Mitä toivoisit, että tästä rennosta illallispöydästä löytyisi näiden lisäksi -->
Tulee naapurit syömään. Neljä aikuista ja yhteensä kuusi kouluikäistä lasta.
- grillistä kanaleikkeitä ja juustotäytteisiä tomaatteja
- vuohenjuustosalaatti
- perunoita
- vesi/mehu/olut/viini
- patonkia ja voita
- jälkiruoaksi raparperipiirakkaa ja jäätelöä
Jos sinä astuisit tällaiseen pöytään, mitä kaipaisit lisäksi? Vai riittäisikö tämä sinulle?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Minun illallispöydässäni olisi myös kalavaihtoehto tavalla tai toisella, 2 muuta salaattia, joista toinen lähinnä kasviksia + pähkinöitä, toinen ruokaisampi ja patongin ohessa jotain muutakin leipää.
Tuo ei tunnu rennolta illalliselta vaan grilliruualta.
Älkää nyt vaan laittako noita pähkinöitä sinne salaatin sekaan. Moni on hengenvaarallisesti allerginen pähkinöille, eikä niitä siinä välttämättä huomaa ennen kuin on ottanut sen ekan haarukallisen.
Viereen erikseen voi laittaa jos nyt joku salaattiin välttämättä haluaa pähkinöitä.
Mun mielestä kuulostaa hyvältä ja jos naapurit erikseen ovat noita toivoneet niin tosi jees.
Itse kaipaisin ehkä ihan pelkän vihreän salaatin, riippuen tietty millainen toi vuohenjuustosalaatti on.
Toppatakit - jos tosiaan grillaatte.
Mulle kelpaisi hyvin!
Meillä on vielä tapana tehdä aina pieniä suupaloja alkudrinksun kanssa (myös ei muodollisilla päivällisillä jos on vieraita). Bruschettaa tomaatti-basilikaseoksella, jollain patella ja vaikka aurinkokuivattu tomaatti tapenadella.
Meillä oli viikko sitten myös naapurit syömässä ja tarjolla oli em bruschettoja, pääruokana tomaattirisottoa ja grillattua picanhaa sekä salaattia ja jälkkärinä mustikkapiirakkaa ja vaniljakastiketta. Kaikki meni!
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun epäluulolla tomaatteihin. Toki maistaisin, ja toivottavasti yllättyisin positiivisesti. :)
Tuoretta ananasta ja vesimelonia voisi laittaa tarjolle pikkulohkoina. Lapsista riippuen joko tuo kana olisi hyvää tai sitten vaikka joku pieni nakki-lihapullavarras per nenä lisäksi. Tekisin vain yhdet, niin lasten tulisi maisteltua muutakin. Omassa piirissä olen huomannut, että saatuaan syödä jotain tuttua alle, on alkanut muutkin pöydän antimet kiinnostaa.
No ei kai nyt kouluikäisille lapsille tarvitse enää alkaa värkkäämään jotain nakki-lihapullavartaita.
Grillattu kana ja peruna. Ei nyt ihan kauhean eksoottista kuitenkaan ja "ei tuttua".
Odottaisiko lapset kuitenkin grillimakkaraa tai nakkeja?
Kivalta kuulostaa.
Siirtäisin vuohenjuuston patongin ja voin oheen (tomaateissa on jo juustoa) ja tekisin kauden vihanneksista salaatin: salaatteja, babypinaattia, retiisejä, kevätsipulia yms.
Hauskaa iltaa!
Riittäisi hyvin. Lisäisin ehkä hedelmiä, vaikkapa viinirypäleitä tai tekisin trendikkään hedelmävesijuoman. Jäätelön päälle ehkä jotain kastiketta ja nonparelleja että jokainen voi koristella oman annoksensa.
Suunnittelemasi tarjoilukin kuulostaa hyvältä, mutta itse rakastan grillattua ananasta, joten lisäisin vielä sitä.
Ihan kelpo tarjottavat.
Täällä taitaa kateuksissaan kitistä taas ne kerrostaloasujat, joilla ei ole mahdollisuutta omalla pihalla grillaamiseen. Ammattivalittajat, menkää syömään sitä purkkihernekeittoanne ja olkaa hiljaa.
Kivoja illanistujaisia aloittajalle!
Vierailija kirjoitti:
Odottaisiko lapset kuitenkin grillimakkaraa tai nakkeja?
Meillä ei edes 2v:lle tehdä mitään nauravia nakkeja päivällisellä:D Ihan samaa syö kuin muutkin.
Oho, siellähän olikin jo piirakka, hyvinpä tuli luettua😆
Hyvä setti muuten.