Oletteko varautuneet mahdollisuuteen että maailman pankki- ja rahajärjestelmä tulevat romahtamaan 10v sisään
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan joo. Rahat on kiinteistöissä ja vuokrat voi aina säätää sen mukaisiksi, että leipää riittää pöydässä.
pankkijärjestelmän romahdettua kenelläkään ei ole pankkitiliä jolta maksaa mitään
ei sinullakaan
Asunnolla ei ole mitään arvoa siinä kohtaa, kun pankkijärjestelmä romahtaa. Niissä voi kyllä joku asua, mutta kukaan ei niistä mitään maksa. Ehkä jonkun ajan kuluttua, kun shokista on toivottu, joku maksaa vedellä tai esim. ylellisyystuotteella kuten liha.
Minä olen vähän varautunut: olen miettinyt, miten mökillä voidaan elää ilman sähköä ja miten saamme sinne ruuan.
Miksi joku ostaisi kriisin keskellä kultaa? Jos ei ole edes ruokaa?
Jos ihmiset lopettaisivat kullan ja timanttien ostamisen, monella jäisi paskat käteen. Ne olisi arvottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkö olen varautunut? Miten itse olet varautunut siihen, että naapurisi voi polttaa asuntosi? Miten olet varautunut siihen, että autosi varastetaan kaupan parkkipaikalla? Entä miten olet varautunut siihen, että lapsesi saatetaan siepata koulumatkalla?
Mikään noista ei ole niin todennäköistä että viitsisin niihin erityisesti varautua, vaikka se mahdollista olisikin
Ap
Silti asuntosi palaminen on selvästi todennäköisempää kuin maailman finanssijärjestelmän lopullinen romahtaminen.
Ei ole. Katso nyt vähän vaikka Italiaa.
Ja vaikka olisi, sitä varten kaikilla on palovakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ostaisi kriisin keskellä kultaa? Jos ei ole edes ruokaa?
Koska jokin vaihtoväline tarvitaan aina. Ei kukaan jaksa kanniskella jyväpusseja ympäriinsä.
Tietenkin se voi olla jokin muu kuin kulta mutta todennäköisesti kuitenkin kulta.
Mies kalastaa, olen miettinyt että sienestystaitoja pitäisi laajentaa ja opetella lisää villiyrttejä ja perusviljelyä. Suvun mökille pitäisi varmaan vetäytyä. Näkisin että taidot olisi oleellisempia kuin omaisuus, omaisuus viedään mitta taidoista maksetaan vaikka vaihtokaupalla. Historiaan vetoavat voisivat huomioida että nollakorko on täysin perverssi poikkeustila jo itsessään.
Mieluummin valmistautuisin ostamalla sähköttömän mökin, jossa toimiva takka, leivinuuni, metsää ja oma kaivo, kun hamstraamalla kultaa. Siihen sit kasvimaa, pottuja, marjapensaita, kylmäkellari ja pari elukkaa. Kyllä sillä oman perheen saa hengissä pysymään.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin valmistautuisin ostamalla sähköttömän mökin, jossa toimiva takka, leivinuuni, metsää ja oma kaivo, kun hamstraamalla kultaa. Siihen sit kasvimaa, pottuja, marjapensaita, kylmäkellari ja pari elukkaa. Kyllä sillä oman perheen saa hengissä pysymään.
Totta. Ja tuskinpa kaaos hirveän pitkään kestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi tietysti järkevintä. Meidän perheellä ei valitettavasti ole näin normaalitilanteessa mitään intressejä mökkeilyn, joten ei viitsitä ihan vaan tuomiopäivää varten sellaista ostaa :)
Kullan ostaminen sen sijaan oli helppoa ja siitä ei tosiaan ole mitään merkintöjä missään (sijoituskullasta ei tarvitse edes maksaa veroja), joten tuskin kukaan sitä tulee takavarikoimaan. En myöskään ajatellut tuolla vajaan 4000€ harkolla mihinkään ruokakauppaan lähteä. Se on vaan tuollainen kiva pieni käsin kosketeltava sijoitus, joka pitää arvonsa (yleensä nousee) pörssin sukeltaessa. Ei meillä ole tiloja (tai mielenkiintoa) säilöä isompia omaisuuksia vaikkapa sokerina ;)
t. se ensimmäisen kultaharkon ostanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi tietysti järkevintä. Meidän perheellä ei valitettavasti ole näin normaalitilanteessa mitään intressejä mökkeilyn, joten ei viitsitä ihan vaan tuomiopäivää varten sellaista ostaa :)
Kullan ostaminen sen sijaan oli helppoa ja siitä ei tosiaan ole mitään merkintöjä missään (sijoituskullasta ei tarvitse edes maksaa veroja), joten tuskin kukaan sitä tulee takavarikoimaan. En myöskään ajatellut tuolla vajaan 4000€ harkolla mihinkään ruokakauppaan lähteä. Se on vaan tuollainen kiva pieni käsin kosketeltava sijoitus, joka pitää arvonsa (yleensä nousee) pörssin sukeltaessa. Ei meillä ole tiloja (tai mielenkiintoa) säilöä isompia omaisuuksia vaikkapa sokerina ;)
t. se ensimmäisen kultaharkon ostanut
Kulta näyttää kiehtovalle, eikö? :)
Harkkoa voi tarvittaessa vuolla, mutta tietenkin se olisi parasta pitää kokonaisena. Sillä lailla siitä saa hieman enemmän kuin pelkän painon perusteella.
Muista kuitenkin, että periaatteessa kultaliikkeen tilitietoja tutkimalla voisi selvitä keneltä kannattaa mennä takavarikoimaan kultaa. Tosin tuskin yhden harkon takia vaivautuvat.
Olen varautunut. Minulla on enemmän velkaa kuin varoja + omaisuutta sekä käteistä jemmassa tyynyn alla. Kun romahdus tulee, niin velat nollautuvat mutta rahat jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Olen varautunut. Minulla on enemmän velkaa kuin varoja + omaisuutta sekä käteistä jemmassa tyynyn alla. Kun romahdus tulee, niin velat nollautuvat mutta rahat jäävät.
Voihan siinä niinkin käydä. :)
Mutta vaihda käteinen edes dollareiksi.
Silti asuntosi palaminen on selvästi todennäköisempää kuin maailman finanssijärjestelmän lopullinen romahtaminen.