Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautot ovat täysin ylivoimaisia käyttökustannuksiltaan ja todellisilta päästöiltään

Vierailija
06.06.2017 |

Sähköautot ovat täysin ylivoimaisia käyttökustannuksiltaan ja todellisilta päästöiltään jopa USA:ssa:

http://www.carboncounter.com/

Kun hiiren vie palluran päälle, niin näkee kyseisen auton. Data on MIT:n yliopiston tuottamaa.

Kommentit (2294)

Vierailija
981/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole väittänyt että vetysäiliöiden rakentaminen on mahdotonta.

Miksi sitten yrität koko ajan esittää, että se olisi kovinkin hankalaa?

Vetysäiliöiden rakentaminen on "hankalampaa" kuin muiden säiliöiden, etenkin perinteisten polttoaineiden säiliöiden.

Hankaluus tarkoittaa että ne ovat kalliimpia.

Vetysäiliöitä on maailmassa kylläkin tehty aika kauan, mutta sinun mielestäsihän myös hapen säilöminen oli niin vaikeaa, että säiliöitä pitää ihan jäähdyttää ja niiden pitää olla suuria.

Minä en ole sanonut mitään tällaista hapesta.

Eli hapen säilöminen ei siis ole ongelma.

Vierailija
982/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun muutaman kuution vetytankkausaseman teräksinen painesäiliö räjähtäisi muutamassa päivässä.

Laitatko vielä linkin, jossa vetysäiliö olisi räjähtänyt muutamassa päivässä seinämävahvuuden heikkouden tai heikontumisen takia?

Laitatko vielä sitä ja kerrotko vielä tätä. Itse et ole esittänyt omien väitteidesi tueksi koko ketjun aikana kuin käsien heiluttelua. Koita tehdä ne kotityösi ihan itse niin ei tarvitse kysellä tyhmiä.

Myös se vedyn hyötysuhde polttomoottorissa on edelleen jäänyt sinulta kertomatta.

Tämäkin on sinulle kerrottu, moneen kertaan.

Lasketko vielä sen vedyn hinnan sille 30 kilolle, joka vastaa siis 100 litraa bensiiniä?

Sen kaava on sinulle esitetty, päätä itse sähkön hinta ja tee lasku loppuun.

Itse et siis sitä osaa tehdä?

Niin sen varmaan täytyy olla...

Selkeästi asia on niin. Olisit jo ehtinyt oman laskusi laskemaan moneen kertaan, jos siihen kykenisit. Väitit, että vety on kallista, mutta et kyennyt asiaa todistamaan kuitenkaan.

Olen senkin jo kertaalleen sanonut että ainoa mitä olen sanonut ja mikä on ilmiselvää on että sähköllä jauhettu vety on kalliimpaa kuin itse sähkö per tuotettu energia.

Paljonko se 30 kiloa vetyä maksaa?

Riippuu sähkön hinnasta.

Varmaan, mutta esitä nyt joku laskelma aiheesta tuon jatkuvan selityksen sijaan. Sanoit, että vety on kallista, mutta et kykene sille kuitenkaan hintaa kertomaan. Pyydät muita laskemaan omia laskujasi joita et itse osaa selvästikään laskea.

Kuten sanottu jo moneen kertaan, en kiinnitä sähkön hintaa vaan jätän sen sinulle. Jos sitten alat kitistä että sähkön hinta on väärä syy on vain itsesi.

Laske nyt vaan omat laskusi, äläkä taas selitä. Minä en edes tiedä mitä sähkö maksaa.

Hetkinen, sinulla ei ole tietoa edes siitä mitä sähkö maksaa ja silti esiinnyt täällä suurena vetyasiantuntijana?

Sinähän se kerrot, että vety maksaa paljon, mutta et kykene edes kertomaan paljonko maksaa 30 kiloa vetyä. Yritä nyt kertoa se jo vähitellen.

Olihan tuolla jo 2016 kilohinnat edellisellä sivulla, äkkiäkös siitä ynnäilet jos kiinnostaa. Muuten voisit lopettaa tuon muiden käskyttämisen ja muilla puolestasi töiden teettämisen, ei kukaan viitsi nähdä sinulle vastailun vuoksi kovinkaan paljon vaivaa koska oma panoksesi on tasan  nolla. Jos viesteissäsi olisi oikeasti asiasisältöä niin saisit varmasti asiallisempia vastauksiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetysäiliöiden rakentaminen on "hankalampaa" kuin muiden säiliöiden, etenkin perinteisten polttoaineiden säiliöiden.

Vetysäiliöitä on maailmassa kylläkin tehty aika kauan, mutta sinun mielestäsihän myös hapen säilöminen oli niin vaikeaa, että säiliöitä pitää ihan jäähdyttää ja niiden pitää olla suuria.

Määrittele "ongelma".

Vierailija
984/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun muutaman kuution vetytankkausaseman teräksinen painesäiliö räjähtäisi muutamassa päivässä.

Laitatko vielä linkin, jossa vetysäiliö olisi räjähtänyt muutamassa päivässä seinämävahvuuden heikkouden tai heikontumisen takia?

Laitatko vielä sitä ja kerrotko vielä tätä. Itse et ole esittänyt omien väitteidesi tueksi koko ketjun aikana kuin käsien heiluttelua. Koita tehdä ne kotityösi ihan itse niin ei tarvitse kysellä tyhmiä.

Myös se vedyn hyötysuhde polttomoottorissa on edelleen jäänyt sinulta kertomatta.

On se sinulle kerrottu. Se on sinun ongelmasi jos ei kapasiteetti riitä yksinkertaisen vastauksen ymmärtämiseen.

Eipä ole vastausta näkynyt.

Se on tietysti kannaltasi vielä isompi ongelma jos ei kapasiteetti riitä edes vastauksen tunnistamiseen, saati sen ymmärtämiseen.

Laitatko linkin siihen vastaukseen, jossa kerrot mikä on vedyn hyötysuhde polttomoottorissa?

Sinulle on kerrottu ettei polttomoottorin hyötysuhde riipu polttoaineesta vaan muista tekijöistä.

Mikä se hyötysuhde vedyllä on polttomoottorissa?

Vierailija
985/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele "ongelma".

Hapen säilömisessä ei ole ongelmia, kuten ei vedynkään.

Vierailija
986/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetyautisti alkaa toistaa sen verran pahasti itseään, että lienee aika laittaa ketju pakettiin ainakin omalta osalta. Tsemppiä jatkoon, muistakaa että trollin ylensyöttäminen on eläinrääkkäystä.

Vierailija
987/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketko vielä sen vedyn hinnan sille 30 kilolle, joka vastaa siis 100 litraa bensiiniä?

Selkeästi asia on niin. Olisit jo ehtinyt oman laskusi laskemaan moneen kertaan, jos siihen kykenisit. Väitit, että vety on kallista, mutta et kyennyt asiaa todistamaan kuitenkaan.

Olen senkin jo kertaalleen sanonut että ainoa mitä olen sanonut ja mikä on ilmiselvää on että sähköllä jauhettu vety on kalliimpaa kuin itse sähkö per tuotettu energia.

Riippuu sähkön hinnasta.

Varmaan, mutta esitä nyt joku laskelma aiheesta tuon jatkuvan selityksen sijaan. Sanoit, että vety on kallista, mutta et kykene sille kuitenkaan hintaa kertomaan. Pyydät muita laskemaan omia laskujasi joita et itse osaa selvästikään laskea.

Kuten sanottu jo moneen kertaan, en kiinnitä sähkön hintaa vaan jätän sen sinulle. Jos sitten alat kitistä että sähkön hinta on väärä syy on vain itsesi.

Laske nyt vaan omat laskusi, äläkä taas selitä. Minä en edes tiedä mitä sähkö maksaa.

Hetkinen, sinulla ei ole tietoa edes siitä mitä sähkö maksaa ja silti esiinnyt täällä suurena vetyasiantuntijana?

Sinähän se kerrot, että vety maksaa paljon, mutta et kykene edes kertomaan paljonko maksaa 30 kiloa vetyä. Yritä nyt kertoa se jo vähitellen.

Olihan tuolla jo 2016 kilohinnat edellisellä sivulla, äkkiäkös siitä ynnäilet jos kiinnostaa. Muuten voisit lopettaa tuon muiden käskyttämisen ja muilla puolestasi töiden teettämisen, ei kukaan viitsi nähdä sinulle vastailun vuoksi kovinkaan paljon vaivaa koska oma panoksesi on tasan  nolla. Jos viesteissäsi olisi oikeasti asiasisältöä niin saisit varmasti asiallisempia vastauksiakin.

Tuon tapauksen kilohinnoissa voi olla muutakin kuin pelkät todelliset valmistuskulut. Joten voisitko kertoa, paljonko maksaa 30 kiloa vetyä?

Vierailija
988/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.edmunds.com/toyota/mirai/2016/long-term-road-test/2016-toyo…

'Tuossa onnellisen Mirain omistajan lukuja kulutukselle.

"

Hydrogen bought at $12.85 per kilogram in Santa Monica works out to 19.2 cents per mile. The more expensive price of $16.63 they charge in Long Beach boils down to 24.8 cents per mile.

Now let's look at a garden-variety 2016 Toyota Prius. That car is rated at 52 mpg on regular gasoline. Today's national average price for regular is $2.141 per gallon. That works out to just 4.1 cents per mile."

Ja kun tuotantomäärät vedyllä kasvavat hintakin laskee.

Ei laske tuosta vedyn hinta yhtään jos elektrolyysillä aletaan tuottaa. $12.85/kg vedyllä tarkoittaa noin 0,32$/kWh vedyn sisältämän energian hinnaksi. Kaliforniassa sähkön hinta kieppuu 0,18$/kWh. Olisi hyvä saavutus jos elektrolyysissä ja kompressoinnissa kuluu vain kaksinkertainen määrä sähköenergiaa.

Vierailija
989/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vety vetyasemalla tulee jokatapauksessa maksamaan aina enemmän kuin sähkö sähköasemalla koska vedyn tekemiseen kuluu sitä sähköä ja hyötysuhde ei ole koskaan 100%.

Kerrotko vielä, mikä on ydinvoimalan hyötysuhde?

Mitä merkitystä jos sähkö tulee sieltä niin akkujen lataamiseen kuin vedynkin tekoon?

Välillä olet sitä mieltä, että huono hyötysuhde on huono asia, ja sitten taas se ei enää sitä olekaan jossain toisessa asiassa. Olet kuin tuuliviiri.

Varmaan se vaikuttaa tuuliviirimäiseltä ... jos ei pysy kontekstissa perässä tai edes tajua että asioilla on konteksti jotka vaikuttavat niiden relevanssiin.

Jos vertailemme kahta erilaista systeemiä keskenään on näiden systeemien sisäisellä hyötysuhteella merkitystä.

Jos näillä kahdella systeemillä on sama energialähde ei tämän energialähteen sisäisellä hyötysuhteella ole merkitystä systeemejä vertaillessa.

Suunnilleen alakoululainenkin ymmärtää tämän, mikset sinä? Joko olet trolli tai sitten on kognitiivisia ongelmia.

Kuinka kauan nuo pakkomielteiset ajatukset ovat vaivanneet sinua?

Vierailija
990/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetyautisti alkaa toistaa sen verran pahasti itseään, että lienee aika laittaa ketju pakettiin ainakin omalta osalta. Tsemppiä jatkoon, muistakaa että trollin ylensyöttäminen on eläinrääkkäystä.

Varmaan harmittaa, kun sähköautoilla ei pääse edes 200 kilometriä, eikä ole latauspaikkojakaan.

Vierailija
991/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo juttu kiertää kehää, oli tällä oma viihdearvonsa. Katson jakson Somewhere Betweeniä nyt.

Vierailija
992/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Hydrogen bought at $12.85 per kilogram in Santa Monica works out to 19.2 cents per mile. The more expensive price of $16.63 they charge in Long Beach boils down to 24.8 cents per mile.

Now let's look at a garden-variety 2016 Toyota Prius. That car is rated at 52 mpg on regular gasoline. Today's national average price for regular is $2.141 per gallon. That works out to just 4.1 cents per mile."

Ei laske tuosta vedyn hinta yhtään jos elektrolyysillä aletaan tuottaa. $12.85/kg vedyllä tarkoittaa noin 0,32$/kWh vedyn sisältämän energian hinnaksi. Kaliforniassa sähkön hinta kieppuu 0,18$/kWh. Olisi hyvä saavutus jos elektrolyysissä ja kompressoinnissa kuluu vain kaksinkertainen määrä sähköenergiaa.

Kaliforniassa onkin kaikki paremmin.

Vierailija
993/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Eipä se ero nytkään kovinkaan merkittävä enää ole.

Vierailija
994/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Sähkön hintaan nähdenhän tuo vedyn hinta on sellainen että pitää käytännössä tappiolla myydä, että saa noinkin halvalla myytyä.

Vierailija
995/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.transsmart.fi/ajankohtaista/juuri_nyt!/nesteeseen_sidottu_ve…

Nesteeseen sidottu vety kantaa energian turvallisesti

Vierailija
996/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sähkön hinnasta.

Minä voin kertoa. NordPoolissa 35 euroa per MWh. Kuluttajalle siirtoineen ja veroineen 100 euroa per MWh (about halvimmillaan, Heleniltä).

Jokohan nyt jompikumpi teistä laskisi sen laskun?

Eipä sillä, ette te oikeaa hintaa tule saamaan, koska lasku ei huomioi valmistus-, varastointi-, ja kuljetusvälineiden kustannuksia sekä näihin liittyvää ihmistyötä ja verotusta yms.

Vuosaaressa on vetytankkausasema. Google kertoo, että: "Vetyautolla 600 km kantaman tankkaus maksaa tällä hetkellä noin 60 euroa". Vastaava kantama sähköautolla maksaisi 4,20 euroa Heleniltä. Eli vetyautoilu lienee 14,3 kertaa kalliimpaa kuin sähköautoilu. Toki hinta on voinut muuttua kumpaan suuntaan tahansa.

Vierailija
997/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Sähkön hintaan nähdenhän tuo vedyn hinta on sellainen että pitää käytännössä tappiolla myydä, että saa noinkin halvalla myytyä.

Eiköhän tuota sähköntuotantoakin ole aika tavalla tuettu.

Vierailija
998/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu käy aina vaan kuumempana... Eikö ole hienoa, että "Tesla-mies" pystyy pelastamaan koko maailman täysin saasteettomalla autolla lähes ilmaiseksi?? "Vety-automies" tekee lähes saman nopeammalla tankkauksella ja puolet halvemmalla autolla?? Me muut "joudumme" vielä 10 - 15 vuotta ajelemaan miljoonia ihmisiä "tappavalla" (mikäli "asiantuntijoita" on uskominen) saastehirmulla?? Pääasiashan pitäisi olla, että jokaiselle löytyy budjettiin sopiva kulkuväline, jolla saa omat ajot suoritettua, ajeli sitten Helsingistä Lappiin tai ei ;o)

Vierailija
1000/2294 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Happen voi säilöä joko kaasumaisessa muodossa (paineistettuna mielellään, jotta sitä saadaan samaan pulloon enemmän) tai sitten nestemäisessä muodossa. Nestemäinen muoto vaatii lämpötilan alentamista ja sen pitämistä matalana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi