Tuttavani saa neljännen lapsen ja kaikilla eri isä...
Onnellinen perhetapahtuma jälleen tuttavani perheessä; taas raskaana. Nyt on neljäs mies ja neljäs lapsi tulossa. Kaikki lapset siis eri miehelle. En ymmärrä miksi niitä lapsia pitää tehdä aina kaikkien kanssa?! Ja sitten erotaan taas kun lapsi taaperoikäinen. Eikö voisi vain hyväksyä parisuhteen ilman uutta lasta etenkin jos molemmilla jo on sellaisia eikä ne suhteet ole toimineet?
Kommentit (120)
Hohhoijaa.... nykyään kun nainen voi haluta lapsia ilman miestä eli mieluummin yh kuin huonossa suhteessa. Ja heti perään se ettei yh:t siis läheskään kaikki ole sosiaalituilla eläviö ämmiä vaan ihan normaalisti, usein kovaakin työtä tekeviä ihmisiä. Itse olen 4 lapsen yksinhuoltaja. Lapsilla minun sukunimeni ja pari eri isää. Olen niin onnellinen lapsistani ja isät ei yatvitse osallistua lapsen elatukseen mitenkään, eikä heistä olisikaan. Ovat niin kovin naisten perään ja omahyväisiä. Olen lapsistani onnellinen ja jokainen lapseni on pärjännyt koulussa ja jatko-opinnoissa. Heistä on kasvanut kunnollisia ihmisiä, ainakin tähän asti. Eli mitä se ketään haittaa kenen kanssa lapsi on. Tuon ymmärrän, että jos ollaan muka yhessä ja heti erotaan kun lapsi ulkona niin se surullista lapsenkin kannalta. Mutta kun lapsen yksin kantaa ja tekee, hoitaa ja huolehtii niin ei luulis olevan muiden ongelma. Hyvää kesää kaikille.
Saahan naisetkin harrastaa seksiä sen minkä kerkeävät. En minä ainakaan mikään kukkahattutäti ole jonka mielestä naiset eivät saa tehdä sitä ja tätä. Jokainen saa halutessaan harrastaa mitä haluaa. Nainen ei ole huono jos hänellä on ollut useampi kumppani. Avioliiton ulkopuolella syntyneet lapset eivät ole alempaa kastia. Tuntuu että kait se nykyään on joka harvinaisempaa olla naimisissa ja saada sitten lapsia. Omassa kaveripiirissäni (koostuu enimmäkseen korkeastikoulutetuista), eikä heistä suurin osa ole olleet naimisissa ennen kuin saivat lapsia. Osa on mennyt naimisiin esim. just ennen kuin lapsi syntyy tai ekan/tokan lapsen ristiäisissä.
Jos on jo kerran, kahdesti, kolmesti.. hyvin pienen lapsen (ja sen sisarusten) kanssa lähtenyt suhteesta "suuren rakkautensa kanssa" voisi miettiä että kannattaako heti nyt tämän uudenkin rakkauden kanssa ruveta lisääntymishommiin. Ei se rakkaus vähene vaikka ei heti olekkaan raskaana.
Hulluutta on tehdä koko ajan sama asia uudelleen ja odottaa erilaisia tuloksia.
Mun naapurissa asuu tällainen 4 kersaa 4 eri ukon kanssa.Antaa kaikille.
En ymmärrä miestenkään holtitonta lisääntymistä monen kumppanin kanssa.
Haluan vain ymmärtää mikä tähän ajaa.
Kyllä ne lapset voivat sitä äitinsä elämäntyyliä hävetäkin. Ette te tunne kaikkia lapsia ja perheitä. Ei ne yh:t aina ole mitään arjen sankareita. Osalla on selkeitä ongelmia elämänsä hallitsemisessa. Osa on alkoholisteja, narkkeja. Ei se yh-äitiys ole mikään pyhäksi äidiksi tekevä.
Nainen pelaa geenilottoa haravalla.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö äidin pysyä nöyränä piilossa, koska on, vastoin kuin kaikki muut hyvät äidit,
antautunut seksiin ennen lasten saamista?
Voisitko antaa jonkun esimerkin "hyvästä äidistä" joka EI ole antautunut seksiin ennen lasten saamista?
(Parituhatta vuotta sitten oli kyllä puhetta yhdestä Maria-nimisestä nuoresta naisesta, mutta yleisesti epäiltiin Joosefilla olleen tekemistä asian kanssa.)
Joku jo syyllisti naista siitä, että eri isät lapsilla, mutta entäpä jos niissä miehissä olikin se vika ja nainen uskoi joksinen kerta siihen oikeaan rakkauteen.
Geneettisesti viisas valinta tehdä jokainen lapsi eri isän kanssa.
Ite oon perheestä jossa on meillä jokaisella on eri isät (minä + 4 sisarustani, yksi sisko ja kolme veljeä) olen nuorin, päälle parinkymmenen. Mielestäni perhe-elämäni oli kuitenkin tasapainoista ja antoisaa, isät eivät sen koommin olleet arjessa tekemisissä, en ole nähnyt kuin omaa isääni eikä hänkään voinut sairautensa takia olla läsnä lapsuudessani oikein. Äitini oli yksinhuoltaja suurimman osan ajasta ja aika matalapalkkaisessa työssä ja rahat oli sinänsä tiukilla, ettei mitään ylimääräisiä juttuja kauheasti saanut, mutta perus toimeentulo oli taattu. Jos itse hankkisin lapsia, haluaisin kuitenkin panostaa lapseeni sen verran, että lapsella olisi jotakin asioita missä kehittyä (harrastukset, mielenkiinnonkohteet) ja pitäisin huolen, että lapseni kävisi koulua ja opiskelisi tyydyttävällä tasolla. Kiitollinen olen kuitenkin ja äiti on hoitanut työnsä hienosti kuitenkin olosuhteisiin nähden. En kuitenkaan todennäköisesti itse tulevaisuudessa halua lapsia. :)
Vierailija kirjoitti:
Upea, rohkea nainen.
Ei hedelmällisyys ja rohkeus heittäytyä rakkauteen korreloi tyhmyyttä, kauheita asenteita täällä.
Miksi täällä kohkataan niin paljon naisen oikeudesta harrastaa seksiä, heittäytyä rakkauteen jne. Minun mielestäni aikuisilla (sekä miehillä että naisilla) on lähinnä velvollisuuksia, kun kyse on lapsista. Lapsilla on oikeus isään, äitiin, kotiin, rakkauteen, riittävään toimeentuloon jne.
Kyllä, seksiä saa harrastaa niin paljon kuin mieli tekee, sukupuolesta riippumatta, mutta ehkäisystä on huolehdittava. Lapsia ei pidä pistää alulle rakkauden ensi huumassa, vaan vasta parisuhteen vakiinnuttua ja molempien osoittauduttua riittävän vastuuntuntoisiksi.
Kun täällä nyt tiukataan muilta vastauksia, niin minun kysymyksen on: Kumpi on tärkeämpi: naisen oikeus seksiin tai lapsen oikeus isään?
Vierailija kirjoitti:
Joku jo syyllisti naista siitä, että eri isät lapsilla, mutta entäpä jos niissä miehissä olikin se vika ja nainen uskoi jokainen kerta siihen oikeaan rakkauteen.
Hyvä testi sille oikealle rakkaudelle on aika. Katsellaan ja tutustutaan muutama vuosi ennen lasten tekoa.
Eikö naisen käytöksessä ole mitään mainittavaa, jos hän on neljä kertaa tehnyt saman virheen peräjälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vuosi on 2017 ja monen lapsen yh-äiti herättää edelleen moraalisen paniikin ihmisissä.
Hän rikkoo perinteisiä arvoja ja tekee mitä haluaa - keskustelupalstalla hänet leimataan vähä-älyiseksi, likaiseksi, huolimattomaksi,
moraalittomaksi ja lapsensa onnettomiksi jotka muka häpeävät äitiään.Kysymyksiä teille, äidin kivittäjät:
1. Häpeätkö sinä itse oma äitiäsi?
Miksi?
2. Milloin äitiään kuuluu hävetä?
3. Ovatko avioliitossa syntyneet lapset, joilla on sama isä jotenkin aateloituja avoliitto-lapsiin verrattuna?
4. Jos isällä on useita lapsia eri äitien kanssa, kuuluuko isää hävetä? Onko hänkin silloin vajaaälyinen ja moraaliton?
5. Jos joku ihminen todella on vähä-älyinen,
pitääkö häneltä ottaa ihmisoikeudet pois?
6. Saako vähä-älyinen asua omassa kodissa ja kasvattaa omat lapsensa? Pitääkö vähä-älyiselle maksaa työstä palkkaa?
7. Pitäisikö rotuhygienia palauttaa Suomen terveydenhuoltoon?
Onko se koskaan täältä poistunutkaan?
8. Oliko Tove Jansson moraaliton ja vajaaälyinen?
2. Kuin vanhin pääsee ala-asteelta ja nuoremmat vitos, nelos, ja kolmos luokalta ja kaikkien 4. isän kanssa katsomossa
4. Jos isäni olisi se 4.isä varmasti vanhempana hieman häpeäisin
8. Ehdottomasti oli!
Muut. EI
Vierailija kirjoitti:
sellainen järjestely olisi kiva,että kaikilla lapsilla on eri sukunimi, mutta sama etunimi. kun on kaikille lapsille asiaa, niin karjaisee etunimen ja kun on asiaa vain yhdelle, niin huutaa sukunimen.
Ja näin ne nerokkaat yhden lapsen äidit paljastavat älykkyytensä loistavan poissaolollaan. ;D
Aidosti. Aivan sama kun jokaisella oma etunimi ja sama sukunimi, päinvastoin vaan. Vai ajattelitko olevasi jotenkin erityisenkin kekseliäs?
Mieluummin olen viiden lapsen äiti ja kaikilla lapsilla omat etunimet ja sama sukunimi sekä itsellä pikkusen enempi älliä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä nyt tiukataan muilta vastauksia, niin minun kysymyksen on: Kumpi on tärkeämpi: naisen oikeus seksiin tai lapsen oikeus isään?
Eivät nuo ole keskenään vaihtoehtoisia!
Kyllähän siitä melko epävakaa kuva tulee, jos ihminen haluaa samantien vauvan, kun tapaa uuden tyypin - jotain pyrkimystä sitoa se uusi mies itseen ehkä? Vakaa ihminen haluaa myös lapselleen vakaat kasvuolosuhteet, ja lyhyet suhteet ja kaikilla lapsilla eri isät ei kyllä kuulosta siltä. Tiedän vain päihde- ja mielenterveysongelmaisia, jotka ovat tehneet lukuisia lapsia eri miesten kanssa. Hädintuskin itsekään tietävät, keitä lasten isät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jo syyllisti naista siitä, että eri isät lapsilla, mutta entäpä jos niissä miehissä olikin se vika ja nainen uskoi jokainen kerta siihen oikeaan rakkauteen.
Hyvä testi sille oikealle rakkaudelle on aika. Katsellaan ja tutustutaan muutama vuosi ennen lasten tekoa.
Eikö naisen käytöksessä ole mitään mainittavaa, jos hän on neljä kertaa tehnyt saman virheen peräjälkeen?
Tarkoittaako "sama virhe" tässä tapauksessa lapsen syntymää?
Minusta vauva ei ole virhe, eikä typerä tai ilkeä teko naiselta -
se on vain elämää.
Minusta myös isällä on vastuu lapsen syntymästä, äidit eivät ole mitään yksineuvoisia nilviäisiä.
Mun äidillä oli 5 lasta 5 eri miehen kanssa.
-Bias-
Hänellä on mummo- ja vaarikompleksi ja yrittää siksi maksimoida isovanhemmuuspitoisuuden lähiympäristössään.
Veikkaan että ei ole ollut päivääkään töissä 10 vuoteen. Joko ei koulutusta tai lähihoitaja. Ja aina kun tekee uuden lapsen niin ei tarvitse töihin mennäkään vaan voi elellä tuilla koko ikänsä.
Jokainen tyylillään. Itse meinasin tehdä lapsen joko yksin tai jonkin randomin miehen kanssa, jos en hyvää miestä löydä. Ainakin saa sitren hyvät geenit lapselle, kun valitsee isäksi sellaisen miehen.