Miksi makaronipussissa on 500 g joka on 7 dl makaronia kun yleensä tehdään se 4 h annos joka on vain 5 dl?
Ärsyttävää jättää tuollaisia pussinpohjia pyörimään mutta teinkin siis sitten suhteessa vähän makaronisemman laatikon, jauhelihaa tuli se peruspkt 400 g.
Kommentit (31)
Miksi minä tekisin neljän hengen annoksen kun asun yksin? Kuvitteleeko, että kaikissa Suomen talouksissa asuu äiti, isä ja kaksi lasta?
No siksi, että sitä pitää ostaa lisää!
Peruspussissa on 400g makaronia...
Vierailija kirjoitti:
No siksi, että sitä pitää ostaa lisää!
??
Yleisin makaroonipussikoko taitaa kylläkin olla 400g
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä tekisin neljän hengen annoksen kun asun yksin? Kuvitteleeko, että kaikissa Suomen talouksissa asuu äiti, isä ja kaksi lasta?
Teetkö joka päivä uuden yhden hengen annoksen? Vai voisiko olla mahdollista laittaa ylijäämät esim pakastimeen/jääkaappiin?
Vierailija kirjoitti:
Jaa no kuitenkin, näitä oli siis yhteensä 7 dl eli tavallaan 2 dl liikaa jos/kun tekee sen ns. 4 hengen annoksen mikä pussin kyljessäkin on. Näin meneteltynä yli jää 2 dl makaronia pyörimään turhaa kaappiin.
Itse siis laitoin kyllä koko pussillisen.
Vierailija kirjoitti:
Ei meitäkään ole kuin 2 mutta en silti näe järkeväksi tehdä vain 2 hengen annosta makaronilaatikkoa.
Ei yleensä tehdä neljän hengen annosta. Suomalaisen kotitalouden keskimääräinen koko on pienempi. Tai no joo tietysti ylensyövät kaksi tai kolme henkeä tarvitsevat neljän hengen annoksen.
Mä laitan aina koko pussin makaronia aj yhden jauhelihapaketin. Suhde on ihan hyvä mielestäni. Ei mitään tarvetta tai järkeä jättää pussinpohjia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no kuitenkin, näitä oli siis yhteensä 7 dl eli tavallaan 2 dl liikaa jos/kun tekee sen ns. 4 hengen annoksen mikä pussin kyljessäkin on. Näin meneteltynä yli jää 2 dl makaronia pyörimään turhaa kaappiin.
Itse siis laitoin kyllä koko pussillisen.
Meillä makarooni on "kotivara" ruokaa, eli sitä on kaapissa aina varalla jos ei muuta keksi tai pitää saada ruoka nopeasti. Sehän säilyy kuivassa ikuisuuden, eli lopun voi kaataa vaikka johonkin purkkiin, jos ei halua pitää pussissa.
Mitoitettu häävieraiden tarpeiden mukaan, jotta 50, 100, 150 vieraalle jne. saadaan oikeaoppiset annokset ilman hävikkiä.
No miten se vajaa pussi häiritsee siellä kaapissa?
pussi on 400g ja pussin ohjeen mukainen annos on 70g (250kcal)
Vierailija kirjoitti:
Hanki isompi uunivuoka.
Tästähän ei ollut kysymys jonka olisit ymmärtänyt jos olisit lukenut keskustelun.
Pussi maksaa jotain 17 senttiä, heitä se loppu roskiin jos koet sen ongelmaksi, ei maksa paljon. Jos ostat perunoita ja kuorit ne ja laitat kuoret roskiin, niin niiden kuirien osuus pussin hinnasta on enemmän kuin makaraanopussin hinta.
Vierailija kirjoitti:
pussi on 400g ja pussin ohjeen mukainen annos on 70g (250kcal)
Ei oo todellista :D:D:D
Miten ap pärjää vehnäjauhojen kanssa, kun niitä myydään kahden kilon puseissa?
Aika onneton ruuanlaittaja taidat olla, jos ainekset on noin gramman päälle :)