Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoimmat sisustusesineet tai muut vastaavat joihin olet törmännyt?

Vierailija
06.06.2017 |

Nyt uskallan jo kertoa kun tästä on sen verran aikaa, ettei ko. henkilö heti tunnistaisi itseään jos sattuisi täällä käymään :D

Vein lapsen päiväkotikaverin synttäreille, ja siellä oli kahvit aikuisille samaan aikaan kun lapset puuhasivat omiaan. Perheen olohuoneen seinällä oli valtavan kokoinen taulu perheen äidistä poseeraamassa bikineissä suht seksuaalissävytteisessä asennossa. Oli vähän kiusallista, tein kaikkeni etten joutuisi katselemaan sitä taulua.

Kommentit (291)

Vierailija
181/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi kirjoitti:

Olen muutamassa sisustusblogissa törmännyt sellaiseen puiseen käteen jonka sormia voi taivutella. Toiset tykkää mutta minusta se on vaan jotenkin karmiva. Monta kertaa jossakin hyllyllä kaunis kukkavaasi ja sitten se käsi nököttää siinä vieressä eikä istu silmään eikä muuhun sisustukseen ei sitten mitenkään. Noh voihan sillä kai näyttää naapurin mammalle keskisormea ikkunasta. Kertokaa toki jos sille kädelle on joku hieno tausta/ideologia miksi tuollasta pidetään esillä?

Ei se mikään piirrustuskäsi ole, vaan HAYn design-koriste-esine. Sen voi laittaa vaikkapa pitelemään saksia tai näyttämään keskaria. Ehkä se on jonkun mielestä hieno.

No mistäpä luulet tuon mainitsemasi sisustusbrändinkin kopsanneen sen käsielementin? Kyllä sen alkuperäinen tarkoitus on nimenomaan ollut toimia taiteilijan apuvälineenä, mutta nyt niitä tietysti saadaan kaupattua myös maallikoille "koska hei täähän on tosi kiva ja trendikäs esine" .

Aina välillä hämmästyttää, etteivät jotkut ihmiset lainkaan tiedä niiden sisustuselementtien alkuperäisiä taustoja ja käyttötarkoituksia. Vähän sama juttu kuin joku jo aiemmin tässä ketjussa toi esiin ne buddha-patsaat...

Oikein ihmetyttää, etteivät muut ole yhtä vanhoja kuin sinä? :D Minä en ollut edes syntynyt silloin kun sinä ihailit ysäritrendejä. 2010-luvulla useimmat bloggaajat valitsevat esineensä brändin perusteella.

Ei tuolla asialla ole mitään tekemistä henkilön iän tai hänen suosimiensa brändien kanssa, vaan ihan vain yleissivistyksen :) 

Mitenkähän minulle tulee mieleen, että jos joku sinun ihailemasi bloggari keksisi kuvata sitä (tässäkin ketjussa mainittua) kirpputorilta ostettua sorsaa osana jotain kodin asetelmaa, niin sinä hankkisit samanlaisen ja käyttäisit sitä boolikulhona seuraavissa kotibileissäsi ;D

Not gonna happen, vain mummot käyvät kirpparilla. Mutta jos se olisi Balmuirin tai Aarnion sorsa, niin se kelpaisi vaikka papan pissat sisällä. Jos on yleissivistystä tuntea triviaaleja ysärisisustustrendeja, on yleissivistystä tuntea nykyinen ajanhenki.

Eli millään muulla ei ole sinulle väliä kuin tuotteen brändillä?

Kyllä se nykyinenkin ajan henki pitää sisällään muutakin kuin vain tietämyksen siitä, mitä ovat tällä hetkellä suosituimmat sisustusbrändit ja ko. tuotteiden kritiikittömän haalimisen ilman omaa esteettistä makua tai ylipäätään arvomaailmaa omassa kulutuskäyttäytymisessä. 

Mutta ei siinä mitään, jokainen tekee omat valintansa, ja jos nykyinen linja tekee sinut onnelliseksi, niin jatka toki sitä.

Vierailija
182/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana, olin varmaan, ehkä 14 -vuotias ku eksyin kaverini vanhempien makuuhuoneeseen. Minua jäi vaivaamaan, että miksi e makuuhuoneen rautasängyn tolpista toisen päässä roikkui kaasunaamari ja käsiraudat ja toisella puolella ratsupiiska. - Nyt vähän vanhempana minulla on pieni aavistus, että miksi. 

Kaasunaamari? Tuo saa kyllä mielikuvituksen laukkaamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole sarjaa oudoimmat, mutta kuitenkin. Ollaan nyt viimeaikoina katseltu taloa ja välillä saa ihmetellä ihmisten ratkaisuja. Oikeastiko joku on sitä mieltä, että tumman violetit, mustat tai punaiset seinät on tyylikäs ratkaisu? Useimmiten löytyy makuuhuoneesta ja takkahuoneesta. Ärsyttävää kun sitten luullaan että hintaa voi nostaa kun on pintaremontit on tehty ja itse ostajana vain miettii että muuten kiva talo, mutku heti joutuis maalaushommiin ja hintaa nostettu liikaa kun luullaan että ostajat tykkää (osa ollut myynnissä toista vuotta vähintään).

Ai niin ja ne talot, jossa kaikki on harmaata. Kaikki. Ja mielellään vähän sitä synkemmän ja aneemisemman harmaata. Juu onhan harmaa muotiväri, mutta hei rajansa sillä harmaallakin voisi olla. Eikä mua kiinnosta mikä on nyt muotia, jos talossa olisi tarkoitus asua seuraavat 20 vuotta.

Siististi käytettynä harmaa on toki hyvä, mutta tarkoitan nyt niitä liioitellen maalattuja ja sisustettuja taloja.

Vierailija
184/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on matkoilta tuotuja kauniita kiviä sohvapöydällä Pentikin isoilla vaaseilla..

Niin minullakin, kiviä ja erilaisia simpukoita. Ja kolme jättikäpyä vanhassa keramiikkavadissa. Onkos niissä sitten jotain outoa?

Luin ensin, että "jättihäpyä"! Olisikin ollut todella outoja sisustusesineitä...😥🤔😂

Vierailija
185/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavahan se on, että ihmisillä on erilaisia koteja. Nykyään esitellään paljon suomalaisten koteja tv:ssä ja lehtien palstoilla. Aika usein mietityttää, että ihmisillä on todella voimakas tarve näyttää hyväksyttävältä muiden silmissä. Niin kerroksettomia, persoonattomia ja historiattomia monien ihmisten kodit ovat. Toisille tuntuu olevan myös tärkeää, että kaikki on mahdollisimman kallista tai oikeaa merkkiä. En usko, että kaikki ihmiset oikeasti tykkäävät samoista asioista. Esim. meille koti on ensisijaisesti koti eikä mikään esittelykohde.

Samaa mieltä tämän kommentoijan kanssa. Mielestäni tuo hyväksynnän tarve ja kollektiivisen "maun" tavoittelu näkyy hyvin myös siinä, miten nykyisin markkinoille on tullut asuntovälitysfirmojen palveluita, joissa koko asunto stailataan lattiasta kattoon mahdollisimman trendikkäillä lainamööpeleillä ja koko komeudesta otetaan sisustusblogimaiset valokuvat, nimenomaan sitä sisustusta hehkuttaen. Tein itse noin kymmenen vuotta sitten markkinointiin liittyvää yhteistyötä erään ison välitysketjun kanssa, ja vielä silloin sanottiin, että tällaista palvelua oli kokeiltu, mutta että kuluttajat ovat ostamassa sitä asuntoa, eivät kalustusta, ja osaavat näin ollen katsoa sen olemassa olevan sisustuksen läpi. Ilmeisesti siis ajat ovat muuttuneet, ja ihmiset "menevät halpaan" kauniiden kuvien ja stailausten avulla niin, että tuollainen on nykyisin ihan kannattavaa liiketoimintaa. 

Vierailija
186/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti sisustusesineeksi ajateltu, mutta kaverini kirjahyllyssä olohuoneessa oli kalaverkko. Haisi vanhalle kalalle ja heidän kissa oli kuseksinut siihen ja eivät varmaan itse huomanneet mitään. Olen allerginen ja sain tuosta kissasta oireet muutenkin ja haju yhdistttynä mätään kalaan ja kissan ureaan teki melkoisen reaktion.

Vierailija
187/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi kirjoitti:

Olen muutamassa sisustusblogissa törmännyt sellaiseen puiseen käteen jonka sormia voi taivutella. Toiset tykkää mutta minusta se on vaan jotenkin karmiva. Monta kertaa jossakin hyllyllä kaunis kukkavaasi ja sitten se käsi nököttää siinä vieressä eikä istu silmään eikä muuhun sisustukseen ei sitten mitenkään. Noh voihan sillä kai näyttää naapurin mammalle keskisormea ikkunasta. Kertokaa toki jos sille kädelle on joku hieno tausta/ideologia miksi tuollasta pidetään esillä?

Se on mallikäsi piirtämisen avuksi, sillä voi taivutella käden asentoja ja katsoa siitä mallia sitten. Itsellänikin on sellainen mutta en kyllä ymmärrä sisustuselementtinä :D

Ohi aiheen, mut meillä oli töissä (kauppa) joskus tollanen käsi just koristeena, ja monet kerrat aina sai huomata, kuinka joku asiakas oli menny sitä vääntelemään niin etä se keskisormi oli vaan pystyssä :DD

Vierailija
188/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään ihan hienosti koottuja ja maalattuja scifi-avaruusaluksia, mutta aikuisen valtion virkamiehen työhuoneessa.

Vierailija
189/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otaniemessä Jämeräntaipaleella yhdestä ikkunasta pihalle kurkistelee(tai kurkisteli, en ole käynyt siellä vuosiin) pahvinen Darth Vader. Se taitaa kyllä olla yleisten tilojen/rappukäytävän ikkunassa, mutta varsin kuumottava ainakin pimeällä kun näkyy vaan siluetti.

Vierailija
190/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotilaspukuinen aikuisen kokonen mallinukke terassilla.

Vierailija
191/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin kaverille kylään ja kysyin miksi heidän sohvatyynyssään on miesten sukupuolielinten kuvia... Kaveri kysyi asiasta äidiltään ja äiti tuli katsomaan tyynyjä. Purskahti sitten nauruun ja kertoi että oli katsonut niiden olevan kukkia 😂

Vierailija
192/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mäissä ketjuissa joku haukkuu sisustusviuhkat, mutta on sellaista kukaan nähnyt 20 vuoteen?

Minä olen. Äitini kotona. Ne ovat ollet kiinteä osa hänen seinäkoristuksiaan jo kolmekymmentä vuotta ja kokoelma vaan kasvaa. Matkamuistoina ostetuista hän pitää erityisesti. Olohuoneen seinällä on Espanjasta tuotu räväkän punainen matadoria esittävä iso viuhka, on Turkista ja Kreikasta monia viuhkoja, edesmenneestä Tiimarista ilmaantui joskus joka viikko uusi barokki- tai japanilaistyylinen pikkuviuhka. Äitini on 52-vuotias. 

Vierailija
193/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran menin kaverille kylään ja kysyin miksi heidän sohvatyynyssään on miesten sukupuolielinten kuvia... Kaveri kysyi asiasta äidiltään ja äiti tuli katsomaan tyynyjä. Purskahti sitten nauruun ja kertoi että oli katsonut niiden olevan kukkia 😂

Onneksi sillä kaverin äidillä oli sentään huumorintajua, kun todellinen motiivi selvisi :D

Vierailija
194/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juksaatkohan nyt, tämä oli äskettäin ISn tai ILn sivuilla juttuna. Ei ollut Suomesta se juttu.

Vierailija
195/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannan itseni: perheemme pakastin, siis sellainen n. 2-metrinen pystykaappi, meni rikki eikä uuden pakastimen toimitukseen kuulunut entisen laitteen pois kuljettaminen. Niinpä vanha pakastinkolho ehti seisoa keskellä eteistämme melkein vuoden, ennen kuin vihdoin otimme itseämme niskasta kiinni ja saimme järjestettyä sen kuljetuksen kierrätysasemalle. Meillä ei siis ole mitenkään valtavan tilava asunto, mutta ihmeellisesti sitä itse sokeutuu tuollaisellekin mittavalle kulkuväylän tukkeelle. En muista tajusinko edes selitellä pakastimen outoa sijaintia kaikille kyläilijöille, mahtanut heilläkin muutama kulmakarva kohota aiheen johdosta ;) 

Vierailija
196/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.is.fi/viihde/art-2000005245171.htm

Linkin takaa löytyy muutama klisee, joita löytyy aika monelta turhakkeelta, joista lehdistö kirjoittaa, lisää löytyy karalahdilta, blogeista yms. turhilta saiteilta.

Vierailija
197/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puusta veistetty, ihmisen kokoinen avaruuslentäjä.

Vierailija
198/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lavoista tehdyt huonekalut. Kai te tajuatte missä kaikkialla ne pyörii, jos käytettyjä lavoja käytätte? Ne on vielä yleensä käsittelemättömiä, niin ovat karkeita, irtoaa tikkuja siis ym ja siihen puuhun imeytyy kaikki p**ka sieltä, missä niitä käytetään oikeaan tarkoitukseensa.

Jossain oli varoitus, että niissä voi oikeasti olla jotain myrkkyjäkin, kun ei  niitä missään tutkita ja eivät todellakaan ole sisäkäyttöön tarkoitettuja.

Juuri näin on.

199/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kohta 14 vuotta seissyt asunnon nurkassa pahvinen, luonnollisen kokoinen Jukka Kuoppamäki. Terkkuja tutuille :D

Eieieieieieieieiiii.... tää oli oikeasti ketjun pahin... sain eteisvärinää tästä....

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
200/291 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kopioitu Iltasanomien epäuskottavasta jutusta. Juu ihan varmasti mamma on googlettanut FLORAL PENIS PATTERN BLUETHROW PILLOW ja tilannut ulkomailta erikoiskaupasta penistyynyjä vahingossa. Keksikää nyt edes ite näitä vitsejä.