haluaisin kauniin ja kauniisti sisustetun kodin, ei vain ole varaa siihen.
asumme kyllä omakotitalossa mutta ei ole varaa sisustaa tai remontoida tätä mieleiseksi. Huonekaluja pitäisi vaihtaa mm. sohva ja sohvapöytäkin. Tuoleja lisää, lasten sängyt ja oma sänky, keittiö, kylppäreihin remontit. En edes kelpuuta ikean huonoja huonekaluja, on nyt sohvaa ja pöytää ja kaikissa on vikoja. Ongelma on että ei vain ole rahaa. 2 teiniä ja molemmat käydään töissä poenipalkkaisilla aloilla. Miehellä pitkät työmatkat omalla autolla. :(
Kommentit (56)
Ala DIY ihmiseksi! Verhoile halvoilla kankailla huonekaluja, osta esim. samaa kuosia / värisävyä ja verhoile sillä. Tee itse kehykset ja kehystä kankaita seinille. Osta Lidlistä halpaa valkoista maalia ja maalaa kaikki mitä voit, ja rapsuttele sen jälkeen hiekkapaperilla "ajan patinaa" pintoihin. Osta lasten pieniä lelueläimiä ja spraymaalaa ne puhtaan valkoiseksi ja laita kehyslaatikkoon seinälle tai sahaa ne keskeltä kahtia ja liimaa etupää seinään - eläinnaulakko! Kultaspray voi olla komean näköistä kuluneena jossain kohdassa/tavarassa.
Vain mielikuvitus on rajana!
Vierailija kirjoitti:
mutta kun en tykkää ns. "kirpparisisustuksesta" vaan pidän designista ja varsinkin tanskalaisesta sellaisesta.
ap
Tanskalaisesta designista ei välttämättä tarvitse maksaa paljon, mutta se edellyttää runsaasti viitseliäisyyttä.
Kannattaa seurata tori.fi, huutonet ja kierrellä kirppiksiä.
Olen ostanut mm. tanskalaisen suunnittelijan nojatuolit yht. 60e. Kunto mint. Ebayssa 2500dollaria kpl.
Arne Jacobsenin valaisin + Werner Schoun valaisimia 3kpl, Kaiki yhteensä 220e.
Kolme lasipöytää, yht. 60e.
Italialaisen suunnittelijan tarjoiluvaunu (superharvinainen) 20e. Sothebyn huutokaupassa samanlainen viitteellä " hinta kysyttäessä".
Suomalaisen tunnetun suunnittelijan kaksi nojatuolia yht. 60e. Antiikkikaupassa 2000e/kpl.
Ja paljon, paljon muuta.
Jos vain viitsii, tekee löytöjä.
Vierailija kirjoitti:
No tuota….. meillä on ollut Ikean sohva vuosikausia ja edelleen on uudenveroinen, ei siis ollenkaan huono.
Hienon sisustuksen voi saada hyvällä maulla, eikä tarvita hurjia rahasummia.
Mikä sohva?
T. Eräs joka pähkäilee ikean sohvan ostamista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneus ei maksa yhtikäs mitään. Riittää kun on silmää ja viitseliäisyyttä.
Itsekin olen tänä keväänä bongannut ilmaiseksi Roskalava-ryhmästä neljä hienoa isoa kukkalaatikkoa ulos, ihanat räsymatot, terassille tarjoiluvaunun, valkoiset yhtenäiset kukkaruukut.
Olen eri mieltä. Sisustaa voi tietty pikkurahalla, mutta jos aletaan olla pisteessä, missä pitäisi laittaa asioita uudeksi paljon kerralla, niin kyllä se vaatii rahaa. Pienistä summista kerääntyy isoja virtoja. Aloittaja puhuu sohvista, sohvapöydästä, tuoleista jne, kun taas sinä puhut kukkaruukuista ja räsymatoista.
Joillekin voi olla tiukkaa jo parin sadan panostus sisustamiseen.
Kai tajuat että ilmaiseksi voi saada paljon muutakin. Meille vaan ei mahdu muuta kuin nuo.
Vierailija kirjoitti:
mutta kun en tykkää ns. "kirpparisisustuksesta" vaan pidän designista ja varsinkin tanskalaisesta sellaisesta.
ap
Itse en haluaisi asua kodissa joka vaikuttaa virastolta. Ei kuulosta viihtyisältä moinen julkistilakalustus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tanskalaisesta designista ei välttämättä tarvitse maksaa paljon, mutta se edellyttää runsaasti viitseliäisyyttä.
Olen ostanut mm. tanskalaisen suunnittelijan nojatuolit yht. 60e. Kunto mint. Ebayssa 2500dollaria kpl.
Italialaisen suunnittelijan tarjoiluvaunu (superharvinainen) 20e. Sothebyn huutokaupassa samanlainen viitteellä " hinta kysyttäessä".
Suomalaisen tunnetun suunnittelijan kaksi nojatuolia yht. 60e. Antiikkikaupassa 2000e/kpl.
Ja paljon, paljon muuta.
Tiedätkö joitain paikkoja missä tuollaisia löytöjä voi tehdä, vai onko tavarat sekä suunnittelijat olleet sinulle ennestään tuttuja ja siksi olet osannut bongata niitä tilaisuuden tullen?
Tanskalaisen sisustuksen saa kun ekana verhoilee/peittää sohvat ja nojatuolit valkoisiksi, ottaa verhot pois, tuunaa varjostimet ns 70-lukuisiksi (Ikeassa tähän pilvin pimein varjostimia), laittaa kuvakollaaseja seinille, kehykset ihan peruspuisia.
Ylipätään riisuu vain puuta, metallia ja valkoista näkyviin. Viherkasveja ryhmiksi.
Kirjastossa on ruotsalaisia sisustuslehtiä. Niissä on usein myös tanskalaisia koteja.
T. Tanskassa asunut tanskan kääntäjä
Ap:n pohjimmainen ongelma ei liene se, että haluaa kauniin kodin mutta ei ole rahaa, vaan se, että ei ole niin paljon rahaa, että voisi ostella budjetoimatta mitä silmä mielii. Hän siis toivoisi olevansa rikas ja haluaa paitsi kauniin kodin, myös vapauden hankkia sen rikkaiden ihmisten tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja paljon, paljon muuta.
Tiedätkö joitain paikkoja missä tuollaisia löytöjä voi tehdä, vai onko tavarat sekä suunnittelijat olleet sinulle ennestään tuttuja ja siksi olet osannut bongata niitä tilaisuuden tullen?
Kaikki on ostettu tori.fi, huutonet ja kirppis.
Ostan kauniita ja muotokieleltään minua miellyttäviä huonekaluja, valaisimia yms. Kun aloitin uudelleensisustamisen seurasin joka aamu toria ja huutonettiä.
Niiden suunnittelija on selvinnyt jälkikäteen nettiä tutkimalla. Toki nyt tiedän asiasta enemmän ja täydennysostoksia on helppo tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Itse en haluaisi asua kodissa joka vaikuttaa virastolta. Ei kuulosta viihtyisältä moinen julkistilakalustus.
Tanskalainen / skandinaavinen design on paljon muutakin, kuin julkistilakalustusta.
Kannattaa ottaa asiasta selvää.
Minäkin haluaisin rantahuvilan omakotitalon, mutta ei ole varaa. Useimmilla ihmisillä on haluja saada vaikka mitä, mitä jokaisen on budjetillaan elettävä. Tuossa yllä onkin paljon hyviä vinkkejä,miten voi saada edullisesti kauniimman kodin. Monet tekevät pitkän uran säästäväisesti eläen ja vasta vanhempana saattaa olla varaa toteuttaa joitakin unelmia. Siinä on oma mielenkiintonsakin, jos jotain saa ilmaiseksi ja säästämättä, rupeaa helposti haluamaan lisää tai sitten ei osaa arvostaa sitä, mitä on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Tanskalaisen sisustuksen saa kun ekana verhoilee/peittää sohvat ja nojatuolit valkoisiksi, ottaa verhot pois, tuunaa varjostimet ns 70-lukuisiksi (Ikeassa tähän pilvin pimein varjostimia), laittaa kuvakollaaseja seinille, kehykset ihan peruspuisia.
Ylipätään riisuu vain puuta, metallia ja valkoista näkyviin. Viherkasveja ryhmiksi.
Kirjastossa on ruotsalaisia sisustuslehtiä. Niissä on usein myös tanskalaisia koteja.
T. Tanskassa asunut tanskan kääntäjä
Piti ihan googlettaa danish home ja totta tosiaan, verhoja ei taideta oikein harrastaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota….. meillä on ollut Ikean sohva vuosikausia ja edelleen on uudenveroinen, ei siis ollenkaan huono.
Hienon sisustuksen voi saada hyvällä maulla, eikä tarvita hurjia rahasummia.
Mikä sohva?
T. Eräs joka pähkäilee ikean sohvan ostamista...
Ektorp, kolmen istuttava ;)
Minulla on kaunis koti. Saan siitä paljon kehuja, myös sitten tätä "kyllä minäkin laittaisin, jos olisi rahaa".
Koko meidän koti on siauatettu muilta ylijääneillä ja ilmaiseksi bongatuilla tavaroilla. Salaisuus on siinä hyvässä maussa.
Nyt laitan mökkipihaa, eikä täälläkään ole mitään muita kuin saatuja ja bongattuja tavaroita ja taimia. Ja kaskummaa, taas alkoi se rahasta käriseminen joillakuilla...
Hyvä maku ei maksa mitään. Eikä sitä saa rahalla, vrt Trumpin asumukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja paljon, paljon muuta.
Kaikki on ostettu tori.fi, huutonet ja kirppis.
Ostan kauniita ja muotokieleltään minua miellyttäviä huonekaluja, valaisimia yms. Kun aloitin uudelleensisustamisen seurasin joka aamu toria ja huutonettiä.
Niiden suunnittelija on selvinnyt jälkikäteen nettiä tutkimalla. Toki nyt tiedän asiasta enemmän ja täydennysostoksia on helppo tehdä.
Paljon on myös väärennöksiä.
Niinhän se on, hyvällä maulla saa halvallakin todella kauniin kodin. Jos ei ole makua, niin pitää isolla rahalla ostaa huonekalut ja tavarat ja silti koti jää steriilin näköiseksi. Ei tarvitse käydä kuin Oikotiellä katsomassa ihmisten kämppiä, paljon näkee siellä näitä kovan rahan asuntoja jossa ei kuitenkaan ole osattu sisustaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaunis koti. Saan siitä paljon kehuja, myös sitten tätä "kyllä minäkin laittaisin, jos olisi rahaa".
Koko meidän koti on siauatettu muilta ylijääneillä ja ilmaiseksi bongatuilla tavaroilla. Salaisuus on siinä hyvässä maussa.
Nyt laitan mökkipihaa, eikä täälläkään ole mitään muita kuin saatuja ja bongattuja tavaroita ja taimia. Ja kaskummaa, taas alkoi se rahasta käriseminen joillakuilla...
Totta toinen puoli, mutta aika paljon on myös tuurista kiinni. Kuinka paljon on läheisiä ja minkä tyyppisiä huonekaluja he laittavat pois. Kaikkea voi toki maalata ja tuunata, mutta sekin maksaa yllättävän paljon. Itsekin olen kytännyt Tori.fin Annetaan-palstaa päivittäin puolen vuoden ajan ja kiertänyt kirppareita,mutta harvoin tekee löytöjä. Jos tekee, ne menevät sekunneissa ja yleensä joku muu ehtii ensin.
En tiedä, mitä olet IKEAsta ostanut, mutta meillä on sohvaa, hyllyä ym. ja ovat olleet todella hyviä. Jyskistä erehdyin joskus ostamaan tytölle pari lipastoa, ja niiden laatu ihan ala-arvoista.
Olen eri mieltä. Sisustaa voi tietty pikkurahalla, mutta jos aletaan olla pisteessä, missä pitäisi laittaa asioita uudeksi paljon kerralla, niin kyllä se vaatii rahaa. Pienistä summista kerääntyy isoja virtoja. Aloittaja puhuu sohvista, sohvapöydästä, tuoleista jne, kun taas sinä puhut kukkaruukuista ja räsymatoista.
Joillekin voi olla tiukkaa jo parin sadan panostus sisustamiseen.