Kaveri pyysi rahaa lainaksi ruokaan. Kieltäydyin, mutta vein ruokaa. Nyt kyselee muilta rahaa ruokaan.
Eli tarve taitaa olla Jossain muualla, eikä ole edes pokkaa pyytää suoraan, huoh.
En kyllä tiedä, jos viitsin jatkossa auttaa, jos ei kelpaa. Yleensä en ole antanut rahaa lainaksi, sillä arveluttaa mihin se menee ja takaisin maksukin on vähän vaikeaa.
Kävin torilla, ostin itselle isot pussit joista annoin osan hänelle eli vein hänelle salaattia, tomaatteja, kurkun, banaaneja, päärynöitä, persikoita sekä parsaa. Lisäksi ostin hänelle kaksi pussia nuudeleita, eurolla kolme kanankoipea, kuuden paketin munia sekä paketin kaurahiutaleita. Lisäksi annoin rasiallisen viime vuoden Marjoja pakasteesta sekä raparperia pihaltamme.
Kiitti kyllä, mutta nyt kuulin yhteisiltä kavereilta, että ruokarahaa pyytelee.
Kunhan avauduin, ärsyttää. Tai ehkä ärsyynnyn turhasta?
Kommentit (47)
No, annatko mielummin rahaa esim. ruokaan vai vaikkapa alkoholiin? Niimpä, kyllä kaikki tietää miten saa mahdollisimman hyvin käytettyä toisia hyväksi.
Ap, olet ihana. <3 Kaveri puolestaan vaikuttaa kiittämättömältä hyväksikäyttäjältä.
Älä anna sille mitään.
Lyö ovi nokan edestä säppiin.
Oisit vienyt hiivaa ja sokeria, sitä se oli vailla.
0/5 eikä nää loisijastoorit alkaisi jo riittää.
Niin no, hyvä pointti tuo antaisinko, jos kertoisi mihin se oikeasti menee. Mutta ajatus nälkäisestä kaverista säälitti sekin ja vaikka tuo kuulostaa ja on monipuolisesti annettu nii oikeasti rahaahan minulla meni vain muutama euro, koska ostin tarjouksessa olevia säkkejä ja annoin niistä sitten vähän kaikkea.
No kerroin noille yhteisille ystäville, että ruokaa sillä kyllä on muutamaksi päiväksi...
Eihän tuossa ollut ruokaa, kuin kolme kanankoipea!!
Minäkin pyytäisin rahaa, jos saisin vain kolme kanankoipea ja hedelmiä ja rehuja. Sitäpaitsi ei tuo luo turvallisuutta, pitää olla huomiseksikin rtuokaa, jotta jaksaa odottaa, milloin saa seuraavan tulon että pääsee kauppaan. Pakastimesta marjoja....raparperiä.....syö itse! Kauanko elät? Jos ei ole itsellä MITÄÄN eli ei ruokakermaakaasn, niin tuosta avusta ei tule mieleen kuin ämmä, joka tuo provosoivaa terveysruokaa kertoakseen vain, että kyllä sulla ruokaa on, mutta annan vähän vitamiinia sulle nyt vaan!!!
Pari pakettia nuudelia!!??? Sun täytyy olla narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pyytäisin rahaa, jos saisin vain kolme kanankoipea ja hedelmiä ja rehuja. Sitäpaitsi ei tuo luo turvallisuutta, pitää olla huomiseksikin rtuokaa, jotta jaksaa odottaa, milloin saa seuraavan tulon että pääsee kauppaan. Pakastimesta marjoja....raparperiä.....syö itse! Kauanko elät? Jos ei ole itsellä MITÄÄN eli ei ruokakermaakaasn, niin tuosta avusta ei tule mieleen kuin ämmä, joka tuo provosoivaa terveysruokaa kertoakseen vain, että kyllä sulla ruokaa on, mutta annan vähän vitamiinia sulle nyt vaan!!!
Kuulostat aliravitulta ja samalla ylipainoiselta, kun on tuollaisia antipatioita "rehuja" kohtaan.
Jos hän tarvitsee rahaa johonkin muuhun kuin ruokaan.
Ruokaan on ehkä helpompi pyytää kuin johonkin muuhun. Onkohan joku lasku erääntymässä.
Onko kaverisi muuten osoittaunut luotettavaksi.
Kaverisi tarvitsee rahaa viinaan ja miehiin.
Kuulostaa siltä, että kaverisi on riippuvainen alkoholi huumeet????
Riippuvuus ei helpota ennen kuin on oma tahto päästä siitä irti. Omaa tahtoa ei tule ainakaan niin kauan kuin löytyy yksikin touhun mahdollistaja, antaa rahaa ruokaa ym...
ihaniahan te kaverit olette kun autatte mutta mutta...
Jaaa, kohtuullisen pieni ruokaiselle naisihmiselle tuosta saa 4 lämmintä ateriaa plus puuroa marjoilla sekä kananmunaa ja hedelmiä päälle...alkuviikosta saa lisää rahaa kuitenkin, enkä oikeasti usko, että kaapit nyt ihan tyhjiä on ja jos olisikin nii kyllä noilla maanantaihin asti pysyy maha täynnä...
Vierailija kirjoitti:
Niin no, hyvä pointti tuo antaisinko, jos kertoisi mihin se oikeasti menee. Mutta ajatus nälkäisestä kaverista säälitti sekin ja vaikka tuo kuulostaa ja on monipuolisesti annettu nii oikeasti rahaahan minulla meni vain muutama euro, koska ostin tarjouksessa olevia säkkejä ja annoin niistä sitten vähän kaikkea.
No kerroin noille yhteisille ystäville, että ruokaa sillä kyllä on muutamaksi päiväksi...
Ei hänellä ole ruokaa muutamaksi päiväksi tuossa! Mitä raparperistä tehdään ilman sokeria tai perunajauhoja? Miten kasviksista lähtee nälkä lman juustoa ja ruokakermaa , munia tyoki, mutta ei niityä uuniin noin laiteta. Vettä,munia ja kasviksiako? Mä laitan kermaa/maitoa.
Hedelmät ei pidä nmälkää montaa päivbää. Onko kahvia,voita,leipää,sokeria,jauhojas,perunoitas/edes muutasma pussi makaronia? Ei! Ne pienet nuudelipussit ei vie mun nälkää. Ja kaksi sellaista, menee yhdessä asteriassa plus pari kanan koipea. Oletko laihas, vatsalaukkusi pienentänyt vegaanii,jota uhkaas anoreksia?
Mulla oli aikanaan samanlainen asenne kadulla rahaa pyyteleviin ajalla ennen romanikerjäläisiä. Kun jeppe sanoi että tarttis vielä pari euroa matkalippuun päästäkseen kotiin niin ehdotin että mennään ostamaan se lippu ja mä maksan ne puuttuvat eurot. Yllättäen apu ei enää kiinnostanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olihan siinä 6 munaa ja kaurahiutaleitakin. Eli vähintään kolmen vuorokauden ruoat, jälkiruokineen. Sen enempää ei mielestäni kaverilta voi odottaa.
Itse en ikinä lainaisi rahaa kenellekään. Voisin antaa, jos joku oikeasti hyvä kaverini olisi pulassa. Siis jos vaikka oikeasti olisi pyykkikone hajonnut ja uuden hinnasta uupuisi 100 e ja lapsilla norovirus. Tai sitten tosiaan voisin antaa ruokaa jos siihen pyydetään rahaa. Mutta koskaan, ikinä en lainaisi. Juuri sen takia että välit menee huonoiksi jos lainaa ei makseta ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaurahiutalepaketista saa melko monta puuroateriaa. Kuuden kananmunan pakkauksesta tulee kolme kahden munan munakasta. Nuudelipaketteja on kaksi, eli kaksi ruokaa, ja kylkeen voi laittaa vihanneksia. Parsaa ja muita vihanneksia voi paistaa pannulla, siinäkin on yksi ruoka. Lisäksi vielä mainitsemasi kanankoivet, joista luulisi riittävän useammalle aterialle. Hedelmät on hyviä välipaloja, jos nälkä yllättää ennen seuraavaa ateriaa.
Kyllä köyhän on hyväksyttävä se tosiasia ettei aina voi syödä niin että napa paukkuu, vaan täytyy osata säännöstellä. Opiskelijana olisin itse äärimmäisen kiitollinen tuollaisesta ruoka-avustuksesta, ja saisin sen todellakin riittämään päiväkausiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari pakettia nuudelia!!??? Sun täytyy olla narsisti.Kuulostat aliravitulta ja samalla ylipainoiselta, kun on tuollaisia antipatioita "rehuja" kohtaan.
Olen kasvisvoittoisesti syövä, normaalipainoinen ja liikunnallinen. Harrastan ratsastusta, juoksua ja suunnistusta. Talvella hiihtoa. Rehut ovat hyviä, muttei niitä pelkästään syödä. Eihän tuossa ollut edes kuitupitoisdta porkkanaa. Olisit edesd raejuustoa lisäksdi vienyt ja rahkaa. Oikeita perunoita joista lähtee nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hänellä ole ruokaa muutamaksi päiväksi tuossa! Mitä raparperistä tehdään ilman sokeria tai perunajauhoja? Miten kasviksista lähtee nälkä lman juustoa ja ruokakermaa , munia tyoki, mutta ei niityä uuniin noin laiteta. Vettä,munia ja kasviksiako? Mä laitan kermaa/maitoa.
Hedelmät ei pidä nmälkää montaa päivbää. Onko kahvia,voita,leipää,sokeria,jauhojas,perunoitas/edes muutasma pussi makaronia? Ei! Ne pienet nuudelipussit ei vie mun nälkää. Ja kaksi sellaista, menee yhdessä asteriassa plus pari kanan koipea. Oletko laihas, vatsalaukkusi pienentänyt vegaanii,jota uhkaas anoreksia?
No mutta ei me tässä sua ruokittukkaan, vaan sitä mun kaveria, jolle riittää kyllä kanasalaatti yhdestä koivesta tai nuudeli pussi puolikkaalla koivella ja muutamalla parsalla yhdeksi ateriaksi... Hedelmä vaikka vielä jälkiruoaksi.
Ja kyllä yleensä ihmisillä on sokeria, jauhoja, öljyjä, mausteita tai edes jotain siellä kaapissa vaikka olevinaan tyhjä onkin.
Kannattaa pitää etäisyys. Annoit avokätisesti. Rahan pyytely epäilyttävää. Etenkin jos kerrot, ettei ole edes täsmällisesti maksanut takaisin.