Naiset, kertokaa miksi te kaikki tahdotte naimisiin
Olen pitkien suhteiden mies. En siis mikään häntäheikki tai pettäjä. Silti vaan jo kaksi naista on minut pettänyt syynään se, etten ole kosinut. Nyt taas hirvittää, kun nykyinen on alkanut vihjailla kihloista koko ajan vaan enemmän. Taitaa pian taas tulla lähtöpassit meikäläiselle vai pitäiskö tällä kertaa ite lähteä ennenkuin tulee taas jätetyksi.
Kommentit (83)
Halusin itselleni ja lapsille taloudellista turvaa sitä kautta. On minulla ammatti ja töitäkin, mutta pikkulasten äiti on lähes aina heikossa asemassa, jos mies kuolee tai nostaa kytkintä.
Hääjuhla pidettiin ristiäisten yhteydessä, joten se ei maksanut meille siten juuri mitään. Naimisiin voi mennä ilman prinsessaleikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan halunnut naimisiin; teen miehen kanssa viisvuotissopimuksia, tosin viimenen sellanen päätty noin pari vuotta sitten ja nytten tässä vaan öllötellään.
Joo tämmöiset tarkoilla päivämäärillä määritellyt viisivuotissuunnitelmat on tosi terve ja fiksu ratkaisu. Tietää sit etukäteen, että ollaan vielä kolme kuukautta ja 2 viikkoa yhdessä jne. Itse teen tosin nelivuotissuunnitelmia ja käytän asiakirjapohjana Hitlerin alkuperäisiä vierjahresplan-asiakirjoja, koska juuri tuollalailla etukäteen tarkasti suunnittelemalla tulee tosi hyvää jälkeä. Oikeasti parisuhde etukäteen määritellyllä päättymispäivällä kuulostaa mielestäni kauhealta.
Minä olen yhden aviomiehen jo haudannut. Asia, joka todellakin konkretisoi mitä etuja on avioliitosta verrattuna avoliittoon. Jos emme olisi olleet naimisissa anoppi olisi vastannut hautajaisista ja appivanhemmat perineet yhdessä ostamastamme talosta puolet. Nykyisen mieheni kanssa meillä on yhteistä omaisuutta ja lapsi, mikään ei ole helpompi tapa suoriutua tuosta juridiikasta kuin avioliitto. Häistä en niin piittaa, maistraattivihkimys oli kummankin kanssa.