Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monellako tasku- ja otsalampulla ajattelitte ensi talven pärjätä?

Vierailija
03.11.2025 |

Eteisessä on kaksi otsalamppua, takaovella yksi, keittiössä taskulamppu sekä yksi myös makuuhuoneessa. Lipaston laatikossa kolme taskulamppua lisää. Kaikkien akut ladattu, saa talvi tulla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä otsalampulla.

2/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä tarvitse kuin yhtä kerrallaan. Mutta taskulamppuja on yksi, otsalamppuja (ladattavia)  kaksi. 

Vierailija
4/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän mä tarvitse kuin yhtä kerrallaan. Mutta taskulamppuja on yksi, otsalamppuja (ladattavia)  kaksi. 

Entäs jos on vieraita joiden pitää päästä pikkulaan yhtä aikaa?

Vierailija
5/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta ostan lisää, jos tarvii.

Vierailija
6/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lamppua.

Vierailija
7/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla toimi valot ollenkaan?

Vierailija
8/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista ainuttakaan 

Vierailija
9/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere. Älkää tulko pyörä-, tasku- ja otsalampuilla häikäisten kohti. Alaspäin valo! Ja säätöjä keltaisempaan valoon. Liian kirkasta nyt. Katuvalot liian voimakkaat samoin.

Vierailija
10/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä lamppuja, otsa- ja taskulamppua useitakin, sekä patterilla toimivia muita valoja.  Kas kun täällä periferiassa ei ole katuvaloja ja sähkötkin katkeaa turhankin usein.  

Vierailija
11/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere. Älkää tulko pyörä-, tasku- ja otsalampuilla häikäisten kohti. Alaspäin valo! Ja säätöjä keltaisempaan valoon. Liian kirkasta nyt. Katuvalot liian voimakkaat samoin.

Koskee myös haja-asutusalueita jossa otsalamput ovat hyvinkin yleisiä.  Miksi sen lampun pitää osoittaa eteenpäin eikä maahan!  Prkele kun ajat autolla ja kävelijän valo heijastaa silmiin niin suloisesti että meinaa sokaistua.  Osoittakaa niillä lampuilla maahan jotta näette mihin itse astutte ettekä sokaise muita.  

Vierailija
12/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jokaisen kotitakin taskussa pieni taskulamppu, kolmella pienellä sormiparistolla. Näillä pärjää koko talven.

Vierailija
13/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sähköt. En tarvitse otsalamppua.

Vierailija
14/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau!

Vierailija
15/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee myös haja-asutusalueita jossa otsalamput ovat hyvinkin yleisiä.  Miksi sen lampun pitää osoittaa eteenpäin eikä maahan!  Prkele kun ajat autolla ja kävelijän valo heijastaa silmiin niin suloisesti että meinaa sokaistua.  Osoittakaa niillä lampuilla maahan jotta näette mihin itse astutte ettekä sokaise muita.  

Koska tahdon nähdä muutakin kuin omat varpaani.

Vierailija
16/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tahdon nähdä muutakin kuin omat varpaani.

Eikö napa riitä.

Vierailija
17/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnes käy niinkuin viimetalvena että kaupungista posahti sähköt ja oli muuten säkkipimeää. Onneksi oli kynttilää ja lamppu. 

Vierailija
18/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräillessä minulla on tangossa 2 lamppua, takana takavalo ja lisäksi vielä otsalamppu. Ei pimeillä teillä muutoin näe. Kotona on taskulamppuja kyllä monta erilaista, mutta en käytä niitä. Olen ripustellut koristevaloja ympäriinsä ja sähkökatkon aikana polttelen niitä.

19/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä otsalampulla olen pärjännyt jo vuosia. Ja nyt,  kun koirakin on jo vanha,  niin sitä ei kauheasti kiinnosta enää metsässä rämpimiset eli pärjäisin jo ilman sitä yhtäkään. 

Mutta jos puhutaan tilanteesta,  jossa koko pääkaupunkiseutu menisi pimeäksi,  niin on mulla kotona about 20 erilaista paristokäyttöistä valaisinta . Lisäksi löytyy kynttilöitä ja öljylamppuja. 

Vierailija
20/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona kaksi superhyvää otsalamppua, ja joku mitä en käytä koskaan. Autossa kaksi ihan hyvää, mutta otan reissuille aina nuo hyvät mukaan. 

Näillä pärjää hyvin. Maalla asutaan, koirien kanssa lenkkeillään pimeässä. Lisäksi valoa tarvitaan omassa pihassa ja mm. saunan lämmityksessä, puiden ja vesien haussa ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan