Ylioppilaalle lahjaksi "toinenlainen lahja" eli eettinen ajatus. Mielipiteitä?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen toivonut nyt vanhempana esim lapsilta joululahjaksi eettistä lahjaa. He tietävät, että aidosti ilahdun siitä.
Mutta ei tulisi mieleenkään ostaa lapsilleni samaa. He ylipäätää vasta nyt parikymppisinä rakentavat omaa maailmankatsomustaan enkä halua tuputtaa omaani heille. Omani on rakentunut vuosien ja omien kokemusteni kautta tällaisekai laiskan ihmisen etiikaksi, eli lahjoitan, allekirjoitan vetoomuksia ja tuen tarvittaessa. Se sopii minulle, mutta tuskin nuorelle. Ja toivottavasti ei, sillä heidän tulee löytää vastaukset paljon haastavimpiin kysymyksiin.
Lasten opettajille ostin kyllä eettisenä lahjana koulutarvikkeita tytöille.
Siinäpä hyvä lahjavinkki opettajalle!
Vierailija kirjoitti:
Osta lahjakortti esimerkiksi Ruohonjuureen, Ekoloon ynnä muuhun vastaavaan kauppaan, missä on laaja valikoima eettistä ja ekologista ruokaa, kosmetiikkaa ja kodintarvikkeita.
Minusta tuokin on liian voimakas polittiinen kannanotto toisen juhlapäivänä. Esimerkiksi minä en löytäisi noista ekokoloista mitään ostettavaa, enkä periaatteesta menisi koko kauppaan vaan lahjakortti lentäsi roskiin.
Me saatiin häälahjaksi tällänen "toisenlainen lahja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta lahjakortti esimerkiksi Ruohonjuureen, Ekoloon ynnä muuhun vastaavaan kauppaan, missä on laaja valikoima eettistä ja ekologista ruokaa, kosmetiikkaa ja kodintarvikkeita.
Minusta tuokin on liian voimakas polittiinen kannanotto toisen juhlapäivänä. Esimerkiksi minä en löytäisi noista ekokoloista mitään ostettavaa, enkä periaatteesta menisi koko kauppaan vaan lahjakortti lentäsi roskiin.
Jokainen ostopäätös on poliittinen kannanotto aina johonkin, halusi sitä tai ei.
Kirjoittaja varmaan tarkoittaa eettistä lahjaa, johon käytetty summa käytetään kehitysmaiden tyttöjen koulutarvikkeisiin (esim. koulukirjat ja -vihot, kynät, koulupuvut, jotka monissa maissa ovat pakollisia).