Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte naapureita, jotka metelöivät parvekkeella iltamyöhään asti?

Vierailija
31.05.2017 |

Mulla alkaa mennä hermot. Omassa asunnossa ei voi nukkua, kun naapurit hengailee parvekkeella kuin se olisi ylimääräinen huone, ja kaikki äänet kuuluvat meille. Eikö ihmiset osaa ottaa huomioon muita ihmisiä? Teenkö valituksen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa kestää niitä päivälläkään. Tupakka käryää ja koko ajan kuuluu ÖLI ÖLI MÖLI MÖLI ÖHHÖHHÖÖÖÖ.

Vierailija
2/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä huomauttamassa asiasta jos uskallat. Voi olla, etteivät ehkä itse tajua että ovat häiriöksi. Valitus on ehkä vähän turhan "vakava" tapa puuttua, mutta jos huomauttaminen (tai esim. heippalappu postiluukusta) ei tuo mitään muutosta asiaan, voi olla ihan paikallaan ilmoittaa isännöitsijälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän haittaa noista on kuin parveketupakoitsijoista. Toki jos nuo kaksi asiaa yhdistyy, niin porukka on itse saatanasta.

Itse veisin mätiä kaloja ja lehmän lantaa parvekkeelleni, niin ehkä eivät viihtyisi omalla parvekkeellaan kovin pitkään. 

Vierailija
4/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä pitää kestää siihen asti, kunnes taloyhtiön hiljaisuus alkaa, Joissain on klo 22, joissain klo 23. Jos jatkuu yli noiden aikojen, voi valittaa ihan aiheesta. Hyvä tapa olisi kai ensin huomauttaa asianomaisille, mutta ovat usein niin kännissä, ettei mene perille. 

Itse oon ihmetellyt nykyistä tapaa, että kun saavutaan kotiin kerrostaloon aamuyöstä vaikka esim.  joltain lomareissuta, tulijat hälisevät keskenään kovaäänisesti. Muistini mukaan ennen vanhaan oli tapana puhua yöllä lähes kuiskaten

Vierailija
5/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ihmettelen sitä, että miksi parveketta pidetään oman asunnon jatkeena? Omasta mielestäni on moukkamaista, jos ei ymmärrä että parvekkeella meluaminen kuuluu jokaikiseen naapuriin ja vähän pidemmällekin.

Vierailija
6/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan muuttamalla omakotitaloon.

Vierailija
7/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö metsään? Koska linkität sen artikkelin?

Vierailija
8/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ihmettelen sitä, että miksi parveketta pidetään oman asunnon jatkeena? Omasta mielestäni on moukkamaista, jos ei ymmärrä että parvekkeella meluaminen kuuluu jokaikiseen naapuriin ja vähän pidemmällekin.

Niinpä. Monet eivät tajua, että parvekkeellaan metelöiminen on ihan sama kuin pihalla möykkäisi. Kerrostalon pihoilla ja muissa yhteisissä tiloissa on mekkalan pitö kielletty. Eikös parvekkeet kuulukin  taloyhtiölle eivätkä osakkaalle.

Vierailija
9/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne möykkääjätkään kauaa siellä kerrostaloissa keskenään viihtyisi, kun kaikki normaalit olisivat muuttaneet omakotitaloihin. Kannattaa sinunkin miettiä, mitä toivot, se voi toteutua.

Vierailija
10/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänet todellakin kuuluvat parvekkeelta paljon selvemmin toisiin asuntoihin kuin jos vaihtoehtoisesti sisällä mekastettaisiin. Mutta eipä sitä varmaan ymmärrä ajatellakaan, jos omat naapurit eivät ole samanlaisia mekastajia.

Mielestäni lasten pitäisi kuitenkin ensisijaisesti esimerkiksi pelata palloa ulkona eikä parvekkeella, mutta minkäs teet kun kerrostalossa eletään ja siitä huolimatta vain oma napa kiinnostaa eniten. Kunhan eivät yöllä mekasta, niin hermoni saavat levätä edes joskus.

Parveketupakoinnin voisi kyllä kieltää lailla joka paikassa. Eihän siinä ole mitään järkeä, että pienten lasten tai astmaatikoiden pitää haistella sitä käryä päivästä toiseen, jos haluaa vaikka hetken istahtaa parvekkeelle juomaan kahviaan.

Vierailija
11/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin jotain riippuen henkilöstä, Laajasalossahan joku hullu tappoi naapurinsa koska tuli sanomaan jotain koirasta. Mun naapurissa asuu mies joka hikoilee paljon ja kun hän pitää ikkunaa auki asunnolleni leijuu Axe-hiki katku. Toisinaan naapureissa on kestämistä.

Vierailija
12/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kommentoida keskusteluun omalta partsilta. Jos mahdollista, kurkkaa niitten puolelle useasti silleen yksinäisen näköisenä. Lauleskele jotain epämääräistä ja ölähtele ittekseen. Ala tervehtiä niitä rapussa ja pihalla, jos mahdollista niin heitä jotain tyhmää läppää, että niitten on pakko pysähtyä.

Vierailija
13/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa. Ovat tuttuja ja monesti menen bileisiin mukaan. Nautitaan kun talvipakkasilla sekään ilo ei onnistu. Suvaitaan toisiamme ja iloitaan kesästä 😊🌼

Vierailija
14/14 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuritalossani asuu alkoholistimies, joka on muuten asiallinen, mutta viikonloppuisin hänen luonaan viihtyy sellainen perinteinen juopporemmi, joka viihtyy parvekkeella. Parveke on vielä kuin kaikukoppa ja voimistaa kaikki äänet. Iltaisin, jos haluaa nukkua, ei voi pitää makuuhuoneen ikkunaa auki, koska kyseinen parveke on juuri sillä puolella. Vielä en ole kehdannut valittaa, kun yleensä lopettavat (sammuvat) jossain puolen yön tienoilla, mutta onhan se ärsyttävää kesäisin, kun ei voi tuulettaa kämppää. Eikä heidän juttuja ja tappeluitakaan ole mitenkään erityisen mielenkiintoista kuunnella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä