Mikä on useimmin esitetty kysymys, kommentti tms. liittyen ammattiisi?
Esim. kun ammattisi tulee puheeksi vaikkapa uuden tuttavuuden kanssa?
Kommentit (70)
Saako putkimiehet oikeasti niin paljon pimpsaa kuin leffoissa?
Kuinka hyvä palkka sinulla oikein on?
Näitä kuuli kymmenisen vuotta sitten maalarin hommia alottaessani, enää ei niinkää: "Miten naisena oikein pärjäät raksalla?" Öö, kiitos hyvin, ihan siinä missä miehetkin.. Tai: "Kuka ne maalipurkit sulle oikein kantaa?" No ihan itse tähän asti. Toki ripsiä räpsyttelemällä saan muutkin ne kantamaan, mut miks tekisin niin.
Miten sillä palkalla elää, mitä te saatte?
Aijaa, no sähän voisit tehdä meidänkin pihalle jotain!
"Eiks se oo aika tylsää?"
Ei todellakaan ole. Siivous, tehdastyöt, kassa, hyllytys tms. perustyöt paljon tylsempiä.
- kirjanpitäjä.
"Miten sä olet päätynyt tolle alalle?" ja "Tykkäätkö sä työstäs?"
Sä varmaan tienaat hyvin (en tienaa)
"Ai ooksä hammashoitaja" tai "ai ooksä hammaslääkäri". No ei vaan suuhygienisti edelleen.
"Siis mikä?"
Sitten kun selvennän, niin kysyjä saa inhonväreitä
"Apua, sä varmaan analysoit muakin parhaillaan!"
Psykologi
"Ooo" ja otetaan pieni taka-askel, katsotaan päästä varpaisiin ja takaisin, jonka jälkeen "sä oot sit varmaan fiksu". T: Tutkijatohtori
Jee, sä sit varmaan voit tulla meille siivoon! No en voi, kun en edes ole siistijä, vaan kodinhoitaja. Siivoa kämppäs ihan itse.
Myyjän työtä pidetään aina kevyenä sisätyönä. No, on kait se sitä, mutta 10h reipasta kävelyä tavaroita kantaen käy ainakin minun kunnon päälle. Työntekijöitä on liian vähän myymälän kokoon nähden nykyään. Moni harjoittelija tuli meille ajatuksella "pääsen helpolla" ja jokainen sairastui ekan viikon jälkeen kuumeeseen pelkästä kävelyn aiheuttamasta rasituksesta.
"Sä näet varmaan kaikenlaista (ikävää) työssäsi."