Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei ole saanut kertaakaan stipendiä

Vierailija
03.06.2017 |

Nyt keskiarvo oli 9,54 ja taas jäi ilman. Näinköhän menee koko peruskoulu ilman...

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi. Meidän molemmat sai. Ehkä teitäkin vielä onnistaa.

Vierailija
2/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tänään, lakkiaispäivänä elämäni ensimmäisen stipendin. Ei kannata lannistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsi on niitä näkymättömiä lapsia. Helppoja jotka ei kiinnitä itseensä huomiota.

Mä olen itse ollut sellainen. Joskus alakoulussa mielenkiinnosta aloin laskea kuinka monta päivää menee ettei opettaja puhu minulle mitään. Neljännellä luokalla meni koko vuosi näin oman opettajan kohdalla ja viittailin kyllä.

No, englannintunnilla mulle sentään puhuttiin, mutta siellä olikin eri opettaja.

Vierailija
4/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen sen niin, että jos luokalla on 20 oppilasta, ja ala-asteen jokaisena vuonna eri oppilas luokalta saa stipendin, niin 14 jää ilman. Stipendi voi myös olla kannustava, jolloin se ei automaattisesti mene parhaimmin pärjääville. Stipendien kanssa sopii hyvin sanonta, kun ei odota mitään ei petykään.

Vierailija
5/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lapsi on niitä näkymättömiä lapsia. Helppoja jotka ei kiinnitä itseensä huomiota.

Mä olen itse ollut sellainen. Joskus alakoulussa mielenkiinnosta aloin laskea kuinka monta päivää menee ettei opettaja puhu minulle mitään. Neljännellä luokalla meni koko vuosi näin oman opettajan kohdalla ja viittailin kyllä.

No, englannintunnilla mulle sentään puhuttiin, mutta siellä olikin eri opettaja.

En usko. Pikemminkin on teachers' pet. Tää on outoa, suorastaan huvittavaa.

Toinen lapsi on hiirenhiljainen (kyllä hyvä koulussa), mutta hän sai viime vuonna stipendin. Tää charmantti ja fiksu esikoinen taitaa tosiaan jäädä ilman.

Ap

Vierailija
6/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stipendit tuppaavat kasautumaan aina vähän samoille ihmisille. Saa sekä koulusta että harrastuksesta, tai sitten koulusta monta tms. Mistä mahtanee johtua.

Vierailija
7/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään koskaan saanut. Kerran olin kyllä jo melko varma, että ehkä tänä vuonna voisin ehkä saada. Tämä siis kauan aikaa sitten. Olin ansioitunut hyvin saksan kielessä. Sain aina 10 ja olin muutenkin aktiivinen. Mutta kuinkas kävikään. Taas ne samat hiket, jotka muutenkin joka vuosi saivat stipendit, niin saivat ne silläkin kertaa. Olin muuten keskiverto oppilas ja mun kaverit olivat ns pahiksia ja siispä mullakin oli opettajien silmissä "huono maine". Mua jotenkin periaatteessa kismitti se, kuinka mun saavutusta ei noteerattu, vaikka saksan opettajani aina kehui suoritustani. Nämä hiket saivat kyllä stipendit ruotsin, englannin, venäjän ja ranskan kielen menestyksestä. Mun kaveritkin vähän ihmetteli, kun en saanut stipendiä saksan kielestä.

Vierailija
8/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tänään, lakkiaispäivänä elämäni ensimmäisen stipendin. Ei kannata lannistua.

Minkä stipendin sait? :)

Vierailija
9/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö sai positiivisesta asenteesta. Teki hurjasti töitä koulun eteen vaikka alku vuosi kotona ennen eroa oli helvettiä. Joutui mm soittamaan poliisit. Ei kuulu 9 vuotiaan nähdä ja tehdä moista. Heräsi aamuisin lukemaan kokeisiin vaikka ei saatu nukuttua isän metelöinnin vuoksi. Oli toooodella onnellinen stopendistä (€20

Vierailija
10/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni ei saanut koko peruskoulun 8 ensimmäisen luokan aikana stipendiä, vaikka keskiarvo oli luokan paras. Opettaja aina selitteli (en ymmärrä, että miksi, koska en kysynyt), että muut tarvitsevat enemmän tsemppiä tms.

9. luokalla hän voitti valtakunnallisen kilpailun ja sai palkinnoksi 600 e. Rehtori ilmoitti, että se ei ole oppilaalle tarkoitettu raha, vaan koko luokalle, koska kaikki osallistuivat (yksilösuorituksena). Sanoin rehtorille, että shekki on kirjoitettu tyttöni nimellä. Jos rehtori haluaa sen lunastaa, niin voi olla aika hankalaa, mutta toki voi yrittää.

Vierailija
11/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknologiateollisuuden tonnin. Siinä tais tulla kaikki ne peruskoulussa saamatta jääneet samassa paketissa. -2

Vierailija
12/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknologiateollisuuden tonnin. Siinä tais tulla kaikki ne peruskoulussa saamatta jääneet samassa paketissa. -2

WAU!! Hienoa, että oikeus toteutui viimein!

Vierailija
13/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöni ei saanut koko peruskoulun 8 ensimmäisen luokan aikana stipendiä, vaikka keskiarvo oli luokan paras. Opettaja aina selitteli (en ymmärrä, että miksi, koska en kysynyt), että muut tarvitsevat enemmän tsemppiä tms.

9. luokalla hän voitti valtakunnallisen kilpailun ja sai palkinnoksi 600 e. Rehtori ilmoitti, että se ei ole oppilaalle tarkoitettu raha, vaan koko luokalle, koska kaikki osallistuivat (yksilösuorituksena). Sanoin rehtorille, että shekki on kirjoitettu tyttöni nimellä. Jos rehtori haluaa sen lunastaa, niin voi olla aika hankalaa, mutta toki voi yrittää.

Mitä helvettiä!? Onko röyhkeämpää kuultu! Ottaisin kyllä yhteyttä kilpailun järjestäneeseen tahoon jos rehtori ei meinaa pysyä kuosissa.

Vierailija
14/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan tuuristakin kiinni mitä stipendejä missäkin jaetaan, ja kuinka kovaa luokan sisäinen kilpailu on. Tunnen pojan, jolla oli peruskoulun lävitse ka 10 mutta ei saanut stipendejä, koska niitä jaettiin siinä koulussa vain siitä, että on kiva muille.

Vierailija
15/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin peruskoulussa kympin oppilas. Olin todella aktiivinen ja kaikessa koulun toiminnassa mukana. Mutta en ikinä saanut stipendiä. Silloin asia harmitti, mutta näin jälkikäteen ajateltuna ne jotka stipendin saivat, tarvitsivat sitä minua enemmän (motivaatioksi yms). Olen lähes valmis lääkäri, eikä elämäni mennyt noiden stipendien takia pilalle..

Vierailija
16/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sait matikasta huippupisteet? 

Vierailija
17/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en minäkään koskaan saanut. Olin se kasi oppilas, näkymätön, hajuton ja äänetön. Mutta eipä tuo haittaa.

Poika sai tänä vuonna tsemppari-stipendin. On kyllä tehnyt hurjasti töitä että sai numerot nousemaan. Jos ei olisi saanut stipendiä, me vanhemmat olisimme palkinneet hänet jotenkin.

Vierailija
18/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sait matikasta huippupisteet? 

Kyllä, tämä on se peruste tuohon stipendiin.

-2

Vierailija
19/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se rehtori onnistunut rahojen pöllimisessä?

Vierailija
20/59 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain ensimmäisen stipendin vasta peruskoulun jälkeisissä opinnoissa.

Muistan kuinka ala-asteella haaveilin aina siitä hymy-patsaasta. Ikinä sitä ei vaan tullut :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi