Erikoisin kuulemasi yhdysnimi? (Esim. Maija-Liisa jne)
Niin, kertokaa hauskoja kuulemianne yhdysnimiä?
Miksi muuten niitä annetaan enää hyvin vähän uusille vauvoille? Jos antaisit yhdysnimen, minkä antaisit? Onko sinulla itselläsi yhdysnimi?
Kommentit (512)
Nimi, jossa oli kaksi ihan tavallista etunimeä yhdistetty pötköksi ilman väliviivaa. Tyyliä Kaisamaria.
Ei nyt kovin erikoinen, mutta kirjoitusasu on jotenkin tönkkö. "Kaisamariaa" ei myöskään koskaan ole kutsuttu muuksi kuin Kaisaksi (hämmennyin todella paljon kun sain edes tietää että tytön nimi ei olekaan Kaisa), joten ihmetyttää miksi vanhemmat ovat halunneet pitkän kirjoitusasun nimelle jota eivät sitten kuitenkaan ole koskaan käyttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Ari-Toivo on oudoin kuulemani. Itse en antaisi lapselle yhdysnimeä.
Tori-Aivo
Kati-Pupita on kyllä se oudoin kuulemani.
Itse voisin antaa lapselle yhdysnimen Anna-Maria, koska se nyt on klassisen kaunis nimi. Mulla on kaksi poikaa eikä tullut mieleenkään antaa heille yhdysnimiä. Omakaan nimeni ei ole yhdysnimi.
Pitkät yhdysnimet, joissa molemmissa nimissä on kolme tavua, ja jota on koko nimeä käytettävä äidin vaatimuksesta, ovat raivostuttavia.
Maria-Emilia nyt omassa tuttavapiirissäni tällainen.
Muuten kaunis nimi mutta pliis eikö vois relata ja kutsua vaikka Malluksi?
Kyllä näitä riittää:
http://akaanseutu.fi/2017/05/31/luonto-on-tarkea-pastorin-perheelle/
Pastorin perheen tyttärillä on minusta oikeasti kauniit nimet. Mutta olisikohan mahdollinen poika ollut se kuuluisa Hermanni-Korianteri?
Olisko Jirco-ricon yks veljistä ollu joku jico-miiccael? Ainaki toi miiccael oli jonku siitä sarjasta se väliviivan jälkeinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Heini-Sisko
Lapsena tunsin, edelleen tiedän kaverin kautta. Paitsi jos useampikin on. Pidän nimestä.
Jade-Sade
Tällaiseen törmäsin lapsen harrastuksessa. Aika jännä.
Suvi-Päivi
Tiia-Jatta
Antti-Jukka
Otto-Julius
Kaikkia kutsuttiin näillä nimillä.
En ite antais yhdysnimeä.
Mun äiti harmittelee vieläkinkun ei saanut tahtoaan läpi ja musta ei tullut Laura-Inkeriä eikä siskosta Linda-Tuulikkia. Täytyy olla isälle kiitollinen, ettei taipunut.
Inka-Riina, sukunimikin oli kaksiosainen.
Erkki-Antti