Voiko virtsatientulehdus parantua ilman antibiootteja?
Kommentit (70)
Sinkki on myös hyväksi tulehduksen hoidossa. Toimii hyvin estolääkityksenäkin.
Näin maalaisjärjellä sanoisin että kyllähän tuota kannattaa karpalomehua tai ibuprofeiinia yms. kokeilla ja jos se ei kahdessa päivässä auta niin sitten lääkäriin. Siinä ajassa ei varmasti ehdi munuaisiin nousta etenkään kun juokin runsaasti. Moni joutuu odottamaan muutenkin sen pari päivää viikonlopun yli terveyskeskuksen aukeamista yms.
Vierailija kirjoitti:
Alkavan tulehduksen voi koettaa häätää huuhtelemalla, eli juo useita litroja vettä ja jotain hapanta, karpalo ok mutta miksipä ei mikä tahansa muukin, sitruuna, puolukka, herukka... Sokeri ruokkii tulehdusbakteereja, joten ei hunajaa eikä makeita hedelmiä. Tulehduskipulääke kuurina muutaman päivän.
Sitten sitä vesitankkausta ei tehdä montaa päivää eikä vedetä överiksi, ettei tule vesimyrkytystä. Tämän välttämiseksi kannattaa osa vedestä juoda vissynä.
Lisänä lorttanan pesua lämpimällä vedellä suikuttamalla, lähtee ne pissiaukon suulla olevat bakteerit litomaan (ja se helpottaa kipua ja pissimistä muutenkin)
Hiilihappopitoista ei kai kannattaisi juoda, jos on virtsatieinfektio. En muista, miksi.
Jonkun tutkimuksen mukaan karpalokapselit eivät tehoa ollenkaan.
Ilmeisesti kannattaa juoda sokerittomana karpamomehuna. En tiedä sitten.
Mua kiinnostaa tuo että miten ihmeessä se sokeri voi sinne virtsarakkoon päätyä? Eikös se ole diabeteksen merkki jos virtsassa on sokeria?
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain että on tutkittu että ibuprofeeni (Burana jne) olisi tehokkaampaa virtsatietulehdukseen kuin antibiootti.
Lähde, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa tuo että miten ihmeessä se sokeri voi sinne virtsarakkoon päätyä? Eikös se ole diabeteksen merkki jos virtsassa on sokeria?
Tätä minäkin ihmettelen. Kyllä mulla on sokerimehutkin toimineet ihan yhtä lailla, kunhan vaan on ollut happamuutta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
http://www.healthberry.fi/virtsatietulehdus-voi-hoitua-ibuprofeenilla/
Vastaajalle 67: lähde oli jo edellisellä sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Näin maalaisjärjellä sanoisin että kyllähän tuota kannattaa karpalomehua tai ibuprofeiinia yms. kokeilla ja jos se ei kahdessa päivässä auta niin sitten lääkäriin. Siinä ajassa ei varmasti ehdi munuaisiin nousta etenkään kun juokin runsaasti. Moni joutuu odottamaan muutenkin sen pari päivää viikonlopun yli terveyskeskuksen aukeamista yms.
Kyllä se valitettavasti voi ehtiä.
paljon vettä juu, mutta ei hunajaa, joka on sokeria ja bakteereille erinomaista ravintoa. Virtsa täytyy pitää mahdollisimman happamana eli karpalomehua kannattaa juoda. Mulla auttoi myös c-vitamiiniporetabletit (huom. 1 gramma eli 1000 mg), otin 2 vuorokaudessa. Juoda pitää niin paljon, että kusettaa oikeasti koko ajan, näin rakko saadaan huuhdeltua puhtaaksi bakteereista tarpeeksi nopeasti, eivät bakteerit ehdi lisääntyä.