Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
861/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni pamautti täysvalheen kertomalla, että muka osallistuisi Portugalin kielen kursseille (vaikka asunut Portugalissa jo vuosia ja osaa kieltä hyvin),  joka varmasti olikin niin tärkeä, ettei voinut isosiskonsa häihin osallistua.  Pirullisia toiset osaavat olla. 

Vierailija
862/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on parempi, että kodinhoitajat hoitavat eläkeläiset ja veroja nostetaan.

Työtön on ansainnut lepäilyn kotona. Ja olisi se tyhmää ilmaiseksi omia vanhempia hoitaa, kun kodinhoitaja ottaa samasta työstä palkkarahat.

Me eläkeläiset hoidetaan paljon omien vanhempien asioita. Ei minullakaan ole autoa tai ajokorttia, mutta kauppakassi pysyy kädessä ja kuljetan ruuat äidilleni 87 v. Käyn apteekissa ja tilaan lääkäriajat. Ei sinne mitään kodinhoitajaa tarvita muuhun kuin kerran viikossa suihkuun. Lääkepussit tulee annosjakelusta.

Meillä matka on 30 km eläkeläisten luo. Itse asutaan keskustassa, koska toinen työtön ja työkkäri aktivoi, toinen matalapalkka- alalla. Puoliso ainoa lapsi.

Eikä kukaan minkään työkkärin aktivointi päivän jälkeen mihinkään eläkeläisen luo lähde, jos ei ole autoa, missä välissä sitten omat kotityöt tekisi, jos ei ole autoa millä nopeasti liikkua.

Puoliso "ainoa lapsi." Hmm, mitä tässä tarkoitetaan? Oliko vitsi vai mitä? Virhe? Mitä tämä sun juttus tähän ketjuun kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuisin kaikkiin mahdollisiin saamiini juhlakutsuihin, jos kiellettäisiin ehdottomasti tuomasta lahjaa tms. Jos se olisi pyyteettömästi siitä kiinni, että halutaan minun olevan paikalla, siksi että olen toivottu henkilö.

Niitä naamanilmeitä, kun kuoressa onkin vain 20€, toisilta 50€ tms.

En halua tuottaa toisille jatkuvia pettymyksiä. Suutarit pysyköön lestissään.

Vierailija
864/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini ei tullut häihini, koska siellä on niin paljon kukkia. Muuten hyvä, mutta olimme järjestäneet häntä ajatellen tuoksuttomat häät. Ei ollut yhtään oikeaa kukkaa ja pyydettiin vieraita välttämään parfymointia.

Kaikki olivat huomioineet toiveemme. Vain isoäitini ei huomioinut ja jätti tulematta mieluummin. Harmitti kyllä. Isoäitini kyllä tiesi erityisjärjestelyistä ja tieto siitä ettei hän ole tulossa tuli vasta hääpäivänä.

Vierailija
865/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

Tosi törkeetä käytöstä.

Mielestäni, jos juhliin kutsutaan, niin pääsymaksua ei ole soveliasta kerätä. 

Hauskaa tässä on mienesäpahoittaminen, kun joku ei käskystä tule maksamaan 20 euroa matkakassaan. Menee viinaan ja lenkkimakkaraan kuitenkin.

Vierailija
866/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

Tosi törkeetä käytöstä.

Mielestäni, jos juhliin kutsutaan, niin pääsymaksua ei ole soveliasta kerätä. 

Hauskaa tässä on mienesäpahoittaminen, kun joku ei käskystä tule maksamaan 20 euroa matkakassaan. Menee viinaan ja lenkkimakkaraan kuitenkin.

Näistä lahjoista muistinkin. Katkeroiduin yhdestä häälahjasta. Minulle ei ole ikinä ollut minkäänlaista merkitystä sillä minkäarvoisia lahjoja saan, yleensä jopa ne halvimmat ja itsetehdyt on jotenkin personoidumpia kuin kalliit. Mutta saimme häissämme NELJÄLTÄ varakkaalta perheeltä yhteislahjaksi 50€ arvoisen täysin persoonattoman lahjan. Jokainen näistä perheistä oli saanut minulta ihan yksin sinkkuna ja opiskelijana ostamani 50€ arvoisen lahjan, joten loukkaannuin tästä yhteislahjasta. Olisivat ennemmin jättäneet lahjan ostamatta. Lahjassa oli mukana 8 aikuista (kaikki hyväpalkkaisissa ammateissa) ja iso liuta lapsia.

Vierailija
867/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheetön kirjoitti:

Tätä asiaa on nostettu monesti aiemminkin esille, mutta taas haluaisin muistuttaa etenkin perheellisiä siitä, että myös meillä perheettömillä on elämä omine menoineen ja sovittuine aikatauluineen. On niin monta kertaa käynyt niin, että minut kutsutaan johonkin tilaisuuteen (rippijuhlat, yo-juhlat) vain paria viikkoa ennen ja sitten loukkaannutaan, kun ilmoitan, etten valitettavasti pääse. Aivan kuin mulle vois ilmoittaa ensinnäkin myöhemmin kuin muille (tai sitten oon jotain täyttöporukkaa peruneiden tilalle) ja sitte vielä olettaa, että tottakai se nyt pääsee, mitä sillä nyt vois olla tärkeempää. Ärsyttää ihan h****tisti, enkä nykyään anna mitään selitystä, kiitän kutsusta ja pahoittelen, etten pääse. Viimeksi sain siihen vastauksen, että no oletpa kiireinen. Joo, kyllä, minullakin voi olla menoa ja kiireitä!

Kaikki kutsutaan rippijuhliin ja yo-juhliin vain pari viikkoa ennen. Sille on olemassa oikea syy. Ripille pääsystä saa tietää vasta leirin päätteeksi, että tuleeko konfirmaatio vai ei. Jos nuori keskeyttää rippikoulun, se on hänen valintansa, mutta ei silloin rippijuhlia tule. Minun tyttäreni leiri päättyi keskiviikkona ja konfirmaatio oli 1,5 viikon päästä sunnuntaina. Vieraat sai kutsut heti leirin jälkeen.

Yo-kokeiden tulokset tulee 20.5. mennessä ja jos juhlat on esim. 2.6., niin siinä jää tasan 2 viikkoa aikaa lähettää kutsut. Ei voi kutsua ennen tulosten saapumista.

Tämä ei koske vain sinkkuja, vaan ihan kaikki vieraat on tapana kutsua siinä vaiheessa, kun juhlat on varmat.

Mutta eikö näistä ole tapana kuitenki hoksauttaa ainakin sukulaisia, että tiedoksi, yo-juhlat mahdollisesti tulossa. Itselläni ei ole ollut mitään etukäteistietoa, että lapsi olisi kirjoittamassa tai pääsemässä ripille juuri sinä keväänä tai syksynä. Mutta tosiaan pointtini oli enemmän siinä, että loukkaannutaan niin paljon, kun en pääsekään paikalle.

Vierailija
868/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Perheetön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheetön kirjoitti:

Tätä asiaa on nostettu monesti aiemminkin esille, mutta taas haluaisin muistuttaa etenkin perheellisiä siitä, että myös meillä perheettömillä on elämä omine menoineen ja sovittuine aikatauluineen. On niin monta kertaa käynyt niin, että minut kutsutaan johonkin tilaisuuteen (rippijuhlat, yo-juhlat) vain paria viikkoa ennen ja sitten loukkaannutaan, kun ilmoitan, etten valitettavasti pääse. Aivan kuin mulle vois ilmoittaa ensinnäkin myöhemmin kuin muille (tai sitten oon jotain täyttöporukkaa peruneiden tilalle) ja sitte vielä olettaa, että tottakai se nyt pääsee, mitä sillä nyt vois olla tärkeempää. Ärsyttää ihan h****tisti, enkä nykyään anna mitään selitystä, kiitän kutsusta ja pahoittelen, etten pääse. Viimeksi sain siihen vastauksen, että no oletpa kiireinen. Joo, kyllä, minullakin voi olla menoa ja kiireitä!

Kaikki kutsutaan rippijuhliin ja yo-juhliin vain pari viikkoa ennen. Sille on olemassa oikea syy. Ripille pääsystä saa tietää vasta leirin päätteeksi, että tuleeko konfirmaatio vai ei. Jos nuori keskeyttää rippikoulun, se on hänen valintansa, mutta ei silloin rippijuhlia tule. Minun tyttäreni leiri päättyi keskiviikkona ja konfirmaatio oli 1,5 viikon päästä sunnuntaina. Vieraat sai kutsut heti leirin jälkeen.

Yo-kokeiden tulokset tulee 20.5. mennessä ja jos juhlat on esim. 2.6., niin siinä jää tasan 2 viikkoa aikaa lähettää kutsut. Ei voi kutsua ennen tulosten saapumista.

Tämä ei koske vain sinkkuja, vaan ihan kaikki vieraat on tapana kutsua siinä vaiheessa, kun juhlat on varmat.

Mutta eikö näistä ole tapana kuitenki hoksauttaa ainakin sukulaisia, että tiedoksi, yo-juhlat mahdollisesti tulossa. Itselläni ei ole ollut mitään etukäteistietoa, että lapsi olisi kirjoittamassa tai pääsemässä ripille juuri sinä keväänä tai syksynä. Mutta tosiaan pointtini oli enemmän siinä, että loukkaannutaan niin paljon, kun en pääsekään paikalle.

Vierailija
869/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas on käynyt niin, että ei ole kutsuttu juhliin oudolla (teko?)syyllä. Eräällä sukulaisellani oli ylppärit, ja perheeni ei saanut niihin kutsua. Ihmettelimme asiaa, sillä ylioppilaan vanhemmat olivat vieläpä kummivanhempani, ja olimme läheisissä väleissä. Kun myöhemmin kysyin asiasta kummitädiltäni, vastaus oli "No ei viitsitty sitten kutsua, kun ajateltiin, että ette te kuitenkaan tule". Mitään perusteita tuohon ei ollut, sillä emme olleet koskaan esim. tehneet heille ohareita. Välillämme ei myöskään ollut ollut mitään ongelmia tai riitoja. Tuon jälkeen välimme kuitenkin valitettavasti viilenivät.

Vierailija
870/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas on käynyt niin, että ei ole kutsuttu juhliin oudolla (teko?)syyllä. Eräällä sukulaisellani oli ylppärit, ja perheeni ei saanut niihin kutsua. Ihmettelimme asiaa, sillä ylioppilaan vanhemmat olivat vieläpä kummivanhempani, ja olimme läheisissä väleissä. Kun myöhemmin kysyin asiasta kummitädiltäni, vastaus oli "No ei viitsitty sitten kutsua, kun ajateltiin, että ette te kuitenkaan tule". Mitään perusteita tuohon ei ollut, sillä emme olleet koskaan esim. tehneet heille ohareita. Välillämme ei myöskään ollut ollut mitään ongelmia tai riitoja. Tuon jälkeen välimme kuitenkin valitettavasti viilenivät.

Aika uskomatonta. Siinä aika selkeästi tulee esille oma arvo(ttomuus) toisen silmissä. Pahaltahan se silloin tuntuu, jos on luullut olevansa läheinen läheinen välien hyvät.

Pahin itselleni sattunut oli se, kun jäin ilman kutsua ollessani sinkkuna. "Kun sulla ei oo avecia ja kaikille on laitettu avec-kutsu". Kyllä siinä vähän sai olla silmät pyöreänä, että enkö ole itsenäni minkään arvoinen, vai ajattelitko että kaikki kutsutut viettää kutsuissa aikaa pelkästään oman kumppaninsa kanssa? Kaiken lisäksi vieraista yli puolet olisi ollut mun hyviä tuttuja tai kavereita, joten yksinäisyys ei olisi vaivannut. Luultavasti sinkkuuttani enemmän kutsujaa häiritsi se, että olin juuri jättänyt opiskelut kesken (myöhemmin olen valmistunut ihan eri alalta) ja olin väliaikaisesti työttömänä elämäni välitilassa miettimässä mitä haluan tehdä tulevaisuudessa. En ilmeisesti oikein sopinut muiden suorittajien ja pärjääjien joukkoon, vaan olin vähän alempaa kastia. No ystävyys tähän kutsujatta jättäjään on hiipunut ja tästä vanhasta kaveriporukasta enää vain kahden kanssa pidän aktiivisesti yhteyttä.

Vierailija
871/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oma syy on ollut "en ole nukkunut, en jaksa". Uniongelmaisena sanon suoraan, jos joku ei ymmärrä niin ei voi mitään. En lähde silmät ristissä minnekään nuokkumaan.

Jos ilmaisit asian noin tylysti, niin ei ole mikään ihme, jos juhlien järjestäjä loukkaantui. Tuolla tavalla kuulostaa siltä, että juhlat ovat sinulle pelkkä taakka ja olet v ttuuntunut kun sinut on kutsuttu mukaan. Vaatii juhlien järjestäjältä aika hyvää sydäntä päätellä, että olet vain niin väsynyt, ettet jaksa lähteä juhliin tai huomioida juhlien järjestäjän tunteita yhtään. Mutta ei voi mitään, sinähän et käytöstäsi selittelemään rupea.

Vierailija
872/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna elelevä ystäväni ei tullut minun polttareihini, koska hän ei saa omia polttareita. En olisi koko jutusta edes tiennyt, koska siskoni järjesti polttarit yllätyksenä, mutta tämä sinkkuystäväni soitti hiprakassa ja avautui, että hän ei pysty tulemaan, kun hän tietää, ettei hänelle kukaan järjestä polttareita. Asia tuli harvinaisen selväksi, koska hän jankutti samaa asiaa uudestaan ja uudestaan. Että semmoinen syy.

Hitto mikä lusmu tuo sinkkuystäväsi.

Vierailija
873/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini ei tullut häihini, koska siellä on niin paljon kukkia. Muuten hyvä, mutta olimme järjestäneet häntä ajatellen tuoksuttomat häät. Ei ollut yhtään oikeaa kukkaa ja pyydettiin vieraita välttämään parfymointia.

Kaikki olivat huomioineet toiveemme. Vain isoäitini ei huomioinut ja jätti tulematta mieluummin. Harmitti kyllä. Isoäitini kyllä tiesi erityisjärjestelyistä ja tieto siitä ettei hän ole tulossa tuli vasta hääpäivänä.

Itse olen tullut siihen tulokseen, että aivan turhaa tehdä erillistä erityisvalmisteluita kenenkään takia, vaikka olisi olevinaan kuinka läheinen ja tärkeä vieras.

Esimerkiksi kerran leivoin ja valmistin runsaasti syötävää gluteenittomana ja vegaanisena isoäidin ja kummin takia. Itselleni uusia reseptejä, joten käytin aikaa ja energiaa paljon. Juhlissa ns vegaani ilmoittaa voivansa sittenkin silloin tällöin syödä lihaa ja vetää kinkkupiirakkaa ja gluutenittoman ruokavalion vaatinut on kuulemma edellisiltana vetänyt paketin paahtoleipää, joten kyllä se tavallinenkin voileipäkakku suuhun sujahtaa.

Kerran myös siirsin juhlien ajankohtaa, jotta eräs tärkeä vieras pääsisi myös. Sovittiin hänen aikataulunsa mukaan sopiva viikonloppu. No tuliko? Ei, kun väsytti niin kamalasti loman jälkeen.

Hitto enää en tee mitään poikkeuksia kenenkään takia.

Vierailija
874/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttu ilmoitti, ettei pääse juhliin, koska pitää mennä ruokakauppaan ja juhlien ajankohta oli ainoa, milloin kuulemma ehti sinne.

Vierailija
875/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitähän riittää. Isäni ei tullut häihini, vaikka asui ihan kirkon vieressä (n.150 m), koska mihin siellä häntä tarvitaan? 

Pahimpia ohariolleja ovat olleet hevoseni vuokraajat. Te ette usko, miten monelta auto on hajonnut juuri sinä päivänä, kun olivat tulossa vuokraamaan. Olen tietämättäni elättänyt varmaan satoja autokorjaamoja. Ilman minua olisivat konkassa. Yksi ei päässyt, koska sauna syttyi palamaan (samalla hetkellä) ja yksi lähti suorittamaan Sastamalaan salaista tehtävää, vieläkään ei ole palannut sieltä. Taisi käydä kalpaten.. 

Vierailija
876/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kutsun jokaikiseen rippi- ja yo-juhlaan kuukausia etukäteen. Siihen on ihan oikea syy. Jos vieras ei tiedä, koska juhlat ovat tulossa, niin vieras ei osaa järjestää aikaa tyhjäksi kalenteriin. Kerran on vähän jännitetty peruuntuvatko juhlat viime tingassa, kun kirjoitusten läpimeno ei ollut ihan itsestäänselvyys. Eivät peruuntuneet.

Vierailija
877/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräälle (nykyään edesmenneelle) perheenjäsenelle joulu oli aina vaikeaa aikaa. Vieläkään en tiedä mikä siinä hiersi. Meillä oli siis tapana kokoontua vanhan perheen kesken viettämään joulua, vaikka kaikki olivat jo muuttaneet "pois kotoa". Sitten on tämä yksi, joka aina kiukutteli etukäteen ettei hän saa kuitenkaan lahjoja. Niitä kuitenkin aina ostettiin, mutta sitten ne oli vääränlaisia. Itse ei koskaan ostanut kenellekään. Ruoka oli pahaa ja vääränlaista, itse ainoana ei koskaan osallistunut valmisteluihin. Kaikki muut tekivät ja puuhailivat kaikenlaista. Oli väärä aikataulu ja kaikki päin p:tä. Siitähän se vasta raivo repesi, jos ei kutsuttu erikseen henkilökohtaisesti.

Muutaman kerran kyseinen henkilö jätti jouluna tulematta jollain onnettomalla tekosyyllä. Kerran esimerkiksi autoa piti korjata. Jouluaattona. Vaikka siinä ei ollut akuuttia vikaa, vaan sen saman auton kanssa pystyi edellispäivänä ajamaan 150 km ja olisi helposti ajanut toisen samanlaisen matkan (todellisuudessa etäisyys oli 10 km hänen kotoaan). Nämä kyllä oli parhaita jouluja, ennemmin sitä odotti ilmiselvää tekosyytä, kuin sitä kiukuttelevaa aikuislasta muiden joulua pilaamaan. Muissa juhlissa osasi käyttäytyä, en tiedä mitä siinä joulussa oli niin kamalaa ja miksi piti yrittää pilata muidenkin tunnelmat parhaansa mukaan.

Vierailija
878/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikeastaan vastaa kysymykseen, mutta: Olisi pitänyt etäiseksi jääneen siskon matkan mukaan suunnitella hääpäivä, joka kuitenkin ilmoitettiin sen verran ajoissa että ehtii matkansa halutessaan sovittaa häihin. Ilmoitin ystävällisesti, että en loukkaannu, jos haluaa mieluummin matkalle. Haluan häihini vain ihmisiä, jotka sinne oikeasti haluavat, velvollisuudesta ei tarvi tulla. Tämä sisko vielä ilmoitti erikseen, ettei aio auttaa häissä tai osallistua polttareihin, koska olisi liikaa vaivaa. En ollut pyytänyt.

Tämä oli viimeinen niitti itsekkään siskon toilailuihin ja nykyään pidän vain pakolliset yhteydet. Esimerkiksi hänen poikaystäväänsä vastaan minulla ei ole mitään, joten kun alkoivat seurustelemaan, kutsuin heidät kerran luoksemme käymään osoittaakseni tämän. Poikaystävä oli oikein mukava ja toivoi, että näemme pian uudestaan. Vastakutsua ei tietenkään ole tullut tässä viiden vuoden aikana, koska olisi siskolleni liikaa vaivaa, mutta se tuskin on suuri menetys. :D

Vierailija
879/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräälle (nykyään edesmenneelle) perheenjäsenelle joulu oli aina vaikeaa aikaa. Vieläkään en tiedä mikä siinä hiersi. Meillä oli siis tapana kokoontua vanhan perheen kesken viettämään joulua, vaikka kaikki olivat jo muuttaneet "pois kotoa". Sitten on tämä yksi, joka aina kiukutteli etukäteen ettei hän saa kuitenkaan lahjoja. Niitä kuitenkin aina ostettiin, mutta sitten ne oli vääränlaisia. Itse ei koskaan ostanut kenellekään. Ruoka oli pahaa ja vääränlaista, itse ainoana ei koskaan osallistunut valmisteluihin. Kaikki muut tekivät ja puuhailivat kaikenlaista. Oli väärä aikataulu ja kaikki päin p:tä. Siitähän se vasta raivo repesi, jos ei kutsuttu erikseen henkilökohtaisesti.

Muutaman kerran kyseinen henkilö jätti jouluna tulematta jollain onnettomalla tekosyyllä. Kerran esimerkiksi autoa piti korjata. Jouluaattona. Vaikka siinä ei ollut akuuttia vikaa, vaan sen saman auton kanssa pystyi edellispäivänä ajamaan 150 km ja olisi helposti ajanut toisen samanlaisen matkan (todellisuudessa etäisyys oli 10 km hänen kotoaan). Nämä kyllä oli parhaita jouluja, ennemmin sitä odotti ilmiselvää tekosyytä, kuin sitä kiukuttelevaa aikuislasta muiden joulua pilaamaan. Muissa juhlissa osasi käyttäytyä, en tiedä mitä siinä joulussa oli niin kamalaa ja miksi piti yrittää pilata muidenkin tunnelmat parhaansa mukaan.

Oliko hän perheenne "näkymätön lapsi", joka sai lapsuuden jouluissa ankeimmat lahjat?

Vierailija
880/1454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras oli ehkä se syy, että tv:stä tuleekin urheilua, ei voi tulla. Kyseessä ei ollut tyyliin jääkiekon kultapeli tai olympiamitali vaan jotain ihan perusurheiluohjelmaa.

Yksi sanoi kerran, ettei inspiroi tulla juhliin.

TYYLIIN JÄÄKIEKON KULTAPELI? Millaiseen tyyliin?...????? Mikä ihmeen tyyli???...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi