Mitä helvettiä voi vastata "moi"-viestiin?
Saatana pää hajoo näiden moi-viestien takia. Siellä joku todella sisäänpäinkääntynyt kundi lähettää kolmen kirjaimen viestiä ja luulee että siitä alkaa nyt mahtava suhde vittu.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille naisille keskustelutaito on tärkeimpiä ominaisuuksia miehessä, joten eihän se hyvää lupaa, jos ulosanti on tuota luokkaa. Vähemmän kilpailua toki meille, jotka osaamme kirjoittaa. Itse asiassa kaikki seurustelusuhteeni ovat tavalla tai toisella seurausta kirjallisista kyvyistäni. -27
No tinderissä se keskustelutaito naisilta uupuu kyllä itseltäkin. Vastataan pelkkään kysymykseen sanalla tai parilla, eikä osata edes heittää samaa kysymystä takasin ja keskustelunkestää tasan niin kauan kun itse sitä jaksaa vetää. Sama kun menisit Ask sivulle ja kyselisit joltain randomilta jotakin.
Minulla on sitten ollut laadukkaammat mätsit, koska olen käynyt aivan huikean hyviä keskusteuja Tinderissä. Bionikin osoittaa, että kykenen tuottamaan virkkeitä. Mutta jos nainen vastailee yhdellä sanalla, hän ei ole juuri sillä hetkellä kiinnostunut keskustelemaan kanssasi. Jos olet joskus koettanut jutella baarissa naiselle, olet varmaan törmännyt samaan käyttäytymiseen. Yritä saada numero tai siirry eteenpäin. -27
Eli tämmösen matchin voi siis poistaa eikä sellaiseen kannata käyttää sen enempää aikaa? Koska siltä naiselta ei muuten jatkossakaan tule mitään viestiä oma-aloitteisesti.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä vastaa mihinkään "moi", "hei" tai "mitä kuuluu, haluaisitko tutustua" -viesteihin. Älykästä ja kommunikointikykyistä seuraa löytyy kyllä, vaikka nuo karsii heti pois.
Millaseen sitten vastaat? Just tohon parvekkeella nauttivaan espresso juttuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille naisille keskustelutaito on tärkeimpiä ominaisuuksia miehessä, joten eihän se hyvää lupaa, jos ulosanti on tuota luokkaa. Vähemmän kilpailua toki meille, jotka osaamme kirjoittaa. Itse asiassa kaikki seurustelusuhteeni ovat tavalla tai toisella seurausta kirjallisista kyvyistäni. -27
No tinderissä se keskustelutaito naisilta uupuu kyllä itseltäkin. Vastataan pelkkään kysymykseen sanalla tai parilla, eikä osata edes heittää samaa kysymystä takasin ja keskustelunkestää tasan niin kauan kun itse sitä jaksaa vetää. Sama kun menisit Ask sivulle ja kyselisit joltain randomilta jotakin.
Minulla on sitten ollut laadukkaammat mätsit, koska olen käynyt aivan huikean hyviä keskusteuja Tinderissä. Bionikin osoittaa, että kykenen tuottamaan virkkeitä. Mutta jos nainen vastailee yhdellä sanalla, hän ei ole juuri sillä hetkellä kiinnostunut keskustelemaan kanssasi. Jos olet joskus koettanut jutella baarissa naiselle, olet varmaan törmännyt samaan käyttäytymiseen. Yritä saada numero tai siirry eteenpäin. -27
Eli tämmösen matchin voi siis poistaa eikä sellaiseen kannata käyttää sen enempää aikaa? Koska siltä naiselta ei muuten jatkossakaan tule mitään viestiä oma-aloitteisesti.
No itse pitäisin mätseissä ja laittaisin kuukauden päästä viestin, että lähtisitkö juhlimaan mätsäämisemme kuukausipäivää, ja toistaisin tätä niin monena kuukautena kuin minulla on Tinder käytössä. Mutta ei poistaminenkaan väärin ole. -27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä vastaa mihinkään "moi", "hei" tai "mitä kuuluu, haluaisitko tutustua" -viesteihin. Älykästä ja kommunikointikykyistä seuraa löytyy kyllä, vaikka nuo karsii heti pois.
Millaseen sitten vastaat? Just tohon parvekkeella nauttivaan espresso juttuun?
En vastaisi siihenkään, koska se oli jotenkin creepy ja ulkonäkökeskeinen. Mutta jos mies osaa kirjoittaa kokonaisia virkkeitä ilman yhdyssanavirheitä, osoittaa älyä ja huumorintajua ja vielä jakaa jonkin harvinaisemman harrastukseni, niin alan kyllä lämmetä. :)
Niin, tuo tilanne vaatii keskustelukykyä, jota sinulla ei selvästikään ole. Varmasti hankalaa, kun joutuu miettimään ihan itse keskustelunaihetta, eikä vain vastaamaan kehuihin, jotka totta kai ovat valetta, sillä niiden tarkoitus on tietysti vain kehujan oman tarpeen tyydyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuo tilanne vaatii keskustelukykyä, jota sinulla ei selvästikään ole. Varmasti hankalaa, kun joutuu miettimään ihan itse keskustelunaihetta, eikä vain vastaamaan kehuihin, jotka totta kai ovat valetta, sillä niiden tarkoitus on tietysti vain kehujan oman tarpeen tyydyttäminen.
Keskustelun aihe pitää kyllä olla mietittynä sillä, joka keskustelun avaa. Eri asia tietenkin, jos ei moihin osaa edes moita takaisin heittää. Mutta ihan yhtälailla keskustelukyvyn puutteesta kertoo sekin, että kuvittelee keskustelun pysyvän "kuin itsestään" yllä vain sillä, että avasi sen.
Vierailija kirjoitti:
Entä mitä vastataan emojeihin? Minulle yksi mies lähettelee jatkuvasti niitä eikä ole kyse mistään hymynaamoista, vaan sieltä on tullut esim kauris ja huulipuna.
Kauris kuvastaa tietysti metsästystä (sinä olet se saalistettava eläin) ja huulipuna sitä, että mies toivoo, että olet naisellinen nainen meikkeineen ja korkokenkineen.
Voit vastata sellaiseen viestiin esim. lähettämällä limusiini- ja talo-emojit, eli toivot miehen olevan varakas, omistavan ison auton ja talon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä mitä vastataan emojeihin? Minulle yksi mies lähettelee jatkuvasti niitä eikä ole kyse mistään hymynaamoista, vaan sieltä on tullut esim kauris ja huulipuna.
Kauris kuvastaa tietysti metsästystä (sinä olet se saalistettava eläin) ja huulipuna sitä, että mies toivoo, että olet naisellinen nainen meikkeineen ja korkokenkineen.
Voit vastata sellaiseen viestiin esim. lähettämällä limusiini- ja talo-emojit, eli toivot miehen olevan varakas, omistavan ison auton ja talon.
Rahasäkki- ja seteliemojit käy myös! Ja löytyyhän sieltä muutamat timantitkin.
Mikäli sen sijaan hakee miehestä vähän... fyysisempiä asioita, niin kannattaa lähettää munakoiso ja tummaihoinen miesemoji. Mukaan voinee lisätä anakondan ja pullistelevan haban vielä vaikutelmaa korostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että se tarkoittaa että ko.lähettäjä on kauris horoskooppimerkiltään. En kyllä ole tinderissä että samako tuo. Hullulle touhulle kuulostaa.
"Moi! Kukas siellä?" on mun vakiovastaus. Aika hyvin voi karsia porukkaa sen perusteella, mitä vastaavat tuohon.
Mulle tulee instagramissa jatkuvasti viestiä tuntemattomilta. Ne on aina sellaisia "hey" tai vaan sydämiä. En vastaa niihin, ellei henkilön profiili ole kiinnostava ja kerro ihmisestä jotain.
Sellaisille vastaan aina jotka sanoo vähän jotain muutakin kuin "hei".
En ole ap. mutta esimerkki:
mies: Moi!
minä: Hei !
mies: mitäs?
minä: juuri tulin duunista tiskikonetta täyttelen mitäs sinne?
mies: kotona
minä: viikoloppu suunnitelmia?
mies: matsi
minä: Kotisohvalta vaikko ihan pelaamaan? Mistä lajista pidät? Entä mikä on sun suosikki joukkue tai urheilija?
Tunteja menee
mies: Olutta juon. mitäs?
minä: kohta nukkumaan miten meni matsi?
mies: ei mitenkään
mies: oot kaunis
minä : kiitos
mies: minkä väriset pikkuhousut sulla on ?
minä: ei kuulu sinulle en tiedä edes etunimeäsi
mies: tykkäkö ku takaapäin?
mies: haluutko mieluummin olla päällä?
minä puhutaanko vaikka siitä matsista
mies: voi sää nyt pikkusen avata jooko
minä: menen nyt nukkumaan aikainen aamu huomenna hyvää yötä
mies: älä mee vielä
mies: *lähettää kuvan vehkeestään*
minä: > estä >poista.
Näin suurinpiirtein menee mun Tinder/ Suomi24 keskustelut miesten kanssa, noin 89% tapauksista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinun pitäisi nyt vähintään pingviini lähettää sille takaisin noista.
No vastaa jotain järkevämpää, jos osaat v*ttu. Itse saan naisilta moi viestejä ja edes kiva näin - ei ole tarvetta haukkua heitä täällä tai selän takana muutenkaan. Vastailen sitten takaisin pidemmälti ja fiksusti, jos kiinnostaa. Itse törmännyt siihen, että tavallaan miehen täytyy pitää keskustelua koko ajan yllä ja hauskuuttaa - onko tuo sitten miehen tehtävä tehdä vaikutus... en tiedä... kaipa. Joukossa on myös naisia, jotka osaavat kirjoittaa kivasti ja kertoa itsestään, joten ei voi tietystikään yleistää.
Toiset osaavat ehkä puhua paremmin kasvotusten, mutta tuntemattomalle kirjoittaminen haasteellista. Mistä sitä tietää, mistä tuo vuosisadan rakkaustarina lähtee liikenteeseen. On kai olemassa paljon huonompiakin lähtökohtia kuin Moi- viesti ;). Pitäisikö sitä heti kirjoittaa jokin elämää suurempi runo tai aloitus henkilölle, josta et tiedä mitään ja tunne koko tyyppiä, onko häntä edes olemassa ja vastaako mitään. Itse kirjoittelen aina jotain kivaa ekana kuten myös vastailen moi viesteihin pidemmälti, mutta eipä niistäkään ole kehkeytynyt mitään vuosisadan rakkaustarinoita tähän mennessä.
Ihme kysymys, ap. "Moi"-viestiin vastataan tietysti, että "moi" tai "moi vaan". "Moro" kelpaa myös. Jos sen ekan moin lähettäjä on kiinnostunut keskustelemaan, niin hän laittaa sinun moin jälkeen että "mitäs kuuluu" tms.
Minä pistin kerran profiiliin seuraavan tekstin:
Lähettämällä minulle kuvan genitaalialueestasi, annat minulle luvan julkaista kuvat netissä haluammallani palstalla. Kuvan lähettäminen on suostumuksesi tähän ja lupa toimia kyseisellä tavalla. Luovut kuvan lähettämättä kaikista oikeuksistasi kuvaan ja vaatimuksista kuvasi suhteen.
Seitsemän vehkeen kuvaa lähti nettiin homo-palstoille.
Mä en halua vastata epämääräisiin viestiehin. Olen varattu, niin ei ole mitään tarvetta sellaiseen.
Instassa olen saanut pari hyvää kaveria, mutta he ovat siihen ekaan viestiin laittaneet vähän muutakin kuin vaan hein. Ennen vastasin kaikkeen, mutta sieltä tuli sitten vaan "do you have bf" ja vaikka sanoin kyllä niin sitten pyydettiin kuvia, kyseltiin epäsopivia asioita ja muuta sellaista.
Suurin osa miehistä ei osaa keskustella ilman taka-ajatuksia, siksi on inhottava vastata.
Vierailija kirjoitti:
Aijaha, siis jossain Tinderissä vai? No oli Tinder tai ei, niin yleensä tervehdykseen vastataan tervehdyksellä, eli yksinkertaisimmillaan siis:
>moi
<Moi! :)Mikäli keskustelukumppani on niin tampio, ettei osaa jatkaa aloittamaansa keskustelua tuosta eteenpäin, niin etpä siinä pari sekuntia vieneessä takaisinmoikkauksessa menettänyt mitään.
Mutta mikäli keskustelukumppanisi on aivan "out of this world" ja jo tuosta yksisanaisesta aloituksesta (tai jos ihan rehellisiä ollaan, niin miehen profiilista :P) päättelet löytäneesi sielunkumppanisi, niin siinä tapauksessa ei ole tietenkään pahitteeksi nähdä vähäsen vaivaakin, jos epäilet miehen olevan perus suomalainen tuppisuu:
>moi
<Moi! :) Mitäs sun perjantai-iltaan?Koska valitettavan usein suomalaisten miesten kanssa keskustellessa, vaikka kyseessä olisi ihan vain kaverillinen jutustelu vaikkapa Facebookissa tai WhatsAppissa eikä tosiaankaan missään Tinderissä, niin keskustelun kulku on usein:
>[18:30] moi
<[18:31] Moi! :)
>[19:10] no sähän oot puhelias :/
^ Tää on just loistavaa: tulee syytös, ettet tee toisen puolesta sitä minkä hän aloitti.
Aijaha, siis jossain Tinderissä vai? No oli Tinder tai ei, niin yleensä tervehdykseen vastataan tervehdyksellä, eli yksinkertaisimmillaan siis:
>moi
<Moi! :)
Mikäli keskustelukumppani on niin tampio, ettei osaa jatkaa aloittamaansa keskustelua tuosta eteenpäin, niin etpä siinä pari sekuntia vieneessä takaisinmoikkauksessa menettänyt mitään.
Mutta mikäli keskustelukumppanisi on aivan "out of this world" ja jo tuosta yksisanaisesta aloituksesta (tai jos ihan rehellisiä ollaan, niin miehen profiilista :P) päättelet löytäneesi sielunkumppanisi, niin siinä tapauksessa ei ole tietenkään pahitteeksi nähdä vähäsen vaivaakin, jos epäilet miehen olevan perus suomalainen tuppisuu:
>moi
<Moi! :) Mitäs sun perjantai-iltaan?
Koska valitettavan usein suomalaisten miesten kanssa keskustellessa, vaikka kyseessä olisi ihan vain kaverillinen jutustelu vaikkapa Facebookissa tai WhatsAppissa eikä tosiaankaan missään Tinderissä, niin keskustelun kulku on usein:
>[18:30] moi
<[18:31] Moi! :)
>[19:10] no sähän oot puhelias :/