Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytölle nimi, enkä tykkää mistään!

Vierailija
01.06.2017 |

Tilanne on sellainen, että pitäisi keksiä tytölle nimi. En tiedä, mikä mussa on vikana, kun en oikein tykkää mistään naisten nimistä. Kaikki on ihan jees, mutta mikään ei ole sellainen, että "tämän haluan tytölleni!". Pojalle keksisin paljon vaihtoehtoja, joista aidosti tykkään. Toivoisin siis saavani jotain nimen keksimisapua täältä...

Plussaa olisi, jos nimi olisi melko perinteinen tai istuisi ainakin hyvin suomen kieleen. Ei silti mielellään mikään tämän hetken tusinanimi, jota on kaikilla (Aino, Sofia, Aava, Aada). Toisaalta, jos nimi on tosi kiva, ei sen yleisyyskään haittaa. En tykkää prinsessanimistä tai keksityistä väännöksistä.

Nimiä, jotka on mun mielestäni "ihan jees", ovat esim. Anna, Anni, Annika, Anniina, Roosa, Sonja, Saara, Neea, Iiris, Iines, Katariina, Katriina, Kaisla, Eveliina, Elisa, Elina, Maija, Marianne, jne. jotta saatte vinkkiä millaisista suunnilleen tykkään. Mikään noista ei kuitenkaan iske siten, että se valittaisiin oikeasti. Olisin kiitollinen nimivinkeistä! Kun lukee nimiluetteloita, mikään ei oikein nouse esille. Huoh.

Kommentit (363)

Vierailija
181/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokko on hyvä nimi, älä nyt minkään mielleyhtymien takia sitä hylkää! Av:lta jos nimineuvoja kysyt, niin ihan jokaisesta nimestä saat jonkun väännöksen. Itse tiedän kaksi pientä Vuokko-tyttöä. Oma tytär on nimeltään Minea, ja silloin kun hän nimensä sai, monet kuittailivat, että joko on golfmailat ostettu, mutta tuo Minea Blomqvist -mielleyhtymä unohtui hyvin pian.

Vierailija
182/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helli. Vanha suomalainen nimi, joka ei ole yleinen. Mummivainaani oli Helli, ja antaisin sen lapselleni nimeksi, jos lapsia pystyisin ylipäätään saamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toinen/toiset nimet tiedossa? Jos kyllä, niin olisi helpompi ehdotella ensimmäistä nimeä.

On kutakuinkin, mutta en valitettavasti paljasta niitä täällä. Toinen nimi tai toiset nimet ovat sellaiset, että niiden kanssa voi pelata aika kivasti, että etunimi sopii kyllä. Enemmän mua huolettaa etunimen sopiminen meidän sukunimeen. Se rajaa aika paljon vaihtoehtoja.

Heidi-nimestä pidän.

-ap

Vierailija
184/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokko on hyvä nimi, älä nyt minkään mielleyhtymien takia sitä hylkää! Av:lta jos nimineuvoja kysyt, niin ihan jokaisesta nimestä saat jonkun väännöksen. Itse tiedän kaksi pientä Vuokko-tyttöä. Oma tytär on nimeltään Minea, ja silloin kun hän nimensä sai, monet kuittailivat, että joko on golfmailat ostettu, mutta tuo Minea Blomqvist -mielleyhtymä unohtui hyvin pian.

Tämä on kyllä totta. Kiitos järjen äänestä :)

-ap

Vierailija
185/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Juulia ja Johanna miellyttävät.

- ap

Vierailija
186/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevi

Ellen

Sarianna

Ella

Enni

Elise

Marianna

Marianne

Anette

Janette

Meri

Meri-Tuuli

Kristiina

Katrin

Erika

Monika

Vera

Vierailija
187/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara. Sopisi Markuksen siskolle

Vierailija
188/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Juulia ja Johanna miellyttävät.

- ap

Tukiaisen sisarusten nimet.

Vierailija
189/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna on nätti nimi. Naisellinen, mutta ei rinsessanimi. Todella harvinainen ensimmäisenä nimenä, lisäksi hyvin klassinen/ajaton :)

Vierailija
190/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neelakin on ihan hauska.

Emelia ja Amelia eivät ole mieleeni.

-ap

Vierailija
191/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia Johanna :)

Itse tosin pidän enemmän Julia- kirjoitusasusta.

Vierailija
192/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia

Vierailija
193/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beata, Cecilia, Eevastiina, Elise, Emma, Fiona, Helmi,  Ilona, Julia, Katariina, Karoliina, Kerttu, Liisi, Matilda, Melissa, Milla, Noora, Outi, Pauliina, Silja, Sinna, Suvi

Vierailija
194/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara

Josefiina

Eveliina

Adeliina

Julianna

Vierailija
195/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jefina

Vierailija
196/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helli. Vanha suomalainen nimi, joka ei ole yleinen. Mummivainaani oli Helli, ja antaisin sen lapselleni nimeksi, jos lapsia pystyisin ylipäätään saamaan

Ihana, kaunis nimi. Olisin antanut esikoiselle, mutta mies ei halunnut. Tuli sitten Emmi.

Vierailija
197/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Minttu Tuulia ja suvusta kolmas nimi. Lapsenlapsi on! Milja Tuuliakin on hyvä. Itse laittaisin vain kaksi nimeä. Kaavakkeisiin mahtuu paremmin.

Omassa on kolme ja viimeinen alkaa C:llä. Hankala aina selittää, ettei ole K.

Vierailija
198/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi masennus, mies ei halua Vuokkoa. Mä olin jo ihastunut nimeen, se olisi sopinut toiseen nimeen ja sukunimeen :(

- ap

Vierailija
199/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina

Vierailija
200/363 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noora, Anna, Hilkka, Hilma, Niina, Kaisu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi