Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä on ettei parturilta koskaan saa sellaista tukkaa kun haluaa?

Vierailija
06.06.2017 |

Kerroksia en ole uskaltanut pyytää enää vuosiin (itsellä pitkä tukka), kun aina tulee sellainen skene-hakattu tukka jossa on vaan ohut takapiiska mistä ei ole mitään iloa. Vaikka miten pyydän että sellainen henkäyksen ohut kerrostus, josta tuskin edes huomaa että kerrostettu niin tadaa, lopputulos on kynitty takapiiska. Vähän kuin lyhyt tukka johon olisi liimattu taakse kökkö rotanhäntä-kerros pitkää, eli olen leikannut lyhyeksi sen jälkeen vaikka olisin hallunnut pitkänä pitää.
Aina olen mallikuvien kanssa liikenteessä ja selitän niin hyvin kuin mahdollista millaisen tukan haluan. Viimeksi oli kuva jossa oli pitkät hiukset ja edestä hieman lyhyempää, ei kuitenkaan otsatukkaa. Selitän että haluan samantyyppistä, niin että hiuksia auki pidettäessä kerros ei näytä otsatukkamaiselta erilliseltä osiolta, vaan nätisti häipyy muun tukan sekaan. Ja kiinni pidettäessä etukerros putoaa kehystämään kasvoja. No lopputulos oli sellainen ylikasvanut otsatukka eli juuri sitä mitä en halunnut.
Varmaan saa syyttää itseäänkin kun ei uskalla lopuksi sanoa että ei tullut mitä halusi. Ja tuleehan hiuksista tasaisemmin leikatut kun käy kampaajalla. Mutta tämä on syy miksi leikkaan yleensä itse hiukset. Saan vääränlaisen mallin tehtyä ihan ilmaiseksi.
On kokeiltu halvemmat ja kalliimmat parturit ja lopputulos aina sellainen johon en ole tyytyväinen. Miten muilla?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei vaan ole kovin korkeatasoista osaamista hiusten suhteen. Mulla on pitkä, paksu, luonnonkihra tukka, enkä ole IKINÄ saanut siihen hyvää leikkausta, vaikka ikääkin on jo reilusti yli 40 eli aika monta kampaajaa ja kaupunkia on tähän mennessä koettu. 

Espanjassa ja Tallinnassa olen saanut hyvät leikkaukset.

Itsellä ei ole kokemusta ulkomaisista kampaajista, mutta olisi ihan mukava testata. Kaverini tosiaan valitteli samaa ja on kihara hius. Jonkun parturin oli löytäny joka osasi, vaan se oli hakemista.

Ap

Vierailija
42/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoisia pyydät mieheksi. Tarkka heppu tukan kanssa. Ehkä parturi ei ole niin tottunut tuollaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pyytää se kerrostus vaan latvoihin ja samalla näyttää sormilla n. 5cm mittaa. Silloin ei luulis tyhmemmänkään kampaajan tekevän hiirenhäntää sulle. Tuo on toiminut ainakin mulle jo useampaan kertaan, saa vähän ilmavuutta ja eloa hiuksiin, mutta silti se koko pituus jää paksun näköiseksi.

Itsellä on pitkä hius, lapaluihin asti ainakin, joten tuo kerrostus jää vähäiseksi. Ja tiedän että siskoni onnistui leikkaamaan sellaisen kerrostuksen, joka alkoi ylempää, oli todella kevyt, nostatti tukkaa ja sen sai vielä kiinni! Oli ihan täydellinen kertakaikkiaan, vaan sitä en ole uudestaan saanut mistään. Siitä tukasta ei ole mitään kunnon kuviakaan mitä vieda parturille malliksi, niin harmittaa.

Ap

Vierailija
44/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opettelin youtube-videoiden avulla itse leikkaamaan omat hiukseni. Onnistuu kyllä vaikka vähän harjoitusta vaatii. Ainakin saa sellaisen mitä haluaa.

Vierailija
45/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä pitkät hiukset, leikkaan ja värjään itse kotona.  Itsellä tällä hetkellä tuollaisen tyyliset kun alla olevissa kuvissa. Balayage värjäys ja hyvin hyvin kevyesti kerrostettuna. Aloin laittamaan omaa tukkaa jo yläasteella joten on oppinut tekemään kaikenlaista, youtube on täynnä videoita miten leikata hiukset kotona ja miten värjätään yms. Suosittelen opettelemaan itse, aloittaa vaikka latvojen siistimisestä ja sitten alkaa testailemaan muuta. Tosi monet kauneusgurut laittaa itse oman hiuksensa kotona.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/21/72/13/2172132c89d9194c47c0…

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/fd/c7/0d/fdc70d2faf7512a7346f…

Todella nätin äköinen. :) Yleensä leikkaan itse, mutta käyn noin kerran vuodessa yrittämässä kampaajalla. Jos jotain niin hiuksista tulee silloin tasaisemman mittaiset, itse kun on hankala leikata joka kohtaa ihan samaan mittaan. Ja youtubesta olen itsekin katsonut leikkausvinkkejä. Olisi ihana kun voisi käydä parturissa hemmottelemassa itseään ja saada sellaisen tukan kun edes suunnilleen haaveili, mutta kun saan yhtä vääränlaisen leikkauksen tehtyä kotonakin, niin jo on kumma.

Ap

Vierailija
46/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä jokaisella itseään arvostavalla kampaajalla kannattaisi olla oma portfolio, siis "tuotenäytekansio", jossa olisi kuvia juuri hänen leikkaamista hänen bravuureistaan. Se olisi vähän kuin CV, josta voi katsoa, että tämä kampaaja on erikoistunut juuri tällaisiin kampauksiin, tykkää tällaisia tehdä ja on juuri tällaisissa taitava. Tai ehkä erikoistunut juuri tämäntyyppisiin hiuksiin/hiuslaatuihin.

Ei missään ammatissa olla taitava kaikessa. Expertit erikoistuu johonkin usein aika kapea-alaiseen juttuun, ja ovat siinä huippuja. Tuollainen portfolio kertoisi sen hyvin. Ja sitten voisi valita sellaisen kampaajan, jonka portfoliossa on juuri sellaisia työnäytteitä, joillaisen itselleenkin haluaisi. Ja kyseisten asioiden expertti osaisi heti sanoa, jos juuri sinun hiuksiin ei sellaista leikkausta vain ole mahdollista tehdä.

Onneksi nykyään on instagramia sun muuta. Olen somesta koettanut käydä bongaamassa ennen parturi käyntiä että minkälaisia ovat tehneet. Vaan nekin antaa aika kapeaa kuvaa jos ei jaksa päivitellä ja sitä parhaimmistoaan sinne laittaa.

Ap

Vierailija
47/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkä, hieman taipuisa tukka. Sellainen, joka oikeanlaisen leikkauksen kanssa taipuu vapaana kuivuessaan jopa näteille, loiville korkkiruuveille. Toisaalta taas sellainen, joka joskus näyttää vain hapsottavan karheana pehkona, josta kiharat katoavat heti harjatessa.

Leikkaan nykyään tukkani aina itse. Latvoihin leikkaan loivan V-mallisen leikkauksen, joka korostaa laineita. Onnistuu jakamalla hiukset kahteen osaan ja leikkaamalla rinnan edessä. Minulla on myös tuo ylipitkä otsatukka, joka ei kuitenkaan ole otsatukka... Juuri sellainen, joka sekoittuu takahiuksiin, ja jota voi pitää sekä kiinni että auki. Ihan itse olen opetellut senkin leikkaamaan. Leikkaan sen vinoon peilikuvana, eli kääntämällä jakauksen "väärälle puolelle" leikkauksen ajaksi. Onnistuu hyvin Youtuben ohjeita soveltamalla. Pari kertaa on mennyt hieman mönkään, mutta leikkausjälki katoaa taipuisassa tukassa parissa viikossa, kunhan ei liikaa ota pituutta. Terävät ompelusakset ovat riittäneet minulle :)

Yleensä olen leikannut itse, mutta välillähaluan vaihtelua ja toivoa jos nyt onnistuisi kampaajareissu. Ja jos ei muuta nin kampaajareissuilta on saanut aina jonkun pienen vinkin millä tavalla hiuksia voi leikata, niin että voin kotona yrittää saksia sitä unelmatukkaa itselle. :D

Ap

Vierailija
48/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin ollut aina tyytyväinen, saanut sen mitä halunnut jopa kuvan kanssa tullut juuri sellainen kuin toivottu.

Sinulla on käynyt onni. :) Itse olen niin monet kerrat joutunut pettymään että tuntuu jo uskomattomalta.

Ap

Vierailija
49/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoisia pyydät mieheksi. Tarkka heppu tukan kanssa. Ehkä parturi ei ole niin tottunut tuollaiseen.

No parturi, kampaaja, itse olen tottunut sanomaan parturiksi puhekielessä. :D Ja miksei miehet saa olla pettyineitä hiuksiinsa ja tarkkoja jäljestä? Ei se varmaan ole vaan naisten etuoikeus?

Ap

Vierailija
50/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä saa aina haluamansa hiustyylin! Mallia vankila-look! Kylppärin kaapista kone ja klaniks vaan! Vähän aikaa ihmiset juoksee karkuun mut kyllä ne siitä. 

Vierailija
51/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opettelin youtube-videoiden avulla itse leikkaamaan omat hiukseni. Onnistuu kyllä vaikka vähän harjoitusta vaatii. Ainakin saa sellaisen mitä haluaa.

Yleensä leikkaan itse hiukseni. Malli on suunnilleen sinnepäin, mutta eihän se mitään kampaamokokemusta vastaa. En millään voi saada niin tasaista ja siistiä jälkeä itse, tai tietää kaikkia vippaskonsteja mitä ikinä siellä koulussa opettelevatkaan. Ei todellakaan omat leikkaukset ole sitä luokkaa. :D

Ap

Vierailija
52/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää käykö kouvolassa partusrissa. 

Vierailija
53/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, miltä näyttää, mutta haluaisin kanssa ihan pienen kerrostuksen.

Aina on lyhimmät jossain takaraivolla, kun pisimmät roikkuu lapojen välissä.

Näyttää varmaan ihan hyvältä, kun pitää auki, mutta kun mä olen jo sen ikäinen, että pidän hiukset kiinni aina töissä, joskus juhliin (eli kolme kertaa vuodessa) voisin väsätäkin sellaisen kampauksen, jossa suurin osa hiuksista olisi auki ja kiharrettu.

Tehkää niin kuin sanon, ei sitä mikä näyttäisi teidän silmään parhaimmalta... Mur.

Mulla oli jo kerran yksi kampaaja, joka leikkasi hyvin (mutta värjäys ei onnistunut) ja samassa paikassa toinen, joka osasi värjätä mutta ei leikata. Voi kun olisi ollut kanttia vaatia näitä yhdistämään voimansa...

Itsellä juurikin sama! Painotan aina että pidän hiuksia enimmäkseen kiinni. Mutta kun pidän auki, niin olisi mukava jos olisi ihan pientä hentoista kerrosta joka nostaisi edes vähän tukkaa kun tarpeeksi asettelee. Edelleenkin pääpaino sillä että tärkeintä on saada hiukset kiinni ja tuo toinen on vaan mukava bonus. Niin sitten tulee sellainen rotanhäntä että aina karkaa tupsuja ponnarista eikä toivoa että saisi kiinni saati näyttäisi hyvältä auki kun jää vaan ohut luiru pitkää tukkaa.

Ap

Tuota, kai sinä hoksaat että etuhiusten on oltava vähintään leukaan saakka, jotta ne yltävät vielä ponnariin? Ei kaikki hius voi yltää ponnariin ja olla samalla kerrostusta.

Vierailija
54/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täsmälleen sama ongelma kuin ap:lla!

Olen pyytänyt sellaista hieman kerrostettua, josta juurikin valuisi hieman sivuilta kasvoille ja olisi "irtohaivenia" kun laittaa ponnarille. Tietysti oli kuvat ja selitykset valmiina ja kysyin kuvista vielä kampaajalta että saakohan mun tukkaan tämänkaltaista vai onko näillä liian erilainen tukka ja aina sanotaan vaan että kyllä tuollainen onnistuu.

Ekalla kerralla sain ihan suoran otsiksen! (en tiedä mistä se tuli, kuvissa ei ollut ja jouduin pysäyttämään kampaajan leikkauksen puolessa välissä otsista kun tajusin että nyt menee päin helvettiä.) Aina tulee se takapiiska.

Lopetin pariksi vuodeksi yrittämisen, totesin että eipä se sitten tähän tukkaan taida vaan olla mahdollista ja laitoin tukkani itse.

Noh, ajattelin jonkin ajan kuluttua että panostan kunnolla ja laitan pidennykset. Kallista se oli mutta saahan ainakin vihdoin kunnon tuuhean kuontalon. 50cm pidennystukkaa laitettiin ensin kampaajan arvioima määrä (aivan liian vähän, taas ohut takapiiska) vaadin että lisää tukkaa sinne, tämä on ihan hirveän näköinen. Kampaajan mielestä oli ihan ok, mutta nuristen laittoi lisää. Lopulta hiusta oli kunnolla ja ihanan tuuhea tukka, KUNNES kampaaja vähän "viimeisteli" hiukset. Sanoi pätkivänsä hieman latvoja etteivät ole tökkösuorat.

Lopputulos oli se, että kampaaja oli nyrhinyt siitä pidennystukasta sekä paksuutta että pituutta reilusti pois ja jäljellä oli nyt hiukan aiempia paksumpi hiirenhäntä, mutta silti ohut hiirenhäntä. Siis mitä järkeä siinä touhussa on? Asiakas laitattaa pitkät ja kalliit pidennykset, jotta saa tuuhean kuontalon ja toinen nyrhii niistä kaiken pois.

Vihaan kampaajalla käyntiä nykyään, mutta jossain vaiheessa on aina pakko käydä. Onneksi yleensä leikkauksen jälkeen tukka näyttää ihan ok:lta 3-4 viikon kuluttua kun virheet ovat tasoittuneet.

Vierailija
55/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä jokaisella itseään arvostavalla kampaajalla kannattaisi olla oma portfolio, siis "tuotenäytekansio", jossa olisi kuvia juuri hänen leikkaamista hänen bravuureistaan. Se olisi vähän kuin CV, josta voi katsoa, että tämä kampaaja on erikoistunut juuri tällaisiin kampauksiin, tykkää tällaisia tehdä ja on juuri tällaisissa taitava. Tai ehkä erikoistunut juuri tämäntyyppisiin hiuksiin/hiuslaatuihin.

Ei missään ammatissa olla taitava kaikessa. Expertit erikoistuu johonkin usein aika kapea-alaiseen juttuun, ja ovat siinä huippuja. Tuollainen portfolio kertoisi sen hyvin. Ja sitten voisi valita sellaisen kampaajan, jonka portfoliossa on juuri sellaisia työnäytteitä, joillaisen itselleenkin haluaisi. Ja kyseisten asioiden expertti osaisi heti sanoa, jos juuri sinun hiuksiin ei sellaista leikkausta vain ole mahdollista tehdä.

Onneksi nykyään on instagramia sun muuta. Olen somesta koettanut käydä bongaamassa ennen parturi käyntiä että minkälaisia ovat tehneet. Vaan nekin antaa aika kapeaa kuvaa jos ei jaksa päivitellä ja sitä parhaimmistoaan sinne laittaa.

Ap

Instagram ja Facebook on kyllä todella hyvä! On tullut karsittua niin monta huonoa kampaajaa pois ilman että on täytynyt pettyä ensin kerran.

Harmi että ne hyvät vaan on niin harvassa, täälläkin on yhdessä kampaamossa yksi hyvä ja 3 kolme huonoa, sille hyvälle ei aina saa aikoja edes 3kk päähän jos vähänkin on loma-aikaa tai muuta.

Vierailija
56/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, miltä näyttää, mutta haluaisin kanssa ihan pienen kerrostuksen.

Aina on lyhimmät jossain takaraivolla, kun pisimmät roikkuu lapojen välissä.

Näyttää varmaan ihan hyvältä, kun pitää auki, mutta kun mä olen jo sen ikäinen, että pidän hiukset kiinni aina töissä, joskus juhliin (eli kolme kertaa vuodessa) voisin väsätäkin sellaisen kampauksen, jossa suurin osa hiuksista olisi auki ja kiharrettu.

Tehkää niin kuin sanon, ei sitä mikä näyttäisi teidän silmään parhaimmalta... Mur.

Mulla oli jo kerran yksi kampaaja, joka leikkasi hyvin (mutta värjäys ei onnistunut) ja samassa paikassa toinen, joka osasi värjätä mutta ei leikata. Voi kun olisi ollut kanttia vaatia näitä yhdistämään voimansa...

Itsellä juurikin sama! Painotan aina että pidän hiuksia enimmäkseen kiinni. Mutta kun pidän auki, niin olisi mukava jos olisi ihan pientä hentoista kerrosta joka nostaisi edes vähän tukkaa kun tarpeeksi asettelee. Edelleenkin pääpaino sillä että tärkeintä on saada hiukset kiinni ja tuo toinen on vaan mukava bonus. Niin sitten tulee sellainen rotanhäntä että aina karkaa tupsuja ponnarista eikä toivoa että saisi kiinni saati näyttäisi hyvältä auki kun jää vaan ohut luiru pitkää tukkaa.

Ap

Tuota, kai sinä hoksaat että etuhiusten on oltava vähintään leukaan saakka, jotta ne yltävät vielä ponnariin? Ei kaikki hius voi yltää ponnariin ja olla samalla kerrostusta.

No tottakai. Kirjoitin tähän nähtävästi huonosti. Johonkin vastaukseen mainitsin että halusin sellaisen etukerrostuksen, joka jää alas, kun enin tukasta on kiinni.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/e2/a3/c5/e2a3c55659f54ec29361…

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/b1/54/0d/b1540d75858a7cd…

Parempaa mallia en tähän hätään jaksanut etsiä, vaikka tiedän että tuossa on lisätukkaa ja ihan eri hiuslaatua kuin minulla (ja toisessa kuvassa on liian paksu otsakerros minun makuuni, kun haluaisin sellaisen joka nätisti häipyy pitkän tukan sekaan). Mutta näin suunnilleen. Siis yleensä pidän "takatukkaa" kiinni, ja jätän eteen hiuksia, jotka on kuitenkin erilaiset kuin perinteiset otsahiukset. Tai tällaista toivoin. :D Silloin kun haluan ihan kaikki hiukset kiinni niin on pinnit ja lakat sun muut arsenaalit apuna, kun ei ne muuten pysy.

Ap

Vierailija
57/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on täsmälleen sama ongelma kuin ap:lla!

Olen pyytänyt sellaista hieman kerrostettua, josta juurikin valuisi hieman sivuilta kasvoille ja olisi "irtohaivenia" kun laittaa ponnarille. Tietysti oli kuvat ja selitykset valmiina ja kysyin kuvista vielä kampaajalta että saakohan mun tukkaan tämänkaltaista vai onko näillä liian erilainen tukka ja aina sanotaan vaan että kyllä tuollainen onnistuu.

Ekalla kerralla sain ihan suoran otsiksen! (en tiedä mistä se tuli, kuvissa ei ollut ja jouduin pysäyttämään kampaajan leikkauksen puolessa välissä otsista kun tajusin että nyt menee päin helvettiä.) Aina tulee se takapiiska.

Lopetin pariksi vuodeksi yrittämisen, totesin että eipä se sitten tähän tukkaan taida vaan olla mahdollista ja laitoin tukkani itse.

Noh, ajattelin jonkin ajan kuluttua että panostan kunnolla ja laitan pidennykset. Kallista se oli mutta saahan ainakin vihdoin kunnon tuuhean kuontalon. 50cm pidennystukkaa laitettiin ensin kampaajan arvioima määrä (aivan liian vähän, taas ohut takapiiska) vaadin että lisää tukkaa sinne, tämä on ihan hirveän näköinen. Kampaajan mielestä oli ihan ok, mutta nuristen laittoi lisää. Lopulta hiusta oli kunnolla ja ihanan tuuhea tukka, KUNNES kampaaja vähän "viimeisteli" hiukset. Sanoi pätkivänsä hieman latvoja etteivät ole tökkösuorat.

Lopputulos oli se, että kampaaja oli nyrhinyt siitä pidennystukasta sekä paksuutta että pituutta reilusti pois ja jäljellä oli nyt hiukan aiempia paksumpi hiirenhäntä, mutta silti ohut hiirenhäntä. Siis mitä järkeä siinä touhussa on? Asiakas laitattaa pitkät ja kalliit pidennykset, jotta saa tuuhean kuontalon ja toinen nyrhii niistä kaiken pois.

Vihaan kampaajalla käyntiä nykyään, mutta jossain vaiheessa on aina pakko käydä. Onneksi yleensä leikkauksen jälkeen tukka näyttää ihan ok:lta 3-4 viikon kuluttua kun virheet ovat tasoittuneet.

Kohtalotoveri! Kun on hankala selittää tuota tukkamallia vielä. Kun se ei ole otsatukka, vaan sellainen nätti kerrostus joka tulee esille kun laittaa muut hiukset kiinni. Ja nyt sitten on päässä se helkkarin otsatukka, joka erottuu muusta kampauksesta ihan selkeästi otsatukaksi. Arg.

Olisin itse muuten tyytyväinen tukkani paksuuteen, mutta en halua pitää sitä tasapaksuna vaan saada ihan ohutta hentoa kerrostusta. Ihan hirveältä kuulostaa tuo kokemuksesi. Minkä takia ne hiukset pitää aina nyrhiä niin kaljuiksi?

Ap

Vierailija
58/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Instagram ja Facebook on kyllä todella hyvä! On tullut karsittua niin monta huonoa kampaajaa pois ilman että on täytynyt pettyä ensin kerran.

Harmi että ne hyvät vaan on niin harvassa, täälläkin on yhdessä kampaamossa yksi hyvä ja 3 kolme huonoa, sille hyvälle ei aina saa aikoja edes 3kk päähän jos vähänkin on loma-aikaa tai muuta.

Totta! Itse asun niin pikkupaikassa että täällä ei ole oikein instagrameja kampaajilla, vaan pystyy sitten lähikaupunkeja selaamaan.

Ap

Vierailija
59/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi-kampaaja täällä, heippa. Tosin, melko tuore tapaus vielä, vielä ei ole takana vuosikymmenten kokemusta.

Itselläni on tapana kysellä muutama vakikysymys joka asiakkaalta: toiveet (tietenkin), miten yleensä kotona hiukset laittaa (kiinni/auki, föönaako, kihartaako jne), kauanko edellisestä leikkauksesta ym. Ja näiden sekä mahdollisten kuvien perusteella päättelen, miten leikkaan.

Usein on tilanteita, joissa olen epävarma. Silloin sanon asiakkaalle, että leikkaan vähän, katsotaan miltä näyttää ja otetaan lisää jos tarvii. Välillä "pöyhin" ja heiluttelen tukkaa, jotta näen miten se liikkuu ja asettuu ja välillä annan peilin asiakkaalle itselleen (asiakkaan selkä kohti seinällä olevaa isoa peiliä ja toinen peili asiakkaan käteen) jolloin asiakas saa kaikessa rauhassa itse katsella ja tutkia työn jälkeä, saa miettiä että onko tarpeen leikata lisää vai ei.

Koen tämän kaiken hyväksi asiakaspalveluksi, asiakas on kokoajan tietoinen siitä, mitä pään takana tapahtuu. MUTTA! Se vie vie pirun paljon aikaa... Hankala olla kärsivällinen ja asiakasta kuunteleva, kun seuraava asiakas jo tuimana vilkuilee kelloa ja odottaa vuoroaan. Parturi-kampaajille aika on kirjaimellisesti rahaa, ja mitä enemmän saat asiakkaita päivään mahtumaan, sitä helpompi on laskut maksaa. Tottakai jokaiseen asiakkaaseen haluaa panostaa täysillä, mutta aina se ei kallisarvoisen ajan vuoksi onnistu. Ei yksinkertaisesti ole varaa käyttää aikaa määräänsä enempää per asiakas, jolloin jostain kohtaa joutuu tinkimään. Vaikkapa esim juuri näistä "välillä leikkauksen katselemisista". Valitettavasti.

Vierailija
60/70 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parturi-kampaaja täällä, heippa. Tosin, melko tuore tapaus vielä, vielä ei ole takana vuosikymmenten kokemusta.

Itselläni on tapana kysellä muutama vakikysymys joka asiakkaalta: toiveet (tietenkin), miten yleensä kotona hiukset laittaa (kiinni/auki, föönaako, kihartaako jne), kauanko edellisestä leikkauksesta ym. Ja näiden sekä mahdollisten kuvien perusteella päättelen, miten leikkaan.

Usein on tilanteita, joissa olen epävarma. Silloin sanon asiakkaalle, että leikkaan vähän, katsotaan miltä näyttää ja otetaan lisää jos tarvii. Välillä "pöyhin" ja heiluttelen tukkaa, jotta näen miten se liikkuu ja asettuu ja välillä annan peilin asiakkaalle itselleen (asiakkaan selkä kohti seinällä olevaa isoa peiliä ja toinen peili asiakkaan käteen) jolloin asiakas saa kaikessa rauhassa itse katsella ja tutkia työn jälkeä, saa miettiä että onko tarpeen leikata lisää vai ei.

Koen tämän kaiken hyväksi asiakaspalveluksi, asiakas on kokoajan tietoinen siitä, mitä pään takana tapahtuu. MUTTA! Se vie vie pirun paljon aikaa... Hankala olla kärsivällinen ja asiakasta kuunteleva, kun seuraava asiakas jo tuimana vilkuilee kelloa ja odottaa vuoroaan. Parturi-kampaajille aika on kirjaimellisesti rahaa, ja mitä enemmän saat asiakkaita päivään mahtumaan, sitä helpompi on laskut maksaa. Tottakai jokaiseen asiakkaaseen haluaa panostaa täysillä, mutta aina se ei kallisarvoisen ajan vuoksi onnistu. Ei yksinkertaisesti ole varaa käyttää aikaa määräänsä enempää per asiakas, jolloin jostain kohtaa joutuu tinkimään. Vaikkapa esim juuri näistä "välillä leikkauksen katselemisista". Valitettavasti.

Varmasti menee enemmän aikaa, mutta maksaisin mielelläni enemmän jos tietäisin että tukka käydään nuin tarkkaan läpi. Yleensä latvan pituudesta on kysytty että haittaako jos tämän verran lähtee, ja ei haittaa. Kaikkein eniten harmittaa jos leikkaus menee muuten ihan metsään.

Ap