Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko virtsatientulehdus parantua ilman antibiootteja?

Vierailija
31.05.2017 |

Miten?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika kirjoitti:

Mitä minä olen kuullut että pitäis juoda paljon vettä jossa on hunajaa. Se kuulemma auttaisi ja joitain särkylääkkeitä

paljon vettä juu, mutta ei hunajaa, joka on sokeria ja bakteereille erinomaista ravintoa. Virtsa täytyy pitää mahdollisimman happamana eli karpalomehua kannattaa juoda. Mulla auttoi myös c-vitamiiniporetabletit (huom. 1 gramma eli 1000 mg), otin 2 vuorokaudessa. Juoda pitää niin paljon, että kusettaa oikeasti koko ajan, näin rakko saadaan huuhdeltua puhtaaksi bakteereista tarpeeksi nopeasti, eivät bakteerit ehdi lisääntyä.

Vierailija
62/70 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkki on myös hyväksi tulehduksen hoidossa. Toimii hyvin estolääkityksenäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maalaisjärjellä sanoisin että kyllähän tuota kannattaa karpalomehua tai ibuprofeiinia yms. kokeilla ja jos se ei kahdessa päivässä auta niin sitten lääkäriin. Siinä ajassa ei varmasti ehdi munuaisiin nousta etenkään kun juokin runsaasti. Moni joutuu odottamaan muutenkin sen pari päivää viikonlopun yli terveyskeskuksen aukeamista yms.

Vierailija
64/70 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkavan tulehduksen voi koettaa häätää huuhtelemalla, eli juo useita litroja vettä ja jotain hapanta, karpalo ok mutta miksipä ei mikä tahansa muukin, sitruuna, puolukka, herukka... Sokeri ruokkii tulehdusbakteereja, joten ei hunajaa eikä makeita hedelmiä.  Tulehduskipulääke kuurina muutaman päivän.

Sitten sitä vesitankkausta ei tehdä montaa päivää eikä vedetä överiksi, ettei tule vesimyrkytystä. Tämän välttämiseksi kannattaa osa vedestä juoda vissynä.

Lisänä lorttanan pesua lämpimällä vedellä suikuttamalla, lähtee ne pissiaukon suulla olevat bakteerit litomaan (ja se helpottaa kipua ja pissimistä muutenkin)

Hiilihappopitoista ei kai kannattaisi juoda, jos on virtsatieinfektio. En muista, miksi.

Vierailija
65/70 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun tutkimuksen mukaan karpalokapselit eivät tehoa ollenkaan.

Ilmeisesti kannattaa juoda sokerittomana karpamomehuna. En tiedä sitten.

Vierailija
66/70 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa tuo että miten ihmeessä se sokeri voi sinne virtsarakkoon päätyä? Eikös se ole diabeteksen merkki jos virtsassa on sokeria?

Vierailija
67/70 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain että on tutkittu että ibuprofeeni (Burana jne) olisi tehokkaampaa virtsatietulehdukseen kuin antibiootti.

Lähde, kiitos!

Vierailija
68/70 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa tuo että miten ihmeessä se sokeri voi sinne virtsarakkoon päätyä? Eikös se ole diabeteksen merkki jos virtsassa on sokeria?

Tätä minäkin ihmettelen. Kyllä mulla on sokerimehutkin toimineet ihan yhtä lailla, kunhan vaan on ollut happamuutta tarpeeksi.

Vierailija
69/70 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.healthberry.fi/virtsatietulehdus-voi-hoitua-ibuprofeenilla/

Vastaajalle 67: lähde oli jo edellisellä sivulla.

Vierailija
70/70 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin maalaisjärjellä sanoisin että kyllähän tuota kannattaa karpalomehua tai ibuprofeiinia yms. kokeilla ja jos se ei kahdessa päivässä auta niin sitten lääkäriin. Siinä ajassa ei varmasti ehdi munuaisiin nousta etenkään kun juokin runsaasti. Moni joutuu odottamaan muutenkin sen pari päivää viikonlopun yli terveyskeskuksen aukeamista yms.

Kyllä se valitettavasti voi ehtiä.