Oudoimmat sisustusesineet tai muut vastaavat joihin olet törmännyt?
Nyt uskallan jo kertoa kun tästä on sen verran aikaa, ettei ko. henkilö heti tunnistaisi itseään jos sattuisi täällä käymään :D
Vein lapsen päiväkotikaverin synttäreille, ja siellä oli kahvit aikuisille samaan aikaan kun lapset puuhasivat omiaan. Perheen olohuoneen seinällä oli valtavan kokoinen taulu perheen äidistä poseeraamassa bikineissä suht seksuaalissävytteisessä asennossa. Oli vähän kiusallista, tein kaikkeni etten joutuisi katselemaan sitä taulua.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasipurkki, semmonen iso felixin kurkkusalaattipurkki, joka on puolillaan lehmien hampaita. Kysyin kerran, että mitä ne oikein on niin sain selityksen, että hiehot vaihtaa jossain vaiheessa maitohampaat pysyviin hampaisiin ja niitä pudonneita löytyy joskus siitä hiehon edestä missä se syö. Tämä emäntä, hieman makaaberiin suuntautuva, keräilee niitä, pesee ja laittaa purkkiin näkösälle.
Wau, kuulostaa mielenkiintoiselle, jos siis olisivat nätimmässä purkissa. Minkähän kokonen on lehmän hammas...
Minä olen yhden nähnyt hiehojen ruokintapöydällä, oli se useamman sentin leveä. Harmi että ei ollut ihan ehjä, olisin ottanut itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsi kirjoitti:
Olen muutamassa sisustusblogissa törmännyt sellaiseen puiseen käteen jonka sormia voi taivutella. Toiset tykkää mutta minusta se on vaan jotenkin karmiva. Monta kertaa jossakin hyllyllä kaunis kukkavaasi ja sitten se käsi nököttää siinä vieressä eikä istu silmään eikä muuhun sisustukseen ei sitten mitenkään. Noh voihan sillä kai näyttää naapurin mammalle keskisormea ikkunasta. Kertokaa toki jos sille kädelle on joku hieno tausta/ideologia miksi tuollasta pidetään esillä?
Ei se mikään piirrustuskäsi ole, vaan HAYn design-koriste-esine. Sen voi laittaa vaikkapa pitelemään saksia tai näyttämään keskaria. Ehkä se on jonkun mielestä hieno.
Itselläni on sellainen, ei mikään "hayn design-koriste-esine", vaan olen saanut sen 90-luvulla kun piirtäminen ja anatomia kiinnosti. Niitä käytetään siis ihan oikeasti piirtämisen opettelemiseen. Tai no, käytettiin. Omani siirsin näkyviltä ku alkoi ärsyttää ku siitä tuli koriste-esine ja kyllästyin näkemään sitä kaikkialla oman kotini lisäksi. On mulla myös sellanen samanlainen tavoiteltava ukkeli.
Jos blogeista puhuttiin, niin eiköhän ole brändituote kyseessä. Piirtämistä varten puupalikan ostaminen olisi vain hölmöä.
Yhdellä mummolla oli talossa sellainen "torni" jossa oli ylhäällä ikkuna. Sisälle oli laitettu katosta roikkumaan semmoinen lakanakummitus, joka sitten näkyi ulos:D
Ihmetyttää, kun kaikilla tuntuu nykyään olevan ne samat huonekalut, seinätaulut, koristejutut ja muut esineet. Ei mitään erikoista tai erilaista.
Jos jollakin on, niin on ihan hirveetä. Minusta hirveetä ostaa ne samat kamat ku muillakin, en tosin esim vessanpönttöä veis ulos ja siihen istuttais kukkia, kuten joku oli jossain nähnyt. Itseä kun ei hulluna kiinnosta sisustaminen, niin taitaa koristeviuhkoja olla jossain tallessa viel, seinälläkin yksi. Ei tosin sängynpäädyssä niinkun ennen kaikilla oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasipurkki, semmonen iso felixin kurkkusalaattipurkki, joka on puolillaan lehmien hampaita. Kysyin kerran, että mitä ne oikein on niin sain selityksen, että hiehot vaihtaa jossain vaiheessa maitohampaat pysyviin hampaisiin ja niitä pudonneita löytyy joskus siitä hiehon edestä missä se syö. Tämä emäntä, hieman makaaberiin suuntautuva, keräilee niitä, pesee ja laittaa purkkiin näkösälle.
Wau, kuulostaa mielenkiintoiselle, jos siis olisivat nätimmässä purkissa. Minkähän kokonen on lehmän hammas...
Saman kokoinen kun hevosen hammas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsi kirjoitti:
Olen muutamassa sisustusblogissa törmännyt sellaiseen puiseen käteen jonka sormia voi taivutella. Toiset tykkää mutta minusta se on vaan jotenkin karmiva. Monta kertaa jossakin hyllyllä kaunis kukkavaasi ja sitten se käsi nököttää siinä vieressä eikä istu silmään eikä muuhun sisustukseen ei sitten mitenkään. Noh voihan sillä kai näyttää naapurin mammalle keskisormea ikkunasta. Kertokaa toki jos sille kädelle on joku hieno tausta/ideologia miksi tuollasta pidetään esillä?
Ei se mikään piirrustuskäsi ole, vaan HAYn design-koriste-esine. Sen voi laittaa vaikkapa pitelemään saksia tai näyttämään keskaria. Ehkä se on jonkun mielestä hieno.
Itselläni on sellainen, ei mikään "hayn design-koriste-esine", vaan olen saanut sen 90-luvulla kun piirtäminen ja anatomia kiinnosti. Niitä käytetään siis ihan oikeasti piirtämisen opettelemiseen. Tai no, käytettiin. Omani siirsin näkyviltä ku alkoi ärsyttää ku siitä tuli koriste-esine ja kyllästyin näkemään sitä kaikkialla oman kotini lisäksi. On mulla myös sellanen samanlainen tavoiteltava ukkeli.
Mun mies taas on tavoiteltu ukkeli :,D Anteeksi, oli pakko laittaa.
Sisustukseen, en nyt tiedä kuinka kauheaa on, mutta lapsena pelkäsin sukulaismiehen metsästämiä ja täyttämiä eläimiä lasisilmineen. Niitä oli siis ympäri heidän olohuonettaan.
No en kyllä vähään aikaan oo hevosenkaan suuhun kattonu, en jotenki hahmota hampaan kokoa. Isompi ku sokeripala?
Vierailija kirjoitti:
Kaverin seinällä komeili printtikankaasta itse tehdyt sisustustaulut, toinen pinkki ja toinen turkoosi. Miksi joku haluaa kehystää kangasta ja laittaa sen seinälle? En ymmärrä.
Minä olen köyhä. Inhoan kaikuvaa kämppääni ja siihen ei meinaa auttaa mikään. Ei minulla ole varaa tauluihin. Tykkään värikkäistä kuoseista ja sellaisesta sai hyvän taulunkorvikkeen halvalla. Kuka sitä täällä edes katsoo? Myönnän kyllä että mieluummin katselisin öljyvärimaalausta.
Vierailija kirjoitti:
Ne lavoista tehdyt huonekalut. Kai te tajuatte missä kaikkialla ne pyörii, jos käytettyjä lavoja käytätte? Ne on vielä yleensä käsittelemättömiä, niin ovat karkeita, irtoaa tikkuja siis ym ja siihen puuhun imeytyy kaikki p**ka sieltä, missä niitä käytetään oikeaan tarkoitukseensa.
Pakko lisätä vielä, etten sellaisa ottaisi kotiini, vaikka maksettaisiin, kun työssäni nään niitä ja sitä missä ne pyörii.
Paljonko ne maksaa jos joku sisustuskäyttöön hommaa? Sen pantin verran, vai enemmän? Niitä kertalavojakin nimestä huolimatta voidaan käyttää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on matkoilta tuotuja kauniita kiviä sohvapöydällä Pentikin isoilla vaaseilla..
Vaaseilla vai vadeilla?
Minusta vaasi on juuri tuollainen matalareunainen laakea astia joita Pentik myy, vati tuo mieleen
korkeareunaisemman astian. Joka tapauksessa rakastan kauniitten kivien etsimistä rannoilta ja matkoilta
niitä on tullut rahdattua.
Vaasi=maljakko
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä vähään aikaan oo hevosenkaan suuhun kattonu, en jotenki hahmota hampaan kokoa. Isompi ku sokeripala?
Väittäsin suunnilleen sokeripalan kokoiseksi, plus ne juuret. Pienillä vasikoillakin on jo semmoset kynnen kokoiset hampaat. Siis lyhyen sormenkynnen. Aikuisilla lehmillä kai isommat. Niillähän on niinku ihmisellä, leveät poskihampaat ja sit semmoset litteämmät etuhampaat, mut isommat tietysti.
Jossain vessassa näin sellaisen n. 20 cm korkean nuken, millä oli virkattu pitkä hame. Luulisin että sen tarkoitus oli että sinne hameen sisään jää vessapaperirullia, eli se nukke "seisoo" niiden rullien päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverin seinällä komeili printtikankaasta itse tehdyt sisustustaulut, toinen pinkki ja toinen turkoosi. Miksi joku haluaa kehystää kangasta ja laittaa sen seinälle? En ymmärrä.
Minä olen köyhä. Inhoan kaikuvaa kämppääni ja siihen ei meinaa auttaa mikään. Ei minulla ole varaa tauluihin. Tykkään värikkäistä kuoseista ja sellaisesta sai hyvän taulunkorvikkeen halvalla. Kuka sitä täällä edes katsoo? Myönnän kyllä että mieluummin katselisin öljyvärimaalausta.
Minusta omaperäiset sisustusjutut on kivoja. Mieluummin niin, kun ostaa samat kun muilla, vaikkei olisi edes rahakysymys. Joku raja tietysti. Itse en ymmärrä kalliita, tavallisten esineiden versioita. Tuossa olikin linkki, puupölkky, oliko 700€ ja niitä oliko Eero Aarnion kalliita kupla-eläin-lasten-juttuja. En vaan tajua. Tai joku kallis versio jostain ihan tavallisesta asiasta tai huonekalustan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on matkoilta tuotuja kauniita kiviä sohvapöydällä Pentikin isoilla vaaseilla..
Vaaseilla vai vadeilla?
Minusta vaasi on juuri tuollainen matalareunainen laakea astia joita Pentik myy, vati tuo mieleen
korkeareunaisemman astian. Joka tapauksessa rakastan kauniitten kivien etsimistä rannoilta ja matkoilta
niitä on tullut rahdattua.
Vaasi=maljakko
Joo kyllä vaasi on maljakko ja vati semmonen leveä laakea astia. Tarjoiluvati, kukkavaasi.
At Marias blogissa jatkuvasti näkyvä juliste jossa nainen haistelee sormeaan. Kamala!
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mäissä ketjuissa joku haukkuu sisustusviuhkat, mutta on sellaista kukaan nähnyt 20 vuoteen?
Minä näen, nytkin!!!
Vierailija kirjoitti:
Käsi kirjoitti:
No mistäpä luulet tuon mainitsemasi sisustusbrändinkin kopsanneen sen käsielementin? Kyllä sen alkuperäinen tarkoitus on nimenomaan ollut toimia taiteilijan apuvälineenä, mutta nyt niitä tietysti saadaan kaupattua myös maallikoille "koska hei täähän on tosi kiva ja trendikäs esine" .
Aina välillä hämmästyttää, etteivät jotkut ihmiset lainkaan tiedä niiden sisustuselementtien alkuperäisiä taustoja ja käyttötarkoituksia. Vähän sama juttu kuin joku jo aiemmin tässä ketjussa toi esiin ne buddha-patsaat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsi kirjoitti:
Jos blogeista puhuttiin, niin eiköhän ole brändituote kyseessä. Piirtämistä varten puupalikan ostaminen olisi vain hölmöä.
No tuo nyt riippuu ihan siitä, mitä ihminen pitää merkityksellisenä. Esimerkiksi kuvataidetta intohimoisesti harrastava isäni on käyttänyt paljon rahaa laadukkaisiin taiteilijatarvikkeisiin, ja nauttii niiden käyttämisestä. Omasta mielestäni tuo mainitsemasi piirtäminen on paljon mielekkäämpi ja kehittävämpi harrastus kuin vaikkapa esimerkiksi penkkiurheilu, mutta en silti mene haukkumaan kaikkia urheilukanavapaketin tai jääkiekkokausikortin ostaneita hölmöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään lapsuuden koulukaverini perheessä oli olohuoneessa lasivitriini, jossa oli pari settiä Iittalan viinilaseja, ihan niillä punaisilla kaupan tarroilla varustettuina jotta tuotteiden merkki olisi kaikille selvä. Laseja ei kuulemma koskaan käytetty, ne olivat vain "arvokkaina" esineinä näytillä. Mielestäni siinä brändin arvostus on lähtenyt jo aika pahasti käsistä...
En ymmärrä tätä Iittalan yliarvostusta. Tuttavan perheessä lapset eivät saa käyttää Teemaa, vaikka ovat jo koululaisia. Vitriinissä Iittalaa heilläkin ja tarrat jätetty myös kivituikkuihin. Miksi myös ostaa jotain, jota ei ikinä käytä? Mulla oli jo köyhänä opiskelijana Iittalaa jatkuvassa käytössä...
Meillä Teema on arkikäytössä. Vitriinistä löytyy oikeasti vanhat perintöastiat ja arvokkaammat häälahjaviinilasit.
Iittalan lasit on mullakin arkikäytössä. Ei ne niiiin kallita ole. Ja muut teema ym astiat. Eivät montaa euroa maksa ja ovat kestäviä. Halvemmat lasit ja lautaset joskus rikkoontuu tosi helposti. Siihen nähden nuo iittalat on halpoja, kun ei tarvii uusia ostella hajonneiden tilalle. Yhdet kirkkaat ei-iittala lasit mulla on jotka on kestäviä ja nättejä, moni ihmetellyt, miksi käytän vielä niitä kun on iittalaakin. Hoh hoijaa...
Mukavasti uutta oppii tässä ketjussa. En ole ikinä tiennyt, että jotkut pitävät Iittalan normiastioita jotenkin arkikäyttöä arvokkaampina. Minulle Iittala on perustasoista ja ollut joka päiväisessä käytössä ihan ekasta opiskelijakämpästäkin asti. Nykyisellään kissankipotkin on Iittalaa, kun sattui olemaan sellaisia enkä niille muutakaan käyttöä keksinyt. Voisko olla, että nämä Iittalaa vitriineissä makuuttavat ovat sellaisia, joilla ei ole kosketusta oikeisiin arvoastioihin?
Ne lavoista tehdyt huonekalut. Kai te tajuatte missä kaikkialla ne pyörii, jos käytettyjä lavoja käytätte? Ne on vielä yleensä käsittelemättömiä, niin ovat karkeita, irtoaa tikkuja siis ym ja siihen puuhun imeytyy kaikki p**ka sieltä, missä niitä käytetään oikeaan tarkoitukseensa.