Mikä on useimmin esitetty kysymys, kommentti tms. liittyen ammattiisi?
Esim. kun ammattisi tulee puheeksi vaikkapa uuden tuttavuuden kanssa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjän työtä pidetään aina kevyenä sisätyönä. No, on kait se sitä, mutta 10h reipasta kävelyä tavaroita kantaen käy ainakin minun kunnon päälle. Työntekijöitä on liian vähän myymälän kokoon nähden nykyään. Moni harjoittelija tuli meille ajatuksella "pääsen helpolla" ja jokainen sairastui ekan viikon jälkeen kuumeeseen pelkästä kävelyn aiheuttamasta rasituksesta.
Voiko siis rasituksesta todella saada kuumeen? :O
Ei mutta onhan tuo nyt paljon hienompi selitys, kuin se ettei jaksa tehdä töitä.
Minulta kukaan ei koskaan kysy mitään muuta kuin "mitä sä opetat?". Sen jälkeen keskustelu tyrehtyy.
Amk-ope
Ou kirjoitti:
"Sä kun oot biologi niin sä varmaan tunnet yhden heinän/linnun/hämähäkin/minkätahansa öttömönkiäisen".... öö no en, enkä muutoinkaan harrasta lajintunnistusta.
Jep. Tämän kanssa kilpailee tasavahvasti: "Sä sit varmaan äänestät vihreitä?"
Varmaankin että "oho, mä en ikinä pystyis" "sun pitää olla aika älykäs" tai "wau, paljonko saat palkkaa".
Finanssialalla olen.
Olen sihteeri ja juurikin MIEHET aina kysyvät heti tämän kuultuaan: ''Uuh, ootko sellanen seksikäs sihteerikkö? ;)'' Joo en ole.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, eikö suuhygienistit oo hammashoitajia?? Tai siis onko suuhygienisti hienompi nimitys hammashoitajalle?
Eivät ole ei. Hammashoitaja on hammaslääkärin työpari. Suuhygienisti työskentelee yksin. Kaksi ihan eri ammattia, vaikka samalla alalla työskennelläänkin. Vähän vastaava kuin lähihoitajan ja sairaanhoitajan kohdalla.
Hammashoitajan työnkuvaan kuuluu hammaslääkärin avustaminen toimenpiteissä (jh, paikkaus, hampaanpoisto...), hoitohuoneen siistimistä, potilasvaihdot ym.
Suuhygienistille kuuluu paljon ns. ehkäiseviä toimenpiteitä, kuten hammaskivenpoistoja, fluorauksia, värjäymien poistoja, lasten tarkastuksia jne. Yksityisellä puolella shg:t tekevät myös valkaisuja ja muita esteettisiä hoitoja. Suuhygienisti voi myös erikoistua vaikkapa oikomiseen, ja sitä kautta tehdä mm. oikomishoidon kontrolleja, kiinnittää retentiokaaria, poistaa kiinteitä oikomiskojeita l. rautoja...
Hammashoitajia valmistuu ammattikoulusta (ovat suun terveydenhuoltoon erikoistuneita lähihoitajia), suuhygienistejä valmistuu ammattikorkeakoulusta ja hammaslääkäreitä yliopistosta.
P.S. Älä myöskään kutsu suuhygienistiä hammashygienistiksi, sadannen kerran korjaamisen jälkeen alkaa jo tympiä. En minäkään kutsu muiden ammattien harjoittajia väärällä nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Myyjän työtä pidetään aina kevyenä sisätyönä. No, on kait se sitä, mutta 10h reipasta kävelyä tavaroita kantaen käy ainakin minun kunnon päälle. Työntekijöitä on liian vähän myymälän kokoon nähden nykyään. Moni harjoittelija tuli meille ajatuksella "pääsen helpolla" ja jokainen sairastui ekan viikon jälkeen kuumeeseen pelkästä kävelyn aiheuttamasta rasituksesta.
Tämä juuri 😂 Jos asiakas unohtaa esim. punnita vihanneksensa ja kipaisen hakemaan sen tarralapun, niin yllättävän monilla on kommenttina, että saatpahan sinäkin työpäivän aikana vähän hyötyliikuntaa. Eiväthän ne toki voi tietää meidän kiireistä, eikä kukaan pahalla sitä sano, mutta useimmiten tulee se päivän "pakollinen" 10000 askelta täyteen jo työvuoron aikana. Että voi kyllä sanoa, että ainakin meillä on koko työvuoro tätä hyötyliikuntaa. 😁
Ja toinen on sitten palkka, miten voit tulla toimeen, kun myyjät saa niin pientä palkkaa, saatko lisäksi toimeentulotukea, kelan rahaa jne. No, viime vuoden tulot olivat vähän päälle 29000e, joten enköhän nyt toimeen tule ja kelasta varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne tt-tukilippusten kanssa rahaa pummimaan. 😂
Kun kerroin naiselle treffeillä olevani lähihoitaja ja osastonsihteerinä töissä niin hänen kysymys siihen:
"onko tuo unelma-ammattisi?"
Olin havaitsevinani pientä vittuilun makua :D Nainen itse oli tietenkin maisteri..
Mulla on kotikoneella selainen vika, että... ...mistäköhän johtuu?