Miten pitkäksi aikaa päästäisit 16-vuotiaan tyttäresi toisella puolella Suomea asuvan poikaystävän luokse?
Poikaystävä on 17-vuotias. Ovat tutustuneet netissä ja tavanneet aiemmin päivisin pari kertaa. Poika on kiltin oloinen. Nyt tytär haluaisi mahdollisimman pitkäksi aikaa poikkiksen luo, myös öiksi, mielellään esim. pariksi viikoksi...
Kommentit (33)
En päästäisi ollenkaan yöksi alaikäistä.
En ollenkaan, jos on vasta pari kertaa tavattu. Tuon ikäisen pitäisi minusta tutustua nettituttavuuteen vielä vähän paremmin ennen yökyläilyjä. Kannattaa miettiä, ettei kuvioissa varmasti ole painostusta liian nopeaan etenemiseen. Tuskin on tytön oma idea hypätä suin päin vällyihin kun on vasta tavattu - ja älä huijaa itseäsi, sitähän tuon ikäisen parin yökyläily tarkoittaa.
Oletko varma, että poika on rehellinen iästään?
Jos kummallakaan ei ole töitä tai muita velvollisuuksia ja toiselle puolen Suomea menossa niin kai sitä lomallekin yleensä viikoksi tai kahdeksi mennään. Eri asia tietysti, jos poika asuu perheensä kanssa, että onko perhe suostuvainen niin pitkään vierailuun.
Vierailija kirjoitti:
En päästäisi lainkaan alaikäisenä, eikä pojalla myöskään olisi asiaa yökylään. Ei voi tietää parin tapaamisen perusteella millainen poika on.En ottais riskiä. Seksiä ehtii harrastaa täysi-ikäisenä ihan tarpeeksi.
Seksiä ehtii harrastaa myös päivällä...
Viikoksi, tai vähän vajaaksi jos todella asuu matkan päässä. Muistakaahan nyt että tuon ikäinen muuttaa jo kohta omilleen. Toki on hyvä selvittää yöpyvätkö pojan vanhempien luona, eikä olisi pahitteeksi olla etukäteen heihin yhteydessä.
Päästäisin, mutta veisin lapsen paikalle itse, että näkisin pojan vanhemmat ja kodin. Ei kai sillä ajalla ole väliä, kunhan sieltä voi tulla pois aiemmin niin halutessaan.
Sitten sopisin jonkun salasanan /koodin, jota lapsi voi käyttää hädän tullen jos tarvitsee apua. Ja tietenkin pitäisi soittaa tai viestitellä päivittän jne.
Yhdeksi yöksi. Poika saisi tulla max kahdeksi päiväksi meille.
Voi jestas näitä vastauksia, minä asuin jo 16 vuotiaana omillani.
Mitä väliä vaikka tuon ikäisten yökyläily tarkoittaa seksiä?
Minä yrittäisin ehdottaa että poika tulisi meille muutamaksi päiväksi. Sen jälkeen olisi ehkä helpompi päästää tyttö toiselle puolelle Suomea. Olisin myös yhteydessä pojan vanhempiin ja koettaisin kuulostella minkälaista porukkaa ovat.
Ensin poika meille pariksi yöksi jos sen vanhemmat sallii . Haluan ite tavata.
Niin pitkäksi aikaa kun tytöllä on rahaa. Saisi olla viikon tai vuoden, ihan miten tahansa. Mutta lapsen pitää ymmärtää, että kun haluaa aikuisen oikeudet, niin saa myös vastuut. Kun palaa kotiin, ei ole enää omaa huonetta, ei läppäriä jne. ja puhelinlasku pitää maksaa itse.
Jos olet itse tavannut pojan ja hän on sinun mielestä rehti ja kiltti, niin miksipä ei, ovat kuitenkin jo tavanneet aikaisemminkin. TIetekin jos poikakin asuu vielä kotonaan, pitää hänenkin vanhemmiltaan olla lupa.
Mieti jos poika olisi vaikka rinnakkaisluokalta, olistiko voinut tähänkään päivään mennessä estää seksiä? Kannattaa puhua tytön kanssa tuosta painostamisesta ja seksistä ylipäätäänkin jos ette ole ennen puhuneet. Ja luvata että saa tulla kotiin ja vanhemmat maksaa jos haluaakin aikaisemmin pois, riitautuvat tms. Kirjoittajat täällä eivtä tunnu tajuavan että netissäkin voi tutustua toiseen ihmiseen ihan oikeasti, joillekin saattaa jopa esim. kirjottaminen olla luonnollisempi tapa kommunikoida. Minä kirjoittelin netissä mieheni kanssa vuosituhannen vaihteessa melkein vuoden ennenkuin tavattiin (eikä edes nähty toisitamme kuvia!) eikä meillä tullut mitään yllätyksiä. VIelä ensitapaamisenkin jälkeen nähtiin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa n. kahdeksan kuukauden ajan ennen kuin harrastettiin seksiä. Edelleen ollaan yhdessä ja ollaan muutettu kimppaan.
Eihän se tyttö tarvitse olla ,kuin jonkin tunnin ,jos haluaa harrastaa seksiä .Onko tytöllä ehkäisy hoidettu?? En antaisi mennä, jos ei ei vielä hyvin tunneittaisi Äiti jolla on kolme tyttöä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En päästäisi lainkaan alaikäisenä, eikä pojalla myöskään olisi asiaa yökylään. Ei voi tietää parin tapaamisen perusteella millainen poika on.En ottais riskiä. Seksiä ehtii harrastaa täysi-ikäisenä ihan tarpeeksi.
Seksiä ehtii harrastaa myös päivällä...
Itse en kokenut tarvetta sellaiseen alaikäisenä, vuorokauden ajasta riippumatta.
Huvittaa tämä "ei alaikäisenä yökylään, seksiä ehtii harrastaa myöhemminkin". Luuletteko, että ne alaikäiset eivät voi harrastaa seksiä päivällä? Jos mahdollinen vahinkoraskaus huolettaa, niin keskustelkaa nuorenne kanssa avoimesti ehkäisystä ja vastuusta. Tytölle voi hankkia vaikkapa ehkäisykapselin, jolloin ei ole pillerin unohtamisen tai kondomin rikkoutumisen vaaraa.
Tämä on hyvin yksilöllistä. Toiset nuoret ovat fiksuja ja kypsiä, toiset eivät. En laskisi poikaystävän luo kuitenkaan, jos asuu ilman vanhempia. Jos on vanhemmat (jotka olet tavannut etukäteen) niin pari yötä voisi olla sopiva määrä. Vähän kerrallaan niin sitten suhdekin pysyy paremmalla pohjalla, kun nuorella on aina jotain, mitä odottaa. :)
t. 22 v. luokanopettajaopiskelija. Tapasin nykyisen kihlattuni 16-vuotiaana. Hän oli vähän alle 15-vuotias. Ensimmäinen kerta kolmen viikon seurustelun jälkeen ihan päiväsaikaan hänen luonaan.
MUTTA! Meidän tarina ei toki sovi läheskään kaikkiin. Oltiin molemmat selkeästi ikäisiämme kypsempiä tuolloin. (Ei juotu alkoholia, tupakoitu, huolehdittiin itsenäisesti ehkäisystä, kunnioitettiin vanhempia ihmisiä, ei rettelöity). Haluan kuitenkin painottaa, että jokaisen vanhemman tulisi ottaa lapsensa fyysisen iän lisäksi huomioon myös lapsen (ja lapsen seurustelukumppanin) henkinen ikä, joka voi olla hyvinkin erilainen kuin tämä fyysinen ikä.
Älä pelkää kyllä se sitä painaa päivälläkin eikä vaan yökylässä....
Kyllä minä viikoksi voisin päästää, tietysti sillä edellytyksellä että itsekin olisin tavannut pojan ja jos poika asuu vielä kotona, vanhemmillekin sopii kyläily. Ja miksei sitten vaikka toiseksi viikoksi loppukesästä, jos kaikki sujuu hyvin. Ja toki toivottaisin pojan meille vastavuoroisesti kylään.
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas näitä vastauksia, minä asuin jo 16 vuotiaana omillani.
Niin minäkin, mutta kirjoitin silti viestin 3. En voi sille mitään, mutta tuo hirveä kiire edetä nettituttavuuden kanssa laittaa hälytyskellot päälle. Eri juttu jos olisi esim. koulun tai kaveripiirin kautta pidempään tunnettu.
Eikä se teininä omilleen muuttaminen ainakaan meidän piireissä tarkoittanut sitä, etteikö ylilyöntejä olisi tapahtunut. Osa sellaisia, joilta soisin mielelläni oman tyttäreni säästyvän. Kaikkia virhearviointeja ei tietysti voi estää, mutta kyllä vanhemmalla on lähtökohtaisesti velvollisuus edes yrittää ohjata ja suojella alaikäistä lasta.