan kun lapset puuhasivat omiaan. Perheen olohuoneen seinällä oli valtavan kokoinen taulu perheen äidistä poseeraamassa bikineissä suht seksuaalissävytteisessä asennossa. Oli vähän kiusallista, tein kaikkeni etten joutuisi katselemaan sitä taulua.

Kommentit (291)

Vierailija
141/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyseisessä asunnossa käynyt, mutta erään kerrostalon ikkunalla on isohko luuranko seisoskelemassa puettuna lääkärin takkiin. Ohi kulkiessa kiinnitti aina huomioni.

Vierailija
142/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi kirjoitti:

Olen muutamassa sisustusblogissa törmännyt sellaiseen puiseen käteen jonka sormia voi taivutella. Toiset tykkää mutta minusta se on vaan jotenkin karmiva. Monta kertaa jossakin hyllyllä kaunis kukkavaasi ja sitten se käsi nököttää siinä vieressä eikä istu silmään eikä muuhun sisustukseen ei sitten mitenkään. Noh voihan sillä kai näyttää naapurin mammalle keskisormea ikkunasta. Kertokaa toki jos sille kädelle on joku hieno tausta/ideologia miksi tuollasta pidetään esillä?

Ei se mikään piirrustuskäsi ole, vaan HAYn design-koriste-esine. Sen voi laittaa vaikkapa pitelemään saksia tai näyttämään keskaria. Ehkä se on jonkun mielestä hieno.

Itselläni on sellainen, ei mikään "hayn design-koriste-esine", vaan olen saanut sen 90-luvulla kun piirtäminen ja anatomia kiinnosti. Niitä käytetään siis ihan oikeasti piirtämisen opettelemiseen. Tai no, käytettiin. Omani siirsin näkyviltä ku alkoi ärsyttää ku siitä tuli koriste-esine ja kyllästyin näkemään sitä kaikkialla oman kotini lisäksi. On mulla myös sellanen samanlainen tavoiteltava ukkeli.

Jos blogeista puhuttiin, niin eiköhän ole brändituote kyseessä. Piirtämistä varten puupalikan ostaminen olisi vain hölmöä.

No tuo nyt riippuu ihan siitä, mitä ihminen pitää merkityksellisenä. Esimerkiksi kuvataidetta intohimoisesti harrastava isäni on käyttänyt paljon rahaa laadukkaisiin taiteilijatarvikkeisiin, ja nauttii niiden käyttämisestä. Omasta mielestäni tuo mainitsemasi piirtäminen on paljon mielekkäämpi ja kehittävämpi harrastus kuin vaikkapa esimerkiksi penkkiurheilu, mutta en silti mene haukkumaan kaikkia urheilukanavapaketin tai jääkiekkokausikortin ostaneita hölmöiksi.

Hölmöä siis siksi, että se on kömpelön palikkamainen jäljitelmä objektista, joka jokaisella ihmisellä on kiinni kehossaan, vieläpä "käden ulottuvilla". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tuttavallani on korkokenkiä avohyllyillä seinällä olkkarissa. Onhan ne toki ihan nättejä kenkiä, mutta en silti tajua niiden esittelemistä paraatipaikoilla. Hänellä roikkuu myös muutama laukku ja mekko seinällä esillä. Kai ne on jotain kalliimpaa ja hienompaa merkkiä, luulisin. En ole kysynyt, enkä tunnista.

Ehkä olen juntti kun en tajua. Niin ja hän asuu omakotitalossa, jossa olisi kunnon vaatekaapit ynnä muut, joten kyse ei ole tilanpuutteesta pienessä kaupunkiaaunnossa.

Vierailija
144/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen naapuri esitteli ylpeana vaaleanpunaisesta lasista puhallettua isoa "viinakarahvia", malli oli suoraan kopioitu miesten alakerrasta.

Vierailija
145/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi kirjoitti:

Olen muutamassa sisustusblogissa törmännyt sellaiseen puiseen käteen jonka sormia voi taivutella. Toiset tykkää mutta minusta se on vaan jotenkin karmiva. Monta kertaa jossakin hyllyllä kaunis kukkavaasi ja sitten se käsi nököttää siinä vieressä eikä istu silmään eikä muuhun sisustukseen ei sitten mitenkään. Noh voihan sillä kai näyttää naapurin mammalle keskisormea ikkunasta. Kertokaa toki jos sille kädelle on joku hieno tausta/ideologia miksi tuollasta pidetään esillä?

Ei se mikään piirrustuskäsi ole, vaan HAYn design-koriste-esine. Sen voi laittaa vaikkapa pitelemään saksia tai näyttämään keskaria. Ehkä se on jonkun mielestä hieno.

No mistäpä luulet tuon mainitsemasi sisustusbrändinkin kopsanneen sen käsielementin? Kyllä sen alkuperäinen tarkoitus on nimenomaan ollut toimia taiteilijan apuvälineenä, mutta nyt niitä tietysti saadaan kaupattua myös maallikoille "koska hei täähän on tosi kiva ja trendikäs esine" .

Aina välillä hämmästyttää, etteivät jotkut ihmiset lainkaan tiedä niiden sisustuselementtien alkuperäisiä taustoja ja käyttötarkoituksia. Vähän sama juttu kuin joku jo aiemmin tässä ketjussa toi esiin ne buddha-patsaat...

Oikein ihmetyttää, etteivät muut ole yhtä vanhoja kuin sinä? :D Minä en ollut edes syntynyt silloin kun sinä ihailit ysäritrendejä. 2010-luvulla useimmat bloggaajat valitsevat esineensä brändin perusteella.

Vierailija
146/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisormea näyttävä puutarhatonttu, niin mauton, että oli oikeastaan aika hieno!

Vierailija
147/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tuttavallani on korkokenkiä avohyllyillä seinällä olkkarissa. Onhan ne toki ihan nättejä kenkiä, mutta en silti tajua niiden esittelemistä paraatipaikoilla. Hänellä roikkuu myös muutama laukku ja mekko seinällä esillä. Kai ne on jotain kalliimpaa ja hienompaa merkkiä, luulisin. En ole kysynyt, enkä tunnista.

Ehkä olen juntti kun en tajua. Niin ja hän asuu omakotitalossa, jossa olisi kunnon vaatekaapit ynnä muut, joten kyse ei ole tilanpuutteesta pienessä kaupunkiaaunnossa.

Hän varmaan tykkää vaatteistaan ja haluaa katsella niitä. Onko AV-mammoilla jotain tajuamisen puutteita?

Vierailija
148/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänihän löytyy mm mainitut juntit sisustustaulut "hopeinen sulka" ja "intiaani" sekä vanhanaikainen mummoryijy :D.

En ole mikään intohimoinen sisustusharrastaja, nuo edellä mainitut on lähinnä täytettä seinillä. Aika tyhjää ja kaikuvaa olisi asunnossa, jos mitään ei seinille laita, eikä mulla ole varaa tuhansien arvoisiin tauluihin. Siksi siis löytyy sisustustauluja tyyliin 5e Sotkasta / Ikeasta / kirpparilta :)

Ehkäpä mautonta, mutta tuskin mitenkään erikoisen kummallista.

Vierailija
149/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosen häntä roikkui seinällä.

Vierailija
150/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niitä käsiä 2 kpl. Toinen on piirtämistä varten, toinen on pimeällä vessakäytävällä seinään kiinnitettynä ja pitelee patterivaloa. Näkee yöllä mennä vessaan.

Kummallisimpia sisustusesineitä on mun mielestäni tyhjät viinapullot.

Vierailija
151/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri öljyvärimaalaus itsestään 2-vuotiaana.

Miksihän hänen äitinsä (joka sen on aikoinaan teettänyt) ei pidä tätä maalausta omassa asunnossaan? Minusta olisi outoa, jos omassa talossani olohuoneessa keskipisteenä olisi maalaus minusta itsestäni, vaikka sitten lapsena. Puolisosta ei ole muuten kuvaa, ei pienempää eikä isompaa.

Vierailija
152/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskisormea näyttävä puutarhatonttu, niin mauton, että oli oikeastaan aika hieno!

Itse tiedän pariskunnan, joilla on pihallaan paitsi se keskisormea näyttävä puutarhatonttu, myös takapuolta näyttävä puutarhatonttu. Klassisen tyylikästä ;)

Vierailija
153/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen pääkallo (siis ikivanha mutta ihan oikea) kirjahyllyssä. Toisella kaverilla oli kuolleen lemmikkirotan luuranko.

:D

Faijalla on itse asiassa NAAPURIN kissan pääkallo takan päällä. Kissa oli joutunut johonkin rotanloukkuun ja nirri pois :( Ihan on väleissä naapuriin, mutta musta toi on jotenkin skitsoa.

Vierailija
154/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän varmaan tykkää vaatteistaan ja haluaa katsella niitä. Onko AV-mammoilla jotain tajuamisen puutteita?

No enpä kehuisi sinunkaan aivotyöskentelyäsi. Vaikka keskustelun aiheena onkin "omituisimmat sisustuselementit joita olet nähnyt", niin tuskin mikään näistä omituisista sisustusratkaisuista on ollut niiden omistajista outoja tai epämiellyttäviä, vaikka kylässä kävijät eivät tajuaisikaan miksi asunnonhaltija haluaa niitä katsella päivittäin.

Vierailija
155/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä kehuisi sinunkaan aivotyöskentelyäsi. Vaikka keskustelun aiheena onkin "omituisimmat sisustuselementit joita olet nähnyt", niin tuskin mikään näistä omituisista sisustusratkaisuista on ollut niiden omistajista outoja tai epämiellyttäviä, vaikka kylässä kävijät eivät tajuaisikaan miksi asunnonhaltija haluaa niitä katsella päivittäin.

Menikö tunteisiin? Täytetty koira, kukkavessanpönttö ja rustiikkinen luuta ovat outoja sisustusesineitä. Esille laitettu vaate ei ole kovin outo sisutusesine.

Vierailija
156/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö tunteisiin? Täytetty koira, kukkavessanpönttö ja rustiikkinen luuta ovat outoja sisustusesineitä. Esille laitettu vaate ei ole kovin outo sisutusesine.

Siitä voinee olla eri mieltä, millainen sisustuselentti on outo. Ei sen tarvitse mennä tunteisiin huomatakseen, että sinun alkuperäinen mammojen tyhmäksi haukkuminen on paitsi hölmöä reagointia jo itsessään, myös epäasiallista ja epäoleellista. Vaikuttaa nyt pahasti siltä, että puhuit lähinnä itsestäsi tuossa "tunteisiin menemisessä".

Vierailija
157/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi kirjoitti:

No mistäpä luulet tuon mainitsemasi sisustusbrändinkin kopsanneen sen käsielementin? Kyllä sen alkuperäinen tarkoitus on nimenomaan ollut toimia taiteilijan apuvälineenä, mutta nyt niitä tietysti saadaan kaupattua myös maallikoille "koska hei täähän on tosi kiva ja trendikäs esine" .

Aina välillä hämmästyttää, etteivät jotkut ihmiset lainkaan tiedä niiden sisustuselementtien alkuperäisiä taustoja ja käyttötarkoituksia. Vähän sama juttu kuin joku jo aiemmin tässä ketjussa toi esiin ne buddha-patsaat...

Oikein ihmetyttää, etteivät muut ole yhtä vanhoja kuin sinä? :D Minä en ollut edes syntynyt silloin kun sinä ihailit ysäritrendejä. 2010-luvulla useimmat bloggaajat valitsevat esineensä brändin perusteella.

Ei tuolla asialla ole mitään tekemistä henkilön iän tai hänen suosimiensa brändien kanssa, vaan ihan vain yleissivistyksen :) 

Mitenkähän minulle tulee mieleen, että jos joku sinun ihailemasi bloggari keksisi kuvata sitä (tässäkin ketjussa mainittua) kirpputorilta ostettua sorsaa osana jotain kodin asetelmaa, niin sinä hankkisit samanlaisen ja käyttäisit sitä boolikulhona seuraavissa kotibileissäsi ;D

Vierailija
158/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi kirjoitti:

Ei tuolla asialla ole mitään tekemistä henkilön iän tai hänen suosimiensa brändien kanssa, vaan ihan vain yleissivistyksen :) 

Mitenkähän minulle tulee mieleen, että jos joku sinun ihailemasi bloggari keksisi kuvata sitä (tässäkin ketjussa mainittua) kirpputorilta ostettua sorsaa osana jotain kodin asetelmaa, niin sinä hankkisit samanlaisen ja käyttäisit sitä boolikulhona seuraavissa kotibileissäsi ;D

Not gonna happen, vain mummot käyvät kirpparilla. Mutta jos se olisi Balmuirin tai Aarnion sorsa, niin se kelpaisi vaikka papan pissat sisällä. Jos on yleissivistystä tuntea triviaaleja ysärisisustustrendeja, on yleissivistystä tuntea nykyinen ajanhenki.

Vierailija
159/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta ostetut vanhat valokuvat ihmisistä, joita ei tunne.

Tarve sukujuurille ja perhekuville, joita ei itsellään ole? Jotain creepyä minusta kuitenkin on omassa kodissa pitää esillä vieraiden edesmenneiden ihmisten kuvia.

Vierailija
160/291 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi kirjoitti:

Itselläni on sellainen, ei mikään "hayn design-koriste-esine", vaan olen saanut sen 90-luvulla kun piirtäminen ja anatomia kiinnosti. Niitä käytetään siis ihan oikeasti piirtämisen opettelemiseen. Tai no, käytettiin. Omani siirsin näkyviltä ku alkoi ärsyttää ku siitä tuli koriste-esine ja kyllästyin näkemään sitä kaikkialla oman kotini lisäksi. On mulla myös sellanen samanlainen tavoiteltava ukkeli.

Jos blogeista puhuttiin, niin eiköhän ole brändituote kyseessä. Piirtämistä varten puupalikan ostaminen olisi vain hölmöä.

No tuo nyt riippuu ihan siitä, mitä ihminen pitää merkityksellisenä. Esimerkiksi kuvataidetta intohimoisesti harrastava isäni on käyttänyt paljon rahaa laadukkaisiin taiteilijatarvikkeisiin, ja nauttii niiden käyttämisestä. Omasta mielestäni tuo mainitsemasi piirtäminen on paljon mielekkäämpi ja kehittävämpi harrastus kuin vaikkapa esimerkiksi penkkiurheilu, mutta en silti mene haukkumaan kaikkia urheilukanavapaketin tai jääkiekkokausikortin ostaneita hölmöiksi.

Hölmöä siis siksi, että se on kömpelön palikkamainen jäljitelmä objektista, joka jokaisella ihmisellä on kiinni kehossaan, vieläpä "käden ulottuvilla". 

Niin, samalla logiikalla jokainen voi käyttää itseään mallina piirtäessään kuvaa vaikkapa ihmisen selän lihaksista, koska jokaisellahan meistä on oma selkä ja sitä on helppo havainnoida samalla kun piirtää.

Ai mitä, eikö onnistukaan? ;D