45v asianajaja miettii: Avustin kerran oikeusasioissa yhtä naispuolista puhelinläähättäjää
Silloin elettiin 90-luvun aivan loppua ja häntä syytettiin silloin eräästä prostituutioon liittyvästä rikoksesta ja häntä oltiin ulkomaalaislain voimalla käännyttämässä Suomesta. Olin hänen kanssaan poliisilaitoksella ja muistan vieläkin, miten yksikin konstaapeli kurkki meitä työpöytänsä takaa sellainen ilme naamallaan, että mahtoi miettiä, mikähän pariskunta tuossakin oikein mahtaa olla.
Mahtoi se tosiaan olla huvittavan näköistä: minä, silmälasipäinen, kauluspaitaan ja suoriin housujen pukeutunut, pömppömahainen nössömies ja rinnalla kävelee minua itseäni pidempi, lutkahtavasti pukeutunut ja meikannut naisihminen. No eipä tätä naista kuitenkaan voitu osoittaa syylliseksi kyseiseen rikokseen.
Hänen tulonsa, mitä hän sai pitämällä seksilinjaa, sai minut hämmentymään ja kysyin, että voisinkohan minäkin alkaa rahasta läähättämään naisille? No tämä nainen sitten vastasi, että ainoat asiakkaat, joita voisin sillä tavoin saada olisivat jotain kiimaisia homomiehiä.