Miksi makaronipussissa on 500 g joka on 7 dl makaronia kun yleensä tehdään se 4 h annos joka on vain 5 dl?
Ärsyttävää jättää tuollaisia pussinpohjia pyörimään mutta teinkin siis sitten suhteessa vähän makaronisemman laatikon, jauhelihaa tuli se peruspkt 400 g.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä tekisin neljän hengen annoksen kun asun yksin? Kuvitteleeko, että kaikissa Suomen talouksissa asuu äiti, isä ja kaksi lasta?
Teetkö joka päivä uuden yhden hengen annoksen? Vai voisiko olla mahdollista laittaa ylijäämät esim pakastimeen/jääkaappiin?
minä en ainakaan syö vanhaa ruokaa ja kyllä teen yhden annoksen kerrallaan -ohis-
Osta makaroneille purkki mihin mahtuu esim 2 pussillista niin ei tarvii semmosia melkein tyhjiä muovipusseja säilyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä tekisin neljän hengen annoksen kun asun yksin? Kuvitteleeko, että kaikissa Suomen talouksissa asuu äiti, isä ja kaksi lasta?
Teetkö joka päivä uuden yhden hengen annoksen? Vai voisiko olla mahdollista laittaa ylijäämät esim pakastimeen/jääkaappiin?
No hyi, jos keitän lisukemakaronia jonkin kastikkeen seuraksi, niin todellakin keitän joka päivä yhden annoksen sitä makaronia, vaikka valmiin kastikkeen ottaisinkin jääkaapista ja söisin sitä monta päivää. Riisiä voi keittää kerralla paljon ja laittaa jääkaappiin, mutta eilen keitetty makaroni on ällöttävää.
Mä laitan koko pussin makaronia ja 700g jauhelihaa (Lidlin pakkaus). Sitä syödään miehen kanssa 3-4 päivää. En tajunnut ap ongelmaa. Tosiaan laita ne ylijäävät makaronit purkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää jättää tuollaisia pussinpohjia pyörimään mutta teinkin siis sitten suhteessa vähän makaronisemman laatikon, jauhelihaa tuli se peruspkt 400 g.
Pakko olla provo, ei kai kukaan oikeasti ole NOIN tyhmä????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisin makaroonipussikoko taitaa kylläkin olla 400g
Jaa no kuitenkin, näitä oli siis yhteensä 7 dl eli tavallaan 2 dl liikaa jos/kun tekee sen ns. 4 hengen annoksen mikä pussin kyljessäkin on. Näin meneteltynä yli jää 2 dl makaronia pyörimään turhaa kaappiin.
Itse siis laitoin kyllä koko pussillisen.
Etkö osaa tehdä makaronista mitään muuta kuin makaronilaatikkoa yhden ohjeen mukaan? Ne pussin pohjathan voi käyttää vaikka pastasalaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi, jos keitän lisukemakaronia jonkin kastikkeen seuraksi, niin todellakin keitän joka päivä yhden annoksen sitä makaronia, vaikka valmiin kastikkeen ottaisinkin jääkaapista ja söisin sitä monta päivää. Riisiä voi keittää kerralla paljon ja laittaa jääkaappiin, mutta eilen keitetty makaroni on ällöttävää.
Eikä kyllä riisiäkään kannattaisi lämmittää uudelleen, se on todella herkkä pilaantumaan.
Hyvä vaan, kyllä tuollainen 500g + 400g jauhelihaa setti päivässä menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kyllä riisiäkään kannattaisi lämmittää uudelleen, se on todella herkkä pilaantumaan.
Enpä ole koskaan saanut riisiä pilaantumaan, vaikka olen tehnyt noin ainakin viisitoista vuotta.
Riittää viisihenkiselle perheelle, vaikka olisi miesvoittoinen. Jämiä voi sitten yhdistellä purkkiin tai makaronilaatikkoon..