Mitä tekisit ylimääräisellä kuukausittaisella pikkusummalla?
Jos sulle alkaisi tulla esim. palkanlisänä tai sijoitusten tuottona tilille joku sinänsä mitätön pikkusumma (XX e) "ekstraa", niin mitä tekisit sillä? Joku tarkoitus keksittävä eli normaaliin elämään/ei mitään ei kelpaa vastaukseksi.
Kommentit (17)
Sijoittamaan niin saa korkoa korolle. Sillä kuulemma rikastuu.
Takaisin sijoituksiin varmaan.
Tänään tuli projektibonus, parisataa, just mietin laitanko säästötilille vai yrittäisikö tehdä sillä jotain poikkeavaa...mutta mitä. En tarvitse mitään, en nauti ostelusta enkä ns. hemmotteluista.... Rahat riittää kesälomaohjelmiin muutenkin.
Minkälaisia sijoituksia palstalaiset tuolle pikkusummalle sitten keksisivät? Joku rahasto varmaan. Ite voisin laittaa johonkin kovemman tuotto-odotuksen ja hieman kalliimmin hoidettuun riskirahastoon kuin mihin normaalisti sijoittaisin. Tai ostaa jotain muuta erilaista mitä ei jo portfolioon sisälly.
Laittaisin säästöön.
Nimim. pienituloinen
Salkunhoitomaksut on aika korkeita. Jos minulla olisi noin 200€ kuussa ylijäämää laittaisin sen mahdollisimman korkeakorkoiselle säästötilille ja säästäisin niin paljon että pärjäisin 6kk tekemättä mitään. Tämän jälkeen miettisin osakkeita. Olin ennen yhdessä suuressa pankissa töissä salkunhoitajana ja jos ei tasan tarkalleen mihin yhtiöön ja osakkeisiin raha menee niin voi helposti sijoittaa kuplaan.
Kävisin kosmelogigilla pimppakarvojen poistossa joka toinen kuukausi ja pari kertaa vuodessa kasvohoidossa. Ennen kävin, mutta lopetin kun palkka aleni. Ei ole enää varaa moiseen ylellisyyteen.
Lähettäisin kikyn nimissä Sipilälle.
Lyhennän asuntolainaa. Saan tehdä ilmaiseksi kerran kk ilmaiseksi ylimääräisen asunnonlyhennyksen ja joka kk jätän lyhennyksen, yhtiövastikeen ja ruokarahan (600 e) tonnin tilille. Kaikki muut menevät extra lyhennykseen.
Mies on työtön, jos ei saa töitä, syksyllä loppuu liiton päivärahat ja ei minunkaan tulevaisuus ole häppönen.
Joten nyt teen aina kun voin, ylitöitä, myyn koko ajan tarpeetonta ja toivotaan parasta.
Jos saan jatkaa töissä esim 5 vuotta , silloin lyhennän lainan lopusta, mutta jos joudun vaikka vuoden päästä työttömäksi, silloin lainan pituus pysyy samana mutta lyhennyserä on pienempi.
Vielä ei ole pankilta pitänyt pyytää erityisjärjestelyjä, joten tällä jatketaan.
Olen nyt pari v myynyt tarpeetonta ja vähintään 100 e tulee joka kk. kerran tuli jopa 2000 e.
Tässä näkee pienillä tuloilla saa aikaan, kun koko ajan jotain tekee.
Ja kun mies on työtön, kuinka pieneen tyytyväisiä kaikki olemme.
Säästäisin johonkin isompaan.
Sinkkumies
Ostaisin vaatekappaleen, matkustelisin pienesti Suomen sisällä tai kävisin ulkona lounaalla muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Salkunhoitomaksut on aika korkeita. Jos minulla olisi noin 200€ kuussa ylijäämää laittaisin sen mahdollisimman korkeakorkoiselle säästötilille ja säästäisin niin paljon että pärjäisin 6kk tekemättä mitään. Tämän jälkeen miettisin osakkeita. Olin ennen yhdessä suuressa pankissa töissä salkunhoitajana ja jos ei tasan tarkalleen mihin yhtiöön ja osakkeisiin raha menee niin voi helposti sijoittaa kuplaan.
Järkevät ihmiset kyllä sijoittavat itse suoraan eivätkä anna rahojaan jollekin korkeakuluiselle salkunhoitajalle. En kyllä ihmettele että nämä pankkien rahastot tuottavat niin huonosti kun siellä on noin epäpäteviä salkunhoitajia.OP:ssako olit?
Ostaisin aknelääkettä ja e-pillerit. Mulla siis tosissaan ei ole varaa maksaa niitä, mutta jos saisin seuraavat 8 kk joka kuukausi ylimääräiset 50 euroa niin noi ostasin, sillä toi aknelääke pitää ostaa joka kuukaus uus pakkaus, sitä ei myönnetä pitkälle aikaa kun pitää käydä testeissä että saa seuraavan kuukauden reseptin yms. Siis kun roaccutan se aknelääke on hyvin teratogeeninen eli sitä syödessä ei saa missään nimessä tulla raskaaksi. En laittais rahaa säästöön, akne on pilannut mun elämän koska itsetunto ihan paskana ja aina en kehtaa lähteä ulos kun näytän niin pahalle.
Säästötilille. Vertaan tätä tilanteeseen, että nyt minulla jää joka kuukausi 200-400 ylimääräistä 200 siirrän aina säästötilille. Yleensä 100-200 menee ko. Kuun ylimääräisiin menoihin. Toukokuussa tuon verran meni kaksiin farkkuihin ja kesäkukkiin.
Tämä tietysti riippuu myös perhetilanteesta, asuntolainan määrästä jne. Asuntolainaa minulla on enää muutamaksi vuodeksi, siksi en tee extralyhennyksiä. Säästötilille säästään, koska aina kannattaa olla helposti irrotettavaa rahaa säästössä.
Mahdoton sanoa, kun et ap määritä sitä summaa.
Jotain alle satasen summaa en edes juurikaan huomasi tilissä. Se menisi ihan oikeasti elämiseen sujuvasti. Palkkani vaihtelee muutenkin satoja euroja vuorojen mukaan (teen epäsäännöllistä vuorotyötä).
Säästäisin/sijoittaisin. En oikein keksi mitään tuhlattavaakaan kerran kk. Jos se ois 50 e niin maksaisin salikortin.