Oletteko varautuneet mahdollisuuteen että maailman pankki- ja rahajärjestelmä tulevat romahtamaan 10v sisään
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Mitenkö olen varautunut? Miten itse olet varautunut siihen, että naapurisi voi polttaa asuntosi? Miten olet varautunut siihen, että autosi varastetaan kaupan parkkipaikalla? Entä miten olet varautunut siihen, että lapsesi saatetaan siepata koulumatkalla?
Mikään noista ei ole niin todennäköistä että viitsisin niihin erityisesti varautua, vaikka se mahdollista olisikin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkö olen varautunut? Miten itse olet varautunut siihen, että naapurisi voi polttaa asuntosi? Miten olet varautunut siihen, että autosi varastetaan kaupan parkkipaikalla? Entä miten olet varautunut siihen, että lapsesi saatetaan siepata koulumatkalla?
Mikään noista ei ole niin todennäköistä että viitsisin niihin erityisesti varautua, vaikka se mahdollista olisikin
Ap
Mikset viitsi? Pitäähän kaikkeen varautua.
Hulluinta minkä tiedän on, että jotkut makuuttaa kymmeniä tuhansia euroja pankkitilillään vuodesta toiseen. Jos/kun rysähtää niin ne ovat ikuisesti mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikset viitsi? Pitäähän kaikkeen varautua.
Missä niin on sanottu? Itse ainakin varaudun todennäköisimpiin ja vaikutuksiltaan suurimpiin riskeihin.
Ap
Ei nyt erityisesti olla varauduttu juuri tähän skenaarioon, mutta on meillä perus hätävara: ruokaa, juomaa, lääkkeitä, käteistä ja bensaa. Ja kun Trump valittiin presidelntiksi ostettiin meidän ensimmäinen kultaharkko :D
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt erityisesti olla varauduttu juuri tähän skenaarioon, mutta on meillä perus hätävara: ruokaa, juomaa, lääkkeitä, käteistä ja bensaa. Ja kun Trump valittiin presidelntiksi ostettiin meidän ensimmäinen kultaharkko :D
Ymmärrän. :D Kultaharkot olisi kovaa kamaa kriisin sattuessa. Pienimmät taitaa maksaa reilun tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Tosin Hillaryn voittaessa sitä kultaa vasta olisikin kannattanut hamstrata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. :D Kultaharkot olisi kovaa kamaa kriisin sattuessa. Pienimmät taitaa maksaa reilun tonnin.
yksityiten ihmisten omistama kulta takavarikoidaan joten sitä on turha hamstrata
jos sitä ei tee valtiovalta niin sitten sen tekee venäläiset rosvojoukot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yksityiten ihmisten omistama kulta takavarikoidaan joten sitä on turha hamstrata
jos sitä ei tee valtiovalta niin sitten sen tekee venäläiset rosvojoukot
Jos sen on ostanut niin ettei jäänyt merkintää mihinkään ja pitää sitä omassa jemmassa niin eivät he edes tiedä siitä. Ainakin jos et ole hölösuu.
Mua on alkanut enemmän mietityttää se, miten varautua, jos tulisi sota Suomeen. Kiinteistöjen hinnat romahtaisivat ja paikallinen omaisuus. Olisi varmasti hyvä idea hajauttaa omistuksia etukäteen eri maihin.
On tuottavaa peltoa ja metsää ja kaivo ja velaton asunto ja järvimökki ja lapin mökki ja osaan kalastaa ja metsästää... tuskin edes huomaan että pankit on nurin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako sijoittaa sokeriin ja hiivaan? Tislauspannuun? Ehkä myös suolaan?
Säilykkeet on kai pop?
Jalometallit ja timantit vaihtunee näihin kätevästi missä tilanteessa vain. Bitcoinien arvo silloin on suuri mysteeri.
Jos kuitenkin haluaa hamstrata nimenomaan elintarvikkeita niin sokeri tosiaan säilyy ja esim. riisi ja herneet. Myös purkkiliha säilyy lähes ikuisesti, vaikka maku ja ravintoarvo voikin kärsiä.
Miksi bitcoineilla olisi silloin mitään arvoa?
joo, eiole yhtään velkaa kuin muutaman tonnin masteri jonka saisin samantien maksettua, pitäis varmaan nostaa osa käteiseksi ja ostaa jalometallia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan joo. Rahat on kiinteistöissä ja vuokrat voi aina säätää sen mukaisiksi, että leipää riittää pöydässä.
pankkijärjestelmän romahdettua kenelläkään ei ole pankkitiliä jolta maksaa mitään
ei sinullakaan
No, etkö lukenut tarkemmin? Tuo vuokranantaja ottaakin vuokransa leipänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä tuomiopäivän povaajia on riittänyt jo internetin alku-ajoilta 90-luvulta saakka. Milloin on asuntojen hinnat romahtamassa ja milloin maailmantalous. Näitä kun olisin uskonut, olisin maksanut vuokraisännälle jo 2 asuntoa omaksi ja säästössä olisi se 20 euronen lompakon pohjalla.
No, he olivat oikeassa. Vuonna 2008 rysähti. Talous on toipunut siitä vain näennäisesti, ainakin Suomessa.
Eli siis "romahduksella" tarkoitatte lamaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako sijoittaa sokeriin ja hiivaan? Tislauspannuun? Ehkä myös suolaan?
Säilykkeet on kai pop?
Jalometallit ja timantit vaihtunee näihin kätevästi missä tilanteessa vain. Bitcoinien arvo silloin on suuri mysteeri.
Jos kuitenkin haluaa hamstrata nimenomaan elintarvikkeita niin sokeri tosiaan säilyy ja esim. riisi ja herneet. Myös purkkiliha säilyy lähes ikuisesti, vaikka maku ja ravintoarvo voikin kärsiä.
Miksi bitcoineilla olisi silloin mitään arvoa?
Miksi kullalla ja timanteilla olisi mitään arvo? Ei niitä voi syödä.
Bitcoinien arvohan riippuisi täysin romahduksen luonteesta. Jos kyseessä olisi esim. maailmanlaajuinen hyperinflaatio, niin bitcoinit voisivat hyvinkin nousta maailmanvaluutaksi. Niitä on kuitenkin rajallinen määrä.
Olen varautunut, pakastimeen oravannahkoja. Miesystävä kummeksuu
Kotitila on jäljellä ja mulla taito viljellä sitä auttavasti. Pankki saa ottaa kaupunkiasunnon veloista, mä ostan liikenevillä varoilla polttoöljyä ja haulikon. Hevonen olis myös hyvä hankinta.