Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä sellaisia hommia, jotka jäävät aina vain roikkumaan, vaikka niiden tekemiseen ei menisi kauaakaan?

Vierailija
02.06.2017 |

Itsellä sellainen on ainakin rikkalapion ja harjan puhdistus. Voin viikkojen ajan kulkea monta kertaa päivässä pölyisen ja läikkäisenkin rikkalapion ohi ja ajatella, että pitäisi tuokin putsata. Ja sitten kun sen tekee, ei siihen oikeasti mene kuin minuutti. Ja sitten ärsyttää, miksei tuota olisi taas voinut tehdä jo kauan sitten...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradu

Vierailija
2/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikka mitä koska roikun lukemassa täällä ihan idiootteja kommentteja ja kirjoittelen niitä itsekin vaikka olen ihan aikuinen nainen jolla olisi paljon tekemättömiä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneen tyhjennys. En ymmärrä miksi se on niin vaikeaa vaikka se sujuisi ihan parissa minuutissa kun siihen vain ryhtyisin. 

Vierailija
4/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 

Vierailija
5/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartiajumppa

Vierailija
6/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvan takaa imurointi (siellä asustaa pääni kokoisia koirankarvapalloja)

Kenkäkaapin järjestely, se kun aina jossakin välissä räjähtää

Neulelaatikon siivoaminen ja puikkojen järjestely

Vessan roskiksen (jonne ei saa laittaa tamponeja tms vaan tyhjät shampoopullot, vessapaperihylsyt ja muut vessa-asiat) tyhjentäminen.

Vierailija
7/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivien pyykkien laitto vaatekaappiin. Monta päivää saattavat roikkua kuivina telineessä. Vanhojen ruokien poisheitto jääkaapista.

Vierailija
8/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi tehdä tänään, jos asian voi huoletta siirtää huomiselle" : )

Vierailija
9/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunanpesu, joka kevät sama juttu, ei saa tehtyä ajallaan eli ennen siitepölykautta.

Vierailija
10/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tuo tiskikoneen tyhjennys. Opastan perhettä aina ottamaan astian tiskikoneesta, kun syövät tai juovat jotain, näin se ikään kuin tyhjenee itsestää ja mulle jää vaan muutama kippo laitettavaksi kaappiin. Tai sitten vaan odotan, että se kuuluisa "joku muu" tyhjentää ja täyttää sen koneen.

Vierailija
11/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oikeastaan. Uffiin pitäisi viedä pari kassia ja matkaa on kilometri. Matoille tarttis tilata pesu (hakevat ja tuovat siis). En saa aikaiseksi soittaa. Muovikuusi on ollut kaksi vuotta olohuoneessa. Kellariin olisi 15 askelmaa.

Vierailija
12/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivien pyykkien laitto vaatekaappiin. Monta päivää saattavat roikkua kuivina telineessä. Vanhojen ruokien poisheitto jääkaapista.

Mulla samat. Ja lisäksi lakanoiden ja pyyhkeiden vaihto.

Vierailija
13/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki oikeastaan. Uffiin pitäisi viedä pari kassia ja matkaa on kilometri. Matoille tarttis tilata pesu (hakevat ja tuovat siis). En saa aikaiseksi soittaa. Muovikuusi on ollut kaksi vuotta olohuoneessa. Kellariin olisi 15 askelmaa.

.

Ihana :D kiitos sinulle, annat toivoa meille muillekin.

Itse joskus yritin tehdä kaikki minuutin parin pikkuhommat pois heti, kun niitä huomasin, mutta eihän se toiminut. Niitä on vain niin paljon, että ei niitä saa koskaan kerralla pois. Vaikka kuinka tisipöydän saa tyhjäksi, niin heti, kun keittiöstä käy minuutin muualla, on tiskipöydälle ilmestynyt jotain. Nyt ärsyttää keittiön ikkunalauta, miten se onkaan pölyinen vaikka vasta äsken sen pyyhin.

Vierailija
14/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ihana :D kiitos sinulle, annat toivoa meille muillekin.

Itse joskus yritin tehdä kaikki minuutin parin pikkuhommat pois heti, kun niitä huomasin, mutta eihän se toiminut. Niitä on vain niin paljon, että ei niitä saa koskaan kerralla pois. Vaikka kuinka tisipöydän saa tyhjäksi, niin heti, kun keittiöstä käy minuutin muualla, on tiskipöydälle ilmestynyt jotain. Nyt ärsyttää keittiön ikkunalauta, miten se onkaan pölyinen vaikka vasta äsken sen pyyhin.

Jos vien tuon kuusen pois, pitää siihen tilalle olla joku iso kasvi. Kokeiltu on ja sen hoitaminen vasta työlästä oli. Kuusesta otan sentään koristeet pois joulun jälkeen. Tänäkin vuonna heti helmikuussa :D :D

Pölyjen pyyhintä on ehkä turhista turhinta hommaa. Parissa päivässä pölyt on tullu jo takaisin.

On minulla muuten parvekkeellakin viimevuotinen kukanraato. Vien pois sitten kun on uutta tulossa tilalle.

Pakko kuitenkin lisätä, että esimerkiksi laskut maksan ajallaan ja olen muutenkin täsmällinen, jos joku tärkeä asia pitää hoitaa.

Vierailija
15/20 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkien ripustaminen kuivumaan.

Luin joskus jostain vinkin kahden minuutin säännöstä eli jos johonkin kotityöhön (tai muuhun roikkumaan jäävään) menee alle kaksi minuuttia, kannattaa se tehdä heti ohikulkiessa/huomatessa/miettiessä. Oon yrittänyt pitää tän säännön mielessä, mutta ei se oo niin helppoa kuin aattelin.

Vierailija
16/20 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunanpesu, joka kevät sama juttu, ei saa tehtyä ajallaan eli ennen siitepölykautta.

lkkunoiden pesu, niin! Vaikka onhan se oikeastikin iso homma, eikä parin minuutin. Mutta ei se kuitenkaan koskaan niin iso ole kuin miltä etukäteen tuntuu. Aina sitä vain lykkää ja aina sitä jälkeenpäin ihmettelee, että eihän se niin paha ollutkaan:)

Vierailija
17/20 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset silaukset vähän kaikessa. Esim. remontoimme 150 m2 talon lattiasta kattoon kolmessa kuukaudessa, mutta tämän jälkeen kesti 2 vuotta saada valmiiksi ostettu, tarrakiinnitteinen lämpömittari seinään.

Gradun sain valmiiksi alle vuodessa (sis. 6 kk tutkimusaineiston hankintaa ulkomailla), arvosana erinomainen. Printattu gradu lojui 10 vuotta odottamassa nidottavaksi viemistä, kunnes mieheni joskus hoiti homman mun puolesta. 

Vierailija
18/20 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoidn pesu mulla myös :( Viides vuosi tässä talossa eikä vieläkään oo pesty.

Vierailija
19/20 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykin silittäminen. Ei ole ollenkaan ongelma ottaa kuivia narulta, viikata ja viedä kaappiin, mutta ne paidat, jotka on tarkoitus silittää, viskaan erityiseen silitettävien vaatteiden koriin, ja siellä ne lojuvat, kunnes kaapista loppuvat vaatteet ja on pakko ruveta hommiin. Siinä kohtaa sitten hujahtaakin pari tuntia silittäessä.

Vierailija
20/20 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Verho on pudonnut verhotangolta eli yksi rissa roikkuu ilmassa.

Minun pitäisi nostaa tikkaat parvekkeelta, kiivetä niille ja tehtävään menisi joitain sekunteja.

Harkitsen vielä asiaa. :D