Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lapsi herättää vanhemman yöllä?

Vierailija
06.06.2017 |

Oon nyt pariin kertaan nähnyt aloituksia jossa ihmiset kertoo että ei anna lapsiensa herättää heitä yöllä, lukitsee ovia ja rankaisee lapsia herättämisestä. Onko tämmönen nykyjään yleistä tuntuis itsestäni oudolta vaan lukita makuuhuoneen oven ja hylätä lapset toiselle puolelle.
Saako teillä lapset herättää yöllä tai tulla samaan sänkyyn nukkumaan?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan ymmärtänyt väärin. Melllä on makuuhuone "aikuisten alue" jonne ei lapsilla ole mitään asiaa. Ovi on lukossa tai kiinni. Mielestäni on tärkeää, että on yksi vain parisuhteelle ja aikuisille varattu paikka, johon ei tuoda räkäkakkaoksennusjuttuja koskaan, ei ole leluja tai muuta lapsimaailmaan liittyvää. Yöllä kuitenkin saa tulla tietysti herättämään, koska lapsellahan voi olla vaikka mikä hätä. Viereen ei kuitenkaan tulla vaan vanhempi menee sitten lapsen sänkyyn jos on tarve.

Vierailija
22/31 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun paikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ainoa nisäkäs, joka hylkää poikasensa yöksi. Meillä saa herättää koska tahansa. Ja lapsuuden perheessäni oli samoin. Aina sai tulla kainaloon, jos pelotti.

Vierailija
24/31 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä alapeukkuja kommentteihin joissa mielipide ,että totta kai saa herättää! Itse olen tehnyt kolmivuorotyötä ikäni ja uniaika monesti 3-4 h muttei tule koskaan mieleenkään etten olisi lapsia varten jos pelottaa,painajaisia,kipeä tms.

Vierailija
25/31 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut herättää joten ihan luonnollista on että minutkin saa herättää. Jos lapsi ei nuku yöllä niin hänellä on joku hätä, tulossa kipeäksi, painajaisia, joku huoli mielessä. Tottakai silloin saa hakea apua.

Vierailija
26/31 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sikeäuninen, joten usein en edes herää. Lapset vain kömpivät yöllä viereen, jos tarvitsevat turvaa.

Vierailija
27/31 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Olen erittäin herkkäuninen ja jos minut herättää niin voi olla, että en nukahda enää uudelleen :)

TOIVOTTAVASTI SINULLA EI OLE LAPSIA! OMA ETUSI MENEE ESIM. LAPSEN HÄDÄN TAI PELON EDELLE!

Vierailija
28/31 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua saa herättää mulla on muutenkin univaikeuksia.

Vierailija
29/31 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa.

Tosin, mun esikoinen heräsi 3-vuotiaaksi joka.ikinen.yö keskimäärin 7 kertaa, ja siitä vielä 6-vuotiaaksi monena yönä viikossa. Me olimme lopulta niin sairaita väsymyksestä, että jossain vaiheessa yritimme tuota, että on sääntö, että meitä ei saa herättää vaan että yrittää ensin itse rauhoittua ja vasta jos ei mitenkään selviä yksin niin saa tulla herättämään (tämä siis kun lapsi oli 4-5v). En todellakaan pidä tuota hyvänä lapsen hoito"strategiana", mutta tässä poikkeustapauksessa oli otettava käyttöön tällainen keino, koska olimme niin lopussa.

Vierailija
30/31 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa herättää. Turhassa asiassa se herättäminen tosin saattaa pänniä, muttei tulisi lieleenkään lukita ovea tai rankaista siitä! Saa tulla viereen. Isän aamustondis ei lapselle kuulu, eikä sitä tarvitse tälle esitelläkään. Sairasta ajatellakaan tuollaisia. Viereen saa tulla. Vanhemman tehtävänä on olla turvana. Jos siihen ei pysty, täytyy jättää lapset tekemättä.

Vierailija
31/31 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä isin aamustondis liittyy tähän mitenkään?  Mulla on miespuolinen ystävä joka on yh ja kyllä sen lapsi nukkui pienenä isin vieressä kun pelotti yöllä. En ole koskaan edes ajatellut, että isin aamustondiksen takia lapsen olisi pitänyt nukkua omassa huoneessaan... Tai paremminkin en ole koskaan edes ajatellut aamustondista tässä yhteydessä.. Vaikka on omiakin lapsia jotka ovat nukkuneet äidin ja isin vieressä yöllä..