Tytölle nimi, enkä tykkää mistään!
Tilanne on sellainen, että pitäisi keksiä tytölle nimi. En tiedä, mikä mussa on vikana, kun en oikein tykkää mistään naisten nimistä. Kaikki on ihan jees, mutta mikään ei ole sellainen, että "tämän haluan tytölleni!". Pojalle keksisin paljon vaihtoehtoja, joista aidosti tykkään. Toivoisin siis saavani jotain nimen keksimisapua täältä...
Plussaa olisi, jos nimi olisi melko perinteinen tai istuisi ainakin hyvin suomen kieleen. Ei silti mielellään mikään tämän hetken tusinanimi, jota on kaikilla (Aino, Sofia, Aava, Aada). Toisaalta, jos nimi on tosi kiva, ei sen yleisyyskään haittaa. En tykkää prinsessanimistä tai keksityistä väännöksistä.
Nimiä, jotka on mun mielestäni "ihan jees", ovat esim. Anna, Anni, Annika, Anniina, Roosa, Sonja, Saara, Neea, Iiris, Iines, Katariina, Katriina, Kaisla, Eveliina, Elisa, Elina, Maija, Marianne, jne. jotta saatte vinkkiä millaisista suunnilleen tykkään. Mikään noista ei kuitenkaan iske siten, että se valittaisiin oikeasti. Olisin kiitollinen nimivinkeistä! Kun lukee nimiluetteloita, mikään ei oikein nouse esille. Huoh.
Kommentit (363)
Helli. Vanha suomalainen nimi, joka ei ole yleinen. Mummivainaani oli Helli, ja antaisin sen lapselleni nimeksi, jos lapsia pystyisin ylipäätään saamaan
Vierailija kirjoitti:
Onko toinen/toiset nimet tiedossa? Jos kyllä, niin olisi helpompi ehdotella ensimmäistä nimeä.
On kutakuinkin, mutta en valitettavasti paljasta niitä täällä. Toinen nimi tai toiset nimet ovat sellaiset, että niiden kanssa voi pelata aika kivasti, että etunimi sopii kyllä. Enemmän mua huolettaa etunimen sopiminen meidän sukunimeen. Se rajaa aika paljon vaihtoehtoja.
Heidi-nimestä pidän.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vuokko on hyvä nimi, älä nyt minkään mielleyhtymien takia sitä hylkää! Av:lta jos nimineuvoja kysyt, niin ihan jokaisesta nimestä saat jonkun väännöksen. Itse tiedän kaksi pientä Vuokko-tyttöä. Oma tytär on nimeltään Minea, ja silloin kun hän nimensä sai, monet kuittailivat, että joko on golfmailat ostettu, mutta tuo Minea Blomqvist -mielleyhtymä unohtui hyvin pian.
Tämä on kyllä totta. Kiitos järjen äänestä :)
-ap
Myös Juulia ja Johanna miellyttävät.
- ap
Eevi
Ellen
Sarianna
Ella
Enni
Elise
Marianna
Marianne
Anette
Janette
Meri
Meri-Tuuli
Kristiina
Katrin
Erika
Monika
Vera
Sara. Sopisi Markuksen siskolle
Vierailija kirjoitti:
Myös Juulia ja Johanna miellyttävät.
- ap
Tukiaisen sisarusten nimet.
Johanna on nätti nimi. Naisellinen, mutta ei rinsessanimi. Todella harvinainen ensimmäisenä nimenä, lisäksi hyvin klassinen/ajaton :)
Neelakin on ihan hauska.
Emelia ja Amelia eivät ole mieleeni.
-ap
Juulia Johanna :)
Itse tosin pidän enemmän Julia- kirjoitusasusta.
Beata, Cecilia, Eevastiina, Elise, Emma, Fiona, Helmi, Ilona, Julia, Katariina, Karoliina, Kerttu, Liisi, Matilda, Melissa, Milla, Noora, Outi, Pauliina, Silja, Sinna, Suvi
Saara
Josefiina
Eveliina
Adeliina
Julianna
Vierailija kirjoitti:
Helli. Vanha suomalainen nimi, joka ei ole yleinen. Mummivainaani oli Helli, ja antaisin sen lapselleni nimeksi, jos lapsia pystyisin ylipäätään saamaan
Ihana, kaunis nimi. Olisin antanut esikoiselle, mutta mies ei halunnut. Tuli sitten Emmi.
Entä Minttu Tuulia ja suvusta kolmas nimi. Lapsenlapsi on! Milja Tuuliakin on hyvä. Itse laittaisin vain kaksi nimeä. Kaavakkeisiin mahtuu paremmin.
Omassa on kolme ja viimeinen alkaa C:llä. Hankala aina selittää, ettei ole K.
Voi masennus, mies ei halua Vuokkoa. Mä olin jo ihastunut nimeen, se olisi sopinut toiseen nimeen ja sukunimeen :(
- ap
Noora, Anna, Hilkka, Hilma, Niina, Kaisu
Vuokko on hyvä nimi, älä nyt minkään mielleyhtymien takia sitä hylkää! Av:lta jos nimineuvoja kysyt, niin ihan jokaisesta nimestä saat jonkun väännöksen. Itse tiedän kaksi pientä Vuokko-tyttöä. Oma tytär on nimeltään Minea, ja silloin kun hän nimensä sai, monet kuittailivat, että joko on golfmailat ostettu, mutta tuo Minea Blomqvist -mielleyhtymä unohtui hyvin pian.