Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kaupassa, kun alle kaksi vuotiaalla oli laitettu selkään reppu ja hihna oli repusta kiinni, äiti talutti kuin koiraa lastansa vähän matkaa. Onneksi isä laittoi pienen takaisin rattaisiin.

Vierailija
01.06.2017 |

Ihan kahjolta näytti tilanne. Alkoi naurattaa vähäsen ja äiti jotain vaan virnisteli siinä :D en oo kyllä aiemmin törmännyt vastaavaan. Iha älytöntä, onko tuollainen yleistä?

Kommentit (361)

Vierailija
41/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on jostain ihmeen syystä ainut nisäkäs, jonka pentu ei seuraa emoaan.

Kädellisten ja pussieläinten poikaset roikkuvat kiinni emässään. Muiden nisäkkäiden kuten esim. koirien ja kissojen pennut eivät todellakaan seuraa emojaan pienestä pitäen. Ihmisen lapsuus vain on pidempi kuin muiden nisäkkäiden, siinä missä se kissa on jo 3kk iässä melko itsenäinen, vie sama itsenäistyminen ihmislapselta n. 7 vuotta. Siinä iässä useimmat lapset seuraavat jo käskystä emoaan, kun taas 3kk ikäinen kissanpentu ei kyllä emoaan seuraa.

Vierailija
42/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään enää asuta missään perämetässä ja pelloilla. Kauppamatkalla saattaa olla kävelytie aivan autotiessä kiinni ja siitä kulkee sen matkan aikana 50 autoa/rekkaa. Hyvä, että lapsi voi kävellä kuitenkin, eikä istua tönötä rattaissa tuntia.

Kaupungilla voi mennä monta tuntia ja siellä ruuhkassa valjaat on hyvät. Ulkomailla ehdottomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä naurettavan näköistä. :D No, jos ei osaa lastaan kasvattaa kulkemaan nätisti julkisilla paikoilla, niin kai lapsi on sitten kaikkien turvallisuuden vuoksi parempi pitää kytkettynä...

Tuossahan sitä kasvatusta juuri tehdään...

Vierailija
44/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ei ollu muita lapsia tossa tilanteessa, minkä näin. Ap

Vierailija
45/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kädestä pitäminen epäergonomista, aikuinen selkä mutkalla lapseen päin, ja jos aikuinen menee selkä suorassa, niin lapsi käsi ylhäällä. Kokeilkaa vaikka itse pitää kättä ylhäällä pitkään. Meillä esikoisella oli valjaat yli 20 vuotta sitten, kun toiseen oli ikäeroa vain 1,3v, vauva oli vaunuissa ja toinen meni kuin päätön kana kävellen.

Vierailija
46/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä irlannissa ainakin ihan normijuttu.

Vierailija
47/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän ap:ta hieman yksinkertaisena ihmisenä. Ensin kirjoittaa otsikkokentän tukkoon ja sitten nolaa itsensä lopullisesti kommenttikentän sisällöllä. Sääliksi käy.

No voivoi.

Vierailija
48/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kahjolta näytti tilanne. Alkoi naurattaa vähäsen ja äiti jotain vaan virnisteli siinä :D en oo kyllä aiemmin törmännyt vastaavaan. Iha älytöntä, onko tuollainen yleistä?

Voi pahaa äitiä! Onneksi on sentään tolkun isä.

Vierailija
49/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli valjaat alle 2-vuotiaana, kun en viihtynyt rattaissa, mutta meno oli melko päätöntä. Opin silti kävelemään ja käyttäytymään julkisissa paikoissa. Ps. Ei jäänyt traumoja.

Vierailija
50/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvaksihan ne on. Miten joku voi nähdä asiat noin oudosti?

Kun ne on turvaksi, miksi niitä ei näy paljoa katukuvassa sitten?

Vierailija
51/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hommasin repun(lapsi sai itse valita kivan, niin oli mukava kantaa!), kun muksu alle 2-vuotiaana ei kyennyt ymmärtämään, että keskellä Hämeentietä ei ole sopivaa alkaa leikkimään fakiiria ja riepomaan itseään alas vaunuista. Käytettiin talutushihnaa sen muutaman kuukauden, kun lapsella oli pahin: "kävelen itse"-vaihe. Sen jälkeen reppu on ollut lapsen päiväkoti yms. reppuna. Myönnän, että tuntui kyllä hölmöltä "taluttaa" lasta, mutta oli turvallisempaa, kuin yrittää väkisin kuskata rattaissa tai antaa vaaperon juoksennella vapaana.

Vierailija
52/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin naurattaa noi talutushihnat. Noloja.

Vierailija
53/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo on samaan aikaan todella huippu, mutta kyseenalainen keksintö. Lapsen turvan takaamiseksihan se on, mutta toisaalta laittaa lapsen näyttämään lemmikiltä :D

Pidän edelleen suurempana ongelmama sitä, että lemmikkien halutaan näyttävän lapsilta ja kohdellaankin niin.

Ei tuo reppu saa lasta näyttämään lemmikiltä. Höpöhöpö. Ihan hyvä kapistus, jos on kovin vauhdikas taapero tai useampi vipeltäjä matkassa.

Vierailija
54/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon alapeukuttajia, mutta käyttääkö ne kaikki sitten hihnaa? Ap

Vierailija
55/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, isä ja yksi lapsi kaupassa ja siinä tilanteessa tarvii talutushihnaa lapselle. Ymmärtäisi jos olis ympäristönä joku huvipuisto, vilkasliikenteinen tie tai turistirysä ja vain yksi aikuinen tai kaksi lasta.

56/361 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että

Muistan kun pienenä näin kun jollain naapuruston pienempi muksu oli hihnassa ja olin sitä mieltä että mun vanhempien pitäis heti hommata mullekin hihna, koska mua ahisti niin paljon kaupoissa huomata et oon päätyny eri välikköön ku vanhemmat :D

Että juu, kyllä lapsi nyt varmasti kärsii.

Vierailija
57/361 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuommoinen hihna olis ihan kätevä ja turvallinen kapistus varsinkin parkkipaikoilla, joilla saa oikeasti pelätä, milloin sieltä pieni ihminen yllättäen juoksee auton taakse, kun yrittää pakittaa, kun ei sitä sieltä oikein näe.

Vierailija
58/361 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisille nuo ennen olivat. 

Yleensäkin erilaiset vammaisten lasten tarvikkeet ovat yleistyneet tavallisilla lapsilla, esim. konttauskypärä. 

En sitten tiedä kuinka monta lasta ennen kuoli kontatessaan tai kadulla? 90-luvun äitinä en yhdestäkään tapauksesta kuullut. 

Ei se, että jossain muualla on tiettyjä käytäntöjä, tarkoita että ne olisivat hyviä. Minusta ihmisarvoa alentavaa, vaikka lapsi ei sitä vielä ymmärräkään. 

Vierailija
59/361 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua noita hihnoja :D Tai kyllä, ymmärrän että lapsi ei pääse näin telomaan itseään tai karkuun, mutta kamoon hei... Joku talutushihna. Sama ku laittais kaulapannan.

Vierailija
60/361 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytimme hihnareppuja 2 ja 3 vuotiailla pojilla kun tyttömme oli vauva. Kumpikaan pojista ei suostunut istumaan rattaissa pitkään. Lisäksi molemmilla oli uhmaa, eikä kotoamme päässyt liikkeelle turvallisia reittejä vaan aina sai pelätä autoja. Pari kertaa kävi niin, että uhmaaja lähti karkuun autojen sekaan, kunnes hankimme hihnat.

Ei siis yksinkertaisesti ollut vaihtoehtoja kun olin yksin lasten kanssa. Hävetti kyllä, mutta en sisällekään jäänyt sen takia. No, sain pidettyä lapset hengissä tuon vaiheenkin yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi