Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on ettei parturilta koskaan saa sellaista tukkaa kun haluaa?

Vierailija
06.06.2017 |

Kerroksia en ole uskaltanut pyytää enää vuosiin (itsellä pitkä tukka), kun aina tulee sellainen skene-hakattu tukka jossa on vaan ohut takapiiska mistä ei ole mitään iloa. Vaikka miten pyydän että sellainen henkäyksen ohut kerrostus, josta tuskin edes huomaa että kerrostettu niin tadaa, lopputulos on kynitty takapiiska. Vähän kuin lyhyt tukka johon olisi liimattu taakse kökkö rotanhäntä-kerros pitkää, eli olen leikannut lyhyeksi sen jälkeen vaikka olisin hallunnut pitkänä pitää.
Aina olen mallikuvien kanssa liikenteessä ja selitän niin hyvin kuin mahdollista millaisen tukan haluan. Viimeksi oli kuva jossa oli pitkät hiukset ja edestä hieman lyhyempää, ei kuitenkaan otsatukkaa. Selitän että haluan samantyyppistä, niin että hiuksia auki pidettäessä kerros ei näytä otsatukkamaiselta erilliseltä osiolta, vaan nätisti häipyy muun tukan sekaan. Ja kiinni pidettäessä etukerros putoaa kehystämään kasvoja. No lopputulos oli sellainen ylikasvanut otsatukka eli juuri sitä mitä en halunnut.
Varmaan saa syyttää itseäänkin kun ei uskalla lopuksi sanoa että ei tullut mitä halusi. Ja tuleehan hiuksista tasaisemmin leikatut kun käy kampaajalla. Mutta tämä on syy miksi leikkaan yleensä itse hiukset. Saan vääränlaisen mallin tehtyä ihan ilmaiseksi.
On kokeiltu halvemmat ja kalliimmat parturit ja lopputulos aina sellainen johon en ole tyytyväinen. Miten muilla?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt jollakulla muullakin on samaa ongelmaa? :D

Ap

Vierailija
2/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kampaaja ei osaa leikata, sinun hiuslaatusi ei ole yhtä hyvä kuin mallikuvissa tai kyseinen tukka ei vain näytä sinulla niin hyvältä kuin kyseisessä kuvassa. 

Veikkaisin kaikki kohtia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki kampaajat osaa leikata kaikenlaisia tukkia. Ei kaikki kondiittorit osaa tehdä kaikentyyppisiä kakkuja. Ei kaikki arkkitehdit osaa piirtää kaikenlaisia taloja. Jokaisella tekijällä on ne omat mieltymykset ja omat bravuurit, joita ne osaa tehdä ja tekee. Ja muunlaiset ei sitten onnistu.

Vierailija
4/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo kerrostus on vaikea asia.Osa sen osaa tehdä,mutta toisinaan menee pieleen.Pitäisi käydä näköjään vain noilla tietyillä kampaajilla,mutta aikoja on vaikea saada.Itsellä pitkät paksut hiukset ja usein saa pottatukan jos kerrostaja ei osaa hommansa.Samoin hiusten vaalennus on taitolaji.

Vierailija
5/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko kampaaja ei osaa leikata, sinun hiuslaatusi ei ole yhtä hyvä kuin mallikuvissa tai kyseinen tukka ei vain näytä sinulla niin hyvältä kuin kyseisessä kuvassa. 

Paljon mahdollista. :D Mallikuviksi olen valinnut saman kasvotyypin omaavia ja nykyään kokeillut kalliimpia partureita. Oletan että sieltä saisi sellaista laatua että parturi sanoisi jos joku ei toimi samalla tyylillä minun päässä. Yritän selittää mahdollisimman hyvin mitä tukalta haluan, ja kuinka sitä laitan. Mitkä kohdat on ongelmakohtia yms. Muistan vain pari parturikokemusta jossa tukka on ollut ihan OK (valitettavasti ne parturit on muulla paikkakunnalla).

Ap

Vierailija
6/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Toki aina välillä tulee myös ihan puhtaita vahinkoja/väärinymmärryksiä asiakkaan kanssa, mutta se ettet koskaan saa mitä haluat, on jo aika erikoista. Voi olla myös että hiuslaatusi on perin suomalainen, siis hyvin hento, jolloin esim. kerrostus (tai moni muukaan malli) ei näytä hyvältä. Tämän ammattitaitoinen kampaaja osaisi kyllä kertoa sinulle etukäteen.

Suosittelen kuitenkin kertomaan hiuksesi leikanneelle ettet ole tyytyväinen, muuten me saatamme kuvitella onnistuneemme emmekä seuraavan kerran asiakkaaksi tullessasi taaskaan tiedä mitä haluat. Ehkä osaisimme myös kertoa sinulle syyn miksi lopputulos on mitä on.

T. Parturi-kampaaja

Vierailija
7/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki kampaajat osaa leikata kaikenlaisia tukkia. Ei kaikki kondiittorit osaa tehdä kaikentyyppisiä kakkuja. Ei kaikki arkkitehdit osaa piirtää kaikenlaisia taloja. Jokaisella tekijällä on ne omat mieltymykset ja omat bravuurit, joita ne osaa tehdä ja tekee. Ja muunlaiset ei sitten onnistu.

Valitettavasti. Erään kampaajan luona kävin kahteen otteeseen ja välissä oli useampi vuosi. Oli juuri tuollainen rotanhännänleikkaaja. Ajattelin että se muoti olisi jo mennyt pois, että kun kuvailen mahdollisimman tarkkaan, niin ei tulisi takapiiskaa. Vaan takapiiska tuli. Juuri samanlainen kuin viimeksi. Otin opikseni enkä siellä enää käy.

Ap

Vierailija
8/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt väärissä paikoissa, ammattitaidottomilla kampaajilla! Itse kärsin samsta ongelmasta vuosia, kunnes löysin omasta mielestäni taitavan kampaajan. Hakuammuntaahan se sopivan löytäminen on. Valitettavasti. Pelkkä ammattitutkinto ei takaa parturi-kampaajan todellista taitavuutta. Vaaditaan hyvää kädentaitoa, värisilmää, tyylitajua ja muitakin ominaisuuksia, aika harvassa kampaajassa nämä kaikki  todella yhdistyvät. 

Vierailija
9/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tuo kerrostus on vaikea asia.Osa sen osaa tehdä,mutta toisinaan menee pieleen.Pitäisi käydä näköjään vain noilla tietyillä kampaajilla,mutta aikoja on vaikea saada.Itsellä pitkät paksut hiukset ja usein saa pottatukan jos kerrostaja ei osaa hommansa.Samoin hiusten vaalennus on taitolaji.

Kaverilla on kiharat hiukset ja kertoi myös miten hankala on löytää kunnon parturia. Itsellä on perinteinen suomalainen hiuslaatu. Ohutta ja liukasta, mutta kohtuu tuuheasti kuitenkin. Luulisi että se on niin tyypillinen tukkalaatu että kampaajat osaisi sitä saksia.

Ap

Vierailija
10/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kävisit kampaajalla, ne  osaavat leikata naisten hiuksia paremmin kuin parturit.

Vierailija
11/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, miltä näyttää, mutta haluaisin kanssa ihan pienen kerrostuksen.

Aina on lyhimmät jossain takaraivolla, kun pisimmät roikkuu lapojen välissä.

Näyttää varmaan ihan hyvältä, kun pitää auki, mutta kun mä olen jo sen ikäinen, että pidän hiukset kiinni aina töissä, joskus juhliin (eli kolme kertaa vuodessa) voisin väsätäkin sellaisen kampauksen, jossa suurin osa hiuksista olisi auki ja kiharrettu.

Tehkää niin kuin sanon, ei sitä mikä näyttäisi teidän silmään parhaimmalta... Mur.

Mulla oli jo kerran yksi kampaaja, joka leikkasi hyvin (mutta värjäys ei onnistunut) ja samassa paikassa toinen, joka osasi värjätä mutta ei leikata. Voi kun olisi ollut kanttia vaatia näitä yhdistämään voimansa...

Vierailija
12/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On . Mä lopetin kampaajalla käymisen myös monta vuotta sitten tämän takia. Leikkaan nykyään itse latvat ja pidän tasapitkänä. En enää edes värjäile. Ongelma varmaan on se, että kampaajilla on kauhea hinku kokeilla erilaisia leikkauksia ja uusia värjäystrendejä. Väkisin sitten tekevät niitä kaikille asiakkaille, vaikkei sopisi kyseiselle hiuslaadulle.

Itsellä on hyvin hento hiuslaatu, joten mulle ei todellakaan sovi selvät kerrostukset. Ne saavat hiukset näyttämään todella liiskalta ja vieläkin ohuemmilta. Tätä eivät kampaajat ole millään ymmärtäneet, kun olen yrittänyt sitä heille sanoa. Aina leikkasivat selvät kerrostukset, jolloin tukka piti tunkea täyteen kaikenmaailman tököttiä, että sai hiukset jotenkin näyttämään tuuheammilta.

Ainoastaan yksi kampaaja osasi tehdä kauniit hienovaraiset kerrostukset ja se oli Saksassa yksi mieskampaaja. Hän ei yrittänytkään tehdä mitään radikaalia leikkausta, kun huomasi hiuksen hentoisuuden. Hän kerrosti todella, todella kevyesti, vain latvoista ja säilytti muuten kunnolla pituutta. Ja se kerrostus vei aikaa! Tällöin latvat asettuivat kauniisti, mutta hiusten massa säilyi mahdollisimman paksuna, joten hiukset eivät näyttäneet ohuilta.

Suomessa minun tukkani on kerrostettu mm. siten, että on otettu puolet hiuksista ylös, rullattu spiraalille ja sitten partaterällä sahattu poikki!!! Aivan järkyttävää. Lopputulos oli kamala, itkin vain kotona. Kaiken lisäksi minulla oli pyörre päälaella, ja kun hiukset revittiin lyhyeksi, en saanut mitenkään pyörrettä asettumaan. Lyhyet hiukset törröttivät suoraan kattoa kohden. :(

Eli tuota yhtä ainoaa kokemusta lukuun ottamatta olenkin tottunut siihen, että kampaajat menevät sieltä, mistä aita on matalin eivätkä välitä yhtään, sopiiko tuo leikkaustapa juuri kyseiselle asiakkaalle. En enää luota lainkaan kampaajiin.

Vierailija
13/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiuksissasi on rotanhännän volyymi, ei kampaaja voi taikoa hiuksia muuksi😱

Vierailija
14/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla on kiharat hiukset ja kertoi myös miten hankala on löytää kunnon parturia. Itsellä on perinteinen suomalainen hiuslaatu. Ohutta ja liukasta, mutta kohtuu tuuheasti kuitenkin. Luulisi että se on niin tyypillinen tukkalaatu että kampaajat osaisi sitä saksia.

Ap

Tyypillinen, mutta silti yksi haastavimmista hiuslaaduista.

Vierailija
15/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajaystäväni on kertonut, että monet asiakkaat tuovat mallikuvia, mikä on hyvä asia, mutta kun monella ei esimerkiksi ole yhtä tuuhea ja paksu tukka kuin noilla malleilla, niin ei se tukkakaan voi samalta näyttää. 

Vierailija
16/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Toki aina välillä tulee myös ihan puhtaita vahinkoja/väärinymmärryksiä asiakkaan kanssa, mutta se ettet koskaan saa mitä haluat, on jo aika erikoista. Voi olla myös että hiuslaatusi on perin suomalainen, siis hyvin hento, jolloin esim. kerrostus (tai moni muukaan malli) ei näytä hyvältä. Tämän ammattitaitoinen kampaaja osaisi kyllä kertoa sinulle etukäteen.

Suosittelen kuitenkin kertomaan hiuksesi leikanneelle ettet ole tyytyväinen, muuten me saatamme kuvitella onnistuneemme emmekä seuraavan kerran asiakkaaksi tullessasi taaskaan tiedä mitä haluat. Ehkä osaisimme myös kertoa sinulle syyn miksi lopputulos on mitä on.

T. Parturi-kampaaja

Pari OK tukkaa on elämän aikana ollut. Hiuslaatu on suomalainen. Ja niin on luonnekin. Tuntuu ihan kamalalta alkaa sanomaan että nyt meni metsään ja pahasti. :D Miten sen voi nätisti sanoa?

Ap

Vierailija
17/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyt väärissä paikoissa, ammattitaidottomilla kampaajilla! Itse kärsin samsta ongelmasta vuosia, kunnes löysin omasta mielestäni taitavan kampaajan. Hakuammuntaahan se sopivan löytäminen on. Valitettavasti. Pelkkä ammattitutkinto ei takaa parturi-kampaajan todellista taitavuutta. Vaaditaan hyvää kädentaitoa, värisilmää, tyylitajua ja muitakin ominaisuuksia, aika harvassa kampaajassa nämä kaikki  todella yhdistyvät. 

Hakuammuntaa tosiaankin. Olen yrittänyt kalliimpia partureita juuri sen takia jos siinä se laatu kohtaisi varmemmin. Ei kai se auta kuin yhä yrittää etsiä.

Ap

Vierailija
18/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kävisit kampaajalla, ne  osaavat leikata naisten hiuksia paremmin kuin parturit.

Haha, no melkeen meni mulla oikeen. :DD

Ap

Vierailija
19/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajaystäväni on kertonut, että monet asiakkaat tuovat mallikuvia, mikä on hyvä asia, mutta kun monella ei esimerkiksi ole yhtä tuuhea ja paksu tukka kuin noilla malleilla, niin ei se tukkakaan voi samalta näyttää. 

Mutta monet kampaajat kuitenkin leikkaavat asiakkaan ohueen tukkaan mallikuvan mukaisen kampauksen, eivätkä saa suutaan auki, ettei asiakkaan hiuksista yksinkertaisesti saa mallikuvan mukaista, kun "asiaks on aina oikeassa". Onko se sitten hyvää asiaspalvelua, lopulta kuitenkaan? Ei ihme, että kampaajan tuolista noustaan pettyneenä. Itse odotan kampaajaltani sitä, että hänellä on uskallusta kertoa, ettei tuomani mallikuvan mukainen kampaus onnistu pelkällä leikkaamisella, samalla odotan että kampaaja osaa ehdottaa kasvoilleni ja väreilleni sopivampaa mallia. Ja kehtaan odottaa vielä sitäkin, että kampaaja vinkkaa, miten uutta mallia voi parhaiten laittaa nätiksi.

Niin, se, että tekee sokeasti mitä ikinä asiakas keksii pyytää, ei vielä tee parturi-kampaajasta ammattitaitoista, tai edes hyvää.

Vierailija
20/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Parturi-kampaaja

Pari OK tukkaa on elämän aikana ollut. Hiuslaatu on suomalainen. Ja niin on luonnekin. Tuntuu ihan kamalalta alkaa sanomaan että nyt meni metsään ja pahasti. :D Miten sen voi nätisti sanoa?

Ap

Ihan suoraan kohteliaasti sanominen on paras. Että kiitos, mutta nyt tämä ja tämä kohta ei valitettavasti ollutkaan lopputulokseltaan sitä mitä tarkoitit ja kerrot vielä uudestaan millainen olisit sen halunnut olevan. Usein tällaisissa tapauksissa tarjoan itse korjaavaa-/seuraavaa aikaa ilmaiseksi tai tuntuvalla alennuksella, itseäkin harmittaa toki jos asiakas ei ole tyytyväinen. Vielä enemmän harmittaa kuitenkin jos luulen onnistuneeni, ja en saa silloin mahdollisuutta tarjota hyvitystä tai kehity itse työssäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi