Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikähän mua vaivaa? vuosien epämääräiset oireet

Vierailija
05.06.2017 |

Vuosien mittaan mulla on turpoillut imusolmukkeita kaulalta, täpläistä ihottumaa (ollut pitkiä aikoja sielläsuntäällä ja kadonnut) ollut kuumeilua ja voimakasta yöhikoilua (kuumetta ei ole enää ollut samalla tavalla parina viime vuotena ja yöllä hikoilu on nykyään mielestäni suhteellisen vähäistä),pahoinvointia on ja täyttymisen tunnetta ollut nyt tosi paljon vuoden sisällä, ihan semmosta jatkuvaa oksetuksen tunnetta. Puoltoista vuotta kärsinyt myös voimakkaasti koko vartalossa alkaneista säryistä, nivelissä ja semmosta vihlontaa ympäri kroppaa. Raskausaikana nivelkivut katosivat, mutta ovat nyt taas näemmä palanneet, yks aamu heräsin siihen tuttuun jokapaikan särkyyn. Oon myös huomannut kutiavani melko usein sieltä sun täältä, lähinnä ylävatsan kohdilta ja toisesta jalanpohjasta?

Käynyt oon lääkärissä vuosien varrella ties kuinka monta kertaa, nyt viimeisimpänä ultrattiin imusolmukkeet vuosi sitten ja kaikenmaailman verikokeita otettiin niiden ja noiden kauheiden särkyjen takia, missään ei mitään poikkeavaa eikä imusolmukkeet pahanlaatuisia. Olo on silti jatkuvasti jollain tapaa sairas.

Kuulostaako tutulta, onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lopettaisit sokerin liikakulutuksen esim. kuukaudeksi? Olisiko kokeilemisen arvoista?

Vierailija
22/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosiveikkaus täältäkin. Itselläni oli monia samoja oireita useita kuukausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lopettaisit sokerin liikakulutuksen esim. kuukaudeksi? Olisiko kokeilemisen arvoista?

Olen itseasiassa kokeillutkin, useamman kuukauden olin ilman, samaten roskaruoat pois. Viimeksi nyt muutama kuukausi sitten. Pitkällä aikatähtäimellä näitä terveellisempiä kausia on ollut useita, mutta oon huomannut ettei se oo vaikuttanut yhtään mitenkään vointiin. Outoa sinänsä, mutta olo on ollut semmonen mitäänsanomaton tasapaksu kaikista ulkoisista vaikutteista huolimatta. :D Edes tupakoinnin lopettamisen jälkeen olo ei ole ollut fyysisesti millään tapaa parempi kuin tupakoidessa.

ap

Vierailija
24/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Borrelioosiveikkaus täältäkin. Itselläni oli monia samoja oireita useita kuukausia.

Hmm, pitää varmaan käydä oikeasti tutkituttamassa. Erässä vaiheessa epäilin oireiden perusteella  ihan kauhuissani jotain kuppaa, mutta eipä nyt sellaisia tietenkään ollut. :D Tuolloin tutkiskellessani osui silmään että nuo kaksihan aiheuttavat todella samanlaisia oireita, mutta ei tullut siltikään mieleen miettiä edes jotain borrelioosin mahdollisuutta. 

ap

Vierailija
25/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena aika samankaltaiset oireet. Kuumeilua, ihottumaa, nivelkipuja, kurkkukipua. Kaikki tutkittiin, veriarvot kunnossa, mitään ei löytynyt ja tuota jatkui pari vuotta. Lopulta oireet hävisivät itsestään. Olin tosi väsynyt kun niveliä aina särki ja oli kuumeinen olo.

Vierailija
26/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena aika samankaltaiset oireet. Kuumeilua, ihottumaa, nivelkipuja, kurkkukipua. Kaikki tutkittiin, veriarvot kunnossa, mitään ei löytynyt ja tuota jatkui pari vuotta. Lopulta oireet hävisivät itsestään. Olin tosi väsynyt kun niveliä aina särki ja oli kuumeinen olo.

Aika erikoista tosiaan. Olin kans 16 kun tää alkoi, ja veikkailtiin vaan jotain virusta. Aika pitkäkestoinen virus kyllä, jos aiheuttais näin kauan oireita :D Onnekas, kun pääsit vaivasta eroon!

ap

Vierailija
27/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan fibromyalgiaa tuo ei ole. Siinä ei kohoa CRP tai senkka.

Tuo sun sairastumisepisode on huonosti tutkittu ellei siilloin saati selville mikä oli syynä. Tuossa voi siis olla että kyse oli jostain viruksesta ja ne oireet, jotka sulla on nyt, ovat sen jälkitautia. Muistatko oliko tuolloin kun oli CRP/senkka koholla jotain tiettyjä oireita? Ei esim. suolisto-oireita? Miten monta vuotta sitten tuo episode sattui?

Onko allergiatyyppisiä oireita kutinan lisäksi? Esim. silmien ärsytystä, punaisuutta, turvotusta silmissä, tukkoisuutta, nenän valumista, yskää, korvien kutinaa, ihon kutinaa kaulan, päänahan ja kasvojen alueella, kurkkukipua tai kurkunärsytystä, aivastelua, ihottumaa, jne?

Onko kertomissasi nivelkivuissa todellakin nivel kipeänä vai voisiko olla kyse jänteistä tai nivelen alueen pehmytkudoksista? Missä ne nivelkivut tuntuvat? Onko aamujäykkyyttä?

Vierailija
28/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan fibromyalgiaa tuo ei ole. Siinä ei kohoa CRP tai senkka.

Tuo sun sairastumisepisode on huonosti tutkittu ellei siilloin saati selville mikä oli syynä. Tuossa voi siis olla että kyse oli jostain viruksesta ja ne oireet, jotka sulla on nyt, ovat sen jälkitautia. Muistatko oliko tuolloin kun oli CRP/senkka koholla jotain tiettyjä oireita? Ei esim. suolisto-oireita? Miten monta vuotta sitten tuo episode sattui?

Onko allergiatyyppisiä oireita kutinan lisäksi? Esim. silmien ärsytystä, punaisuutta, turvotusta silmissä, tukkoisuutta, nenän valumista, yskää, korvien kutinaa, ihon kutinaa kaulan, päänahan ja kasvojen alueella, kurkkukipua tai kurkunärsytystä, aivastelua, ihottumaa, jne?

Onko kertomissasi nivelkivuissa todellakin nivel kipeänä vai voisiko olla kyse jänteistä tai nivelen alueen pehmytkudoksista? Missä ne nivelkivut tuntuvat? Onko aamujäykkyyttä?

Eräänä päivänä turpos imusolmukkeet kaulalla ja nielu niin kovasti, että oli lähes ummessa. Kurkkukin kovin kipeä. Ja kuume oli korkea, siinäpä nuo. Aikalailla tasan 10vuotta sitten oli tämä. 

Ei mitään allergiatyyppisiä oireita oo kyllä nyt eikä koskaan ollutkaan, niitä ihottumaläiskiä vain välillä (mutta nekin on lähinnä vain läiskiä, ei hilseile tai kutia eikä ole koholla), muttei tosiaan mitään yskää tms muutakaan.

Hmm no mielestäni kivut ovat nivelissä, ehkä myös pehmytkudoksessa. Ja siis aivan jokaikisessä nivelessä olkapäistä sormenpäihin ja lonkista varpaisiin. Raajoissa siis. Kun noi kivut suorastaan räjähti päälle silloin eräs kaunis päivä, meni varmaan melkein viikko kun en pystynyt liikkumaan juuri ollenkaan kipujen takia, makasin vaan sängyssä. Käsiä ei saanut nyrkkiin millään ja pienikin isku esim hypätessä sai melkein itkemään. Nyt kun kivut tuli takaisin, ei onneks noin voimakkaana, mutta niiden voimakkuus kyllä vaihtelee. Välillä polvet niin kipeät ettei pääse ylös, välillä sitten taas sormet ja varpaat, kuitenkin kokoajan jonnekkin särkee ja vihloo. 

ap

Vierailija
29/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisään että nivelet on myös alkanut kipujen myötä naksua todella paljon. Kokoajan paukkuu ja rätisee.

ap

Vierailija
30/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sydämen toiminta ollut normaalia? Korkeaa sykettä? Huimausta?

Vierailija
31/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

O let ilmeisesti naisihminen joka tarkkailee koko ajan oloansa. Pikku krempat, säryt ja kolotukset

KUULUU TAVALLISEEN ELÄMÄÄN! Ne myös lisääntyy kun ikää karttuu ja siitä huolimatta ihminen on "TERVE"! Jos kroppaansa ei rasita millään lailla muuta kuin istumalla ja makaamalla niin varmasti on kankea ja kivuliaskin olo. Vaarana on myös, että vanhemmiten on täysin "jalaton". Ei tarvitse kuin katsella ympärilleen niin 50-60 monella on jo jokin tuki liikkumiseen ja

kropasta näkee, ettei liikuntaa ole pahemin harrastettu!

Paras lääke em. vaivoihin ja tuntemuksiin on MENNÄ LENKILLE JOKA PÄIVÄ! Luulen, että lääkäritkin ovat sitä sinulle ehdotelleet. Lakkaa myös tarkkailemasta itseäsi!

Olisit varmaan myös onnellinen jos sinulle diaknosoitaisi jokin "kamala" sairaus. Olisihan siitä puhuttavaa ja ihmisiltä saisi HUOMIOTA !

Vierailija
32/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sydämen toiminta ollut normaalia? Korkeaa sykettä? Huimausta?

Hengästyn ainakin välillä, ja muistaakseni antoivat viime vuonna päivystyksessä sykettä alentavan tabun, papereissa luki jotain takykardiasta. Olin silloin kyllä ihan äärimmäisen hermostunut. En ainakaan oo muutoin kiinnittänyt huomiota, joskus ollut kuulostelevani että pumppaapa hitaasti ja joskus harvoin vihlaissut sinne suunnille, mutta epäilisin ennemminkin jotain lihasperäistä ton kohdalla. Huimausta ei oo ollut.

ap

Vierailija
33/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

USKO TAI ÄLÄ (kokemusta on) kirjoitti:

O let ilmeisesti naisihminen joka tarkkailee koko ajan oloansa. Pikku krempat, säryt ja kolotukset

KUULUU TAVALLISEEN ELÄMÄÄN! Ne myös lisääntyy kun ikää karttuu ja siitä huolimatta ihminen on "TERVE"! Jos kroppaansa ei rasita millään lailla muuta kuin istumalla ja makaamalla niin varmasti on kankea ja kivuliaskin olo. Vaarana on myös, että vanhemmiten on täysin "jalaton". Ei tarvitse kuin katsella ympärilleen niin 50-60 monella on jo jokin tuki liikkumiseen ja

kropasta näkee, ettei liikuntaa ole pahemin harrastettu!

Paras lääke em. vaivoihin ja tuntemuksiin on MENNÄ LENKILLE JOKA PÄIVÄ! Luulen, että lääkäritkin ovat sitä sinulle ehdotelleet. Lakkaa myös tarkkailemasta itseäsi!

Olisit varmaan myös onnellinen jos sinulle diaknosoitaisi jokin "kamala" sairaus. Olisihan siitä puhuttavaa ja ihmisiltä saisi HUOMIOTA !

Ihan normaalia tämmöiset imusolmukkeiden turvotukset ja koko kropan säryt jotka rajoittaa liikkumistakin. Huomaa, ettet lukenut keskustelua ollenkaan. Joten heippatirallaa sullekkin vain. :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän