Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäi ensimmäisen kerran loimulohi kalatiskiltä ostamatta, aivan JÄRKYTTÄVÄN hintaista :((

Vierailija
04.06.2017 |

Ja se on perheemme yksi lempparfiruoista, varsinkin kesäisin mutta muulloinkin. Ei kaipaa kuin keitetyt perunat ja raikkaan salaatin vierelleen ja vaikkapa kermaviilitillikastikkeen mutta eipä näillä hinnoilla.
Meitä syöjiä on 2aik+2 teini-ikäistä ja sitä on ostettava n.1kg pala, 800g-1kg. Ja maksanut 28-29e/kg iänkaiken, mutta nyt hinta oli hypännyt 35e/kg!! Jäipä kalatiskille sekin herkku.

Ja sitten pitäisi syödä hyvärasvaisia kalaruokia väh 2x&/vkossa, eipä ole varaa ei millään.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkä kirjolohia kasvatetaan Suomessa?

Vierailija
22/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten lohi oli tosi halpaa. Ei ole enää. Miksi norjalaiset ovat niin ahneita, eikö öljylähteet riitä?

Kalatauti tappoi Chilestä lohet. Chile on toinen suuri lohenkasvattaja. Jäljelle jäi vain norjalainen lohi ja kysyntä ylitti tarjonnan, jolloin hinta nousi. Jos Chile saa tuotantonsa kuntoon niin sitten varmaan palataan ylitarjontaan.

Sitten jos jossain vaiheessa palataan ylitarjontaan niin ei se hinta suomen kaupoissa ainakaan laske, siitä pitävät K- ja S -ryhmä huolen. Kauppa se on mikä kannattaa, vedetään tuplasti välistä kun siihen on totuttu.

Tämä on totta, tapahtuu mitä tahansa, hinta ei laske. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi ei oikeastaan ole ollenkaan suomalaisten ruokavalioon kuuluva kalalaji.

Vierailija
24/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Norjan kalastusreissulta tuli viime kesänä 150kg villilohta, joka on ihan eri makuista kuin kaupan viljelty kala. Syksyltä Ranualta 100kg hillaa, itse poimittua alka viikossa.

Suosittelen pientä retkeilyä Lappiin ja vapa mukaan, kaiken muun ostan kaupasta mutta lohen ja hillat haen itse, aina, joka vuosi

Vierailija
25/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mamulohet vi**uun Suomesta !

Vierailija
26/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanokaapas se, että mistä saisi kalaa edullisesti. Lähellä ei ole yhtään Prismaa, ainoastaan S-marketteja, Alepoita, K-marketteja. Raaka lohi, jossa on ruotoja, maksoi 20 e kilo, ruodoton jo lähemmäs 30 e kilo. Muut kalat vielä kalliimpia. Ja kalapuikkoja en laske kalaksi.

Vierailija
27/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin jouluna lohen palan ja graavasin itse. Mietin kyllä kassalla kun se maksoi n.12e, että samalla rahalla olisin saanut 11 pakettia lenkkimakkaraa ja perunat päälle. Tuo lohenpala oli puolisen kiloa muistaakseni ja yksin söin sen parina päivänä napostellen. Mutta joo, syödään terveellisesti :D.

Vierailija
28/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvät ihmiset, loimuttakaa ja savustakaa itse!!Lohta saa usein 9,90-12,90/kg

Totta, ei köyhillä ihmisillä ole tähänkään saakka ollut varaa ostaa jotain valmista loimulohta. Varsinkin nyt. kun kalan hinta on noussut, voi vaan kalastaa itse tai uneksia moisesta herkusta.

Vierailija
29/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistahan se on. Mutta iletko sattunut huomaamaan että raa` an lohenkin hinta on tuplaantunut.. joten en ihmettele yhtään että loimitetunkin lohen hinta on katossa.. me savustetaan ja loimutetaan itse, onneks on siihen mahdollisuus, vaikka ruuhkasuomessa asutaankin.

Vierailija
30/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten lohi oli tosi halpaa. Ei ole enää. Miksi norjalaiset ovat niin ahneita, eikö öljylähteet riitä?

Kalatauti tappoi Chilestä lohet. Chile on toinen suuri lohenkasvattaja. Jäljelle jäi vain norjalainen lohi ja kysyntä ylitti tarjonnan, jolloin hinta nousi. Jos Chile saa tuotantonsa kuntoon niin sitten varmaan palataan ylitarjontaan.

Minkä perkeleen takia sitä kuskataan maapallon toiselta puolelta? Ei varmasti tule tuoreena tänne asti. Eikö ole paljon normaalimpaa ja luonnollisempaa vetää särkeä, haukea ja ahventa kotivesistä vaikka troolilla tau nuotalla saatana?

Voi toki olla kustannustehokkaampaa tuoda lohi tänne lentokoneella, mutta ei se ainakaan ekologista tai terveellistä ole.

Aattele sitä kun se norjalainen lohi kuljetetaan kauko-aasiaan. Siellä se sitten käsitellään ja matka alkaa kohti meidän kauppaa. Mieti onko siinä mitään järkeä? Ja lentokoneella lohet liiku.

Vierailija
31/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin jouluna lohen palan ja graavasin itse. Mietin kyllä kassalla kun se maksoi n.12e, että samalla rahalla olisin saanut 11 pakettia lenkkimakkaraa ja perunat päälle. Tuo lohenpala oli puolisen kiloa muistaakseni ja yksin söin sen parina päivänä napostellen. Mutta joo, syödään terveellisesti :D.

Jouluna sitä ei niinkään ajattele, mutta lohi ei todella ole arkiruokaa köyhille ihmisille. Onneksi seitä saa vielä kohtuuhintaan pakasteesta ja siitäkin tulee ihan hyvää ruokaa.

Vierailija
32/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Norjan kalastusreissulta tuli viime kesänä 150kg villilohta, joka on ihan eri makuista kuin kaupan viljelty kala. Syksyltä Ranualta 100kg hillaa, itse poimittua alka viikossa.

Suosittelen pientä retkeilyä Lappiin ja vapa mukaan, kaiken muun ostan kaupasta mutta lohen ja hillat haen itse, aina, joka vuosi

Sitä jos lähtis itse lappiin noita keräilemään ja kalastamaan, olis se kilohinta silti kova.. ei se auto iloisella mielellä liiku, eikä hotellit yms vieraita kestitse ilman rahaa...

Joten keräilen noi mustikat, puolukat ja sienet tosta lähimetsästä.. halvemmaks tulee kun ostaa hillat ja lohet kaupasta..

Vierailija
33/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalavalikoimat on kaupoissa yleensäkin surkeat. Kyllästyttää jo lohi. Katsoin kerran jotain kalastusohjelmaa norjasta, isolla paatilla kalastivat vaikka kuinka monia eri kalalajeja. Miksi sieltä ei tuoda tänne suomeen mitään myyntiin? 

Vierailija
34/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ois ees varaa tavalliseen loheen t. opiskelija

Vierailija
35/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin raakaa lohta tehdäkseni minulle ja miehelleni uunilohta. No se oli noin kilon palanen. Päälle smetanat ym ja uuniin, lisukkeeksi riisiä ja salaattia. Olihan se ihan hyvää, ei siinä mitään. Mutta kahteen pekkaan hupeni hetkessä se raakana kilon painanut lohenpala, ja tuntui että kesken vähän loppui. 19 euroa maksoin siitä kilosta kalaa. Eipä tee mieli ostaa enää.

Vierailija
36/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos jossain vaiheessa palataan ylitarjontaan niin ei se hinta suomen kaupoissa ainakaan laske, siitä pitävät K- ja S -ryhmä huolen. Kauppa se on mikä kannattaa, vedetään tuplasti välistä kun siihen on totuttu.

Varmaan s ja k ryhmä kannattaa... mutta ei kauppiaalle. Aikamoiset orjasopimukset ja maksut jotta saapi pitää k-kaupan kylttiä katolla. Töitä kauppias tekee ympäri pyöreetä päivää... siltikkin moni keikkuu kannattavuuden rajoilla...

T. Kauppiaan tytär

Ps. Jos moni tietäisi totuuden kauppiaan arjesta.. kateus kyllä karisis.. itse en siihen hommaan lähtis kirveelläkään

Vierailija
37/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvät ihmiset, loimuttakaa ja savustakaa itse!!Lohta saa usein 9,90-12,90/kg

Tämä. Meillä ostetaan kokonainen lohi. Puolet loimutetaan ja puolet kraavataan. Perkeistä keitetään kalalientä kalakeittoihin.

Vierailija
38/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meriveden lämpenemisestä ja levän lisääntymisestä johtuvat kalakuolemat ovat jo vuosia piinanneet toista suurta tuottajamaata, Chileä. Norja tuottaa suuren osan maailman merilohesta. Hinnat pilvissä, koska kysyntä norjanlohelle on räjähtänyt.

Vierailija
39/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hinta ole mikään ongelma vaan laatu. Välillä saa hyvää ja välillä kuivaa

Vierailija
40/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mamulohet vi**uun Suomesta !

:D:D:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi