Erikoisin kuulemasi yhdysnimi? (Esim. Maija-Liisa jne)
Niin, kertokaa hauskoja kuulemianne yhdysnimiä?
Miksi muuten niitä annetaan enää hyvin vähän uusille vauvoille? Jos antaisit yhdysnimen, minkä antaisit? Onko sinulla itselläsi yhdysnimi?
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
Jirco-Rico. Muut veljekset vastaavilla nimillä...
Kymenlaaksossa? Vitsi en muista muun sisarusparven nimiä mutta jokainen tosiaan samanlainen! :D ja sukunimi tasoa möttönen/rytkönen jne
Elea-Omena oli aika jännä. En tunne, luin lehdestä.
Vierailija kirjoitti:
Suvi-Sadetta
Mun mielestä kuulostaa jotenkin kivalta nimeltä!
Siinä tapauksessa Sini-Tutta on vaihtanut nimensä.
Kirjasin sen nimittäin itse ylös vuonna 1994 verovirastossa.
Jäi mieleen kun oli niin korni yhdistelmä. Henkilö on varmaan poistanut nimestään väliviivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli yhdysnimi. En suosittele, itseäni ainakin ärsytti toistuvasti vastailla kysymykseen "väliviivalla vai ilman". Tai jos piti kertoa kaikki nimet, erikseen mainita aina, että ensimmäinen nimi on yhdysnimi.
Minullakin on yhdysnimi ja itse taas tykkään kovasti. On harvinainen yhdistelmä. Olen opetellut sanomaan sen suoraan tyylillä Meri-Maaria väliviivalla ja kahdella aalla.
Maaria-nimessähän on kolme aata.
Julia-Maarie, perheen isän 1980-luvulla keksimä nimi.
Se on erittäin teennäinen nimi:
kun yhdysnimessä on kolmea eri vokaalia, puhumattakaan kaksoisvokaalista + kahdesta vokaaliparista, nimestä tulee töksähtelevä ja ei-sointuva.
Vierailija kirjoitti:
Julia-Maarie, perheen isän 1980-luvulla keksimä nimi.
Se on erittäin teennäinen nimi:
kun yhdysnimessä on kolmea eri vokaalia, puhumattakaan kaksoisvokaalista + kahdesta vokaaliparista, nimestä tulee töksähtelevä ja ei-sointuva.
Noniin ja kappas;
4 vokaaliahan tuossa on.
Aika korni väännös edelleen...
Vierailija kirjoitti:
Jirco-Rico. Muut veljekset vastaavilla nimillä...
Toivottavasti pojalla ei ole r-vikaa, vois joutua aika monta kertaa tavaamaan nimensä, kun se on jo muutenkin noin erikoinen.
Kari-Sebastian. Väliviivalla, ja häntä todellakin kutsutaan Kari-Sebastianiksi. Terkkuja tutuille...
Pasi-Anssi