Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi huonosti koulussa pärjääville vieläkin sanotaan että jokainen on hyvä jossain?

Vierailija
03.06.2017 |

Ja jokainen löytää vahvuutensa? sehän on ihan jonnin joutavaa puhetta. Minäkin olen kohta 44v enkä ole pärjännyt yhtään missään. Ei ammattia, ei työtä. Ei mitään lahjakkuuksia missään.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvä kissan silittämisessä.

Vierailija
2/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sitten teet? Mikä sun elämässä aiheuttaa iloa ja innostusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisko sun kasvatuksesta? Onko sulle kotona sanottu noin? Kehuttu? Vai haukuttu, kun et ole niin hyvä?

Vierailija
4/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on Jumalan luoma. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jokainen ihminen on todella tärkeä. Ei tarvitse olla paras ollakseen riittävän hyvä ja rakastettu.

Vierailija
5/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hvyä kuuntelemaan tai hymyilemään jollekulle ystävällisesti.

Vierailija
6/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinäkin olisit pärjännyt, jos joku olisi edes kerran sanonut sinulle yhden rohkaisevan sanan tai peräti lauseen. Pienillä sanoilla ja teoilla on ainakin oman eloni kannalta ollut todennäköisesti paljon, paljon surempi merkitys, kuin niiden sanoja tai tekijät ovat ikimaailmassa tajunneet itse. Heille kiitos. Toivotaan, että Ap sinkäin vielä paikkasi löydät, enkä suostu ukomaan, että olisi tniin huono ja heikko kuin mitä kerroit. Kaunista kesää; kyllä se siitä. 

Vierailija
7/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole lahjattomuus!!! Jokaisella on lahjoja useampiinkin asioihin. Kyse on innostuksen puutteesta, henkisestä laiskuudesta ja itsetunnon puuttesta, jos ei niitä lahjojaan löydä ja osaa käyttää. Älä siis selitä, että lahjoja ei ole, kun kyse ei ole siitä.

Vierailija
8/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku koulussa pärjääminen määrittää ihmisen?

Vierailija
9/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti näin kesällä me suomalaiset olemme erityisen lahjakkaita. Meille on annettu luonnossa vaikka mitä ihmeellisiä lahjoja. Marjoja metsät täynnä, kaunis luonto ja kauniit maisemat. Kyllä me kaikki voimme sanoa itsejämme lahjakkaiksi :)

Vierailija
10/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinäkin olisit pärjännyt, jos joku olisi edes kerran sanonut sinulle yhden rohkaisevan sanan tai peräti lauseen. Pienillä sanoilla ja teoilla on ainakin oman eloni kannalta ollut todennäköisesti paljon, paljon surempi merkitys, kuin niiden sanoja tai tekijät ovat ikimaailmassa tajunneet itse. Heille kiitos. Toivotaan, että Ap sinkäin vielä paikkasi löydät, enkä suostu ukomaan, että olisi tniin huono ja heikko kuin mitä kerroit. Kaunista kesää; kyllä se siitä. 

Kyllä mulle on sanottu. Kannustettu ja tuettu. Olen itsekkin valtavasti yrittänyt mutta silti näyttää siltä että loppuelämän olen kotona kuten tähänkin asti.

Vierailija
11/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on tästä aiheesta ihan pihalla. Osaanko soittaa pianoa, koska olen lahjakas? En. Vaan siksi, että olen tehnyt ihan törkeästi töitä ja harjoitellut sanoinkuvaamattoman paljon.

Vierailija
12/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen on Jumalan luoma. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jokainen ihminen on todella tärkeä. Ei tarvitse olla paras ollakseen riittävän hyvä ja rakastettu.

Tämäkin on täyttä paskaa. Mitä se mielikuvitusolennon rakastamaksi tulemisen kuvitteleminen oikein merkkaa? Ei mitään. Aivan sama kuin vain itse rakastaisi itseään. Mutta jos siihen ei ole saanut eväitä, niin sun paska mielikuvitusolentosi ei sitä korjaa.

Vierailija
13/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jokainen on hyvä jossain.

Jos ei hyvä opinnoissa tai hyvä työssään, niin hyvä tytär/poika, hyvä sisarus, hyvä puoliso, hyvä vanhempi, hyvä isovanhempi, hyvä naapuri, hyvä lähimmäinen.

Jos ei hyvä matikassa, niin hyvä juoksemaan, hyvä piirtämään, hyvä laulamaan, hyvä kirjoittamaan, hyvä tekemään käsitöitä.

Jos ei hyvä kielissä, niin hyvä hoitamaan puutarhaa, hyvä tekemään vapaaehtoistyötä, hyvä leipomaan piparkakkuja, hyvä huolehtimaan eläimistä.

Jokainen on hyvä jossain.

Vierailija
14/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle on sanottu. Kannustettu ja tuettu. Olen itsekkin valtavasti yrittänyt mutta silti näyttää siltä että loppuelämän olen kotona kuten tähänkin asti.

Mutta kotona oleminenhan on tosi mahtavaa. Minä ainakin olen valtavan onnellinen siitä, että saan olla kotona. 

Vierailija
15/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on totta! Jokainen on hyvä jossain asiassa, vaikka olisi joissain asioissa huonompi. Mitä ihmeellistä? Ärsyttää, kun joillekin sana lahjakkuus on jotain ihan ihmeellistä, kun todellisuudessa kaikki ovat jollain tavalla lahjakkaita jossain asiassa.

Vierailija
16/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole lahjattomuus!!! Jokaisella on lahjoja useampiinkin asioihin. Kyse on innostuksen puutteesta, henkisestä laiskuudesta ja itsetunnon puuttesta, jos ei niitä lahjojaan löydä ja osaa käyttää. Älä siis selitä, että lahjoja ei ole, kun kyse ei ole siitä.

Nimenomaan, word. Tätä minäkin yritin sanoa, mutta en osannut. (Jaksan silti innostua vielä palstailusta)

3

Vierailija
17/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on täyttä paskaa. Mitä se mielikuvitusolennon rakastamaksi tulemisen kuvitteleminen oikein merkkaa? Ei mitään. Aivan sama kuin vain itse rakastaisi itseään. Mutta jos siihen ei ole saanut eväitä, niin sun paska mielikuvitusolentosi ei sitä korjaa.

Iloa ja valoa elämääsi, siitä huolimatta että meillä on erilainen näkökulma tähän asiaan. Itsensä rakastaminenkin on tärkeää.

Vierailija
18/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kaikki hyviä jossain" , "persoona ratkaisee ei ulkonäkö", " kauneus on katsojan silmässä", "koolla ei väliä" jne... Kyllä näitä riittänee

Vierailija
19/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kotona oleminenhan on tosi mahtavaa. Minä ainakin olen valtavan onnellinen siitä, että saan olla kotona. 

Minä en ole.

Vierailija
20/42 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on totta! Jokainen on hyvä jossain asiassa, vaikka olisi joissain asioissa huonompi. Mitä ihmeellistä? Ärsyttää, kun joillekin sana lahjakkuus on jotain ihan ihmeellistä, kun todellisuudessa kaikki ovat jollain tavalla lahjakkaita jossain asiassa.

Ei tosiaan tarvitse olla lahjakas. Asenne ratkaisee. Sitä voi opetella. Itsetunto kuntoon, itti häpeästä jne.

Itsekin vasta sillä polulla.

t.toinen 44v.