Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
21/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

"Vaan pati kymppiä" = 5 päivän ruuat.

"Kaikki jotka kutsutaan, ostavat lahjan" tästä lähin käsken kaikkien kutsua kaikki serkkunsa kummin kaimatkin juhliin jotta saisivat lahjoja mahdollisimman paljon :)

Vierailija
22/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti aina sanoo,että ei pääse kun isä ei lähde..että hän tulis jos isä lähtis,mutta eipä voi mitään..äitini on työtön ja bussi kulkisi meille😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kieltäydyin serkun muistaakseni ylioppilasjuhlista sanomalla että minulla on työvuoro sinä päivänä.

Vanhempani olivat menneet ja oli puhe tullut missä olen töissä. Oli kuulemma tullut vaivaantunut hiljaisuus kun äitini iloisesti paukautti minun olevan jo toista vuotta työtön :D

Kiitti mutsi.

"Kiitti mutsi" Omaa tyhmyyttäsihän se on kertoa noin huono vale

Vierailija
24/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen voinut esittää sellaisia. Anteeksi, ehkä sitten ensi kerralla vastaan, että en tule, koska ei kiinnosta.

Minäkin esitän mielummin tekosyitä, kuin kerron suoraan että ei kiinnosta. Vai haluaisitko sinä ap mielummin suoran ja rehellisen vastauksen? Sellainen ei yleensä kuulu hyviin tapoihin.

Vierailija
25/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

Ei todellakaan tarvitse antaa mitään lahjaa

Vierailija
26/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä ei ole oikeastaan tekosyy mutta kerron kuitenkin.

60v perusterve äitini soitti lapsen syntymäpäivä aamuna, että tarviiko hänen tulla synttäreille, kun ei hän saa kyytiä.

Sinne sanoin, että eikös hänellä ole polkupyörä niin vastasi, että on on, mutta ei kuulemma jaksa polkea.

Matkaa n. 3 km häneltä meille...

Alkoi vielä sanomaan, että kun ei hänellä ole lahjapaperialaan.

Sanoin, että syntymäpäiville tulo on täysin vapaaehtoista eikä hän siis tullutkaan.

Kyllä harmitti lapsen puolesta. Itse olen jo tottunut, että tämä ihminen on itsekäs persläpi!!

Yksikään tuntemani 60 vuotiasi ei edes astuisi pyörän selkään.

Minä en itse mene yhdelleekkään synttärille. Niin naurettavia juhlia kuin olla voi. 

Vierailija
27/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sukulainen, joka kuuluu pakkokutsuttaviin, mutta hän yleensä aina ilmoittaa ettei tule. Tiedämme noin päivää ennen juhlia odottaa hänen tekosyytään olla osallistumatta ja huvittelemme arvaillen, mikä se tällä kertaa olisi.

Vierailija
28/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä väsynyt silloin.

Vierailija
29/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkiin juhliin pitäisi mennä???

Vierailija
30/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi pitää mennä mihinkään juhlaan?

Vierailija
31/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoin oli, kun henkilö ilmoitti kolme päivää ennen rippijuhlia (vp:n oltua jo pari viikkoa aikaisemmin), että hän ei valitettavasti pääse juhliin, koska hänen piti olla matkoilla juhlien aikaan, mutta ei sitten päässytkään lähtemään. En tiedä, miten tämä esti hänen juhliin tulemisen kolmen päivän päästä, mutta niin vaan esti. Oli pahoillaan, kun ei päässyt ja olisi niin mielellään osallistunut ja joskus toiste sitten.

Rippijuhlat joskus toiste? Seuraavalla kerrallako :)?

Vierailija
32/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole enää kiinnostanut kenenkään syyt tai selittelyt sen jälkeen kun pidettiin ensimmäisen lapsen kastajaiset eikä niihin edes kutsuttu kuin kaikista lähimmät ja pieni, mukava määrä meille tärkeitä ihmisiä mutta silti yksi tädeistä ilmoitti ettei tule. Vaikkei heillä sen tärkeämpää todellakaan ko.päivänä ollut ja olivat esim juuri edeltävänä päivänä kuitenkin paikkakunnallamme toisissa asioissa päiväseltään (ja nämä asiat eivät mitenkään verrattavissa meidän juhliin, aivan arkinen tyyliin kaupassa käynti), joten olisivat hyvin voineet jäädä tai välimatka silti vain tunnin joten uudellenkin olisivat voineet ajaa. No ei huolta, ei kutsuta enää. Ja sama ihminen vielä jankutti että tulkaa sitten myöhemmin kylään niin juhlitaan.. Wtf? Ne juhlat oli silloin kun ilmoitimme.

Vierailija
33/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksi pitää mennä mihinkään juhlaan?

On tärkeitä juhlia ja on turhia juhlia. Turhat juhlat jätän usein väliin.

Vierailija
34/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi jätti tulematta lapsen synttäreille, koska meni ystävättärensä lapsenlapsen ristiäisiin. Haluaako joku mummon kavereita ristiäisiin?

Vierailija
35/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoin oli, kun henkilö ilmoitti kolme päivää ennen rippijuhlia (vp:n oltua jo pari viikkoa aikaisemmin), että hän ei valitettavasti pääse juhliin, koska hänen piti olla matkoilla juhlien aikaan, mutta ei sitten päässytkään lähtemään. En tiedä, miten tämä esti hänen juhliin tulemisen kolmen päivän päästä, mutta niin vaan esti. Oli pahoillaan, kun ei päässyt ja olisi niin mielellään osallistunut ja joskus toiste sitten.

Rippijuhlat joskus toiste? Seuraavalla kerrallako :)?

En ymmärrä mäkään näitä joskus toiste jankkaajia. Ne juhlat on silloin kuin on, ei kukaan mitään viiden viikon avoimet ovet-juhlia ole järjestämässä. Eikä ko. tekosyitä kertovat edes ymmärrä että kuulija/kutsuja todellakin loukkaantuu enemmän siitä että "syy" on noin pimeä, sillä sen sanomalla kutsuttu vain viestittää pitävänsä toisen juhlia, järjestelyä ja vaivannäköä turhanpäiväisenä ponnistuksena. Että no onhan näitä koko ajan, sähän voit väsätä kakun vielä ensi viikonloppunakin.. Parempi se on keksiä edes loogisempi syy tai olla sanomatta mitään syytä.

Vierailija
36/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen voinut esittää sellaisia. Anteeksi, ehkä sitten ensi kerralla vastaan, että en tule, koska ei kiinnosta.

Sitä mä en tajua miksi pitää keksiä joku tekosyy, kun voi ilmoittaa vaan, että kiitos kutsusta, valitettavasti en/emme pääse juhlimaan ja onnentoivotukset sankarille.

Vierailija
37/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ihan sama asia ole kuin juhlista kieltäytyminen, mutta kaverini oli ex-poikaystävänsä kanssa tupareissani reilun puoli tuntia. Heille tuli aivan yhtäkkiä hirveä kiire, koska yllättäen muistivat jättäneensä "pesukoneen päälle ja kaadot lattiassa ovat väärään suuntaan" (eli kuulemma pois päin lattiakaivosta, kohti eteistä...)

Jälkeenpäin, pariskunnan jo erottua, kaverini kertoi poikaystävänsä olleen alkoholisoitunut, ja yhdessä skoolattu kuohuviini oli maistunut niiiin hyvältä että piti lähteä kotiin vetämään kännit ja sammumaan sohvalle.

Vierailija
38/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin esitän mielummin tekosyitä, kuin kerron suoraan että ei kiinnosta. Vai haluaisitko sinä ap mielummin suoran ja rehellisen vastauksen? Sellainen ei yleensä kuulu hyviin tapoihin.

No minä taas en koskaan ole kuullut että valehteleminen olisi hyvä tapa.

Vierailija
39/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haaveilen, että uskaltaisin sanoa suoraan, että ei kiinnosta ystävien lasten synttärit. Miksi sinne muita aikuisia edes kutsutaan kummien ja sukulaisten lisäksi, eivätkö ne ole lasten juhlat?! Toistaiseksi keksin tekosyitä.

Vierailija
40/1454 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lahjaa kuulu antaa, jos ei osallistu juhliin.