Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa tarinoita k-päisistä naapureista!

Vierailija
31.05.2017 |

Kertokaa millaisia teillä? V***ttaa oma nyt niin paljon ettei veri kierrä. Ehkä pystyn kertomaan syyn kun raivo tasaantuu.

Kommentit (212)

Vierailija
41/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Mistähän sitä aloittaisin. Naapuri soittaa kovaäänistä musiikkia autostaan tai pihalla olevasta radiosta kaikki kesäpäivät ja aina vain ,kun menemme lasten kanssa pihaan.Itse tykkään RAUHASTA ja luonnonäänistä sekä hiljaisuudesta.Takka tai saunan pesä sytytetään aina kun ulkoilemme lasten kanssa.Naapuri polttaa aina märkää puuta.Savu laskeutuu katolta alas meidän pihaan.Usein sankka savu täyttää pihamme niin,ettei siinä voi oleskella.Muutoin takkaa/saunaa ei juurikaan käytetä,mutta aina n.10.min siitä kun olemme menneet pihaan,niin pesään valkeat.Raketteja ammutaan meidän pihalle.Myös kun vauva nukkuu siellä päiväaikaan. Törkeyksiä huudellaan lapsillemme ,kiroillaan lasten ollessa pihalla kovaäänisesti.Ammutaan ilmakiväärillä meidän aidan vieressä.Juopotellaan ja biletetään sekä soitellaan musiikkia päivin öin.Naapuri rakastaa kovaäänisiä vehkeitä.Kuten puutarhajyrsin,ruohonleikkuri,moottorikelkka,mopo,sirkkeli ja moottorisaha.Mopoa käytellään meidän aidan vieressä pärryytetään huvikseen ja etenkin just päiväuniaikaan,päiväuniaikaan on myös kivaa leikkailla ruohoa JOKA päivä meidän aidan vieressä.Pahimmillaan naapuri leikkasi 3 tuntia samaa paikkaa,kun meillä oli vieraita grillaamassa pihassa.Meidän piti siirtää meidän auto,joka oli osittain meidän omalla tontilla,pois kun naapuri hankki sille siirtomääräyksen.Naapuri on istuttanut tuija-aidan meidän pihan puolelle,eli meidän puolelle ojaa.Naapuri leikkeli meidän vaahteranoksia meidän puolelta,jota luulee omaksi pihakseen.Koira räkötti useita tunteja putkeen aitauksessa ihan meidän aidan vieressä.Onneksi ei ole enää koiraa näkynyt..Lista on loputon ,tässä osa.Keneköhän naapuri on pahin kysyn vaan...Itse emme ole koskaan naapuria häirinneet millään tavalla,kai siitä on kivaa kiusata muita.

Vierailija
42/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan saanut selville kuka naapuri oli, mutta edellisessä kerrostalossa missä asuin oli outo varkausepisodi. Nuorena ja tyhmänä mulla ei ollut lukkoa kylmävaraston ovessa, kun ei siellä mitään rahanarvoista ollut (jotain hillopurkkeja ja lisäksi säilytin siellä muutamia vanhoja työkaluja yms. roinaa), ja talokin oli pieni ja siinä asui lähinnä vanhuksia ja muuten rauhallista porukkaa. Varastotilojen ovessa oli kuitenkin lukko, eli talon ulkopuoliset ei sinne päässeet. No, yhtenä päivänä kylmävarasto oli sitten pengottu läpi, tavarat pudoteltu hyllyiltä ja työkalut sun muut kadonneet. Otti niin paljon päähän, kun tiesin että varas oli joku naapuri, että laitoin ilmoitustaululle lapun tapahtuneesta varoituksena muille naapureille. Pyysin lapussa myös palauttamaan tavarat, vaikka en tietysti uskonut että näin kävisi. Yllätys oli suuri, kun palasin mökkireissulta kotiin, ja kadonneet tavarat oli tuotu asuntoni ovelle! Ei tosin kaikkea, kaikki työkalut puuttui edelleen (näille varas oli ilmeisesti nähnyt käyttöä), mutta sen sijaan ovelle oli ilmestynyt myös kamoja joita en ollut koskaan nähnytkään, ilmeisesti muiden varastoista pöllittyjä... Oli siis tavallaan "huomaavainen" varas! :D

Oudointa minusta oli se, että viimeistään tuo tavaroiden palautuminen osoitti varmasti että varas asui samassa talossa. Kuka viitsii tonkia naapureidensa varastokoppeja läpi jonkun euron toivossa?? Tosi hyvät naapurisuhteet varmaan sitten kun jää kiinni kyseisestä toiminnasta... ei ole koskaan kuullut sanontaa omaan pesään paskomisesta tuo tyyppi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani asuvat kerrostalossa, ja heidän parvekkeeltaan näkyy suoraan vastapäisen kerrostalon parvekkeelle (välissä on kuitenkin tie). Kun oli kauniita kesäpäiviä, vastapäisen talon parvekkeelle ilmestyi naishenkilö ottamaan aurinkoa ja tissuttelemaan tuntikausiksi. No, mikäs siinä, mutta hän kulutti aikaansa laulamalla kurkku suorana tuntikausia putkeen, sen verran kovalla äänellä että kuului oikein kivasti tien yli ja varmasti koko lähitienoon asukkaat saivat tästä nauttia. Biisejä joita eukko ulvoi tuntikaupalla oli muistaakseni kolme mitkä vuorotteli, tyyliin Highway to Hell ja sitten jotain Meiju Suvasta :D

Vierailija
44/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Mä olen ikuisesti traumatisoitunut eräästä entisestä naapurista. Se nainen ukkoineen oli seinähullu, oikea ammattivalittaja. Kaikki alkoi kun muutettiin heidän alapuolelleen kerrostaloon. Ensimmäiset viikot meni ihan normaalisti, he tervehtivät meitä ja käyttäytyivät muutenkin normaalisti. Sitten kuin tyhjästä alkoi valitus milloin mistäkin, parvekkeelta tuli pahoja hajuja heille (?), auto oli väärin parkkeerattu (ihan omassa ruudussa oli aina), lastenvaunut vei liikaa tilaa pyöräkellarissa (kellarissa ei ollut vaunujen lisäksi kuin 1 pyörä) jnejne. Tilanne eskaloitui aika nopeasti. Pahin heidän keksimä temppu oli se kun tää nainen keksi heittää ämpärillä vettä omalta parvekkeeltaan meidän parvekkeelle, ei muuten mitään mutta meidän silloin alle vuoden ikäinen lapsi oli samaan aikaan nukkumassa päiväunia rattaissa siellä parvekkeella. Silloin mulla napsahti päässä. Valitin isännöitsijälle varmaa sata kertaa tästä pariskunnasta, soitin poliisit, tein rikosilmoituksen - ihan kaiken mitä vain keksin. Mistään ei oikein ollut apua. Pariskunnan mies kävi useasti käsiksi omaan mieheeni alaovella. He puhkoivat esikoisen pyörästä ja vaunuista renkaat. Loppuhuipennus oli se kun tää valopää keksi ruveta sumuttelemaan etikkaa sumutinpullolla meidän parvekkeelle. Ihan tosissaan, roikkui sieltä omalta parvekkeelta sumutinpullon kanssa ja sumutti sitä saatanan etikkaa meille. Nauroi päälle. Uhkaili lastensuojelu ilmoituksella. Sanoin suoraan että sen jos teet niin tapan sut. Onneksi päästiin tuolta helvetistä pois. Ei enää ikinä kerrostaloon.

Mielestäni hieman villitsit hullua, mutta ymmärrettävästä syystä...

Tuohon sumutteluun olisin tehnyt niin, että ekasta kerrasta valokuvallinen todiste ja seuraavalla kerralla olisin joko lykännyt puutarhaletkun kiinni ja kunnon vesipesu takaisin aina kun roikkuis suihkuttelemassa... vaatiis hieman kyttäämistä, mutta tajuiai varmaan muutaman pesun jälkeen idean...

Lastensuojelu uhkailu olisi turhaa, nauraisin päälle, että ihan vapaasti lapsi voi hyvin ja sinä saat hullun maineen, sillä taatusti kertoisin heille uhkailuistasi ja tuommoinen toiminta vie resursseja niiltä jotka niitä oikeasti tarvitsevat. Että toivottavasti ymmärtää edes hävetä puheitaan.

Vierailija
45/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullapää kirjoitti:

Huoh! Mistähän sitä aloittaisin. Naapuri soittaa kovaäänistä musiikkia autostaan tai pihalla olevasta radiosta kaikki kesäpäivät ja aina vain ,kun menemme lasten kanssa pihaan.Itse tykkään RAUHASTA ja luonnonäänistä sekä hiljaisuudesta.Takka tai saunan pesä sytytetään aina kun ulkoilemme lasten kanssa.Naapuri polttaa aina märkää puuta.Savu laskeutuu katolta alas meidän pihaan.Usein sankka savu täyttää pihamme niin,ettei siinä voi oleskella.Muutoin takkaa/saunaa ei juurikaan käytetä,mutta aina n.10.min siitä kun olemme menneet pihaan,niin pesään valkeat.Raketteja ammutaan meidän pihalle.Myös kun vauva nukkuu siellä päiväaikaan. Törkeyksiä huudellaan lapsillemme ,kiroillaan lasten ollessa pihalla kovaäänisesti.Ammutaan ilmakiväärillä meidän aidan vieressä.Juopotellaan ja biletetään sekä soitellaan musiikkia päivin öin.Naapuri rakastaa kovaäänisiä vehkeitä.Kuten puutarhajyrsin,ruohonleikkuri,moottorikelkka,mopo,sirkkeli ja moottorisaha.Mopoa käytellään meidän aidan vieressä pärryytetään huvikseen ja etenkin just päiväuniaikaan,päiväuniaikaan on myös kivaa leikkailla ruohoa JOKA päivä meidän aidan vieressä.Pahimmillaan naapuri leikkasi 3 tuntia samaa paikkaa,kun meillä oli vieraita grillaamassa pihassa.Meidän piti siirtää meidän auto,joka oli osittain meidän omalla tontilla,pois kun naapuri hankki sille siirtomääräyksen.Naapuri on istuttanut tuija-aidan meidän pihan puolelle,eli meidän puolelle ojaa.Naapuri leikkeli meidän vaahteranoksia meidän puolelta,jota luulee omaksi pihakseen.Koira räkötti useita tunteja putkeen aitauksessa ihan meidän aidan vieressä.Onneksi ei ole enää koiraa näkynyt..Lista on loputon ,tässä osa.Keneköhän naapuri on pahin kysyn vaan...Itse emme ole koskaan naapuria häirinneet millään tavalla,kai siitä on kivaa kiusata muita.

Ei tällaista tekstioksennusta ilman välilyöntejä pysty lukemaan.

Vierailija
46/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin alaoveemme tuli koodilukko, olivat jotkut naapurit tai naapuruston asukkaat käyneet viemään ison lumikökön erään naapurin oven taa. Raahasin sen siitä pois.

Naapuruston teinit (meidän talossa ei ole sen ikäisiä) keksivät joitain vuosia sitten tulla hengaamaan meidän rappukäytäväämme. Siellä ne istui rappujen alla ja karkkipapereita ja nuuskapusseja oli kaikkialla. Loppui, kun alaovet lukittiin ja oviin tuli koodilukot.

Meillä on varastokopit parin lukitun oven takana, eli pääsy on periaatteessa vain asukkailla. Joku ihana oli käynyt suihkimassa varastokoppeihin partavaahtoa. Saimme tietää tästä vasta, kun isännöitsijältä tuli viesti ilkivallasta. Meidän koppi on ovesta sisään tullessa heti ensimmäinen, onneksi se oli säästynyt tihutyöltä.

Vierailija
47/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni asui vilkkaassa kaupungissa uudessa kerrostalossa osakkeessaan nuorena sinkkuna, kun aloimme seurustella. Taloon oli muuttanut myös ilmeisesti maalta sellainen pulskanpyöreä, punottavakasvoinen, vanhempi rouvashenkilö miehensä kanssa. Asuin omassa kämpässäni muutaman sadan metrin päässä mieheni asunnosta. Seurustelun kiihtyessä ravattiin tietty joka päivä asunnosta toiseen toisiamme tapaamaan. Niin tarkkaan tämä rva oli mieheni kulkemista kytännyt, että oli tullut kysymään, että "Mitä sinä siellä "Nokkosaholla", joka päivä käyt?" ...eikö ihmisillä ole omaa elämää?

Olisin vastannut ihan pokkana, että "panemassa". Olis varmaan utelut loppuneet siihen.

Vierailija
48/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaa roskia keskellä yötä! Joo risuja varmaan palaa. . Kivat savut tulee kesällä ikkunasta sisään. .

Vierailija
49/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri valitti, että mun pitää estää kissaani katsomasta hänen pihalleen. Kuulemma tuntee olonsa epämukavaksi, kun kissa olohuoneen ikkunasta kyyläilee.

Vierailija
50/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aika pieni ongelma eikä ihan kusipäisyyttä, mutta eräs naapuri tykkää jääkiekosta, ja huutaa lempijoukkueidensa tehdessä maaleja hyvinkin kuuluvasti, vaikka kyseessä olisi joku aamuöinen NHL-matsi. Talon seinät eivät ole mitään paperia, ja normaalin elämän äänet eivät yleensä kuulu.

Se on melko varmasti tuo minun mies. Pyydän anteeksi. Tästä riidellään myös meillä aina NHL-kaudella. Paha vaan, että minä olen silloin jo nukkumassa, kun hän katsoo noita matseja, ja kun herään huutoon, on vahinko jo tapahtunut. "Kouluttaminen" on vielä kesken. Tekisitkö niin, että seuraavan kerran huutoa kuuluessa / seuraavana päivänä kävisit laittamassa kirjeen meidän postiluukusta? Jos vaikka ulkopuolisen sana painaisi enemmän kuin oman vaimon, joka ei ymmärrä mistään mitään. Kiitos. Ja anteeksi.

Vierailija
51/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri valitti, että mun pitää estää kissaani katsomasta hänen pihalleen. Kuulemma tuntee olonsa epämukavaksi, kun kissa olohuoneen ikkunasta kyyläilee.

Repesin :D

Vierailija
52/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri muuttanut 18-vuotiaana omilleni. Joku naapuri lukitsi aina pyöränsä omaan pyörääni kiinni ja kerran, kun sain hänet kiinni itseteossa kysyin että mitähän hän luulee tekevänsä. Sain vastauksen, että kostaa kun mun kämpässä biletetään aina viikonloppuisin.

Sanoin, että en ole muuten ollut täällä kertaakaan viikonloppua, eli joko kuulee harhoja tai syyttää syytöntä.

Näytin vielä todisteeksi bussilippuostoja viikonlopuilta joina sanoi mun remunneen. Kuulemma syytti mua kun oon nuori ja uusin asukas niin tuntui loogiselta. Lopulta kävi ilmi, että asun ihan eri rapussa kuin tämä kyseinen mummeli, oli vaan todellakin ottanut minut, uuden tulijan, automaatilla syylliseksi. Myöhemmin kun pihalla alkoi joku kusettaa koiraansa ja niitä kakkoja ilmestyi oli sekin tämän mummon mielestä mun syytä. Mulla ei ole myöskään koiraa. Naapurit sanoi, että se on aina syyttänyt nuoria ja uusia asukkaita vaikka joku vanhoista perseilis ja älä välitä.

Vierailija
53/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 18-vuotiaana ekaan omaan vuokra-asuntoon kerrostaloon. Muuttoapunani olivat vanhempani ja kaksi ystävää. Soitin akustista kitaraa ja tissuttelimme urakan jälkeen samalla porukalla. Lähdimme baariin n. klo .22.

Naapuri teki valituksen, jossa mainittiin metelöinnistä asunnossa, rappukäytävässä ja parvekkeella. Pihapiirin muut naapurit pöyristyivät, he kun tunsivat entuudestaan sekä meidät, että myös yläkerran naapurin. Saimme kuulla, että hän oli häätänyt oikeusteitse edellisen asunnossani asuneen asukkaan. Valitus muuttui kirjalliseksi huomautukseksi. Kaikenlaista tuli vielä vastaan ennen pois muuttoani.

Tällä hetkellä olen asunut muutaman kk tässä nykyisessä asunnossa. Joka päivä kuuntelen naapurin säännöllistä kiljumista (ei kuulosta vauvalta eikä itkulta), huonekalujen raahaamista, viikonloppu biletystä n. Klo 02.00 asti, lapset hakkaa rappukäytäbän kaiteita juostessaan ylös tai alas, aikuiset jää rappukäytävään vaihtamaan kuulumisia ja höröttämään..

Vierailija
54/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin :D

Tää on paras!

Vierailija
55/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on ehkä ollut naapureiden suorittama salapoliisityö, jonka perusteella oveani rimputeltiin puoli yhdeksältä aamulla. Siellä oli pj kertomassa että alakerrassa käytävämatot ovat likaisena. Kysyin että niin?  Mitä se minulle kuuluu?

Olivat kuulemma naapureiden kanssa ihmetelleet asiaa ja todenneet että likaisilla kengillä on kävelty minun oveni taakse, ja nyt minun tulisi pestä matot omaan piikkiini. Sehän se olisikin, kun olisin vastuussa kaikkien oveni takana käyneiden edesottamuksista sotkuineen :D Sanoin että tämmöinen ei tule onnistumaan, ja vedin oven pj:n naaman edestä kiinni. Eikä asiasta puhuttu sen koomin.

Vierailija
56/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rietas ja haurea elämäntapani aiheutti uskovaisissa talon asukkaissa närää. Siivooja, joka oli yksi talon asukkaista, siivosi rappukäytävää viitenä päivänä viikossa. Kyllä, viitenä. Siivoamisessa meni useita tunteja, sillä siivoaminen oli sitä, että hän seisioi moppi kädessä asukkaiden ovien takana kuuntelemassa ääniä. Asunnoista mm normaali puhe kuului välillä tosi hyvin rappuun. 

Itse elelin sinkkuna epäsäännöllistä vuorotyötä tekevänä, joten minulla oli usein päivisin vapaata. Nuorena nättinä tyttönä toki oli myös herraseuraa, ja koska olen mieltynyt k-18-juttuihin, niin sitä tuli harrastettua usein. ja varmasti ääntä lähti, päivällä, jos seisoi oven takana passissa kuuntelemassa ;)  Siellä seisoi uskovainen siivooja moppi kädessä posket punaisina rappukäytävässä oveni takana kuuntelemassa ilonpitoani, ja yritti raamattuun vedoten ajaa minua ulos asunnostani. Tekaisi perättömiä ilmoituksia, ja vaati varoituksia, mutta joka kerta sanoi että ei hän vain ole mitään kuullut eikä tehnyt valituksia. Jännä homma, sillä en ollut ainoa joka yhytti hänet oven takaa kuuntelemasta :D Itse jopa kerran löin ovella tahallani siivoojaa naamaan, kun satuin juuri olemaan lähdössä, ja näin ovisilmästä hänen seisovan oven takana korva ovea vasten. 

Vierailija
57/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin miehen kanssa ensimmäisen oman asunnon kerrostalosta, jossa asui muuten ihan mukavia naapureita, mutta myös pari yksin asuvaa naista ja muutama mummo, jotka muodostuvat varsinaisen päivystyskaartin. Monesti oli joku mummoista katsomassa roskiksilla, onko roskat lajiteltu. Ovella kävi pari mummoa näyttämässä kädestä pitäen, miten maitopurkki taitellaan, että se vie mahdollisimman vähän tilaa. Itse kierrätän ja laitan purkit siististi sisäkkäin, mutta kohteliaasti seurasin vierestä tätä taittelua. :D Meillä oli ainoana pihassa autoissa sisätilan lämmittimet, kohta tulikin lappua, että tolpissa ei riitä sähkö näille. Sanottiin, että varmaan pitäisi sitten irrottaa jatkuvasti laturissa oleva matkailuauto (eläkkeellä oleva mies kävi öitä lukuunottamatta kahden tunnin välein kääntämässä kelloa), mutta se ei sitten olevinaan haitannut. Selvitettiin sitten isännöitsijältä, että kestää ne tolpat meidän sisätilanlämmittimet. Yhdellä yksinasuvalla naisella oli kaikille muille koirille haukkuva ja hampaita näyttävä koira. Meidän koirat olivat hänelle hirveä ongelma, koska hän välillä joutui väistämään niitä rappukäytävässä. Naureskeli iloisena, kun muutettiin pois. Kesäksi hankkivat paljon kukkia pihalle ja laittoivat alakerran taululle kalenterin, johon jokaisen olisi pitänyt merkata itselleen kasteluviikko, ettei heidän tarvitsisi hoitaa kaikkia kukkia koko kesää. Siitä sitten vihjailtiin syksyyn asti. Pahin kahnaus saatiin aikaan kun mummot pitivät kesällä ulko-ovea ja yläkerran kattoikkunaa auki, koska heidän asunnoissaan oli niin kuuma, heillä myös sisällä kaikki ikkunat auki. Yritettiin selittää, että jos pidätte ovet ja räppänät kiinni, sekä vielä asunnon kaihtimet, niin huoneistot ei lämpene niin paljoa. Tästä suuttuivat kovasti ja olivat sitä mieltä, että me ei voida nuorina tietää mitään asiasta.

Vierailija
58/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupareiden aikaan tultiin 01:00 valittamaan basson paukeesta, lapsi ei saanut muka nukuttua :D paiskattiin vaan ovi kiinni ja jatkettiin juhlia.

Vierailija
59/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kamala naapuri ei vuokrannutkaan hehtaarin peltoa enään meille. Nyt siinä kasvaa pari metrinen pajukko . Ei näy enää naapuria.

Siitä sitten keksin, että ennenkuin tulee Ruotsista mökille, niin kävin heittelemässä apulantaa nurmikolle saa sitten leikata koko kesän.. kamala naapuri minäkin

Vierailija
60/212 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureina koiranomistajia, jotka ovat hankkineet räksyttäviä koiria.

Kykyä ja halua  kouluttaa koiria ei tietysti ole ja järkyttävää melusaastetta joka päivä. Laittavat ne räksyttämään pihalle ja joka auto, kävelijä, perhonen ihan mikä tahansa on haukunnan aihe.

Sitten kun joku päivä luette lehdistä, että naapuri lahtasi naapuruston koirat niin se olen minä, joka olen lopullisesti kilahtanut.