Mikä on useimmin esitetty kysymys, kommentti tms. liittyen ammattiisi?
Esim. kun ammattisi tulee puheeksi vaikkapa uuden tuttavuuden kanssa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Myyjän työtä pidetään aina kevyenä sisätyönä. No, on kait se sitä, mutta 10h reipasta kävelyä tavaroita kantaen käy ainakin minun kunnon päälle. Työntekijöitä on liian vähän myymälän kokoon nähden nykyään. Moni harjoittelija tuli meille ajatuksella "pääsen helpolla" ja jokainen sairastui ekan viikon jälkeen kuumeeseen pelkästä kävelyn aiheuttamasta rasituksesta.
Voiko siis rasituksesta todella saada kuumeen? :O
Nuoret on nykyään kai aika haastavia/kurittomia/levottomia.
"Hä?"
Mulla on titteli tai siis ammattinimike joka ei kerro yhtikäs mitään edes minulle, etenkin kun on enkuksi. Kuulostaa kyllä vakuuttavalta :D
Käännös työni sisällöstä on sitten vähän tylsempi, olen toimistohommissa kansainvälisessä firmassa, tiimini vastaa Euroopan xxx jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Käännös työni sisällöstä on sitten vähän tylsempi, olen toimistohommissa kansainvälisessä firmassa, tiimini vastaa Euroopan xxx jutuista.
"xxx" siis tarkoittaen etten halua tarkentaa, ei missään nimessä Amerikkalaisessa mielessä! :)
sama
Gynekologi
Naiset: Ahaa, no tota voinko kysyä yhtä juttua kun mun kuukautiset on viime aikoina ollu ihan sekasin, niin mistähän se vois johtua? Siis jos ei oo liikaa vaivaa sulle tästä.
Miehet (humalaiset): hehheh, no sulle onkin tuo toosa ihan työpaikka vai miten, hehheh, että onko siinä iso ero n****rinpillussa ku suomalaisessa?
Mitä töitä siellä kesällä muka on?
terveiset koulusta
"Mitä sä siis oikeastaan teet, käytännössä siis?"
"Sä kun oot melkein lääkäri, niin kerros nyt...", ja toki ihmiset olettaa et tiedän kaikista erikoisaloista kaiken.. t.15 v keuhkopuolella työskennellyt sairaanhoitaja
"Miten noin pieni tyttö voi ajaa noin isoa autoa?" -.-
Säähän olet lääkäri. Mulla on ollut pientä flunssaa yms.
"Pitääkö siis käydä ammattikorkea että pääsee painaa nappulaa?"
Mun TOP3-lista:
1 ." Hei kuule just mietittiin, että jos nyt tuun raskaaksi niin miten toi vanhempainpäiväraha lasketaan?"
2. "No hei kuule sinä kun tiiät näistä niin mitenkä tuo yleinen asumistuki, mun miehen serkun lapsi..."
3. "Hyvä kun mä tunnen sut niin saanko päätökset nopeammin jos käyt vähän vilkaisee?"
Ei jotenkaan vapaa-aikana kiinnostais helkkariakaan miettiä töitä tai alkaa spekuloimaan jotain kummin kaiman kissan eläinlääkärikuluja, että kuuluuko ne siihen toimeentulotukeen vai ei. Yleensä en kerro missä olen töissä tai mitä hommaa teen.
Saako kertoa, mitä työkaverit useinmiten sanovat? No kiitos, minäpä kerron. He sanovat suunnilleen näin: "Minä en tiedä mistä tämän saisin tietää, niin ajattelin kysyä sinulta, kun sinä kuitenkin tiedät." Olen siis työpaikkani kävelevä Google.
Ohis, eikö suuhygienistit oo hammashoitajia?? Tai siis onko suuhygienisti hienompi nimitys hammashoitajalle?
Tuleeks niinku sillain analysoitua ihmisiä koko ajan? Ei tietenkään et sä ääneen sanoisit mut siis tiäksä sillain itekseen?
Ja toinen:
Se on varmaan aika raskasta työtä\sä näät kaikennäköistä sitten.
Psykologi siis olen. Ja on suorastaan huvittavaa, miten suloisen sekaisin ihmisillä menee psykologi, psykiatri ja psykoterapeutti. Ja sitten yritetään päteä kertomalla ihan pyytämättä mikä ero noilla on (useimmiten aina ihan metsään ja stereotypioita ladellen).
Valmistun tänä keväänä sosionomiksi. Yleisimmät kysymykset opiskeluaikana on olleet "tuleeks susta sit sossun täti?" Ei. Ei tule. "Mitä sä sit tarkalleen ottaen voit tehdä?" Jälkimmäisen ymmärrän. Sosiaalialan kenttä on tietämättömälle aika tuntematon ja sosionomin työllistymismahdollisuudet laajat.
Sä varmaan tykkäät maidosta.. Tai ai, sää et siis tee oikeastaan mitään, kun robotit ja noi tekee kaiken, mutta hirveet tukiaiset teille tulee.
Olen lypsykarjaa pitävä maajussi, nainenkin vielä. En jaksa enää selittää, ettei meillä ole robotteja, eikä niitä tukiaisia oikeasti tule tyyliin uusi mersu joka vuosi. Ja maitoa en ole saanut juoda enää seitsemään vuoteen, etten oikeasti välitä maidosta.
Te varmaan luette kirjoja kaiket päivät kirjastossa.