Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilaalle lahjaksi "toinenlainen lahja" eli eettinen ajatus. Mielipiteitä?

Vierailija
02.06.2017 |

Tuttavaperheen jäsen hän on.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin v*ttuiluna. Unohda. Ellet keksi parempaa niin älä mene edes juhliin.

Vierailija
2/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäistyvä ja tod.näk. opintojaan jatkava nuori kyllä hyötyisi lahjasta, jonka voi itse käyttää. Oikeasti nuo eettiset lahjat sopivat vain tietynlaisille ihmisille tietynlaisissa tilanteissa - eikä tämä ole yksi niistä.

Vierailija
4/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Todennäköisesti 18/19-vuotias nuori ei ymmärrä eettistä lahjaa.

Itseänikään ei olisi tuon ikäisenä paljoa huvittanut eettinen lahja. Mielummin otti kippoja ja kuppeja vastaan, kun lähti sitten syksyllä opiskelemaan. Ei sitten tarvinnut ostaa kaikkea keittiöön liittyvää itse, koska lautasen sijaan joku osti vuohen toiselle..

Vierailija
5/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän mäkin teen!

Rahat vähissä ja jotain pitäisi keksiä lahjaksi valmistuvalle. Printtaan vuohesta kuvan ja sanon onneksi olkoon.

Vierailija
6/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan siinä tapauksessa jos juhlakalu on itse ehdottanut asiaa.

Vierailija
7/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai... :D

Vierailija
8/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseänikään ei olisi tuon ikäisenä paljoa huvittanut eettinen lahja. Mielummin otti kippoja ja kuppeja vastaan, kun lähti sitten syksyllä opiskelemaan. Ei sitten tarvinnut ostaa kaikkea keittiöön liittyvää itse, koska lautasen sijaan joku osti vuohen toiselle..

Kyllä täytyy olla todella tyhmä pentu, jos ei ymmärrä eettistä lahjaa. :D

Vierailija
9/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "eettinen ajatus"?

Nämä ns. eettiset lahjat ovat todella huono idea, ellei tiedä, että lahjan saajan sydäntä lähellä on joku nimenomainen kohde, vaikka rintasyöpätutkimus, Gambian koulut tai Itämeren suojelu. Muuten näissä lahjoissa on ylimielinen ja holhoava sävy: minä tiedän, miten sinun tulee käyttää rahasi.

Lahjaa ei ole pakko viedä. Vie vaikka kukka ja kortti. Voit laittaa omia rahojasi hyväntekeväisyyteen ja valitsemiisi kohteisiin eikä siihen tarvitse muita ihmisiä sekoittaa.

Vierailija
10/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ehkä toimia, jos kyseessä olisi aikuinen, jonka tunnet hyvin ja jolla on siis jo omalla ansiolla hankittuna jokseenkin kaikkea tarpeellista. Ylioppilas hyötyisi paljon enemmän jopa juustohöylästä kuin tuollaisesta, koska sitä omaa omaisuutta ei vielä pahemmin yleensä ole.

Joskin minusta tuollaiset lahjat ovat tekopyhää lahjan ANTAJAN egon korottamista joka tapauksessa. Jos haluat auttaa köyhiä ja antaa lahjoituksia hyväntekeväisyyteen, niin se pitäisi tehdä niin, ettei millään tavalla mainosta sitä muille. Kaikki tuollainen on vain korostusta siitä, että "MINÄ olen hyvä ihminen, huomasitkos?", mikä on etenkin TOISEN JUHLAPÄIVÄNÄ todella törkeää käytöstä.

Vierailija
11/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisin itseäni huonosti, todennäköisesti nuori ymmärtää, mutta mielestäni ei ole tilaisuuteen nähden sovelias.

Vierailija
12/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmettelyt näitä. 

Mikä lahja se on, että antaa muualle rahansa? Sinun nimissäsi laitoin nyt rahaa anonyymeille alkoholisteille? 

Jos ei halua itse juhlittavalle antaa mitään, niin sitten ei anna. Jos olet vain tuttavaperheestä, niin ruusu ja kortti varakkaille riittää. Jos on köyhä perhe, niin toki ilahduttaa se parikymppinen kuoressa. 

Ei tarvitse lahjaa mitenkään erikseen. 

Vierailija
13/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin printata kuvan jostain hanhesta...

Vierailija
14/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ostaisit noita eettisiä lahjoja itsellesi aina kun kaipaat pientä hemmottelua? Muille sitten oikeita lahjoja.

Vierailija
15/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestän iettisen lahjan voi antaa jonkun muun lahjan lisänä. Tai jos siitä saa vaikka kirjeen lapselta joka rahat on saanut niin sitten siinä jotain ideaa. Muuten ei. Tai jos lahjan saajan tietää viherpiipertäjäksi joka osaisi sitä arvostaa, siinä tapauksessa voisi toimia.

Vierailija
16/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettuiluahan se. Vähän oman itsen nostamista myös. "Minä teen näin, en anna lahjaa."

Vierailija
17/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on oikeasti nuoresta, joka osaa tätä arvostaa niin miksei. Suurin osa ei osaa. Ennemmin ehkä ihan rahana, niin halutessaan voi lahjoittaa johonkin.

Vierailija
18/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä paikalle ollenkaan, jos aikoo tehdä noin. Ethän sinä siitä ylioppilaasta pittaa.

Vierailija
19/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vähän sama kun ylioppilas tarjoaisi juhlissaan vain vettä ja näkkileipää ja sanoisi että, tarjoiluun tarkoitetuilla rahoilla ostettiin 70 pussia riisiä afrikkalaisille:)

Vierailija
20/65 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, 

Yksi suvun kukkahattutäti toi jouluna kuoressa 8- ja 12-vuotiaille ilmoituksen, että on lahjoittanut vuohen Afrikkaan. 

Mukava, kun ilmoitti omista intresseistään rahojensa suhteen. 

Eikö tätä voi tehdä ihan omissa nimissään ottamatta sädekehää päänsä päälle  (tai luullen niin) suvun keskellä. 

Pienempi oli hellyyttävä, kun kysyi, että milloin me mennään katsomaan sitä vuohta :D Isompi ymmärsi heti pointin, ja hyvinkasvatettuna ei näyttänyt pettymystään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi