Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kammottava hiivatulehdus

Vierailija
31.05.2017 |

Mikä hitto auttaa tähän järkyttävään kutinaan ja kirvelyyn. Lääkekuurin (lääkärin määräämä) aloitin eilen ja tuntuu että pahenee vaan, koko alapää ihan tulessa koko ajan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apya

Vierailija
2/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säikähdin joskus monta vuotta sitten, kun minulle tuli joku ihmeen kutina/ärsytys ja luulin sitä hiivaksi. Yritin etsiä silloin vaikka mitä hiivan merkkejä ja luulin tavallista smegmatöhnää hiivan aiheuttamaksi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan suurta apua ole, mutta maitohappobakteereja kannattaa syödä.

Vierailija
4/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin apteekista acon pesunestettä ja rasvaa, jotka siis tarkoitettu ihan limakalvoillekin. Auttoivat siihen ensihätään, kun lääkekuuri ei ollut vielä purrut oireisiin.

Vierailija
5/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säikähdin joskus monta vuotta sitten, kun minulle tuli joku ihmeen kutina/ärsytys ja luulin sitä hiivaksi. Yritin etsiä silloin vaikka mitä hiivan merkkejä ja luulin tavallista smegmatöhnää hiivan aiheuttamaksi. :D

Sitä paitsi minulla ei ollut kutinaa koko päivää, vaan se iski erityisesti iltapäivällä/illalla ja jatkui koko yön. Hiiva olisi koko ajan. Kävin sitten jossain hiivatestissäkin ja se oli negatiivinen.

Pyy pyyllä ei siis ole ollut hiivaa, vaan jotain muuta. 

Vierailija
6/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä, mutta toimiva konsti, jolla saan hiivan pois ilman lääkkeitä. Eli osta turkkilaista jogurttia iso pönikkä ja laita sitä alapäähän iso kerros, pyyhe suojaamaan ja housut jalkaan. Uusi muutaman tunnin välein eli huuhtele puhtaaksi ja uusi kerros. Työaikana ei tarvi laittaa, kotona sit. Yöksi kunnon kerros ja varsinkin kutinakohtiin, mulla lähtee kutinat parissa minuutissa. Kun oli järkyttävä tulehdus, niin vedin jogurttia ruiskuun ja laitoin ruiskulla suoraan emättimeen. Muutamassa päivässä hiiva ohi eikä kutise paitsi jos olet monta tuntia ilman jogurttia. Jogurtin happamuus tappaa hiivapöpöt. Ja älä sheivaile alapäätä tulehduksen aikana. Kuurin hinta 1-3 euroa. Kannattaa oikeesti kokeilla!

Vierailija
7/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävä, mutta toimiva konsti, jolla saan hiivan pois ilman lääkkeitä. Eli osta turkkilaista jogurttia iso pönikkä ja laita sitä alapäähän iso kerros, pyyhe suojaamaan ja housut jalkaan. Uusi muutaman tunnin välein eli huuhtele puhtaaksi ja uusi kerros. Työaikana ei tarvi laittaa, kotona sit. Yöksi kunnon kerros ja varsinkin kutinakohtiin, mulla lähtee kutinat parissa minuutissa. Kun oli järkyttävä tulehdus, niin vedin jogurttia ruiskuun ja laitoin ruiskulla suoraan emättimeen. Muutamassa päivässä hiiva ohi eikä kutise paitsi jos olet monta tuntia ilman jogurttia. Jogurtin happamuus tappaa hiivapöpöt. Ja älä sheivaile alapäätä tulehduksen aikana. Kuurin hinta 1-3 euroa. Kannattaa oikeesti kokeilla!

Rauhoitu. :)

Vierailija
8/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin jugurttia joskus, kun illalla/yöllä oli niin tuskalliset oltavat ja oli pakko laittaa jotain viilentävää. :O

Vierailija
9/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta sokerin syönti, niin ei tarvitse valittaa.

Kannattaa lopettaa myös (ainakin joksikin aikaa) kaiken hiivalla kohotetun leivän ja varsinkin valkoisen leivän ja pullan syöminen. Jugurtti kyllä tepsii! Itsellä oli yli vuoden jatkunut hiivatulehdus ympäriinsä, mm. kainaloissa, alapäässä,  suussa. Lopulta kyllästyin lääkekuureihin ja hoidin em. tavalla + pyörittelin suussa jugurttia ja sitruunaa. Tästä on jo aikaa eikä ole uusinut, joten suosittelen ainakin kokeilemaan. Samalla jätin muutenkin sokerin ja valkean + sekaleivän pois, joten kilojakin lähti.

Vierailija
10/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä ihmettä se oli, mutta ei ole onneksi tullut enää uudestaan. <3

pyy pyy

Vierailija
11/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pyy pyy (ent kihis), sähän olet kertonut että vaihdat pikkarit vain 4 päivän välein, onko ihmekään että kutisee! Ties mitä matoja siellä kuhisee.

Vierailija
12/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin pyy pyy (ent kihis), sähän olet kertonut että vaihdat pikkarit vain 4 päivän välein, onko ihmekään että kutisee! Ties mitä matoja siellä kuhisee.

Vaihdoin niihin aikoihin joka päivä... Rupesin vasta myöhemmin harventamaan pesuväliä. :)

En tiedä olisiko se voinut olla jonkinlaista hiivaa kuitenkin. Olin syönyt silloin joka päivä höttöpullaa ja vähän namiakin. Kutina oli ihan järkyttävää iltapäivästä pitkälle yöhön, mutta hävisi sitten tai lieventyi aamupäiväksi. Hm... No ei sillä enää väliä. :) 

Ja mitä pikkareiden pesuun tulee, niin pesen jos menee sotkuun. Yleensä minulla pysyy puhtaana useamman päivän. Pesen pepun joka päivä! 

Vierailija
13/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi litrakaupalla kasvitautien torjunta-aineita. Sitä kun sivelet pinppiin niin kyllä hiivat lähtee. Samoja aineita kuin mitä hiivanhoitolääkkeissä on :D

t. maajussi

Vierailija
14/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita juoda piimää päivittäin.

Vierailija
15/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikeribalsami tappaa hiivasienen.

Vierailija
16/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimällä ne ennenkin on hoidettu. Hiivalääkkeistä seuraa bakteerivaginoosi ja bakteerivaginoosin hoitoon käytetyistä antibiooteista hiiva eli Candida.

Vierailija
17/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee alapeukkuja, mutta silläkin uhalla: mene uimahalliin uimaan. Siinä vedessä olevat myrkyt helpottavat kutinaa lähes välittömästi.

Vierailija
18/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 20-30 välillä lähes krooninen hiiva kun söin paljon sokeria. Terveydenhoitaja sitten antoi vinkin, että saattaa johtua siitä. Ja totta oli: mulle tulee hiivaoireita nytkin heti, jos parina päivänä peräkkäin sorrun herkuttelemaan karkkia, kakkua, pullaa, tai keksejä runsaasti. Sitten on pakko lopettaa pullan, sokerin ja valkoisten jauhojen syönti ja syödä kolme kertaa päivässä maustamatonta ab-jugurttia. Se auttaa aina. En ole moneen vuoteen joutunut ostamaan apteekista hiivalääkkeitä, koska tuo toimii.

Vierailija
19/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parani juuri kuukauden kestänyt hiiva ja toivon että ap paranee pian. Kamalaa se on. Canesten ei toiminut ja Gynodaktarin jotenkuten ja sitä meni iso tuubi. Heti kun söin leipää meininki oli aika Itchy&Scratchy show. Aloitin semikarppauksen ja olo on taas hyvä.

Vierailija
20/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keuhkokuumeen takia pitkällä ab-kuurilla (2 eri ab:ta) ja siitä tämä alkoi 😣 lääkäriltä sain nyt siis sellaisen yhdistelmähoidon hiivaan ja bakteerivaginoosiin. Otin jo ennen tätä sekä suun kautta hiivalääkkeen ja paikallishoidon.ap

Ps Jugurtti muuten auttoi. Sokeria en syö muutenkaan, tai höttöpullia tms koska olen allerginen kaikille mahdollisille viljoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän