Huomaako mies jos teen lääkkeellisen abortin?
Raskaus on vasta ihan alkuvaiheessa. Kuinka nopeasti voi toipua? Voiko miehelle väittää että jälkivuoto on kuukautiset. Meneekö läpi? Voin tehdä abortin yksin ollessani mutta en voi pitää eroa poikaystävääni päiväkausia ilman että tarvitaan joku selitys.
Onko kenelläkään kokemuksia? Ei kiitos moralisointia, tiedän että mies ei halua lasta, enkä halua minäkään, ja en halua mitään ylimääräistä hässäkkää vaan hoitaa asian yksin nopeasti pois päiväjärjestyksestä.
Kommentit (60)
Kaksi päivää sairauslomaa, jos kipuja tai komplikaatioita niin sitten enemmän
Vierailija kirjoitti:
Ei silloin olla töissä. Ollaan kippurassa vessan lattialla. Jotkut on osastolla ja saa sieltä vahvan kipulääkityksen?
(Itse jouduin kokemaan keskeytyneen keskenmenon raskausviikolla 15, ja olin osastolla.)
Itse en ole kyllä kummassakaan synnytyksessä käyttänyt mitään kivunlievitystä, luin lehtiä ja seurustelin ponnistusvaiheeseen saakka. Tuo keskeytys ei kyllä tuntunut yhtään miltään, joten ilman kipulääkkeitä hoitui hyvin. Ymmärrän että toisilla voi olla kivuliaampaa, mutta kaikilla kokemus ole sama kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kertoa ja mies olisi varmasti tukena, koska hän on todella kultainen, mutta en halua hänen sääliään ja rakkauttaan tässä tilanteessa. Minulla on aika rankka ja traumaattinen tausta, ja vaikeissa tilanteissa haluan taistella yksin. Vika ei ole suhteessa vain minussa itsessäni. Jos kertoisin, tuntisin olevani heikko ja surkea miehen edessä ja vihaan sitä tunnetta. ap
Toivottavasti mies jättää sinut. Jos et voi luottaa toiseen niin hänen on parempi olla yksin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin kokemuksia enkä tällaista kauhistelua. Olen jo aikuinen nainen ja minulla on kolme lastakin, enkä mikään hämmentynyt pikkuteini kriisissä. Rakastan lapsia, mutta tätä lasta en nyt voi ottaa vastaan, elämäntilanne ei sitä salli. Ihmettelen usein kuinka hysteerisesti Suomessakin suhtaudutaan aborttiin, ihan kuin oltaisiin jossain kiihkouskovaisten Amerikassa. Järkevä perhesuunnittelu on naisten oikeuksista tärkeimpiä. Abortti ei ole mikään maailman kauhein asia. Joskus se on paras ratkaisu. Tietysti minua harmittaa tämä tilanne, mutta en haluaisi paisutella sitä. Juuri tällaisista syistä en halua puhua miehelle. Ehkä hänkin olisi sitä mieltä että minun pitää soittaa jonnekin avustavaan puhelimeen ja nyyhkiä sinne vaikka haluaisin vain jatkaa normaalia elämääni. ap
Ei tarvitse olla kiihkouskovainen tai edes uskovainen vastustaakseen aborttia, on nimittäin olemassa myös mm. pro-life ateisteja ja muita täysin sekulaareja ihmisiä jotka kunnioittavat ihmiselämää sen alusta asti. Ja kielteinen suhtautuminen aborttiin ei yleensä johdu mistään "takapajuisista" asenteista tai uskonnosta vaan pelkästään siitä että on tieteellinen fakta että jo kohdussa oleva lapsi on ihan oikea ihminen heti hedelmöittymisestä alkaen.
Maailma ei ole aina niin mustavalkoinen ja ehkä elämä opettaa sen sinulle vielä joskus.
Tieteellinen fakta kyllä on, että se tsygootti ei ole mikään "oikea ihminen". Suosittelisin palaamaan kouluun ja biologin oppitunnille, jos kuvittelet, että jo heti se kantasoluista muodostuva jakautuva alkio olisi jokin "henkilö". En puolustele aborttia enkä itsekään kannata sitä ehkäisykeinona, mutta on sinulta melkoista vääristelyä yrittää maalata mustaa valkoiseksi, mistä itse näytät syyttävän ap:ta. Kysymys kuuluukin, että johtuuko se kohdallasi tyhmyydestä ja tietämättömyydestä vai fanaattisuudesta?
Minulla ei abortin jälkeen ollut kun muutama päivä vuotoa ja kipuja ei ollut ollenkaan. Että voi mennä niinkin :) Jos jotain tulee niin voit sanoa olevasi vaikka vatsataudissa.
Vierailija kirjoitti:
Raskauden keskeytyspäivänä kotona pitää olla täysi-ikäinen tukihenkilö mukana
Höpö höpö.
Tukihenkilöitä ja kamaripalvelijoita on kartanossa-asuvilla varakkailla naisilla tai huippupalkkaisilla esimiesasemassa olevilla naisilla,
meillä muilla ei.
Itse jouduin tekemään yli 10v sitten lääkkeellisen keskeytyksen siten, että hain lääkkeet sairaalasta ja menin kotiini odottamaan,
että lääkkeen aiheuttama keskenmeno alkaa.
Mitään henkilöitä kotonani ei ollut, vain yksi huollettava.
Voin kertoa, että oli erittäin raskasta ja pelottavaa vuotaa kylpyhuoneessa tajuttomana tuntikausia, kun jouduin samaan aikaan huolehtimaan alle puolivuotiaasta vauvasta.
Sellaista naisen elämä on: raskasta ja pelottavaa.
Tärkeintä kuitenkin on, ettei mies vaan joudu maksamaan elatusmaksuja tai tekemään rasittavaa vasektomiaa,
kun raskaudet ja vauvat voi aivan hyvin sysätä naisen vastuulle.
Voi ihan lukea ne sairaanhoitopiirin ohjeet, ovat netissä. Toiset sairaalat noudattavat niitä kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Voi ihan lukea ne sairaanhoitopiirin ohjeet, ovat netissä. Toiset sairaalat noudattavat niitä kirjaimellisesti.
Hassunkurisesti ilmaistu:
"Toiset sairaalat noudattavat niitä kirjaimellisesti".
Siis lähettävät äidin mukaan kotiin ikioman sairaanhoitajan vai?
Vai miten sairaala noudattaa sitä,
että äidillä on tukihenkilö kotona?
Kun ei ole, niin ei ole.
Ihan sama mitä ohjesäännössä sanotaan, mitä kaikkea äidillä pitää olla. Koti ei ole sairaala.
Tämä kotona tehtävä tee-se-itse-abortti on minusta muutenkin ihan inhimillisyyden ja laillisuuden rajamailla.
Ei naisia saisi kohdella ihan miten vain.
Jouduin ottamaan tuollaiset lääkkeet aivan alkuraskaudessa tapahtuneen keskenmenon takia. Ensin yksityislääkäri ultrasi ja totesi vauvan kuolleen ja kirjoitti kipulääkereseptit, jotain buranaa ja pahoinvointilääkkeen.
Sitten menin sairaalaan ja ultrattiin uudestaan. Lääkäri kysyi olinko saanut kipulääkereseptin, ja sen näytettyäni kirjoitti vielä reseptin tehokkaammasta kipulääkkeestä (Panacod yhdessä buranaa kanssa).
Otin kotona lääkkeet ja olin todella kipeä. Vahvempi lääke tuli todella tarpeeseen ja auttoi varsinkin yhdessä saunan tai kuuman suihkun kanssa. Kipua ja verenvuotoa kesti 2 viikkoa. Tuona aikana käytiin aika pakollisella muutaman päivän reissulla sukulaisten luona, kukaan ei huomannut mitään outoa. Mieheni tietysti tiesi.
Telkkarista tuli Emmerdale, jossa Charity teki mieheltään salaa pilleriabortin, eikä ainakaan aluksi saanut kipulääkettä koska hukkasi lääkkeet tjtn. En pitänyt juonikuviota uskottavana.
Tulikohan minulle vielä lasku ja epikriisi postin kautta? Taisipa tulla. Jälkitarkastukseen ei kutsuttu. Mutta jos jotain komplikaatioita ilmenee, niin sinun pitää päästä pikaisesti hoitoon.
Mutta mieti nyt vielä sitä raskauden jatkamista, kyseessä kuitenkin on sinun lapsesi. En halua kannustaa aborttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole, niin ei ole.
Ihan sama mitä ohjesäännössä sanotaan, mitä kaikkea äidillä pitää olla. Koti ei ole sairaala.Tämä kotona tehtävä tee-se-itse-abortti on minusta muutenkin ihan inhimillisyyden ja laillisuuden rajamailla.
En ole aborttia tehnyt, mutta jos tekisin, haluaisin ehdottomasti tehdä sen kotona ja yksin. Tulen sairaaloista sairaaksi, ja uskon että kivullakin on merkityksensä.
No itsellä meni se lääkkeellinen keskeytys aivan pieleen, tehtiin rv 8 (sydänääniä ei löytynyt). Hirveitä kipukohtauksia ja isoja klimppejä housuihin ihan milloin sattuu viikkotolkulla. Paksuinkaan side ei olisi pahimpina hetkinä riittänyt. Yhdet lääkkeet ei riittäneet ja yhteensä kävin Kätilöopistolla viisi kertaa. Kohdun tyhjentyminen kesti melkein kuukauden. Kaavintaa ei tehty raskaustoiveen vuoksi, jotta kohdun limakalvo ei vaurioidu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin kokemuksia enkä tällaista kauhistelua. Olen jo aikuinen nainen ja minulla on kolme lastakin, enkä mikään hämmentynyt pikkuteini kriisissä. Rakastan lapsia, mutta tätä lasta en nyt voi ottaa vastaan, elämäntilanne ei sitä salli. Ihmettelen usein kuinka hysteerisesti Suomessakin suhtaudutaan aborttiin, ihan kuin oltaisiin jossain kiihkouskovaisten Amerikassa. Järkevä perhesuunnittelu on naisten oikeuksista tärkeimpiä. Abortti ei ole mikään maailman kauhein asia. Joskus se on paras ratkaisu. Tietysti minua harmittaa tämä tilanne, mutta en haluaisi paisutella sitä. Juuri tällaisista syistä en halua puhua miehelle. Ehkä hänkin olisi sitä mieltä että minun pitää soittaa jonnekin avustavaan puhelimeen ja nyyhkiä sinne vaikka haluaisin vain jatkaa normaalia elämääni. ap
Ei tarvitse olla kiihkouskovainen tai edes uskovainen vastustaakseen aborttia, on nimittäin olemassa myös mm. pro-life ateisteja ja muita täysin sekulaareja ihmisiä jotka kunnioittavat ihmiselämää sen alusta asti. Ja kielteinen suhtautuminen aborttiin ei yleensä johdu mistään "takapajuisista" asenteista tai uskonnosta vaan pelkästään siitä että on tieteellinen fakta että jo kohdussa oleva lapsi on ihan oikea ihminen heti hedelmöittymisestä alkaen.
Maailma ei ole aina niin mustavalkoinen ja ehkä elämä opettaa sen sinulle vielä joskus.Tieteellinen fakta kyllä on, että se tsygootti ei ole mikään "oikea ihminen". Suosittelisin palaamaan kouluun ja biologin oppitunnille, jos kuvittelet, että jo heti se kantasoluista muodostuva jakautuva alkio olisi jokin "henkilö". En puolustele aborttia enkä itsekään kannata sitä ehkäisykeinona, mutta on sinulta melkoista vääristelyä yrittää maalata mustaa valkoiseksi, mistä itse näytät syyttävän ap:ta. Kysymys kuuluukin, että johtuuko se kohdallasi tyhmyydestä ja tietämättömyydestä vai fanaattisuudesta?
Olen kyllä lukenut biologian läksyni joten ei tarvitse palata koulun penkille.
On kiistaton tosiasia että kahden ihmisen jälkeläinen ei voi olla mitään muuta lajia kuin ihminen ja että ihmiselämä alkaa hedelmöittymishetkellä. Eli heti kun munasolu on hedelmöittynyt niin se on jo oma elävä organisminsa ja ihminen.
Ja sana "henkilö" on täysin biologiasta ja muista luonnontieteistä riippumaton ihmisten luoma keinotekoinen käsite joten sillä ei voi perustella yhtään mitään.
Olin aivan paniikissa plussattuani, ja rauhoituin vasta kerrottua miehelleni. Kannattaa siis kertoa ennen kuin teet isoja päätöksiä.
Teillä on kolme lasta ja tämä tuleva ei sovi joukkoon? Vai onko nyt eri mies kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole, niin ei ole.
Ihan sama mitä ohjesäännössä sanotaan, mitä kaikkea äidillä pitää olla. Koti ei ole sairaala.Tämä kotona tehtävä tee-se-itse-abortti on minusta muutenkin ihan inhimillisyyden ja laillisuuden rajamailla.
Miksi sinä puhut äideistä tässä yhteydessä? Jotenkin ei sovi...
Sääliksi käy miestä ja kaikkia neljää lasta. Varsinkin sitä pienintä jonka tappamista ap harkitsee :(
Onkohan niin että erottu kolmen lapsen jälkeen ja uusi mies ei halua lasta? Ja ap on yllättäen samaa mieltä koska haluaa miellyttää miestä.
Ma ei päästetty sairaalasta (missä se eka lääke annettiin) kotiin ilman täysi-ikäistä kaveria seurana. Piti siis olla koko päivän seurana. On kuulemma sairaanhoitopiirin käytäntö.